Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Zimą ciężej pali

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Tomi1987b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 15 wrz 2009, 19:47
Lokalizacja: ZAMOJSKIE

Post autor: Tomi1987b » 21 sty 2010, 17:15

Hej ja mam to samo co Easyrider. Jak przekręcę zapłon to czasami pompka się odezwie a czasami nie. Choć nie wiem czy tu upatrywać problem ciężkiego zapalania. Jednak dziś pompka wydawała dziwny dźwięk który ustąpił po zapaleniu. Sprawdziłem wtryskiwacz rozruchowy i jest sprawny. Jak zapali to już problemu nie ma- pracuje bez zarzutów na Pb jak i LPG. Czy gaszę na gazie czy na benzynie i tak rano problem jest taki sam. Pomocy :-(

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 21 sty 2010, 19:38

FIFI pisze:A cóż to może być jeśli problem ciężkiego odpalania na zimno pojawił się po instalacji sekwecji?
Mam założoną nową Lambdę, czujnik temperatury silnika, kabelki przy wtryskiwaczu rozruchowym wyglądają jak nowe...
Zresztą wcześniej tak się nie działo, dopiero po instalacji gazu...
sprawdź ten czujnik, jak kupiłeś jakiś tani to jest do bani, np Topran... - imijamy z daleka :mrgreen:

Awatar użytkownika
FIFI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 422
Rejestracja: 05 sty 2010, 20:36

Post autor: FIFI » 22 sty 2010, 09:32

Lenio21 pisze:sprawdź ten czujnik, jak kupiłeś jakiś tani to jest do bani, np Topran... - imijamy z daleka :mrgreen:
Kurcze, właśnie nie pamiętam co to było... Dałem za niego 70 PLNów...
Jak coś to jaki najlepiej kupić? Ewentualnie jak go mozna sprawdzić?

Awatar użytkownika
lelum
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 28 sty 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lelum » 22 sty 2010, 11:05

Ori Hella w ASO kosztuje 73zł. Chociaż ja wymieniłem i nic nie pomogło.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 22 sty 2010, 18:18

FIFI pisze:Kurcze, właśnie nie pamiętam co to było... Dałem za niego 70 PLNów...
powinien być dobry, raczej jest na 100% jeśli chodzi o przedział cenowy...

mierzysz rezystencję czujnika w temperaturze przed uruchomieniem autka oraz po osiągnięciu 90 C

wielkije
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 24 sty 2010, 09:47

Post autor: wielkije » 24 sty 2010, 12:52

Witam
Mam problem z autem rano czasami zapali bez problemu innym razem wcale, kolejnego dnia nawet pomoc z innym autem na kable nie pomaga (kręci jak szalony a nie pali i po chwili czuć benzyną). Zaczęło się od tego że auto po osiągnięciu temperatury ok 50 stopni od razu gaśnie. Następnie zapali bez problemu na benzynie i po wciśnięciu pedału gazu i puszczeniu gaśnie.
Proszę o pomoc bo auto jest mi potrzebne w pracy i tak wczoraj byłem 100km od domu i nie zapalił :cry: Jest to silnik 1.8s pełen wtrysk

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 24 sty 2010, 20:10

No więc tak: czujnik temperatury sprawdzony: przy -20 stopni miał kilka tysięcy Ohm, przy 90stopni miał ok. 300 Ohm. Czyli działa dobrze.

Panowie, gdzie jest przekaźnik pompy paliwa? (w ABK!)

Bo raz się załącza przy przekręceniu kluczyka, innym razem nie. Mam wrażenie jakby na mrozie pompa nie zawsze "zaskakiwała".

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 24 sty 2010, 21:18

jak dobrze kojarze to jest właśnie słynny przekaźnik nr 30 w ABK, masz go Kolego nad nogami pod kierownicą, musisz tylko półkę odkręcić

jacu78

Post autor: jacu78 » 25 sty 2010, 00:52

Easyrider pisze:Panowie, gdzie jest przekaźnik pompy paliwa? (w ABK!)
Witam. Przekaźnik pompy paliwa (nr 208) znajduję się pod maska w skrzynce z bezpiecznikami, to ten w szarym kolorze.

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 25 sty 2010, 01:52

Dzięki, rano pójdę się z nim bliżej zaprzyjaźnić.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 25 sty 2010, 10:34

jacu78 pisze:Witam. Przekaźnik pompy paliwa (nr 208) znajduję się pod maska w skrzynce z bezpiecznikami, to ten w szarym kolorze.
hmmm a czemu mi się coś z paliwem kojarzy ta "30-stka" ? :roll:

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 25 sty 2010, 10:44

Lenio21 pisze:hmmm a czemu mi się coś z paliwem kojarzy ta "30-stka" ? :roll:
Przekaźnik 30 w silniku ABK zasila ECU. Tu masz więcej info : https://audi80.pl/b4-abk-przekaznik- ... t22250.htm

[ Dodano: 2010-01-25, 10:48 ]
Easyrider pisze:Bo raz się załącza przy przekręceniu kluczyka, innym razem nie. Mam wrażenie jakby na mrozie pompa nie zawsze "zaskakiwała".
Jak masz dostęp do VAGa to możesz zrobić test tego przekaźnika. "Output test".
Vag wysyła sygnał do kompa naprzemiennie: załącz / wyłącz pompę. Idealna okazja do sprawdzenia czy przekaźnik 208 działa prawidłowo.

Awatar użytkownika
FIFI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 422
Rejestracja: 05 sty 2010, 20:36

Post autor: FIFI » 30 sty 2010, 12:35

Sprawa się wyjaśniła - listwa wtryskowa przepuszcza gaz - w poniedziałek wymiana...

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 31 sty 2010, 19:19

a u mnie nie chce zapalić przy -2 stopniach :-|
wczoraj kręciłem i bez skutku dziś poszedłem przy -11 C i od ręki zapalił...

jak myślicie? niebieski czujnik do wymiany?

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 02 lut 2010, 15:57

Lenio21 pisze:a u mnie nie chce zapalić przy -2 stopniach :-|
wczoraj kręciłem i bez skutku dziś poszedłem przy -11 C i od ręki zapalił...

jak myślicie? niebieski czujnik do wymiany?

Myślimy, że powinieneś sprawdzić czujnik omomierzem nim wydasz niepotrzebnie 70 zł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl