[B3/B4 ABF] Czy silnik ABF pasuje na skrzynię biegów z B3 RU
Ja chciałbym przeprosić wszystkich, którzy spadli z krzesła, lub którym krwawią oczy po przeczytaniu tych bzdur co napisałem w poprzednim poście. Jestem świadomy zbrodni jaką popełniłem i dobrowolnie poddam się karze.
Podsumowując to co dotychczas został ustalone
Nie ma szans żeby zgrać aparat zapłonowy wciśnięty w blok z rozrządem nie zmieniając koła pasowego wałka pośredniego. A to nie zmieści się w obudowę paska.
Istnieje szansa na przełożenie osłony paska ale to trzeba jeszcze dokładnie zbadać.
Podsumowując to co dotychczas został ustalone
Nie ma szans żeby zgrać aparat zapłonowy wciśnięty w blok z rozrządem nie zmieniając koła pasowego wałka pośredniego. A to nie zmieści się w obudowę paska.
Istnieje szansa na przełożenie osłony paska ale to trzeba jeszcze dokładnie zbadać.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
No i prawdopodobnie jeszcze może dojść konieczność wymiany samego wałka pośredniego.
Więc tak aby wsadzić ten aparat będziesz musiał:
- Zmienić koło napędzające wałek pośrednie
-prawdopodobnie z paskiem rozrządu (pewnie trzeba będzie dobrać z kompletnie innego samochodu, bo to kółko na silniku 16V nie występowało w przyrodzie).
- prawdopodobnie zmienić sam wałek pośredni bo możliwe że jest inne koło zębata przekazujące napęd na aparat i pompę oleju
- zmienić albo przerobić pompę oleju na napęd na płatwę.
I dalej nie wiadomo czy aparat się zmieści obok głowicy.
A będziesz wsadzał cały układ wtryskowy i zapłonowy oryginalny z ABFa?
Więc tak aby wsadzić ten aparat będziesz musiał:
- Zmienić koło napędzające wałek pośrednie
-prawdopodobnie z paskiem rozrządu (pewnie trzeba będzie dobrać z kompletnie innego samochodu, bo to kółko na silniku 16V nie występowało w przyrodzie).
- prawdopodobnie zmienić sam wałek pośredni bo możliwe że jest inne koło zębata przekazujące napęd na aparat i pompę oleju
- zmienić albo przerobić pompę oleju na napęd na płatwę.
I dalej nie wiadomo czy aparat się zmieści obok głowicy.
A będziesz wsadzał cały układ wtryskowy i zapłonowy oryginalny z ABFa?
Chciałem wsadzić kompletny silnik z wiązką, sterownikiem, filtrem powietrza. Bez żadnych przeróbek i podmianek, ale mam ścianę grodziową jakieś 10cm od głowicy i za cholery nie wcisnę tam oryginalnego aparatu zapłonowego. Dlatego pomyślałem, żeby włożyć aparat zapłonowy w blok skoro jest otwór.
Plan mam taki, żeby przełożyć wałek pośredni, pompę oleju i aparat zapłonowy z 2.0/1.8 8v, a koło pasowe dokupić takie jak ma głowicy, i dłuższy o jakieś 12 zębów pasek rozrządu.
Koło pasowe nie wejdzie w dolną część obudowy. Chyba, że by wyskrobał wszystkie ścianki wewnątrz niej, no to może.
Nie wiadomo czy aparat zapłonowy zmieści się pod kolektor ssący.
Istnieje teoria, że dłuższy pasek rozjedzie mi cały układ rozrządu i za nic nie będzie się to zgrywało.
Nie mam też pewności czy silnik siądzie na skrzyni biegów po 1.8 RU w 80-tce B3.
To są problemy, które muszę rozwiązać zanik pójdę na jakiekolwiek zakupy.
Plan mam taki, żeby przełożyć wałek pośredni, pompę oleju i aparat zapłonowy z 2.0/1.8 8v, a koło pasowe dokupić takie jak ma głowicy, i dłuższy o jakieś 12 zębów pasek rozrządu.
Koło pasowe nie wejdzie w dolną część obudowy. Chyba, że by wyskrobał wszystkie ścianki wewnątrz niej, no to może.
Nie wiadomo czy aparat zapłonowy zmieści się pod kolektor ssący.
Istnieje teoria, że dłuższy pasek rozjedzie mi cały układ rozrządu i za nic nie będzie się to zgrywało.
Nie mam też pewności czy silnik siądzie na skrzyni biegów po 1.8 RU w 80-tce B3.
To są problemy, które muszę rozwiązać zanik pójdę na jakiekolwiek zakupy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Zobacz czy głowica ci się zmieści nawet bez aparatu bo ta głowica 16V wystaje za blok do tyłu więcej niż głowica 8V. A obecnym silniku wystaje króciec nagrzewnicy z głowicy w stronę ściany grodziowej czy to wyjście zostało zlikwidowane?
Kiedyś myślałem czy nie kupić poloneza aby wsadzić do niego 1.8 Turbo.
Kiedyś myślałem czy nie kupić poloneza aby wsadzić do niego 1.8 Turbo.
Wyjście jest, tylko skierowane w bok. Z tym nie ma problemu.
Coraz poważniej rozważam opcję cięcia ściany grodziowej bo już nie mam pomysłów na rozwiązanie kwestii aparatu.
Odkryłem, że koło pasowe z rozrządu nie wejdzie na wałek pośredni. Nawet gdybym dorobił odpowiednie koło to nie mogę znaleźć dłuższego paska rozrządu.
[ Dodano: 2018-08-25, 11:10 ]
Po małym researchu stwierdzam, że aparat w blok wejdzie. Na pompie oleju jest taka sama zębatka jak na aparacie zapłonowym, tylko z odpowiednim frezem. Wystarczy zmienić pompę, lub dla ambitnych, zmienić wałek napędzający pompę na ten z płetwą.
Koło pasowe powinno wejść takie jak na rozrządzie. Wyczytałem na forum golfa, że jednemu kolesiowi udało się je założyć odwrotnie na rozrządzie, więc i na wałek pośredni powinno pasować. Jedynym problemem może być jego średnica ale to jest do ogarnięcia.
Pasek rozrządu podpasował by z audi A3 1.4 TFSI. Ma 163 zęby i ogarnie większe koło pasowe wałka pośredniego. Jest on jednak o 5mm węższy od tego z ABF-a, może zatem jeździć lekko po kołach. Zsunąć się nie powinien bo rolka napinająca ma krawędzie trzymające na boki. Silnik TFSI też ma 150KM więc z wytrzymałością paska nie powinno być problemu.
Aparat zapłonowy musi być na duży otwór. Od bloku do otworów montażowych kolektora ssącego jest 13 cm, a aparat z przewodami ma 18. Jeśli dobrze ogarnąłem zdjęcia, bo pomiary robiłem na silniku bez kolektora ssącego, powinien wejść pod dolną część kolektora.
Coraz poważniej rozważam opcję cięcia ściany grodziowej bo już nie mam pomysłów na rozwiązanie kwestii aparatu.
Odkryłem, że koło pasowe z rozrządu nie wejdzie na wałek pośredni. Nawet gdybym dorobił odpowiednie koło to nie mogę znaleźć dłuższego paska rozrządu.
[ Dodano: 2018-08-25, 11:10 ]
Po małym researchu stwierdzam, że aparat w blok wejdzie. Na pompie oleju jest taka sama zębatka jak na aparacie zapłonowym, tylko z odpowiednim frezem. Wystarczy zmienić pompę, lub dla ambitnych, zmienić wałek napędzający pompę na ten z płetwą.
Koło pasowe powinno wejść takie jak na rozrządzie. Wyczytałem na forum golfa, że jednemu kolesiowi udało się je założyć odwrotnie na rozrządzie, więc i na wałek pośredni powinno pasować. Jedynym problemem może być jego średnica ale to jest do ogarnięcia.
Pasek rozrządu podpasował by z audi A3 1.4 TFSI. Ma 163 zęby i ogarnie większe koło pasowe wałka pośredniego. Jest on jednak o 5mm węższy od tego z ABF-a, może zatem jeździć lekko po kołach. Zsunąć się nie powinien bo rolka napinająca ma krawędzie trzymające na boki. Silnik TFSI też ma 150KM więc z wytrzymałością paska nie powinno być problemu.
Aparat zapłonowy musi być na duży otwór. Od bloku do otworów montażowych kolektora ssącego jest 13 cm, a aparat z przewodami ma 18. Jeśli dobrze ogarnąłem zdjęcia, bo pomiary robiłem na silniku bez kolektora ssącego, powinien wejść pod dolną część kolektora.
Re: [B3/B4 ABF] Czy silnik ABF pasuje na skrzynię biegów z B3 RU
Dzień dobry.
