Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B3 1,8 S] Problem z układem chłodzenia.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
LukeX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 19 paź 2007, 13:19

[Audi B3 1,8 S] Problem z układem chłodzenia.

Post autor: LukeX » 18 lis 2008, 11:12

Otóż dziś rano bo przejechaniu krótkiej trasy ok 20 km stała się dziwna sprawa temperatura układu chłodzącego nagle skoczyła w górę było to już pod samym domem ,chciałem odkręcić korek od zbironiczka płynu ale sie nie dało , bo najwyraźniej sie zagotował ale powoli jakoś odkręciłem trochę płynu uciekło jak auto ostygło uzupełniłem płyn no i ... po nagrzaniu wszystkie węże wydają sie być ciepłe no prawie nie są ciepłe te co idą do nagrzewnicy są ciepłe ale na dole ale w punkcie gdzie wchodzą do nagrzewnicy są zimne , zdjąłem je obydwa odpaliłem auto no i nic nic z nich nie wylatuje dopiero jak ścisne ten wąż idący od pompy do chłodnicy wtedy w tamtych przewodach pokazuje sie płyn. I tu moje pytanie czyżby pompa wody padła ? a może coś sie zapowietrzyło jeśli tak to jak mam to odpowietrzyć ? Z góry dziękuje za wszelkie rady <piwo>

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 18 lis 2008, 11:25

Na początek sprawdz czy włącza ci się wentylator i czy termostat puszcza na duży obieg.

LukeX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 19 paź 2007, 13:19

Post autor: LukeX » 18 lis 2008, 11:39

Sądzę że termostat puszcza bo wszystkie przewody są po jakimś czasie ciepłe tylko poza tymi co wchodzą do nagrzewnicy ( jak je odkręcę to w tym od strony aku nie ma płynu i nawet jak odpale to płyn się nie pokazuje tylko jak właśnie ścisne przewód ten idący od pompy do chłodnicy to wtedy tam w tamtym przewodzie pokazuje sie płyn )

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 18 lis 2008, 12:14

Pozapinaj węże odpowietrz ukł.uzupełnij płyn pal niunie i patrz co się dzieje czy temp.rośnie?czy się przegrzewa?czy went.się włącza?włącz ogrzewanie i dmuchawe sprawdz czy grzeje.

LukeX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 19 paź 2007, 13:19

Post autor: LukeX » 18 lis 2008, 13:13

luk_OP_Q89, jednak chyba dobrze sugerowałeś to termostat wariuje bo raz wąż ten na dole jest ciepły a raz zimny .

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 18 lis 2008, 14:19

No to wyciągnij termostat,jeśli się wiesza trzeba wymienić.Bez termostatu auto będzie się dłuugo grzało i siorbało paliwo(na nie dogrzanym motorku) ale się nie przegrzeje.W każdym razie nie będziesz musiał iść z buta po termostat ;-)

Stary termostat możesz dla zabawy wrzucić do czajnika el.i zagotować wode zobaczysz czy się wogóle otwiera i kiedy.To że się otworzy nie znaczy że jest dobry,to taka metoda niezbyt dokładna na sprawdzenie czy się otwiera ;-) bardziej ciekawostaka niż metoda diagnozy <ok>

LukeX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 19 paź 2007, 13:19

Post autor: LukeX » 18 lis 2008, 15:44

Już kupiłem drugi jakiś made in france :-/ więc coś czuje za dobry on nie jest napisane jest że się otwiera przy 87 C no ale zobaczymy , sam raczej tego nie wymienie jak dzis pytałem się jednego mechanika zaczął narzekać jak to źle sie będzie wymieniało bo dużo rozkręcania itp :-P no ale zobaczymy. :mrgreen:

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 18 lis 2008, 16:08

Zapytaj więcej niż jednego mechanika(nie wszyscy mają dużo roboty i nie marudzą),możesz też samemu spróbować.Jeśli pomogłem to się ciesze <ok>

Awatar użytkownika
Ossek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 17 kwie 2008, 18:27
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ossek » 18 lis 2008, 17:50

Roboty raczej dużo nie ma: odkręcasz króciec od pompy wody (trzymają go dwie śruby) i termostat sam wypada, wkładasz nowy, przykręcasz króciec, zalewasz płynem, odpowietrzasz i jeździsz 8-)

LukeX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 19 paź 2007, 13:19

Post autor: LukeX » 21 lis 2008, 09:39

No i wczoraj odebrałem samochód i dziś znowu historia się powtórzyła ... przejeżdżam 10 km było ok temperatura doszła do 90 C i było ok gdy wracałem parę kilometrów przed domem patrze na wskaźnik a on podejrzanie mija 90 C i idzie dalej staje gaszę samochód .Zbiorniczka nie da sie odkręcić bo płyn wrze i ucieka przy próbie odkręcenia , przewód idący od chłodnicy do pompy zimny :?: już nie mam pomysłów co może powodować że albo termostat nie puszcza albo się tak zapowietrza ale od czego :?: gadałem z mechanikiem wczoraj i mówił że termostat wymienił ale twierdził że tamten był ok ale za to układ był strasznie zapowietrzony .Nie wiem co dalej robić , wczoraj sprawdzałem było ok jak wracałem od mechanika przewód ten co dziś jest zimny wczoraj był ciepły , ewidentnie coś jest nie tak ale co :?: Może coś z uszczelką pod głowicą itp ale silnik pracuje równo i brak wody w oleju wiec nie wiem :-| doradźcie co robić bo mi się pomysły kończą :cry:

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 21 lis 2008, 11:01

LukeX pisze:Może coś z uszczelką pod głowicą itp ale silnik pracuje równo i brak wody w oleju wiec nie wiem :-| doradźcie co robić bo mi się pomysły kończą :cry:
Uszczelka może być ja tak miałem dwa dni temu po ok 16 km się gotowało i wywalało wodę okazało się ze poszła uszczelka pod głowica miedzy trzecim garem a kanałem wodnym.

LukeX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 19 paź 2007, 13:19

Post autor: LukeX » 21 lis 2008, 11:07

Kurde nie wiem nie widać śladu wody w oleju wszystko niby ok . ale jakiś powód tego musi być a jest jakiś sposób inny żeby to sprawdzić?

Awatar użytkownika
gibalohio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 18 maja 2008, 17:31
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gibalohio » 21 lis 2008, 20:59

Rzadko kiedy ,ale jak pęka uszczelka pod głowicą to można wyczuć z chłodnicy (po krótkiej trasie ) zapach spalin. Spróbuj.

krzysztof polak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 18 wrz 2008, 13:50
Lokalizacja: TORUŃ

Post autor: krzysztof polak » 22 lis 2008, 02:54

Do OSSEK'a powiedz mi czy w b4tak samo wymontowuje się termostat? dzięki.

grzesiek79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 280
Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
Lokalizacja: EP

Post autor: grzesiek79 » 22 lis 2008, 12:30

LukeX pisze:patrze na wskaźnik a on podejrzanie mija 90 C i idzie dalej
czy napewno dobrze odpowietrzyłeś układ :?: to przypomina efekt zapowietrzenia :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl