[B4 1Z]Rezanie AC / BC + Manetka
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
W 6A chyba jest wymagane podłączenie potencjometru przepływomierza (albo czujnika podciśnienia). Jak siedzę na forum nigdy nie rzuciły mi się w oczy rozpiski płytek kodujących. A jedynie jakie info jest to płytki kodujące zmiany litów na gal wrsje EU i UK,USA. Chciał bym zobaczyć ile ci pokazuje litrów w baku względem wskazówki (menu serwisowe) tam jest też dokładne info na jakie kraje zakodowane. A płytkę to raczej przekoduj na M. Ale i tak mi cos nie gra bo gal to przelicznik prawie 1:4.
Jak wejdę w tryb serwisowy to mam symbol d233 - d ma u góry daszek - jeśli d to dystans to się zgadza bo w baku mam około 1/4 i co wiecej kalibrowalem to wypalając bak do zera. Dalej w tym menu mam EU czyli jest ok. I dalej da się odczytać jak są ustawione piny od korekcji. Sygnał spalania mam wzięty z kostki z komputera - tam nic z potencjometru się nie podpina a tym bardziej z czujnika podciśnienia bo takowego w 6a nie ma.
Zostało mi przekonywanie płytki - nic mi się nie spali jak to zrobię ???
Pozdrawiam i dzięki za info
Zostało mi przekonywanie płytki - nic mi się nie spali jak to zrobię ???
Pozdrawiam i dzięki za info
Tak się wtrącę ze swoją kwestią -jakby ktoś znalazł czy jest możliwość zwiększenia częstotliwości próbkowania spalania chwilowego VAGiem(A6C4 -co 30 metrów nad tym rozmyśla) to proszę o info.
Korekta średniego spalania ok -jest VAGiem dostępna u mnie i zrobiłem. Ale irytuje zamulające naliczanie chwilowego co 30 metrów.
W 6A na 90% jest sygnał z potencjometru klapy brany. Podobnie jak przy czy czysto mechanicznym wtrysku(miałem w 90ce). W każdym razie jest możliwość wzięcia stamtąd sygnału i Audi to robiło.
Korekta średniego spalania ok -jest VAGiem dostępna u mnie i zrobiłem. Ale irytuje zamulające naliczanie chwilowego co 30 metrów.
W 6A na 90% jest sygnał z potencjometru klapy brany. Podobnie jak przy czy czysto mechanicznym wtrysku(miałem w 90ce). W każdym razie jest możliwość wzięcia stamtąd sygnału i Audi to robiło.
A z moim bc chyba odniosłem sukces. w końcu.
Jak tu kiedyś pisałem przy zasięgu i przy trybie serwisowym miałem pusty wyświetlacz. A że kupiłem za grosze licznik od sety dla wyświetlacza bc i termometru poszedłem na całość . Na początek wszystko zostało przelutowane w moim bc. Efekt taki że chwilowo się tryb serwisowy wyświetlał, natomiast zasieg i ilość paliwa miało wartość stałą tzn 50 km i przy kalibracji rezerwy 61. Brak reakcji na potencjometr.
Decyzja zapadła. Podmiana elementów z płytki od tego bc z 100-tki. Syna zagoniłem do lutownicy i na pierwszy ogień poszedł układ D7508C. Brak poprawy. Drugi poszedł układ D7001C. Do niego chyba prowadziły ścieżki ze wskaźnika paliwa. No i to było to. Wszystko zaczęło działać. Wyświetlacz ożył.
Teraz pojawił się inny problem. Średnie spalanie wynosiło poniżej 5 l. Zmiana płytki kodującej z 893 919 100 na pomogła. Dodam że przed naprawą średnie spalanie na 895 919 100 M pokazywało ponad 20 l.
Teraz naszły mnie wątpliwości czy nie będzie problemu ze skalibrowanien paliwa. Jakby nie było układ D7508C jest z innego modelu i nie wiadomo co on ma tam w sobie zaszyte. Zalałem 11 litrów a wartość się zmieniła o 17. Ale nic nie było kalibrowane a potencjometrem było kręcone we wszystkie strony. No i zawsze można go podmienić na oryginalny bo on był raczej sprawny. No i jeśli on za to odpowiada
Jak tu kiedyś pisałem przy zasięgu i przy trybie serwisowym miałem pusty wyświetlacz. A że kupiłem za grosze licznik od sety dla wyświetlacza bc i termometru poszedłem na całość . Na początek wszystko zostało przelutowane w moim bc. Efekt taki że chwilowo się tryb serwisowy wyświetlał, natomiast zasieg i ilość paliwa miało wartość stałą tzn 50 km i przy kalibracji rezerwy 61. Brak reakcji na potencjometr.
Decyzja zapadła. Podmiana elementów z płytki od tego bc z 100-tki. Syna zagoniłem do lutownicy i na pierwszy ogień poszedł układ D7508C. Brak poprawy. Drugi poszedł układ D7001C. Do niego chyba prowadziły ścieżki ze wskaźnika paliwa. No i to było to. Wszystko zaczęło działać. Wyświetlacz ożył.
Teraz pojawił się inny problem. Średnie spalanie wynosiło poniżej 5 l. Zmiana płytki kodującej z 893 919 100 na pomogła. Dodam że przed naprawą średnie spalanie na 895 919 100 M pokazywało ponad 20 l.
Teraz naszły mnie wątpliwości czy nie będzie problemu ze skalibrowanien paliwa. Jakby nie było układ D7508C jest z innego modelu i nie wiadomo co on ma tam w sobie zaszyte. Zalałem 11 litrów a wartość się zmieniła o 17. Ale nic nie było kalibrowane a potencjometrem było kręcone we wszystkie strony. No i zawsze można go podmienić na oryginalny bo on był raczej sprawny. No i jeśli on za to odpowiada
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 sty 2010, 14:48
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
49 pin to sygnał spalania w 1z ze sterownikiem 4A0906401B czyli 80 tki na tzw."boschu" z nastawnikiem potencjometrycznym .W sterowniku 028906021 czyli wszystkie z nastawnikiem indukcyjnym ,sygnał spalania jest na 9 pinie wtyki sterownikaPele261084 pisze:Również założyłem AC/BC do mojej audi b4 94r 1z i mam problem ze spalaniem podczas jazdy oscyluje około 50l. Jestem wpięty w pin 49 ECU