Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 cze 2018, 21:25

Bahir, no moim zdaniem dobrze nie jest, patrząc na fotkę no ale mogę się też mylić
Bahir pisze:dodam jeszcze, że gdy ustawiłem idealnie na środek to samochód strzelał z tłumika przy spadaniu z obrotów
a ko CI powiedział że to ma być na środku? to tylko do pierwszego odpalenia pierwszego odpalenia przy wymianie rozrządu

Bahir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 21 sty 2018, 18:45

Post autor: Bahir » 02 cze 2018, 22:02

A przy okazji, czy do LPG też należy ustawiać na 6 stopni czy jakoś inaczej?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 cze 2018, 22:08

Bahir, zdania są podzielone ;-) w sumie sporo zależy też od samej instalacji. Ja przy sekwencji ma 6 ale wiem że ludzie przyspieszają przy zwykłych instalacjach.
Podobno jest lepiej mysli_

KamilJ.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 29 maja 2011, 10:53
Lokalizacja: podlasie

Post autor: KamilJ. » 03 cze 2018, 00:04

zdania są na tyle tak podzielone ze kiedyś jak ustawiałem zapłon u mechanika to mi mówi że z gazem trzeba mu przyspieszyć z 6 na 7 stopni. Po paru latach przyjezdzam do niego z tym samym i twierdzi ze fabryka ustawia go na 6 i tak ma chodzic na gazie. To kolejny przykład o podzielności zdan na ten temat :-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 cze 2018, 08:20

KamilJ., jeśli piszesz o abt to tu troszkę inna historia i nie tylko 7 ale nawet 9 i więcej ludzie ustawiają. Ale abk to moim zdaniem coś innego.

Bahir, a kolega to vaga nie ma? by spróbować podłączyć.

Bahir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 21 sty 2018, 18:45

Post autor: Bahir » 04 cze 2018, 21:04

Udało się, dopiero za n-tym podejściem przez wejście w grupę 000 w Basic Settings. Widocznie wcześniej coś się zawiesiło ze sterownikiem.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 cze 2018, 16:04

Bahir, kurde jeszcze czegoś takiego nie widziałem i nie miałem osobiście.

Ale wychodzi na to że są takie rzeczy to się fizjologom nie siniły ;-)

Norton9988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07

Post autor: Norton9988 » 07 lip 2018, 19:59

Chciałbym się spytać czy prawidłowo przeprowadziłem proces ustawianie zapłonu.

Odpaliłem silnik, ustawiłem obroty na około 2250 obrotów. Znacznik latał lewo prawo, nie dało się ustawić zapłonu. Następnie wypiąłem niebieski czujnik, przegazowałem 3 razy powyżej 3500 obrotów. Kultura pracy silnika w ogóle się nie zmieniła, lecz przy 2250 obrotach linia oznaczająca 6 stopni stałą już w miejscu. Sterownik został zablokowany? Moim zdaniem tak, ale niektórzy pisali, że powinno się odczuć, że sterownik pracuje w trybie awaryjnym, u mnie jest bez różnicy.

1. Czy linia na zdjęciu poniżej jest tą mityczną linią oznaczającą 6 stopni, o której wielu słyszało, a mało kto ją widział na oczy?
2. Jak to jest z tymi lampami bez regulacji kąta, ktoś kiedyś pisał, że są na stałe ustawione na 10 stopni. Przesyłam też zdjęcie mojej, prosto z ZSRR. Taka lampa pokazuje na 0 czy na 10 stopni?
3. Linia 6 stopni na kole zamachowym ma się pokrywać z krawędzią obudowy (miejsce to zaznaczyłem żółtym kolorem na zdjęciu)?

Zdjęcia lampy i koła zamachowego:
https://tufotki.pl/l2GyQ

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 lip 2018, 20:22

Norton9988, powiem tak:
ad 1 - nie znam tego mitu
ad 2 - możę jestem w błędzie ale jak w takiej sytuacji wyobrażasz sobie ustawienie na 6 stopni?
ad 3 - temat z milion razy pisany

Norton9988 pisze:Moim zdaniem tak, ale niektórzy pisali, że powinno się odczuć, że sterownik pracuje w trybie awaryjnym, u mnie jest bez różnicy.
różnica jest zawsze, tylko trzeba ją umieć zauważyć.
Norton9988 pisze:Znacznik latał lewo prawo, nie dało się ustawić zapłonu.
a czegoś takiego jeszcze nie widziałem :shock:

Norton9988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07

Post autor: Norton9988 » 08 lip 2018, 08:44

ad 1 - Czytałem, że nie wszystkie ABK mają ten punkt. Rzeczywiście oznacza 6 stopni?
ad 2 - Jeśli lampa wskazuje na 0 stopni to ustawienie było raczej prawidłowe, gorzej jeżeli było na 10 stopni

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 lip 2018, 18:01

Norton9988 pisze:ad 1 - Czytałem, że nie wszystkie ABK mają ten punkt. Rzeczywiście oznacza 6 stopni?
Tak
Norton9988 pisze:ad 2 - Jeśli lampa wskazuje na 0 stopni to ustawienie było raczej prawidłowe, gorzej jeżeli było na 10 stopni
Patrzac na lampę to ruska dedykowana do czegoś innego a stopnie sa ustawiane

kho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:57
Lokalizacja: okolice Gdańska

Post autor: kho » 02 lis 2019, 20:58

Witam wszystkich po dłuższej nieobecności.

Zmagam się z problemem dotyczącym braku jakby mocy. Wg mnie autko nie ma mocy.
Od jakiegoś czasu moje ABK użytkuje żona i po jakimś czasie chciałem zobaczyć jak auto się prowadzi, no i zaskoczenie - muł.

Co wykonano/sprawdzono
- kompresja na cylindrach po 14bar ( wyjątek pierwszy cylinder 13,5 )
- wymienione świece, przewody WN, palec, kopułka
- filtry (paliwo, powietrze)
- czujnik temp niebieski i szary
- sonda działa w zakresie 0.13-0,76V
- rozrząd sprawdzony (ustawiony na znakach)
- przepustnica wyczyszczona
- regulator wolnych obrotów wyczyszczony

Zapłon ustawiony zgodnie z procedurą opisywaną i wałkowaną na forum.
Przynajmniej tak mi się wydaje, że jest ustawiony tak jak powinien.
Ustawiony na 6st.

Co może być przyczyną, wydawałoby się słabej mocy i braku chęci rwania do przodu.

Pozdrawiam wszystkich.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 03 lis 2019, 10:04

Zatkany wydech a w szczególności zwęglony katalizator. Zobacz podczas jazdy przy gazie w podłodze czy sonda też zmienia napięcie albo sto powyżej 0,6V.

kho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:57
Lokalizacja: okolice Gdańska

Post autor: kho » 03 lis 2019, 10:50

maciek889 pisze:Zatkany wydech a w szczególności zwęglony katalizator.
Katalizator wykluczam na 100%. Poprzedni właściciel zrobił z nim ,,porządek''. Została puszka z przelotem.
No chyba, że problem z wydechem jest gdzieś dalej. Choć to bym wykluczył.

Co do sprawdzenia napięcia sondy pod obciążeniem to mam problem tego typu, mój VAG słabo współpracuje ze sterownikiem. I to nie zależnie od wersji. Zwyczajnie mówiąc raz się uda , a raz nie. No chyba że jakimś cudem zmierzę napięcie multimetrem. Choć w to wątpię.

Mogę dodać, że omawiany ,,muł'' dotyczy jazdy na LPG i PB. Żadnej różnicy nie ma.
LPG bez sekwencji.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 lis 2019, 11:03

kho, skoro sonda pracuje w pełnym zakresie to wyglądałoby na to że mieszanka jest ok, jakby Ci się udało zrobić mimo to logi nawet na wolnych obrotach na początek(chodź dobrze by było to w czasie jazdy zobaczyć) ale skoro masz problemy z łącznością - pewnie starszy ecu....może coś by tam zobaczył chodź nie jestem pewien, dodam od razu.

A hamulce gdzieś nie trzymają - sprawdzałeś może?

ps kho, hmm, post troszkę nie związany z tym tematem o ustawianiu zapłonu bo napisałeś że się z ty już uporałeś ale ogólnie z barakiem mocy ;-) w wolnej chwili przyczepię do odpowiedniejszego tematu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl