a ko CI powiedział że to ma być na środku? to tylko do pierwszego odpalenia pierwszego odpalenia przy wymianie rozrząduBahir pisze:dodam jeszcze, że gdy ustawiłem idealnie na środek to samochód strzelał z tłumika przy spadaniu z obrotów
[B4 ABK] Ustawienie zapłonu
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Bahir, no moim zdaniem dobrze nie jest, patrząc na fotkę no ale mogę się też mylić
zdania są na tyle tak podzielone ze kiedyś jak ustawiałem zapłon u mechanika to mi mówi że z gazem trzeba mu przyspieszyć z 6 na 7 stopni. Po paru latach przyjezdzam do niego z tym samym i twierdzi ze fabryka ustawia go na 6 i tak ma chodzic na gazie. To kolejny przykład o podzielności zdan na ten temat
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07
Chciałbym się spytać czy prawidłowo przeprowadziłem proces ustawianie zapłonu.
Odpaliłem silnik, ustawiłem obroty na około 2250 obrotów. Znacznik latał lewo prawo, nie dało się ustawić zapłonu. Następnie wypiąłem niebieski czujnik, przegazowałem 3 razy powyżej 3500 obrotów. Kultura pracy silnika w ogóle się nie zmieniła, lecz przy 2250 obrotach linia oznaczająca 6 stopni stałą już w miejscu. Sterownik został zablokowany? Moim zdaniem tak, ale niektórzy pisali, że powinno się odczuć, że sterownik pracuje w trybie awaryjnym, u mnie jest bez różnicy.
1. Czy linia na zdjęciu poniżej jest tą mityczną linią oznaczającą 6 stopni, o której wielu słyszało, a mało kto ją widział na oczy?
2. Jak to jest z tymi lampami bez regulacji kąta, ktoś kiedyś pisał, że są na stałe ustawione na 10 stopni. Przesyłam też zdjęcie mojej, prosto z ZSRR. Taka lampa pokazuje na 0 czy na 10 stopni?
3. Linia 6 stopni na kole zamachowym ma się pokrywać z krawędzią obudowy (miejsce to zaznaczyłem żółtym kolorem na zdjęciu)?
Zdjęcia lampy i koła zamachowego:
https://tufotki.pl/l2GyQ
Odpaliłem silnik, ustawiłem obroty na około 2250 obrotów. Znacznik latał lewo prawo, nie dało się ustawić zapłonu. Następnie wypiąłem niebieski czujnik, przegazowałem 3 razy powyżej 3500 obrotów. Kultura pracy silnika w ogóle się nie zmieniła, lecz przy 2250 obrotach linia oznaczająca 6 stopni stałą już w miejscu. Sterownik został zablokowany? Moim zdaniem tak, ale niektórzy pisali, że powinno się odczuć, że sterownik pracuje w trybie awaryjnym, u mnie jest bez różnicy.
1. Czy linia na zdjęciu poniżej jest tą mityczną linią oznaczającą 6 stopni, o której wielu słyszało, a mało kto ją widział na oczy?
2. Jak to jest z tymi lampami bez regulacji kąta, ktoś kiedyś pisał, że są na stałe ustawione na 10 stopni. Przesyłam też zdjęcie mojej, prosto z ZSRR. Taka lampa pokazuje na 0 czy na 10 stopni?
3. Linia 6 stopni na kole zamachowym ma się pokrywać z krawędzią obudowy (miejsce to zaznaczyłem żółtym kolorem na zdjęciu)?
Zdjęcia lampy i koła zamachowego:
https://tufotki.pl/l2GyQ
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Norton9988, powiem tak:
ad 1 - nie znam tego mitu
ad 2 - możę jestem w błędzie ale jak w takiej sytuacji wyobrażasz sobie ustawienie na 6 stopni?
ad 3 - temat z milion razy pisany
ad 1 - nie znam tego mitu
ad 2 - możę jestem w błędzie ale jak w takiej sytuacji wyobrażasz sobie ustawienie na 6 stopni?
ad 3 - temat z milion razy pisany
różnica jest zawsze, tylko trzeba ją umieć zauważyć.Norton9988 pisze:Moim zdaniem tak, ale niektórzy pisali, że powinno się odczuć, że sterownik pracuje w trybie awaryjnym, u mnie jest bez różnicy.
a czegoś takiego jeszcze nie widziałem :shock:Norton9988 pisze:Znacznik latał lewo prawo, nie dało się ustawić zapłonu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
TakNorton9988 pisze:ad 1 - Czytałem, że nie wszystkie ABK mają ten punkt. Rzeczywiście oznacza 6 stopni?
