Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych.

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 cze 2008, 22:56

guzio pisze:jednak po jednej stronie ucha jest tulejka (brąz/mosiądz) z drugiej strony zaprasowana aluminiowa tulejka z kołnierzem do pancerza
Naprawdę nie mam pojęcia co tam u Ciebie jest nie halo :-( ja po wyjęciu zawleczki spokojnie wyjmuję pancerz z gniazda :-( .

OMENATOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 wrz 2008, 16:18
Lokalizacja: Lębork

Post autor: OMENATOR » 25 wrz 2008, 10:55

Czy sprawny ręczny zablokuję koła tylne na asfalcie? Jak jest u was?

Ja nie mogę zablokować kół nawet na piachu, no może jak bym dwoma rękami zaciągnął dźwignię ale coś jest nie tak.

Myślicie że to wina zapieczonych zacisków? Klocki są jeszcze grube więc możliwe że czeka mnie regeneracja.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 25 wrz 2008, 11:39

OMENATOR pisze:Czy sprawny ręczny zablokuję koła tylne na asfalcie? Jak jest u was?
Ja na piachu, szutrze, itp śliskich nawierzchniach blokuję bez większego wysiłku. Niestety na asfalcie nie da rady, chyba, że zapiaszczonym. Konstrukcja tego zacisku nie jest zbyt dobra do blokowania kół. Może gdyby zacisk był nieco większy. Słyszałem, że czasem po zaciągnięciu rękawa pomaga lekkie depnięcie w pedał, żeby tylko zerwać przyczepność i wtedy już się ślizgają ale nie próbowałem tego bo nie mam za bardzo gdzie.

Regeneracja, jak regeneracja ale na pewno warto je zdjąć, oczyścić, wymienić gumki, sprawdzić linki i ewentualnie wymienić, przesmarować mechanizmy dźwigni bo czasem tam potrafi się coś przypiec.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 25 wrz 2008, 11:51

Czy sprawny ręczny zablokuję koła tylne na asfalcie? Jak jest u was?

Ja nie mogę zablokować kół nawet na piachu, no może jak bym dwoma rękami zaciągnął dźwignię ale coś jest nie tak.

Myślicie że to wina zapieczonych zacisków? Klocki są jeszcze grube więc możliwe że czeka mnie regeneracja.
Sprawny ręczny powinien zablokowac koła na piachu itp, na asfalcie to juz gorzej ale przy wiekszej predkosci i dobrze ustawionych linkach owszem.

To moze byc wina tylko regulacji linek od recznego, wystarczy je naciagnac dobrze, skok dzwigni recznego nie moze byc tak duzy ze do samej góry go ciagniesz...reczny ma łapać juz od pierwszego momentu jak zaciagasz go.

A kolega ma tarcze z tyłu czy bebny? Podejrzewam ze tarcze <ok>
zaciagnij reczny podnies tył zwolnij reczny zakrec kołem i zobacz czy klocki trzymaja... druga metoda zwal koło popors druga osobe niech pomacha dzwignia, a Ty spójrz czy linka wraca z powrotem czy zostaje. Jak zostaje to wiadomo zacisk zapieczony...u mnie tak było. Tylko ze zmieniłem na uzywki (dzieki Audi_A6) i reczny jak zyleta a zaciski w super stanie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 25 wrz 2008, 12:06

kokolino1 pisze:To coś słaby masz ten ręczny(postojowy) bo jak u siebie sprawdzałem to mało co się nie zabiłem bo zaraz zablokowało i piruety kręciłem. <ok>
No fakt, że prawą stronę mam nieco słabszą ale lewa hamuluje nawet mocniej niż zasadniczy (chyba czeka mnie wymiana korektora i prawego zacisku) :-/ . Być może się mylę ale nie miałem okazji jeszcze spotkać 80-ki z ABT z przed 93 roku, w której postojowy :lol: dałby radę zablokować koła na asfalcie bez żadnych problemów.

Awatar użytkownika
kris0181
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1142
Rejestracja: 04 mar 2008, 13:41
Lokalizacja: Mazuren
Kontakt:

Post autor: kris0181 » 22 paź 2008, 21:45

Przede wszystkim wielkie pokłony Danek i shelby za tak szczegolowy opis regeneracji <piwo>
Jestem juz doslownie przed metą calej operacji :-> ale napotkałem pewną wątpilowość...
Otóż
shelby pisze:Wymieniamy uszczelkę tłoczka i wkręcamy tłoczek w zacisk. Zakładamy gumową osłonę i cieszymy się zregenerowanym zaciskiem.
Jak Wy to robiliście...? /Najpierw wkręcaliście tłoczek na swoje miesce do oporu a dopiero później wkładaliście jakoś tą wielką gumową osłonę czy przed wkręceniem tłoczka zakładaliście gumę...a później tłoczek wkręcaliście razem juz z tą gumą...?

Bo wkręcając tłoczek z gumą na nim, guma ta się skręca i moze się zniszczyć... a z drugiej strony zalozyc gume po wkręceniu tłoczka na swoje miejsce jest bardzo ciężko...
I jestem w kropce... Jak Wy to rozwiązaliście...? :roll:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 22 paź 2008, 21:50

kris0181, Jak sam zauważyłeś nie da się założyć gumy po wkręceniu tłoczka. Przed założeniem gumy trzeba lekko posmarować gniazdo gumy smarem do tłoczków ostatecznie zwilżyć płynem hamulcowym i dzięki temu będziesz mógł obracać tłoczkiem, a guma będzie się ślizgała.

shelby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 26 mar 2007, 10:05
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: shelby » 22 paź 2008, 22:03

Dodam, że rowek w tłoczku nie może mieć jakiś zadziorów. Można go przed operacją zakładania gumy przeczyścić drobnym papierem z rdzy i innego syfu. Samo wkręcanie robię tak: obracam o 1/4 - 1/3 obrotu i następnie rozciągam lekko gumę i pomagam jej ułożyć się do tłoczka, znów obracam o 1/4 itd.

Awatar użytkownika
kris0181
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1142
Rejestracja: 04 mar 2008, 13:41
Lokalizacja: Mazuren
Kontakt:

Post autor: kris0181 » 22 paź 2008, 23:56

Wielkie podziękowania Danek i shelby <piwo> ciężko mi było ruszyć głową...hehe <ok> ale kark boli niemilosiernie od tego schylania sie nad tymi zaciskami zeby to wszystko tam z powrotem upchać... :-?
marianb pisze:A ja mam pytanie. Kupiłem taki sam zestaw jak na zdjęciu od Dyzia, ale nie wiem do czego jest jeden element, który zaznaczyłem na żółto:
To jest zestaw do B4...? Ja kupilem identyczny do swojego coupe B3 i tą gumke zastosowalem jako zewnętrzne uszczelnienie tego bolca od ręcznego(mam nadz. ze wiesz o co mi chodzi) bo inna uszczelka w to miejsce nie pasowala :roll:
Natomiast nie znalazlem zastosowania dla tej gumy po lewej od zaznaczonej przez Ciebie... po prostu jej nie użyłem. A zestaw niby jest do mojego auta bo sam sprawdzalem w katalogu ze sprzedawcą... :roll:

marianb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 245
Rejestracja: 22 cze 2007, 20:49
Lokalizacja: Warmia

Post autor: marianb » 26 paź 2008, 20:11

U mnie wyszła lipa. Po zregenerowaniu tylego zacisku i założeniu go, płyn hamulcowy cieknie dosłownie strumieniem spod ośki hamulca ręcznego czyli gorzej niż przed naprawą :-/ Dziś załatwiłem kolejny zacisk i przełożyłem z niego cały mechanizm ręcznego. Narazie nie zauważyłem, by ciekło. Jutro będę go odpowietrzać, to się okaże czy cieknie czy nie.

Awatar użytkownika
kris0181
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1142
Rejestracja: 04 mar 2008, 13:41
Lokalizacja: Mazuren
Kontakt:

Post autor: kris0181 » 26 paź 2008, 23:33

No a mi sie jakos udało wszystko doprowadzic do ładu i ręczny jest jak żyleta <ok>
Mam nadzieję że nie bedzie mi nigdzie leciało jak Tobie... :-? Pewnie nie postarałeś się z uszczelkami... no bo jaka inna przyczyna moze byc...

marianb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 245
Rejestracja: 22 cze 2007, 20:49
Lokalizacja: Warmia

Post autor: marianb » 26 paź 2008, 23:47

Nie,nie :-) Uszczelki pozakładałem wszystkie nowe. Ale ośka ręcznego po wyjęciu z zacisku miała straszne wżery i składałem to ze świadomością że może się nie udać i że zestaw naprawczy może nie pomóc. Włożyłem ośkę z drugiego zacisku. Pech chciał że padł mi prawy zacisk, a ten drugi był lewy. Jutro się okaże :-)

[ Dodano: 2008-11-04, 21:57 ]
Ja niestety poległem i musiałem jednak kupić drugi zacisk. Ośka miała już za duże wżery. Starą napawałem. Jak będę miał trochę czasu, to poprawię rozwiertakiem otwór w zacisku i zeszlifuję ośkę na wymiar, tak aby pasowała do otworu. Zobaczę czy to coś da ;-)

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 19 gru 2008, 23:36

panowie prawdopodobnie zaciski pasują od golfa IV z tym że linka przychodzi od dołu a nie od góry ale dokładnie będe wiedział w poniedziałek ponieważ będe rozbierał takiego na cześci :mrgreen:

maridk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 02 cze 2007, 11:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: maridk » 29 gru 2008, 23:58

Panowie jakiej wielkości jest tłoczek w B4 ABK.
Czy może ktoś zerknąć do etki? Bo wg katalogu intercars to 36mm i taki zestaw uszczelek kupiłem, a na fotkach widzę że wszyscy montowali gumki dla 38mm. Wg intercarsu 38 mm to b3 a nie b4.

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 30 gru 2008, 00:44

maridk pisze:Panowie jakiej wielkości jest tłoczek w B4 ABK.
38mm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl