[B4 1Z ] Pomiar poboru prądu w czasie spoczynku
[B4 1Z ] Pomiar poboru prądu w czasie spoczynku
Witam
Ostatnimi czasy zdarzyło mi sie że po tygodniowym czasie postoju auto nie odpaliło, bardzo wolno kręcił aż siadł ako.Nie mam problemu jak odpalam co dzień lub co drugi .Dzisiaj zrobiłem pomiary i tak
obojętnie czy drzwi zamkniete czy otwarte 90 mA
włączenie alarmu następne 20 mA czyli 100 mA
po wyjęciu bezpiecznika nr 4 i przy wyłaczonym alarmie spada do 30 mA.Zaznaczam że światła kabinowe wyłaczone i radio wyjęte.Moje pytanie dotyczy tego czy te 60mA to prawidłowy wzrost poboru po włożeniu bezpiecznika 4 .Jeżeli nie to gdzie szukać przyczyny
Ostatnimi czasy zdarzyło mi sie że po tygodniowym czasie postoju auto nie odpaliło, bardzo wolno kręcił aż siadł ako.Nie mam problemu jak odpalam co dzień lub co drugi .Dzisiaj zrobiłem pomiary i tak
obojętnie czy drzwi zamkniete czy otwarte 90 mA
włączenie alarmu następne 20 mA czyli 100 mA
po wyjęciu bezpiecznika nr 4 i przy wyłaczonym alarmie spada do 30 mA.Zaznaczam że światła kabinowe wyłaczone i radio wyjęte.Moje pytanie dotyczy tego czy te 60mA to prawidłowy wzrost poboru po włożeniu bezpiecznika 4 .Jeżeli nie to gdzie szukać przyczyny
Na forum był temat o ładowaniu :https://audi80.pl/viewtopic.php?t=23047 i https://audi80.pl/viewtopic.php?t=14554
Miłej lektury. <mikolaj>
Miłej lektury. <mikolaj>
ja mam dokładnie taki sam pobór w audi 80 b4 kombi około 0.09A, tyle że alarm mam odłączony bezpiecznikami bo się popsuł. Dodatkowo widziałem że instalacja gazowa bierze około 0.04A która jest podłączona bezpośrednio pod akumulator na "oczka" (szczerze mówiąc to nawet nie wiem czy tak powinno być, czy nie powinna być pod stacyjkę podłączona? jak jest u was?) i radio 0.01A czyli
i tak 0.04A nie wiem co pobiera... Komputer, zegarki... ?
Proszę o POMOC.
i tak 0.04A nie wiem co pobiera... Komputer, zegarki... ?
Proszę o POMOC.
bezpiecznik 4 - zegar pojazdowy,oświetlenie bagażnika, oświetlenie wnętrzapico pisze:Nic mi to nie wnosi.Pytam czy sam bezpiecznik nr 4 (radio wyjęte)powinien powodować wzrost o 60 mA.Jezeli nie to oprócz zegarka co jeszcze powoduje pobór.
pojazdu,lusterko do makijażu,lampki do
czytania,gniazdko/elektryczna zapalniczka, komputer pokładowy
Powiem szczeże że jeszcze niedawno miałem podobny problem. Jak zmierzułem amperaż na akumulatorze to podawało 1.2A jak to zobaczyłem mało nie siadłem. Pojechałem do elektryka jak u niego mierzyliśmy było juz 0.6 A nie wiem dlaczego spadło ale mniejsza o to. Postanowiłem wymątować autoalarm z audiolki ktory wstawił poprzedni właściciel. Pobór prądu spadł do 0.00 i jest obecnie nie mieżalny wogóle. Przyczyną było zwarcie w instalacji alarmowej wywołane przez wodę na podłodze po stronie kierowcy. Woda dostawała się do auta poprzez ścianę grodziową przez którą przełożony był przewód od instalacji LPG kolesie z gazowni jak zakładali LPG nie założyli orginalnej uszczelki i woda lała się tamtendy do środka i kapała na centralkę auto alarmu. Elektryk mi powiedział że pobór <= 0.01A jest akceptowalny wszystko powyżej jest mocno podejrzane.
Jeszcze mam pytanie bo mam analogowy prostownik i on ma taką wskazuwkę
z A i przedziałkę od 0 do 8 A. Jak po naładowaniu ustawiłem na ładowanie 2A wskazówka pokazuje 0. Jak przełącze na 3A wskazówka daje 1A i akumulator staje się słyszalny bulgotanie jak na 4A intensywniejsze bulgotanie i wskazówka na 1.5A a jak na 5A to jeszcze bardziej słychać bulgotanie i wskazówka wskakuje na 2.2A czyli wypadałoby że akkumulator jest około 30Ah pojemności teraz, czy źle dedukuje ? Bo ktoś pisał o odsiarczeniu i czytałęm że polega to na ładowaniu niskim prądem przez dłuższy czas (np 3 h) czyli np: 2A. Proszę o poprawienie jeśli źle napisałem...
[ Dodano: 2008-12-11, 12:03 ]
z A i przedziałkę od 0 do 8 A. Jak po naładowaniu ustawiłem na ładowanie 2A wskazówka pokazuje 0. Jak przełącze na 3A wskazówka daje 1A i akumulator staje się słyszalny bulgotanie jak na 4A intensywniejsze bulgotanie i wskazówka na 1.5A a jak na 5A to jeszcze bardziej słychać bulgotanie i wskazówka wskakuje na 2.2A czyli wypadałoby że akkumulator jest około 30Ah pojemności teraz, czy źle dedukuje ? Bo ktoś pisał o odsiarczeniu i czytałęm że polega to na ładowaniu niskim prądem przez dłuższy czas (np 3 h) czyli np: 2A. Proszę o poprawienie jeśli źle napisałem...
[ Dodano: 2008-12-11, 12:03 ]
to chyba zależy od wyposażenia .... bo ile powinna brać instalacja gazowa 2 generacji tzw. mikser bo u mnie jest podłączony bezpośrednio pod akkumulator i z moich pomiarów bierze na postoju 0.03A-0.04A (brak możliwości dokładniejszych pomiarów wiec możliwe że 0.035A)dj k2 pisze:Elektryk mi powiedział że pobór <= 0.01A jest akceptowalny wszystko powyżej jest mocno podejrzane.
Przepraszam !!! Sprostowanie za dużo o jedno zero.
Według mnie i elektryka niezależnie od wyposażenia powinno byc napewno <= 0.1A
Ponad to ja również mam instalację LPG II generacji i u mnie miernik wskazuje 0.00 i pobór jest tak nieznaczny że nie da się go zmierzuć tym miernikiem który ja mam a jest naprawdę niezły bo jest to BM338 MULTIMETR.
Pobór prądu do wartości 0.1A jest do przeżycia ale standardem jest w granicach 0.05 - 0.03
Według mnie i elektryka niezależnie od wyposażenia powinno byc napewno <= 0.1A
Ponad to ja również mam instalację LPG II generacji i u mnie miernik wskazuje 0.00 i pobór jest tak nieznaczny że nie da się go zmierzuć tym miernikiem który ja mam a jest naprawdę niezły bo jest to BM338 MULTIMETR.
Pobór prądu do wartości 0.1A jest do przeżycia ale standardem jest w granicach 0.05 - 0.03
Dokonałem przed chwilą kolejnych pomiarów i wychodzi że LPG mi bierze 0.03A podłączone na oczka do akumulatora, a łączny pobór to 0.06A a nie jak wcześniej pisałem 0.09A. U Ciebie bierze LPG właśnie 2 generacji 0.00A a u mnie 0.03A czemu taka różnica?? Też masz podłączone na oczka do akumulatora czy pod stacyjkę, bo sam nie wiem jakie jest prawidłowe podłączenie...?
Łączny pobór 0,06A to stanowczo za dużo.
Centralka LPG potrzebuje podłączenia do akumulatora celem podtrzymania pamięci ustawień, oraz podłączenia do "plus po stacyjce" w celu zasilania w trakcie pracy silnika. O ile pobór z przewodu "plus po stacyjce" może sięgać czasami nawet 1000 mA o tyle pobór prądu przez centralkę LPG bezpośrednio z akumulatora nie powinien być większy niż maks. 10 mA.
Centralka LPG potrzebuje podłączenia do akumulatora celem podtrzymania pamięci ustawień, oraz podłączenia do "plus po stacyjce" w celu zasilania w trakcie pracy silnika. O ile pobór z przewodu "plus po stacyjce" może sięgać czasami nawet 1000 mA o tyle pobór prądu przez centralkę LPG bezpośrednio z akumulatora nie powinien być większy niż maks. 10 mA.
# Minimalne napięcie (wskazujące na stan głębokiego rozładowania) - 11,8 VeM-dzeJ pisze:Jeszcze mam pytanie bo mam analogowy prostownik i on ma taką wskazuwkę
z A i przedziałkę od 0 do 8 A. Jak po naładowaniu ustawiłem na ładowanie 2A wskazówka pokazuje 0. Jak przełącze na 3A wskazówka daje 1A i akumulator staje się słyszalny bulgotanie jak na 4A intensywniejsze bulgotanie i wskazówka na 1.5A a jak na 5A to jeszcze bardziej słychać bulgotanie i wskazówka wskakuje na 2.2A czyli wypadałoby że akkumulator jest około 30Ah pojemności teraz, czy źle dedukuje ? Bo ktoś pisał o odsiarczeniu i czytałęm że polega to na ładowaniu niskim prądem przez dłuższy czas (np 3 h) czyli np: 2A. Proszę o poprawienie jeśli źle napisałem...
# Prawidłowe napięcie ładowania - minimalne: 13,9 V - maksymalne 14,5 V
# Napięcie przeładowania - występujące w trakcie wydzielania wodoru > 14,7 V
# W przypadku rozładowania akumulatora celowe jest ładowanie go niskim stałym prądem do napięcia nawet 16,5 V
źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator ... 5%82owiowy
Jak bulgocze to znaczy, że jest naładowany. Standardowo akumulator powinno się ładować prostownikiem prądem 10-cio godzinnym, czyli jeśli posiadamy aku 60Ah/10=6A i powinniśmy zostawić go w spokoju na te 10 godzin lecz już zapewne po 5 będzie nadawał się do użytku.
Odsiarczanie akumulatora trwa dłużej niż 3 godziny, najlepiej zostawić go na co najmniej 24 godziny podłączonego pod prostownik, który będzie nadzorował prąd ładowania.
Na twoim miejscu pozbył bym się "oczek" (pewnie chodzi o szybkozłączki), którymi podłączona jest instalacja i ładnie wszystko polutował i zaizolował. Większy pobór prądu może być spowodowany właśnie przez nie i podwyższoną wilgotność powierza w tym okresie roku.
Zgadzam się z kolegą. Faktycznie pozbądź się szybkozłączek i polutuj wszystko i najlepiej na złączki termokurczliwe zaizoluj. Ja mam LPG podłączone pod + klemę w akumulatorze. Jak podłączam miernik to na początku jest 0.03A a po jakis 5 może 6 sekundach spada do 0.00 jest to spowodowane najprawdopodobniej tym że komputer się startuje i ładują się kondensatory i centralka LPG też startuje.
Mnie to wygląda na typowy objaw zużytego akumulatora,ma on już małą pojemność i dlatego tak szybko bulgocze.W ogóle wszelkie ładowanie czy doładowywanie należałoby robić przy temperaturze elektrolitu 20 stopni,tak zalecają fachowcy,ładowanie zimnego powoduje szybki wzrost parametru "sem"napięcie rośnie ale pojemność się nie zwiększa(sprawdziłem doświadczalnie na 15 stopniowym mrozie).Lepiej dla akumulatora wyjąć go na noc i włożyć rano przed jazdą trzymając w cieple.Podjedź do sklepu gdzie sprzedają akumulatory i niech testerem ci sprawdzi co jest wart-operacja trwa 5 sekund.Sprawność akumulatora bardzo zależy od temperatury elektrolitu-np. w pełni naładowany w temperaturze 0 stopni ma tylko 50% swojej mocy rozruchowej-dane z tabeli.eM-dzeJ pisze:Jak po naładowaniu ustawiłem na ładowanie 2A wskazówka pokazuje 0. Jak przełącze na 3A wskazówka daje 1A i akumulator staje się słyszalny bulgotanie jak na 4A intensywniejsze bulgotanie i wskazówka na 1.5A a jak na 5A to jeszcze bardziej słychać bulgotanie i wskazówka wskakuje na 2.2A czyli wypadałoby że akkumulator jest około 30Ah pojemności teraz, czy źle dedukuje ?