Naprawdę nie mam pojęcia co tam u Ciebie jest nie halo ja po wyjęciu zawleczki spokojnie wyjmuję pancerz z gniazda .guzio pisze:jednak po jednej stronie ucha jest tulejka (brąz/mosiądz) z drugiej strony zaprasowana aluminiowa tulejka z kołnierzem do pancerza
[ALL] Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Ja na piachu, szutrze, itp śliskich nawierzchniach blokuję bez większego wysiłku. Niestety na asfalcie nie da rady, chyba, że zapiaszczonym. Konstrukcja tego zacisku nie jest zbyt dobra do blokowania kół. Może gdyby zacisk był nieco większy. Słyszałem, że czasem po zaciągnięciu rękawa pomaga lekkie depnięcie w pedał, żeby tylko zerwać przyczepność i wtedy już się ślizgają ale nie próbowałem tego bo nie mam za bardzo gdzie.OMENATOR pisze:Czy sprawny ręczny zablokuję koła tylne na asfalcie? Jak jest u was?
Regeneracja, jak regeneracja ale na pewno warto je zdjąć, oczyścić, wymienić gumki, sprawdzić linki i ewentualnie wymienić, przesmarować mechanizmy dźwigni bo czasem tam potrafi się coś przypiec.
Sprawny ręczny powinien zablokowac koła na piachu itp, na asfalcie to juz gorzej ale przy wiekszej predkosci i dobrze ustawionych linkach owszem.Czy sprawny ręczny zablokuję koła tylne na asfalcie? Jak jest u was?
Ja nie mogę zablokować kół nawet na piachu, no może jak bym dwoma rękami zaciągnął dźwignię ale coś jest nie tak.
Myślicie że to wina zapieczonych zacisków? Klocki są jeszcze grube więc możliwe że czeka mnie regeneracja.
To moze byc wina tylko regulacji linek od recznego, wystarczy je naciagnac dobrze, skok dzwigni recznego nie moze byc tak duzy ze do samej góry go ciagniesz...reczny ma łapać juz od pierwszego momentu jak zaciagasz go.
A kolega ma tarcze z tyłu czy bebny? Podejrzewam ze tarcze <ok>
zaciagnij reczny podnies tył zwolnij reczny zakrec kołem i zobacz czy klocki trzymaja... druga metoda zwal koło popors druga osobe niech pomacha dzwignia, a Ty spójrz czy linka wraca z powrotem czy zostaje. Jak zostaje to wiadomo zacisk zapieczony...u mnie tak było. Tylko ze zmieniłem na uzywki (dzieki Audi_A6) i reczny jak zyleta a zaciski w super stanie :mrgreen:
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
No fakt, że prawą stronę mam nieco słabszą ale lewa hamuluje nawet mocniej niż zasadniczy (chyba czeka mnie wymiana korektora i prawego zacisku) . Być może się mylę ale nie miałem okazji jeszcze spotkać 80-ki z ABT z przed 93 roku, w której postojowy :lol: dałby radę zablokować koła na asfalcie bez żadnych problemów.kokolino1 pisze:To coś słaby masz ten ręczny(postojowy) bo jak u siebie sprawdzałem to mało co się nie zabiłem bo zaraz zablokowało i piruety kręciłem. <ok>
Przede wszystkim wielkie pokłony Danek i shelby za tak szczegolowy opis regeneracji
Jestem juz doslownie przed metą calej operacji :-> ale napotkałem pewną wątpilowość...
Otóż
Bo wkręcając tłoczek z gumą na nim, guma ta się skręca i moze się zniszczyć... a z drugiej strony zalozyc gume po wkręceniu tłoczka na swoje miejsce jest bardzo ciężko...
I jestem w kropce... Jak Wy to rozwiązaliście...? :roll:
Jestem juz doslownie przed metą calej operacji :-> ale napotkałem pewną wątpilowość...
Otóż
Jak Wy to robiliście...? /Najpierw wkręcaliście tłoczek na swoje miesce do oporu a dopiero później wkładaliście jakoś tą wielką gumową osłonę czy przed wkręceniem tłoczka zakładaliście gumę...a później tłoczek wkręcaliście razem juz z tą gumą...?shelby pisze:Wymieniamy uszczelkę tłoczka i wkręcamy tłoczek w zacisk. Zakładamy gumową osłonę i cieszymy się zregenerowanym zaciskiem.
Bo wkręcając tłoczek z gumą na nim, guma ta się skręca i moze się zniszczyć... a z drugiej strony zalozyc gume po wkręceniu tłoczka na swoje miejsce jest bardzo ciężko...
I jestem w kropce... Jak Wy to rozwiązaliście...? :roll:
Wielkie podziękowania Danek i shelby ciężko mi było ruszyć głową...hehe <ok> ale kark boli niemilosiernie od tego schylania sie nad tymi zaciskami zeby to wszystko tam z powrotem upchać...
Natomiast nie znalazlem zastosowania dla tej gumy po lewej od zaznaczonej przez Ciebie... po prostu jej nie użyłem. A zestaw niby jest do mojego auta bo sam sprawdzalem w katalogu ze sprzedawcą... :roll:
To jest zestaw do B4...? Ja kupilem identyczny do swojego coupe B3 i tą gumke zastosowalem jako zewnętrzne uszczelnienie tego bolca od ręcznego(mam nadz. ze wiesz o co mi chodzi) bo inna uszczelka w to miejsce nie pasowala :roll:marianb pisze:A ja mam pytanie. Kupiłem taki sam zestaw jak na zdjęciu od Dyzia, ale nie wiem do czego jest jeden element, który zaznaczyłem na żółto:
Natomiast nie znalazlem zastosowania dla tej gumy po lewej od zaznaczonej przez Ciebie... po prostu jej nie użyłem. A zestaw niby jest do mojego auta bo sam sprawdzalem w katalogu ze sprzedawcą... :roll:
U mnie wyszła lipa. Po zregenerowaniu tylego zacisku i założeniu go, płyn hamulcowy cieknie dosłownie strumieniem spod ośki hamulca ręcznego czyli gorzej niż przed naprawą Dziś załatwiłem kolejny zacisk i przełożyłem z niego cały mechanizm ręcznego. Narazie nie zauważyłem, by ciekło. Jutro będę go odpowietrzać, to się okaże czy cieknie czy nie.
Nie,nie Uszczelki pozakładałem wszystkie nowe. Ale ośka ręcznego po wyjęciu z zacisku miała straszne wżery i składałem to ze świadomością że może się nie udać i że zestaw naprawczy może nie pomóc. Włożyłem ośkę z drugiego zacisku. Pech chciał że padł mi prawy zacisk, a ten drugi był lewy. Jutro się okaże
[ Dodano: 2008-11-04, 21:57 ]
Ja niestety poległem i musiałem jednak kupić drugi zacisk. Ośka miała już za duże wżery. Starą napawałem. Jak będę miał trochę czasu, to poprawię rozwiertakiem otwór w zacisku i zeszlifuję ośkę na wymiar, tak aby pasowała do otworu. Zobaczę czy to coś da
[ Dodano: 2008-11-04, 21:57 ]
Ja niestety poległem i musiałem jednak kupić drugi zacisk. Ośka miała już za duże wżery. Starą napawałem. Jak będę miał trochę czasu, to poprawię rozwiertakiem otwór w zacisku i zeszlifuję ośkę na wymiar, tak aby pasowała do otworu. Zobaczę czy to coś da
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko