Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Przekaźnik numer 30

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 lis 2016, 11:09

Będzie znaczyć że kostka stacyjki jest zepsuta.

Kiszka92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 10 lis 2016, 20:47

[B4 2.0 ABK] Przekaźnik 30

Post autor: Kiszka92 » 09 gru 2016, 21:08

Witam
Czy te luty wyglądają ok?
Ten od strony pinów środkowy jest trochę dziwny i ten na górze?

https://zapodaj.net/b86e90d82243a.jpg.html

https://zapodaj.net/02f3f80a2651f.jpg.html

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 gru 2016, 23:27

Górny bez znaczenia, środkowy tragedii nie ma ale do poprawki.

Kiszka92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 10 lis 2016, 20:47

Post autor: Kiszka92 » 10 gru 2016, 05:38

A reszta na oko jest dobra? I jedna z nóżek się lekko rusza, taki przekaźnik jak ten może już trochę szwankować? Jest made in germany, planuje kupić nowy.

Xpac

Post autor: Xpac » 13 gru 2016, 16:35

Kiszka92 pisze:A reszta na oko jest dobra? I jedna z nóżek się lekko rusza, taki przekaźnik jak ten może już trochę szwankować? Jest made in germany, planuje kupić nowy.
W wielu przypadkach na oko nie da się sprawdzić zimnych lutów. Jeśli nóżka się rusza to albo nowy przekaźniki ( w serwisie jakieś 80zł, zamiennik 20-30zł ) albo stary do przelutowania.

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 13 gru 2016, 19:47

Ja taki przekaźnik hansa używałem jakiś czas nowy za 20 zł i działał poprawnie nie trzeba ORI kupować więc się z lutami nie męcz

Kiszka92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 10 lis 2016, 20:47

Post autor: Kiszka92 » 13 gru 2016, 20:58

Na jutro ma być w Inter carsie jakiś też za 20 zł i się zobaczy

Xpac

Post autor: Xpac » 13 gru 2016, 22:14

Kiszka92 pisze:Na jutro ma być w Inter carsie jakiś też za 20 zł i się zobaczy
ja wymieniłem na Meyle za 30zł i jest ok

http://motoplatforma.com/index.php?p132 ... -vag-nr-30

Kiszka92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 10 lis 2016, 20:47

Post autor: Kiszka92 » 14 gru 2016, 18:03

Wymieniłem jest ok ale u mnie nic nie poprawił

Astronis96

Post autor: Astronis96 » 21 mar 2017, 21:22

kolek pisze:czy awaria tego przekaznika ma wplyw na spalanie pb? mam problem bo u mnie na gazie samochod chodzi dobrze, a na pb wariuje.. smierdzi spalinami , spala za duzo i nierowno chodzi.. wymienilem wszytko co bylo mozliwe..teraz ktos mnie nakierowal na ten przekaznik lub przeplywomierz.
Mam to samo...postanowiłem wymienić go po 2-ch latach.Kupiłem od typa zamiennik, który wg jego oceny jest sprawny, i kupił go nowego 3-4 lata temu.Po wymianie, a minął dopiero dzień, auto odpala, ale trzeba kręcić z 3 sekundy dłużej, ale...chodzi równo na obrotach, nie szarpie, nie buja, przyśpiesza jak na gazie, wzorowo.Chyba się udało, ale jak dłużej pośmigam, to będę wiedział.Na razie jest na +, opinia że wymiana pomogła w 100%, ale jak długo? bezradny_

tidek107
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 15 cze 2017, 08:24

Post autor: tidek107 » 09 sie 2017, 18:44

Witam
Czy ktoś doszedł do tego dlaczego u niektórych silnik odpala z wyjętym przekaźnikiem nr 30? U mnie tak się dzieje i nie chce się pakować w koszty dopóki nie wyeliminuje tego przekaźnika. Zmostkowałem go i w sumie nie poprawiło się, ale zastanawiam się, czy odpalanie bez tego przekaźnika nie jest objawem uszkodzenia sterownika.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 sie 2017, 18:47

tidek107, prawdopodobnie ktoś już ktoś wcześniej zrobił mostek ;-) i dał zasilanie poza tym przekaźnikiem

tidek107
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 15 cze 2017, 08:24

Post autor: tidek107 » 09 sie 2017, 19:01

PieterB,
Też o tym pomyślałem, szczególnie, że wiele godzin zajęło mi doprowadzenie elektryki do stanu nie zagrażającego pożarem, jednak zastanawiam się, czy sterownik nie dostaje napięcia z jeszcze innego źródła i wielokrotne impulsy napięcia nie uwaliły w nim jakiegoś tranzystora, który ma teraz przebicie. Trochę naciągane, ale...
Pomierzę jeszcze napięcia i poszukam mostka. Jeśli na 'wyjściu' przekaźnika będzie napięcie i zniknie po odłączeniu komputera to chyba będę mógł z czystym sumieniem obwinić sterownik.
Kolega ma interfejs, poskładam jakąś prowizoryczną przejściówkę i się podłączę.

Ogólnie mam typowe szarpanie jak od wypadania zapłonu, ale czasem łapie taką fazę, że po odpaleniu przejadę z 10km bez żadnego szarpnięcia, a to mi się wydaje dość niecodzienne dla uszkodzenia cewki czy czujnika halla.

avangarda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 24 kwie 2015, 19:53
Lokalizacja: Ruda Śl

Post autor: avangarda » 19 sty 2018, 18:59

witam, tez sprawdzałam czy odpali bez przekaznika 30 ,i silnik odpalił normalnie ale obroty juz falują, wogóle znowu problem jak silnik zimny to jedzie jak sie nagrzeje to sie dusi, dlatego podejrzenie na przekaznik 30 ;-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 sty 2018, 19:38

avangarda, diagnostyka vagiem i wsio wiadomo ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl