Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
Opony samochodowe Audi 80
Ubezpieczenie OC
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[B3/B4 ABF] Czy silnik ABF pasuje na skrzynię biegów z B3 RU

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
w0mbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 29 cze 2016, 19:12

Post autor: w0mbat » 19 sie 2018, 20:03

Ja chciałbym przeprosić wszystkich, którzy spadli z krzesła, lub którym krwawią oczy po przeczytaniu tych bzdur co napisałem w poprzednim poście. Jestem świadomy zbrodni jaką popełniłem i dobrowolnie poddam się karze.


Podsumowując to co dotychczas został ustalone

Nie ma szans żeby zgrać aparat zapłonowy wciśnięty w blok z rozrządem nie zmieniając koła pasowego wałka pośredniego. A to nie zmieści się w obudowę paska.

Istnieje szansa na przełożenie osłony paska ale to trzeba jeszcze dokładnie zbadać.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4194
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 sie 2018, 21:18

No i prawdopodobnie jeszcze może dojść konieczność wymiany samego wałka pośredniego.

Więc tak aby wsadzić ten aparat będziesz musiał:
- Zmienić koło napędzające wałek pośrednie
-prawdopodobnie z paskiem rozrządu (pewnie trzeba będzie dobrać z kompletnie innego samochodu, bo to kółko na silniku 16V nie występowało w przyrodzie).
- prawdopodobnie zmienić sam wałek pośredni bo możliwe że jest inne koło zębata przekazujące napęd na aparat i pompę oleju
- zmienić albo przerobić pompę oleju na napęd na płatwę.

I dalej nie wiadomo czy aparat się zmieści obok głowicy.

A będziesz wsadzał cały układ wtryskowy i zapłonowy oryginalny z ABFa?
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

w0mbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 29 cze 2016, 19:12

Post autor: w0mbat » 20 sie 2018, 17:06

Chciałem wsadzić kompletny silnik z wiązką, sterownikiem, filtrem powietrza. Bez żadnych przeróbek i podmianek, ale mam ścianę grodziową jakieś 10cm od głowicy i za cholery nie wcisnę tam oryginalnego aparatu zapłonowego. Dlatego pomyślałem, żeby włożyć aparat zapłonowy w blok skoro jest otwór.

Plan mam taki, żeby przełożyć wałek pośredni, pompę oleju i aparat zapłonowy z 2.0/1.8 8v, a koło pasowe dokupić takie jak ma głowicy, i dłuższy o jakieś 12 zębów pasek rozrządu.

Koło pasowe nie wejdzie w dolną część obudowy. Chyba, że by wyskrobał wszystkie ścianki wewnątrz niej, no to może.

Nie wiadomo czy aparat zapłonowy zmieści się pod kolektor ssący.

Istnieje teoria, że dłuższy pasek rozjedzie mi cały układ rozrządu i za nic nie będzie się to zgrywało.

Nie mam też pewności czy silnik siądzie na skrzyni biegów po 1.8 RU w 80-tce B3.

To są problemy, które muszę rozwiązać zanik pójdę na jakiekolwiek zakupy.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4194
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 sie 2018, 17:24

Silniki będzie pasował na skrzynię begów, ludzie wkładają silniki 1.8T na B3jek i B4 zamiast różnych silników jakie tam występowały. Tylko pilnuj tulejek ustalających aby gdzieś nie było dwóch jak zostanie jedna na skrzyni i jedna na silniku.

Do czego chcesz włożyć ten silnik jeśli można zapytać?
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

w0mbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 29 cze 2016, 19:12

Post autor: w0mbat » 20 sie 2018, 19:23

Do poloneza caro '92

da bum tssss :D




Serio. Nie żartuję

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4194
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 sie 2018, 20:23

Ale masz skrzynie biegów z dzwonem pod silnik z Audi? Czy przerabiasz na przedni napęd rotfl
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

w0mbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 29 cze 2016, 19:12

Post autor: w0mbat » 20 sie 2018, 21:33

Mam już wstawione 1.8 RU na flanszy. Teraz chciałbym iść krok na przód.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4194
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 sie 2018, 23:51

Zobacz czy głowica ci się zmieści nawet bez aparatu bo ta głowica 16V wystaje za blok do tyłu więcej niż głowica 8V. A obecnym silniku wystaje króciec nagrzewnicy z głowicy w stronę ściany grodziowej czy to wyjście zostało zlikwidowane?
Kiedyś myślałem czy nie kupić poloneza aby wsadzić do niego 1.8 Turbo.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

w0mbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 29 cze 2016, 19:12

Post autor: w0mbat » 25 sie 2018, 11:10

Wyjście jest, tylko skierowane w bok. Z tym nie ma problemu.

Coraz poważniej rozważam opcję cięcia ściany grodziowej bo już nie mam pomysłów na rozwiązanie kwestii aparatu.

Odkryłem, że koło pasowe z rozrządu nie wejdzie na wałek pośredni. Nawet gdybym dorobił odpowiednie koło to nie mogę znaleźć dłuższego paska rozrządu.

[ Dodano: 2018-08-25, 11:10 ]
Po małym researchu stwierdzam, że aparat w blok wejdzie. Na pompie oleju jest taka sama zębatka jak na aparacie zapłonowym, tylko z odpowiednim frezem. Wystarczy zmienić pompę, lub dla ambitnych, zmienić wałek napędzający pompę na ten z płetwą.

Koło pasowe powinno wejść takie jak na rozrządzie. Wyczytałem na forum golfa, że jednemu kolesiowi udało się je założyć odwrotnie na rozrządzie, więc i na wałek pośredni powinno pasować. Jedynym problemem może być jego średnica ale to jest do ogarnięcia.

Pasek rozrządu podpasował by z audi A3 1.4 TFSI. Ma 163 zęby i ogarnie większe koło pasowe wałka pośredniego. Jest on jednak o 5mm węższy od tego z ABF-a, może zatem jeździć lekko po kołach. Zsunąć się nie powinien bo rolka napinająca ma krawędzie trzymające na boki. Silnik TFSI też ma 150KM więc z wytrzymałością paska nie powinno być problemu.

Aparat zapłonowy musi być na duży otwór. Od bloku do otworów montażowych kolektora ssącego jest 13 cm, a aparat z przewodami ma 18. Jeśli dobrze ogarnąłem zdjęcia, bo pomiary robiłem na silniku bez kolektora ssącego, powinien wejść pod dolną część kolektora.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4194
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 sie 2018, 23:15

Tylko ciekawe jak będzie ze smarowaniem bo pewnie tak samo wydajnej pompy napędzanej z płetwy nie znajdziesz a do tego jeszcze zmniejszysz prędkość napędu po założeniu większego kółka.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

w0mbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 29 cze 2016, 19:12

Post autor: w0mbat » 26 sie 2018, 10:18

Teoretycznie nie powinno być nic. Może odrobinę spadnie ciśnienie. W 8v i dieselach jest ta sama pompa oleju, a diesel kręci się połowę wolniej, i na układzie korbowo-tłokowym są większe obciążenia.

Dla spokojnego snu będę się starał przełożyć wałek napędowy.

w0mbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 29 cze 2016, 19:12

Re: [B3/B4 ABF] Czy silnik ABF pasuje na skrzynię biegów z B3 RU

Post autor: w0mbat » 12 sty 2021, 01:26

Dzień dobry.
Aktualizacja tematu :)
Oczywiście jak przystało na dobrego projekciarza jeszcze nie ruszyłem z projektem :)
Mam nowy pomysł, ale nie wiem czy uda się to zrobić po taniości.
W sumie to chyba powinienem pisać o tym w nowym temacie ale zaryzykuje i napiszę tutaj.
Sprawa wygląda tak, że mam problem z "wystającym" rozdzielaczem zapłonu w ABF-ie. I se tak pomyślałem, zamiast pchać go w blok pod kolektor ssący, to wywalić go całkowicie i przejść na cewkofajki. Nie będzie problemu z napędem rozrządu.
Pozostaje kwestia czy oryginalny ECU poradzi sobie z taką przeróbką? Jeśli tak, to jak jej dokonać?
Wywalając rozdzielacz zapłonu z obwodu elektrycznego wyleci czujnik hall-a i cewka zapłonowa. Z tego co wyczytałem na schemacie klik
to są to 4 przewody, których nie wiem gdzie podłączyć. I jak wpiąć cewkofajki w układ tak żeby to działało?

Opcja druga to wstawienie elektronicznej cewki na cztery świece. Coś takiego -> klik ale też nie wiem jak to podpiąć. W obu tych opcjach trzeba by znaleźć jakiś sygnał sterujący momentem wytworzenia iskry na konkretnej świecy.

W obu przypadkach trzeba nabyć cewkofajki więc tych kosztów nie liczę.

Jest też opcja trzecia, i ta mi się mniej podoba bo jest droga, ale w momencie zakładania kompresora/turbo (nie wiem kiedy, na pewno będzie, ale nie wiem jak odległa przyszłość to będzie) konieczna, to przejście na EMU classic albo jakieś inne stand alone. Ta opcja jest łatwa bo praktycznie robię nową wiązkę silnika i podpinam to co mam według ustalonego schematu i musi działać. Mam też możliwość łatwej ingerencji w soft.

Aktualny silnik (1.8 RU) już ledwo się kręci, a kobyły uciekły z niego już rok temu i gdyby udało mi się wykminić opcję numer jeden, lub dwa, to może w końcu wsadziłbym tego ABF-a.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4194
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3/B4 ABF] Czy silnik ABF pasuje na skrzynię biegów z B3 RU

Post autor: maciek889 » 12 sty 2021, 12:07

Jakiś czas temu jeden gość w NG przerobił na cewkofajki: post1063048.html zrobił to tak, że wykorzystywał fabryczny sygnał tylko rozdzielał go na poszczególny cewki programem na mikrokontrolerze + dodatkowy czujnik dający sygnał z wału, aby mikrokontroler wiedział w którym momencie zacząć przełączać sygnał między cewkami. Bo inaczej nawet jakbyś zostawił sam czujnik bez rozdzielacza to nic ci nie da jego obecność.

Co do standalone to są tańsze rozwiązania jak: http://ottomotive.pl/sklep/komputery-st ... cro-detail albo nawet zrobić płytkę speeduino (arduino kosztuje 50zł + elementy do zapłonu też nie więcej niż 50zł).

Ta druga cewka co pokazałeś to pewnie zapłon EDIS jaki był w fordach czy polonezach z wtryskiem i on wymaga koła 36-1 i może działać samodzielnie ale chyba będzie chodził na statycznym wyprzedzeniu zapłonu. Tyle dobrze że można sterować wyprzedzenie z ecumastera DET3 czy ottomotive DEC.

Czy to standalone czy EDIS to potrzebujesz "koło foniczne" na wał. Możesz próbować adaptować z jakichś innych samochodów albo są generatory aby sobie wybrać rozmiary i pobrać plik do wycinania CNC: https://www.badappleproducts.com/trigger-wheel
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

w0mbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 29 cze 2016, 19:12

Re: [B3/B4 ABF] Czy silnik ABF pasuje na skrzynię biegów z B3 RU

Post autor: w0mbat » 13 sty 2021, 20:26

Z tego co piszesz to chyba najlepszym rozwiązaniem będzie zainwestować w classic-a. Będzie mniej ewentualnych nieprzewidzianych problemów i jakaś szansa na większe modyfikacje.

Gość od NG miał silnik 5-cio cylindrowy i sam pisze że na 4 jego modyfikacje nie zadziałają.

Koło foniczne da się zrobić bo ABF ma już jakiś czujnik położenia wału więc można ewentualnie wstawić w jego miejsce jakieś koło 32-1.

Dzięki za informacje, jest to kolejny krok w dobrym kierunku

A tak przy okazji. Odpaliłem go wczoraj po 3 miesiącach postoju i niestety zgubił wolne obroty. Obstawiam jakiś czujnik lub podciśnienie bo na LPG i Pb jest dokładnie to samo.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4194
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3/B4 ABF] Czy silnik ABF pasuje na skrzynię biegów z B3 RU

Post autor: maciek889 » 13 sty 2021, 22:03

w0mbat pisze:
13 sty 2021, 20:26
Z tego co piszesz to chyba najlepszym rozwiązaniem będzie zainwestować w classic-a. Będzie mniej ewentualnych nieprzewidzianych problemów i jakaś szansa na większe modyfikacje.
Sporo półprofesjonalnych projektów jeździ na najtańszej elektronice jak DET3. Wystarczy spojrzeć na forum uturbiaczy BMW: https://turbobmw.pl/viewforum.php?f=3
w0mbat pisze:
13 sty 2021, 20:26
Gość od NG miał silnik 5-cio cylindrowy i sam pisze że na 4 jego modyfikacje nie zadziałają.
Zadziałało by gdyby dać dodatkowy czujnik na kole wałka rozrządu aby wykrywało kiedy pierwszy cylinder jest na zapłonie. On zrobił to w pokręcony sposób używając wału do detekcji zapłonu pierwszego cylindra.
w0mbat pisze:
13 sty 2021, 20:26
Koło foniczne da się zrobić bo ABF ma już jakiś czujnik położenia wału więc można ewentualnie wstawić w jego miejsce jakieś koło 32-1.
Jak już jest jakieś koło to już spora część pracy odchodzi.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
hamulce