Aktualizacja tematu
Oczywiście jak przystało na dobrego projekciarza jeszcze nie ruszyłem z projektem
Mam nowy pomysł, ale nie wiem czy uda się to zrobić po taniości.
W sumie to chyba powinienem pisać o tym w nowym temacie ale zaryzykuje i napiszę tutaj.
Sprawa wygląda tak, że mam problem z "wystającym" rozdzielaczem zapłonu w ABF-ie. I se tak pomyślałem, zamiast pchać go w blok pod kolektor ssący, to wywalić go całkowicie i przejść na cewkofajki. Nie będzie problemu z napędem rozrządu.
Pozostaje kwestia czy oryginalny ECU poradzi sobie z taką przeróbką? Jeśli tak, to jak jej dokonać?
Wywalając rozdzielacz zapłonu z obwodu elektrycznego wyleci czujnik hall-a i cewka zapłonowa. Z tego co wyczytałem na schemacie klik
to są to 4 przewody, których nie wiem gdzie podłączyć. I jak wpiąć cewkofajki w układ tak żeby to działało?
Opcja druga to wstawienie elektronicznej cewki na cztery świece. Coś takiego -> klik ale też nie wiem jak to podpiąć. W obu tych opcjach trzeba by znaleźć jakiś sygnał sterujący momentem wytworzenia iskry na konkretnej świecy.
W obu przypadkach trzeba nabyć cewkofajki więc tych kosztów nie liczę.
Jest też opcja trzecia, i ta mi się mniej podoba bo jest droga, ale w momencie zakładania kompresora/turbo (nie wiem kiedy, na pewno będzie, ale nie wiem jak odległa przyszłość to będzie) konieczna, to przejście na EMU classic albo jakieś inne stand alone. Ta opcja jest łatwa bo praktycznie robię nową wiązkę silnika i podpinam to co mam według ustalonego schematu i musi działać. Mam też możliwość łatwej ingerencji w soft.
Aktualny silnik (1.8 RU) już ledwo się kręci, a kobyły uciekły z niego już rok temu i gdyby udało mi się wykminić opcję numer jeden, lub dwa, to może w końcu wsadziłbym tego ABF-a.
Aktualizacja tematu
Oczywiście jak przystało na dobrego projekciarza jeszcze nie ruszyłem z projektem
Mam nowy pomysł, ale nie wiem czy uda się to zrobić po taniości.
W sumie to chyba powinienem pisać o tym w nowym temacie ale zaryzykuje i napiszę tutaj.
Sprawa wygląda tak, że mam problem z "wystającym" rozdzielaczem zapłonu w ABF-ie. I se tak pomyślałem, zamiast pchać go w blok pod kolektor ssący, to wywalić go całkowicie i przejść na cewkofajki. Nie będzie problemu z napędem rozrządu.
Pozostaje kwestia czy oryginalny ECU poradzi sobie z taką przeróbką? Jeśli tak, to jak jej dokonać?
Wywalając rozdzielacz zapłonu z obwodu elektrycznego wyleci czujnik hall-a i cewka zapłonowa. Z tego co wyczytałem na schemacie klik
to są to 4 przewody, których nie wiem gdzie podłączyć. I jak wpiąć cewkofajki w układ tak żeby to działało?
Opcja druga to wstawienie elektronicznej cewki na cztery świece. Coś takiego -> klik ale też nie wiem jak to podpiąć. W obu tych opcjach trzeba by znaleźć jakiś sygnał sterujący momentem wytworzenia iskry na konkretnej świecy.
W obu przypadkach trzeba nabyć cewkofajki więc tych kosztów nie liczę.
Jest też opcja trzecia, i ta mi się mniej podoba bo jest droga, ale w momencie zakładania kompresora/turbo (nie wiem kiedy, na pewno będzie, ale nie wiem jak odległa przyszłość to będzie) konieczna, to przejście na EMU classic albo jakieś inne stand alone. Ta opcja jest łatwa bo praktycznie robię nową wiązkę silnika i podpinam to co mam według ustalonego schematu i musi działać. Mam też możliwość łatwej ingerencji w soft.
Aktualny silnik (1.8 RU) już ledwo się kręci, a kobyły uciekły z niego już rok temu i gdyby udało mi się wykminić opcję numer jeden, lub dwa, to może w końcu wsadziłbym tego ABF-a.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3/B4 ABF] Czy silnik ABF pasuje na skrzynię biegów z B3 RU
Jakiś czas temu jeden gość w NG przerobił na cewkofajki: post1063048.html zrobił to tak, że wykorzystywał fabryczny sygnał tylko rozdzielał go na poszczególny cewki programem na mikrokontrolerze + dodatkowy czujnik dający sygnał z wału, aby mikrokontroler wiedział w którym momencie zacząć przełączać sygnał między cewkami. Bo inaczej nawet jakbyś zostawił sam czujnik bez rozdzielacza to nic ci nie da jego obecność.
Co do standalone to są tańsze rozwiązania jak: http://ottomotive.pl/sklep/komputery-st ... cro-detail albo nawet zrobić płytkę speeduino (arduino kosztuje 50zł + elementy do zapłonu też nie więcej niż 50zł).
Ta druga cewka co pokazałeś to pewnie zapłon EDIS jaki był w fordach czy polonezach z wtryskiem i on wymaga koła 36-1 i może działać samodzielnie ale chyba będzie chodził na statycznym wyprzedzeniu zapłonu. Tyle dobrze że można sterować wyprzedzenie z ecumastera DET3 czy ottomotive DEC.
Czy to standalone czy EDIS to potrzebujesz "koło foniczne" na wał. Możesz próbować adaptować z jakichś innych samochodów albo są generatory aby sobie wybrać rozmiary i pobrać plik do wycinania CNC: https://www.badappleproducts.com/trigger-wheel
Co do standalone to są tańsze rozwiązania jak: http://ottomotive.pl/sklep/komputery-st ... cro-detail albo nawet zrobić płytkę speeduino (arduino kosztuje 50zł + elementy do zapłonu też nie więcej niż 50zł).
Ta druga cewka co pokazałeś to pewnie zapłon EDIS jaki był w fordach czy polonezach z wtryskiem i on wymaga koła 36-1 i może działać samodzielnie ale chyba będzie chodził na statycznym wyprzedzeniu zapłonu. Tyle dobrze że można sterować wyprzedzenie z ecumastera DET3 czy ottomotive DEC.
Czy to standalone czy EDIS to potrzebujesz "koło foniczne" na wał. Możesz próbować adaptować z jakichś innych samochodów albo są generatory aby sobie wybrać rozmiary i pobrać plik do wycinania CNC: https://www.badappleproducts.com/trigger-wheel
Re: [B3/B4 ABF] Czy silnik ABF pasuje na skrzynię biegów z B3 RU
Z tego co piszesz to chyba najlepszym rozwiązaniem będzie zainwestować w classic-a. Będzie mniej ewentualnych nieprzewidzianych problemów i jakaś szansa na większe modyfikacje.
Gość od NG miał silnik 5-cio cylindrowy i sam pisze że na 4 jego modyfikacje nie zadziałają.
Koło foniczne da się zrobić bo ABF ma już jakiś czujnik położenia wału więc można ewentualnie wstawić w jego miejsce jakieś koło 32-1.
Dzięki za informacje, jest to kolejny krok w dobrym kierunku
A tak przy okazji. Odpaliłem go wczoraj po 3 miesiącach postoju i niestety zgubił wolne obroty. Obstawiam jakiś czujnik lub podciśnienie bo na LPG i Pb jest dokładnie to samo.
Gość od NG miał silnik 5-cio cylindrowy i sam pisze że na 4 jego modyfikacje nie zadziałają.
Koło foniczne da się zrobić bo ABF ma już jakiś czujnik położenia wału więc można ewentualnie wstawić w jego miejsce jakieś koło 32-1.
Dzięki za informacje, jest to kolejny krok w dobrym kierunku
A tak przy okazji. Odpaliłem go wczoraj po 3 miesiącach postoju i niestety zgubił wolne obroty. Obstawiam jakiś czujnik lub podciśnienie bo na LPG i Pb jest dokładnie to samo.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3/B4 ABF] Czy silnik ABF pasuje na skrzynię biegów z B3 RU
Sporo półprofesjonalnych projektów jeździ na najtańszej elektronice jak DET3. Wystarczy spojrzeć na forum uturbiaczy BMW: https://turbobmw.pl/viewforum.php?f=3
Zadziałało by gdyby dać dodatkowy czujnik na kole wałka rozrządu aby wykrywało kiedy pierwszy cylinder jest na zapłonie. On zrobił to w pokręcony sposób używając wału do detekcji zapłonu pierwszego cylindra.
Jak już jest jakieś koło to już spora część pracy odchodzi.