[B3 1.8 PM] Pare problemów z pracą silnika (samochód kupiony
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Trzeba ustawić go poprawnie aby samochód odpalił do późniejszego ustawienia lampą (albo tymczasowo na słuch).
Najlepiej zanim nie znajdziesz iskry to nie wsadzaj tego aparatu. Tylko sprawdzaj łącząc środkowy do masy albo podłączają i kręcąc niesadzonym aparatem zapłonowym.
A do wsadzenia aparatu trzeba ustawić silnik aby rozrząd był na znak do wymiany paska rozrządu. Tutaj masz rysunek ze znakiem jeśli nie masz na obudowie rorrządu znaku O.T.: http://images39.fotosik.pl/632/548d1e8ca2255ffdmed.png
A tutaj jeśli masz O.T. https://audi80.pl/download.htm?id=12691
Później wkładasz aparat i jego wałek tak aby obudowa miała możliwość regulacji (aby gniazdo nie zapierało się o nic przy regulacją obudową w obie strony) oraz aby palec wskazywał nacięcie na obudowie. Czyli mniej więcej jak na fotce z załącznika (kliknij na zdjęcie bo na podglądzie nie widać koloru czerwonego).
Do tego przy wkładaniu upewnij się aby napęd pompy oleju wskoczył w wycięcie aparatu. Najlepiej spójrz na położenie "płetwy": http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/62f4a623bbc56ab0 napędu pompy oraz wcięcia na dole wałka aparatu.
Najlepiej zanim nie znajdziesz iskry to nie wsadzaj tego aparatu. Tylko sprawdzaj łącząc środkowy do masy albo podłączają i kręcąc niesadzonym aparatem zapłonowym.
A do wsadzenia aparatu trzeba ustawić silnik aby rozrząd był na znak do wymiany paska rozrządu. Tutaj masz rysunek ze znakiem jeśli nie masz na obudowie rorrządu znaku O.T.: http://images39.fotosik.pl/632/548d1e8ca2255ffdmed.png
A tutaj jeśli masz O.T. https://audi80.pl/download.htm?id=12691
Później wkładasz aparat i jego wałek tak aby obudowa miała możliwość regulacji (aby gniazdo nie zapierało się o nic przy regulacją obudową w obie strony) oraz aby palec wskazywał nacięcie na obudowie. Czyli mniej więcej jak na fotce z załącznika (kliknij na zdjęcie bo na podglądzie nie widać koloru czerwonego).
Do tego przy wkładaniu upewnij się aby napęd pompy oleju wskoczył w wycięcie aparatu. Najlepiej spójrz na położenie "płetwy": http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/62f4a623bbc56ab0 napędu pompy oraz wcięcia na dole wałka aparatu.
Masa na module jest bo przy probie z wtyczka dotykalem kabelkiem do radiatora. Napiecie miedzy 4 a 2 sprawdze jutro i napisze co i jak.
[ Dodano: 2017-02-21, 12:16 ]
Kiurde wychodzi na to że pompa też padła bo podłączałem na krótko i cisza tylko iskrzy troszke przy aku.
[ Dodano: 2017-02-21, 15:19 ]
Dzisiaj sie przykrzalem okolicom akumulatora i zauważylem że plus z aku jest połączony bezpośrednio na masie (klemą -) a minus z aku idzie na kleme +, jak to jest wgl możliwe? Aku ma kleme plus z lewej a aku z prawej strony. Jestem skołowany.
[ Dodano: 2017-02-21, 12:16 ]
Kiurde wychodzi na to że pompa też padła bo podłączałem na krótko i cisza tylko iskrzy troszke przy aku.
[ Dodano: 2017-02-21, 15:19 ]
Dzisiaj sie przykrzalem okolicom akumulatora i zauważylem że plus z aku jest połączony bezpośrednio na masie (klemą -) a minus z aku idzie na kleme +, jak to jest wgl możliwe? Aku ma kleme plus z lewej a aku z prawej strony. Jestem skołowany.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
widzę że tu niezłe epopeja się szykuje, ciekawe czy w tym aucie w ogóle coś działarafalo90 pisze:[ Dodano: 2017-02-21, 12:16 ]
Kiurde wychodzi na to że pompa też padła bo podłączałem na krótko i cisza tylko iskrzy troszke przy aku.
sorry ale ja nie rozumiemrafalo90 pisze: Aku ma kleme plus z lewej a aku z prawej strony.
a co, nie możliwe to jest?rafalo90 pisze:jak to jest wgl możliwe?
podejrzewam że nie do końca kolega wie co robi w innym wypadku już dawno powinien był to zauważyć o ile faktycznie jest podłączony odwrotniemaciek889 pisze:Dobrze patrzyłeś? Sprawdź miernikiem czy masz plus czy minus na masie?
Prosze o wybaczenie za zamieszanie akumulator jest przebiegunowany, napis na obudowie jest + a faktycznie jest - i minus jest na masie. Probowalem go podlaczyc właśnie, zaiskrzyło i zarzuciłem te probe ale dzisiaj szybko rozładowal sie aku mam nadzieje cichą że to nie alternator tylko np bezpiecznik... Dzisiaj nie moge tego sprawdzic bo wyjezdzam na studia. Faktycznie niezła epopeja sie szykuje moduł bede miał dopiero jutro wiec nie sprawdze // co dziala w tyk aucie no nie wiem bo dzisiaj chyba go zalało benzynką i nie chciał zapalić nawet na gazie już nawet mnie nie złości ten samochod
[ Dodano: 2017-02-21, 19:45 ]
Uprzejmie prosze sie ze mnie nie śmiać ale wyszły takie jaja :
-przebiegunowany aku
-podlaczylem prostownik zgodnie z kablami czyli na odwrot aku (zamiast ladowac rozladowalem go)
-probowalem wpiac akulator zgodnie z oznaczeniami na obudowie i iskry szły jak nie wiem wiec dalem spokoj i zalozylem normalnie
- wsadzilem drugi aku ale maly, pojechalem na cpn i wracajac przelaczylem na pb(nadzieja matką głupich)
-przestał palić na gazie (chyba go zalało mam nadzieje)
-aku padł po paru przekreceniach.
Małe pytanko czy wystarczy tylko przytknąć odwrotnie aku żeby poszła dioda w alternatorze? Ona znajduje sie w obudowie czy jest dostepna bez demontażu alternatora? Żartowałem można sie śmiać pozdrawiam cierpliwych kolegów
[ Dodano: 2017-02-21, 21:12 ]
Dobra doczytałem sobie troszke o alternatorze, jak wroce do domu to go sprawdze
[ Dodano: 2017-02-21, 19:45 ]
Uprzejmie prosze sie ze mnie nie śmiać ale wyszły takie jaja :
-przebiegunowany aku
-podlaczylem prostownik zgodnie z kablami czyli na odwrot aku (zamiast ladowac rozladowalem go)
-probowalem wpiac akulator zgodnie z oznaczeniami na obudowie i iskry szły jak nie wiem wiec dalem spokoj i zalozylem normalnie
- wsadzilem drugi aku ale maly, pojechalem na cpn i wracajac przelaczylem na pb(nadzieja matką głupich)
-przestał palić na gazie (chyba go zalało mam nadzieje)
-aku padł po paru przekreceniach.
Małe pytanko czy wystarczy tylko przytknąć odwrotnie aku żeby poszła dioda w alternatorze? Ona znajduje sie w obudowie czy jest dostepna bez demontażu alternatora? Żartowałem można sie śmiać pozdrawiam cierpliwych kolegów
[ Dodano: 2017-02-21, 21:12 ]
Dobra doczytałem sobie troszke o alternatorze, jak wroce do domu to go sprawdze
Tu masz przykładowy temat o zmianie biegunów ( zapewne jeden z wielu ).
Może uda się odwrócić .
Tak naprawdę to chyba szewc u zielarza się naprali i zaczęli mieszać przy tym autku bo to co tam wychodzi to się w palę nie mieści
Dodając do tego twą niewiedze wychodzi tragi komedia .
[ Dodano: 2017-02-21, 23:06 ]
tu strzałka której nie dałem :http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3162791.html
Może uda się odwrócić .
Tak naprawdę to chyba szewc u zielarza się naprali i zaczęli mieszać przy tym autku bo to co tam wychodzi to się w palę nie mieści
Dodając do tego twą niewiedze wychodzi tragi komedia .
[ Dodano: 2017-02-21, 23:06 ]
tu strzałka której nie dałem :http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3162791.html
audikom, dziękuję za pomoc, postanowiłem że na razie będę używał tego aku na odwrót bo już tak został podłączony do prostownika. Ja swoją wiedzę uważam za niewielką w temacie samochodów gdyż od może 2 miesięcy zacząłem się w ogóle interesować tematem więc proszę o wyrozumiałość Nie wiem jak w was ale we mnie to wzbudziło wątpliwości trochę ale się nie zdziwiłem aż tak że plus jest na masie bo w dowodzie ma 'składak' i nie wiedziałem czego się tam spodziewać. No i uznałem że skoro na obudowie jak byk jest plus z minusem to takie potencjały są w ogniwach pierwszy raz słyszałem o czymś takim pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To raczej przez to że za długo był w naprawiany w u nas kraju. A na składaka sprowadzało się samochody w latach 90' aby mniejszy podatek zapłacić wyjmowany był silnik (czasem tylko na papierze) i sprowadzany jako części które w u nas rejestrowało się jako samochód.rafalo90 pisze: bo w dowodzie ma 'składak' i nie wiedziałem czego się tam spodziewać.
I tak dobrze sobie radzisz jak potrafisz użyć miernika czy znaleźć piny w kostce. Co do zmiany biegunowości akumulatora to nawet nie wiedziałem że coś takiego jest możliwe.
Niestety, po ostatniej probie przelaczenia na pb audi nie odpala w ogole. Troche sie cykam bo nie wiem co sie moglo stac, myslalem ze go zalało ale filtr powietrza byl zdjety na noc. Rozrusznik kreci o jest zupelna cisza, tak jakby iskry nie było wcale. Możliwe jest że moduł padł zupełnie i stąd to unieruchomienie? Przełącznik od gazu jest na środku i przed ruszeniem rozrusznikiem dioda świeci na czerwono, po ruszeniu rozrusznikiem przeskakuje na zielono i słychać jakby jakiś przekaźnik, takie cyknięcie, niestety nie miałem już czasu tego sprawdzić a nie przygladalem sie diodzie przy przelaczniku lpg gdy jeszcze palił. Koledzy wiec co to moze być? Niestety obecnie nie jestem w domu wiec nie moge zajrzeć ale wasze rady beda bardzo pomocne. Moduł zapłonowy kupie na allegro, teraz siedzi telefunken, kupować identyczny jak bedzie nie modzić nic z innymi bo nie bedzie pasował, dobrze rozumuje? Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
A gaz masz w butli?
Jak przełącznik podczas kręcenia rozrusznikiem pokazuje zieloną kontrolkę to znaczy, że widzi że silnik się kręci a pstryknięcie to pewnie otwierające się elektrozawory lpg.
Najlepiej sprawdź czy wszystkie elektrozawory od gazu są dobrze podłączone i cykają przy włączaniu zapłonu lub kręceniu rozrusznikiem.
Na butli masz jeden elektrozawór i jeden lub dwa pod maską.
Jak przełącznik podczas kręcenia rozrusznikiem pokazuje zieloną kontrolkę to znaczy, że widzi że silnik się kręci a pstryknięcie to pewnie otwierające się elektrozawory lpg.
Najlepiej sprawdź czy wszystkie elektrozawory od gazu są dobrze podłączone i cykają przy włączaniu zapłonu lub kręceniu rozrusznikiem.
Na butli masz jeden elektrozawór i jeden lub dwa pod maską.