Patrzac na lampę to ruska dedykowana do czegoś innego a stopnie sa ustawianeNorton9988 pisze:ad 2 - Jeśli lampa wskazuje na 0 stopni to ustawienie było raczej prawidłowe, gorzej jeżeli było na 10 stopni
Witam wszystkich po dłuższej nieobecności.
Zmagam się z problemem dotyczącym braku jakby mocy. Wg mnie autko nie ma mocy.
Od jakiegoś czasu moje ABK użytkuje żona i po jakimś czasie chciałem zobaczyć jak auto się prowadzi, no i zaskoczenie - muł.
Co wykonano/sprawdzono
- kompresja na cylindrach po 14bar ( wyjątek pierwszy cylinder 13,5 )
- wymienione świece, przewody WN, palec, kopułka
- filtry (paliwo, powietrze)
- czujnik temp niebieski i szary
- sonda działa w zakresie 0.13-0,76V
- rozrząd sprawdzony (ustawiony na znakach)
- przepustnica wyczyszczona
- regulator wolnych obrotów wyczyszczony
Zapłon ustawiony zgodnie z procedurą opisywaną i wałkowaną na forum.
Przynajmniej tak mi się wydaje, że jest ustawiony tak jak powinien.
Ustawiony na 6st.
Co może być przyczyną, wydawałoby się słabej mocy i braku chęci rwania do przodu.
Pozdrawiam wszystkich.
Zmagam się z problemem dotyczącym braku jakby mocy. Wg mnie autko nie ma mocy.
Od jakiegoś czasu moje ABK użytkuje żona i po jakimś czasie chciałem zobaczyć jak auto się prowadzi, no i zaskoczenie - muł.
Co wykonano/sprawdzono
- kompresja na cylindrach po 14bar ( wyjątek pierwszy cylinder 13,5 )
- wymienione świece, przewody WN, palec, kopułka
- filtry (paliwo, powietrze)
- czujnik temp niebieski i szary
- sonda działa w zakresie 0.13-0,76V
- rozrząd sprawdzony (ustawiony na znakach)
- przepustnica wyczyszczona
- regulator wolnych obrotów wyczyszczony
Zapłon ustawiony zgodnie z procedurą opisywaną i wałkowaną na forum.
Przynajmniej tak mi się wydaje, że jest ustawiony tak jak powinien.
Ustawiony na 6st.
Co może być przyczyną, wydawałoby się słabej mocy i braku chęci rwania do przodu.
Pozdrawiam wszystkich.
Katalizator wykluczam na 100%. Poprzedni właściciel zrobił z nim ,,porządek''. Została puszka z przelotem.maciek889 pisze:Zatkany wydech a w szczególności zwęglony katalizator.
No chyba, że problem z wydechem jest gdzieś dalej. Choć to bym wykluczył.
Co do sprawdzenia napięcia sondy pod obciążeniem to mam problem tego typu, mój VAG słabo współpracuje ze sterownikiem. I to nie zależnie od wersji. Zwyczajnie mówiąc raz się uda , a raz nie. No chyba że jakimś cudem zmierzę napięcie multimetrem. Choć w to wątpię.
Mogę dodać, że omawiany ,,muł'' dotyczy jazdy na LPG i PB. Żadnej różnicy nie ma.
LPG bez sekwencji.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
kho, skoro sonda pracuje w pełnym zakresie to wyglądałoby na to że mieszanka jest ok, jakby Ci się udało zrobić mimo to logi nawet na wolnych obrotach na początek(chodź dobrze by było to w czasie jazdy zobaczyć) ale skoro masz problemy z łącznością - pewnie starszy ecu....może coś by tam zobaczył chodź nie jestem pewien, dodam od razu.
A hamulce gdzieś nie trzymają - sprawdzałeś może?
ps kho, hmm, post troszkę nie związany z tym tematem o ustawianiu zapłonu bo napisałeś że się z ty już uporałeś ale ogólnie z barakiem mocy w wolnej chwili przyczepię do odpowiedniejszego tematu.
A hamulce gdzieś nie trzymają - sprawdzałeś może?
ps kho, hmm, post troszkę nie związany z tym tematem o ustawianiu zapłonu bo napisałeś że się z ty już uporałeś ale ogólnie z barakiem mocy w wolnej chwili przyczepię do odpowiedniejszego tematu.