Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[2.0 ABK]szarpie mi autem podczas jazdy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 lut 2010, 11:31

arti pisze:witam.podlacze sie do tematu bo u mnie w ng jest taka sytuacja przy 90km/h,moze byc ze ten czujnik polozenia przepustnicy jest walniety. i czy ma to znaczenie na lpg. pozdrawiam
W NG nie czujnika położenia przepustnicy takiego jak w ABK. Tam są jedynie dwa mikrostyki, jeden załącz się gdy pedał gazu jest puszczony, drugi jak gaz jest wciśnięty do dechy. Jak je sprawdzić jest opisane w poradnika Kornela dotyczącym falowania obrotów [link na skróty]. Jeśli są oba rozłączone podczas normalnej jazdy ze stałą prędkością (oprócz vmax) to nie wpływają one na pracę silnika.

adi74

Post autor: adi74 » 09 lut 2010, 15:40

zakk87, Najlepiej podłaczyc VAG i sprawdzic czy na wolnych obrotach ECU widzi prawidłowa wartosc połozenia przepustnicy.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 09 lut 2010, 16:06

W moim temacie jest opisany sposób na adaptację sterownika po wymianie czujnika, ale ja tego nie rozbiłem bo nie mogłem tego wyszukać a i tak auto chodzi super.

Awatar użytkownika
zakk87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 07 maja 2009, 12:49
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: zakk87 » 10 lut 2010, 07:05

adi74 pisze:zakk87, Najlepiej podłaczyc VAG i sprawdzic czy na wolnych obrotach ECU widzi prawidłowa wartosc połozenia przepustnicy.
kurcze, wiedziałem, że coś źle zrobiłem, bo podłączyłem VAG'a na zapłonie, nawet pytałem o to czy dobrze zrobiłem, odpaliłem później fure ale laptop mi zdechł niestety, któregoś dnia muszę się wybrać to zrobić. a na samym zapłonie dawałby błąd? mam nadzieję że to tylko przekaźnik 30 :-F

Alex

Post autor: Alex » 10 lut 2010, 19:37

ja z kolei mam objawy takie ze moje audi jest strasznie slabe i na benzynie i na lpg. co najlepsze jest to ze jak odlacze pin od przeplywomierzu powietrza to na gazie pracuje elegancko. ktos ma na to rade?

Jareczek191
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 07 gru 2009, 01:49
Lokalizacja: Chelm

Post autor: Jareczek191 » 30 mar 2010, 21:21

jakie ma spalanie?? na gazie?? i jak pracuje na pb?? u mnie przeplywka byla do wymiany. i jest juz oki a bylo tak samo.. mozesz ja jeszcze reanimowac jezeli chcesz a to znajdziesz na forum. jerdst tego duzo.. temat "nie boj sie swojego przeplywomierza". a jak nie zrobisz to napewno nie zepsujesz jezel;i juz jest walniety

Awatar użytkownika
tomek_m88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 31 sty 2010, 19:13
Lokalizacja: Kórnik

Post autor: tomek_m88 » 08 maja 2010, 10:43

Alex Wysłany: 2010-02-10, 19:37 Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

ja z kolei mam objawy takie ze moje audi jest strasznie slabe i na benzynie i na lpg. co najlepsze jest to ze jak odlacze pin od przeplywomierzu powietrza to na gazie pracuje elegancko. ktos ma na to rade?


Może masz zadymione świece??

[ Dodano: 2010-05-08, 10:44 ]
ja podłączyłem pod VAG i niby silnik pracuje bez zarzutów... ;/ to co niby jest?

dymek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 01 cze 2010, 21:37

Post autor: dymek » 01 cze 2010, 23:13

witam,mam podobny problem,szarpie mi fura jak krece sie powoli po miescie, a jak jade w trasie i utrzymuje jednakowa predkosc odczuwam delikatne przyduszanie silnika

Narcyz B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 11 lip 2009, 22:41

Post autor: Narcyz B4 » 19 cze 2010, 20:56

koledzy ja wymieniłem wszystkie czujniki byłem podłaczałem pod kompa dwa razy i niby wszuystko oki a szarpała dalej wkoncu podmieniłem komputer z innego audi no i wada sie znalazła komputer w audi moim zepsuty kupiłem urzywke ze szrotu i teraz super jeden mechanik powiedział mi nawet ze mam zle dobrane przewody do swiec i to jest wada tacy to mechanicy

dominikw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 06 mar 2008, 19:04
Lokalizacja: WPR

Post autor: dominikw » 18 wrz 2010, 17:43

Witam
U mnie też było szarpanie. Świece miałem paro miesięczne więc zacząłem od wymiany kabli WN. A żeby było mi je lepiej wyjąć to odpiąłem kopułke. I mym oczom ukazał sie brzydki palec :D hehe jakis taki troche wykruszony. Kopułka tez miała ubytek wiec wymieniłem jeszcze owe dwie części i autko znów śmiga tak jak powinno:) Mogłem w sumie nie zmieniać tych kabli ale w sumie autku to nie zaszkodzi. I tak oto dzięki naszemu forum po raz kolejny wyleczyłem moje autko własnymi rękami. Pozdrawiam

Backi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 10 cze 2010, 01:58

Post autor: Backi » 22 paź 2010, 18:54

Witam
Mam ten sam problem z szarpaniem, myślałem, że jest to problem z instalacją gazową (ponieważ samochód nie jeździ na benzynie) i oddałem samochód do gaziarza, po czym ten nie wiedział sam co jest grane i przeczyścił zawód przy butli... Troche pomogło bo już nie dusi go tak często, ale jednak...

Z tego co wyczytałem na forum to może być to przeczyną przekaźnika nr 30, kopułki i palca (bo świece i przewody wymieniłem tydzień temu), czujnik temperatury, kabel do sondy i ewentualnie sonda...

Co jeszcze miałbym sprawdzić w celu zlikwidowania tego?

A drugie pytanie:
Na benzynie samochód "śmiga" bardzo dobrze ale tylko gdy jest na ssaniu, później po depnięciu pedału gazu jest efekt jak w instalacji lpg podczas pustej butli (jakby efekt odcięcia)... przy delikatnym dodaniu gazu samochód będzie się powoli rozpędzał

Czym może to być spowodowane? zgraniem zapłonu z przepływką?

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 23 paź 2010, 09:07

Backi pisze:Mam ten sam problem z szarpaniem, myślałem, że jest to problem z instalacją gazową (ponieważ samochód nie jeździ na benzynie)
to jeździ na benzynie czy nie :>? bo potem napisałeś:
Backi pisze:Na benzynie samochód "śmiga" bardzo dobrze ale tylko gdy jest na ssaniu
.

Skoro jednak na obu paliwach jeździ, to warto sprawdzić układ WN

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 23 paź 2010, 10:00

zajrzyj najpierw do przepływki czy wszystko hula .

Backi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 10 cze 2010, 01:58

Post autor: Backi » 23 paź 2010, 10:43

Tauron na benzynie jeździ, ale tylko na ssaniu, a po przejechaniu ok 2km (jak się troche zagrzeje) przestaje jechać tak jak powinien

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 23 paź 2010, 11:26

pompe sprawdzałeś, filtr paliwa? chociaż gdyby była uszkodzona to by wcale nie jeździł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl