[ABK + sekwencja] Trzesie na wolnych obrotach
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 11 lut 2007, 09:52
- Lokalizacja: białystok
quessakh niech gazownik wstawi ci czerwone Valteki 3 ohm i będzie po sprawie do tego odpowiedni dobór dysz i mnożnik a tak na marginesie to faktycznie żółte są wycofywane Ja rownież mam staga 4 i chodzi bez problemu obroty jak drut ,instalację wstawiałem w AC w B-stoku i powiem ci że do Białegostoku przyjeżdżają ludzie z ..Wrocław,Gdańsk i innych odległych miast bo w ich regionach niewiele osób jest sobie w stanie poradzić z fullgrupą ABK(to nie jest takie proste).Powiem więcej gdy przed montażem rozmawiałem z Mirkiem Gryko(główny instalator AC) odnośnie szybszych wtryskiwaczy matrix to powiedział mi jedno:drogie i bardzo delikatne potrafią nawet paść po jednych tankowaniu kiepskiego gazu,ja sam nie byłem zwolennikiem Valteków bo nie wierzę w cuda ale po odebraniu samochodu chylę czoło przed Mirkiem bo jak on sam powiedział jest kilka haczyków ktore trzeba znać żeby to dobrze zastroić a schemat+opis jak instalować LPG o nich nie mówi.Dodatkowo jak powiedział Danek autokalibracja na postoju niewiele da,przede wszyskim zdejmowanie parametrów pracy na PB w czasie jazdy.Powodzenia
w moim poście padła pomyłka, oczywiście mam czerwone Valteki, co do Białegostoku - być może rzeczywiście spróbuję tam udać się na kalibrację, na razie umawiam się z moim gazownikiem na ustawianie kalibracji podczas jazdy - tylko czekam aż zdobędzie laptopa, bo ostatni mu się spaliłwhitestock pisze:quessakh niech gazownik wstawi ci czerwone Valteki 3 ohm i będzie po sprawie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 11 lut 2007, 09:52
- Lokalizacja: białystok
quessakh, to co mogę ci daradzić to w programie mnożnik coś koło 2 ,dokładnie nie pamiętam a poza tym w zakładce rodzaju wtrysku benzyny PÓŁSEKWENCJA a nie FULLGRUPA ,trochę to dziwne ale tak właśnie ma być i będzie naprawdę OK i nie potrzeba szybkich wtryskiwaczy czerwone Valteki naprawdę sobie świetnie radzą uwierz mi wiem co mówię bo w poprawnej pracy silnika nie uznaję kompromisów
[ Dodano: 2009-03-26, 13:16 ]
i jeszcze jedno SEKWENCJA też nie bardzo ,sprawdżcie na POŁSEKWENCJI(dziwne ale prawdziwe),dobór dysz i odpowiedni mnożnik a jak nie da się to kontakt z Markiem lub Mirkiem Gryko prze forum AC białystok lub telefonicznie(numer na stronie AC) Powodzenia.
[ Dodano: 2009-03-26, 13:16 ]
i jeszcze jedno SEKWENCJA też nie bardzo ,sprawdżcie na POŁSEKWENCJI(dziwne ale prawdziwe),dobór dysz i odpowiedni mnożnik a jak nie da się to kontakt z Markiem lub Mirkiem Gryko prze forum AC białystok lub telefonicznie(numer na stronie AC) Powodzenia.
Spróbowałem na półsekwencji, niestety nie dało to pożądanych rezultatów, wróciliśmy do poprzednich ustawień, bo silnik trząsł jeszcze bardziej . Chyba najbardziej prawdopodobne jest jakieś uszkodzenie, bo wyraźnie widać, że przy podawaniu na 3 lub 4 cylindrze PB zamiast LPG silnik natychmiast się uspokaja. Ciekawe, że nie ma reguły - raz 3 innym razem 4 cylinder daje taki efekt. Czekam, aż mój mechanik będzie miał trochę czasu, żeby przyjrzeć się pracy silnika - podejrzewa, że może dostaje się tam lewe powietrze z układu ABS.whitestock pisze:quessakh, to co mogę ci daradzić to w programie mnożnik coś koło 2 ,dokładnie nie pamiętam a poza tym w zakładce rodzaju wtrysku benzyny PÓŁSEKWENCJA a nie FULLGRUPA ,trochę to dziwne ale tak właśnie ma być i będzie naprawdę OK
Witam, dzisiaj udało się rozwiązać problem z moim autem . Poznałem człowieka, który prowadzi warsztat gazowniczy i miał trochę czasu, żeby ze mną posiedzieć przy aucie (przypominam: ABK 2.0E, STAG 4, czerwone Valteki). Trzęsienie na jałowym biegu to po części błędy samego założenia instalacji gazowej (długie, nierówne przewody, różne odległości nawierceń od wlotu kolektora), po drugie braku znajomości ustawień mapy i procentowej korekty podawania gazu przez poszczególne wtryskiwacze. Gazownik poprawił przewody i zrobił odpowiednie korekty - przy czym rzeczywiście zajmuje to sporo czasu, który przecież można poświęcić na innego klienta, ha! Po każdej korekcie trzeba było przejechać się autem, aż w końcu dobrał takie parametry, że trzęsienie gazu ustało. Wniosek: wśród gazowników jest dużo dyletantów, a ABK chodzi świetnie na gazie!
Bo tak właśnie jest z "gaziorzami" nawet najdrozsza instalacja nie bedzie działać prawidłowo, jesli nie bedzie dobrze założona i zestrojona ;]
Ja właśnie jak zaczynam komuś robić z LPG to zaczynam od korekt montażowych, bo to w głównej mierze jest przyczyną niesprawnośći i narzekań na ludzi na gaz a nie na "gaziorzy" ;/
Ja właśnie jak zaczynam komuś robić z LPG to zaczynam od korekt montażowych, bo to w głównej mierze jest przyczyną niesprawnośći i narzekań na ludzi na gaz a nie na "gaziorzy" ;/
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 16 maja 2008, 09:02
- Lokalizacja: Lublin
Kurde ja mam identyczne problemy i męczę się już półtora roku. Doszło do tego że gazownicy złożyli już drugą instalację i kilka rodzaj wtrysków i nic. Wcześniej miałem versus a teraz diego ls . Dysze , wężyki też kilka razy wymieniane i parownik. Teraz auto jeździ dobrze, tylko na wolnych obrotach telepie i tak samo jak opisujecie niema reguły. Raz trzęsie mniej raz bardziej. Spalanie teraz przyzwoite . Około 12l w jeździe mieszanej a było i 20. Moim zdaniem jest tak że nie potrafią tego ustawić bo to nie prosta sprawa tak jak piszecie. Może ktoś zna jakiś warsztat z lubelskiego co potrafi poradzić sobie z czymś takim. A jeszcze zapomniałem dodać że z Versusem była taka sprawa że ze 2 razy udało im się ustawić że prawie nie trzęsło. Ale z każdym dniem robiło się coraz gorzej. Tak jakby auto się rozregulowywało.
witam, ja miałem tak samo problem z wolnymi obrotami na LPG. Teraz jest "pół biedy" ale dalej nie jest rewelacyjnie. Kosztowało to nerwów. Mam założoną sekwencje na Alasce II, sterownik stag 300 plus a wtryskiwacze magic jety. Zostały wkręcone dłuższe dysze do kolektora bo zdaje się na 3 cylindrze podciągało podciśnienie od serwa. Problem na chwile ustał ale znów się pojawił i póki jest gwarancja to będę musiał podjechać z tym. Może ktoś zna dobrych gazowników na Podkarpaciu? pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 16 maja 2008, 09:02
- Lokalizacja: Lublin
A możne ktoś zna sprawdzony sposób jak sobie z tym poradzić(szczegóły). Jak widać jest to pospolity problem i nie jest to usterka czy awaria jakiegoś podzespołu tylko kwestia ustawień. Z tego co czytam mamy rożnie dobrane instalacje, rożnych firm i wiem z doświadczenia że wymiana podzespołów na inne niby lepsze nie daje oczekiwanych rezultatów. Proszę o wypowiedz kogoś kto zna szczegóły uporania się z czym takim. Tylko beż żadnych "wydaje mi się ze to pomoże" czy podobnych bo takie działanie mija się z celem i niektórzy tak jak ja są już zmęczeni błądzeniem na ślepo. Wiadomo ze większości przypadków wiąże się to pojechaniem do warsztatu i wywaleniem kolejnej kasy. A większości zakładów to pasuje. Coś tam podkręcą powiedzą że jest trochę lepiej a problem jak był tak będzie.
Bo tu jest akurat full grupa (krótkie czasy wtrysku) więc wsio musi być zestrojone idealnie. Co pod maską ma być mniej więcej prawidłowo to już wyżej zostało napisane. Niestety złotego środka nie ma, ba każdy ma inne podzespoły instalacji. Jeśli moge komuś pomóc, to proszę na forum lub na priv pokazać foto instalacji i ustawienie kompa LPG z mapami.