Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK]szarpie mi autem podczas jazdy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 lut 2010, 11:31

arti pisze:witam.podlacze sie do tematu bo u mnie w ng jest taka sytuacja przy 90km/h,moze byc ze ten czujnik polozenia przepustnicy jest walniety. i czy ma to znaczenie na lpg. pozdrawiam
W NG nie czujnika położenia przepustnicy takiego jak w ABK. Tam są jedynie dwa mikrostyki, jeden załącz się gdy pedał gazu jest puszczony, drugi jak gaz jest wciśnięty do dechy. Jak je sprawdzić jest opisane w poradnika Kornela dotyczącym falowania obrotów [link na skróty]. Jeśli są oba rozłączone podczas normalnej jazdy ze stałą prędkością (oprócz vmax) to nie wpływają one na pracę silnika.

adi74

Post autor: adi74 » 09 lut 2010, 15:40

zakk87, Najlepiej podłaczyc VAG i sprawdzic czy na wolnych obrotach ECU widzi prawidłowa wartosc połozenia przepustnicy.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 09 lut 2010, 16:06

W moim temacie jest opisany sposób na adaptację sterownika po wymianie czujnika, ale ja tego nie rozbiłem bo nie mogłem tego wyszukać a i tak auto chodzi super.

Awatar użytkownika
zakk87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 07 maja 2009, 12:49
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: zakk87 » 10 lut 2010, 07:05

adi74 pisze:zakk87, Najlepiej podłaczyc VAG i sprawdzic czy na wolnych obrotach ECU widzi prawidłowa wartosc połozenia przepustnicy.
kurcze, wiedziałem, że coś źle zrobiłem, bo podłączyłem VAG'a na zapłonie, nawet pytałem o to czy dobrze zrobiłem, odpaliłem później fure ale laptop mi zdechł niestety, któregoś dnia muszę się wybrać to zrobić. a na samym zapłonie dawałby błąd? mam nadzieję że to tylko przekaźnik 30 :-F

Alex

Post autor: Alex » 10 lut 2010, 19:37

ja z kolei mam objawy takie ze moje audi jest strasznie slabe i na benzynie i na lpg. co najlepsze jest to ze jak odlacze pin od przeplywomierzu powietrza to na gazie pracuje elegancko. ktos ma na to rade?

Jareczek191
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 07 gru 2009, 01:49
Lokalizacja: Chelm

Post autor: Jareczek191 » 30 mar 2010, 21:21

jakie ma spalanie?? na gazie?? i jak pracuje na pb?? u mnie przeplywka byla do wymiany. i jest juz oki a bylo tak samo.. mozesz ja jeszcze reanimowac jezeli chcesz a to znajdziesz na forum. jerdst tego duzo.. temat "nie boj sie swojego przeplywomierza". a jak nie zrobisz to napewno nie zepsujesz jezel;i juz jest walniety

Awatar użytkownika
tomek_m88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 31 sty 2010, 19:13
Lokalizacja: Kórnik

Post autor: tomek_m88 » 08 maja 2010, 10:43

Alex Wysłany: 2010-02-10, 19:37 Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

ja z kolei mam objawy takie ze moje audi jest strasznie slabe i na benzynie i na lpg. co najlepsze jest to ze jak odlacze pin od przeplywomierzu powietrza to na gazie pracuje elegancko. ktos ma na to rade?


Może masz zadymione świece??

[ Dodano: 2010-05-08, 10:44 ]
ja podłączyłem pod VAG i niby silnik pracuje bez zarzutów... ;/ to co niby jest?

dymek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 01 cze 2010, 21:37

Post autor: dymek » 01 cze 2010, 23:13

witam,mam podobny problem,szarpie mi fura jak krece sie powoli po miescie, a jak jade w trasie i utrzymuje jednakowa predkosc odczuwam delikatne przyduszanie silnika

Narcyz B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 11 lip 2009, 22:41

Post autor: Narcyz B4 » 19 cze 2010, 20:56

koledzy ja wymieniłem wszystkie czujniki byłem podłaczałem pod kompa dwa razy i niby wszuystko oki a szarpała dalej wkoncu podmieniłem komputer z innego audi no i wada sie znalazła komputer w audi moim zepsuty kupiłem urzywke ze szrotu i teraz super jeden mechanik powiedział mi nawet ze mam zle dobrane przewody do swiec i to jest wada tacy to mechanicy

dominikw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 06 mar 2008, 19:04
Lokalizacja: WPR

Post autor: dominikw » 18 wrz 2010, 17:43

Witam
U mnie też było szarpanie. Świece miałem paro miesięczne więc zacząłem od wymiany kabli WN. A żeby było mi je lepiej wyjąć to odpiąłem kopułke. I mym oczom ukazał sie brzydki palec :D hehe jakis taki troche wykruszony. Kopułka tez miała ubytek wiec wymieniłem jeszcze owe dwie części i autko znów śmiga tak jak powinno:) Mogłem w sumie nie zmieniać tych kabli ale w sumie autku to nie zaszkodzi. I tak oto dzięki naszemu forum po raz kolejny wyleczyłem moje autko własnymi rękami. Pozdrawiam

Backi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 10 cze 2010, 01:58

Post autor: Backi » 22 paź 2010, 18:54

Witam
Mam ten sam problem z szarpaniem, myślałem, że jest to problem z instalacją gazową (ponieważ samochód nie jeździ na benzynie) i oddałem samochód do gaziarza, po czym ten nie wiedział sam co jest grane i przeczyścił zawód przy butli... Troche pomogło bo już nie dusi go tak często, ale jednak...

Z tego co wyczytałem na forum to może być to przeczyną przekaźnika nr 30, kopułki i palca (bo świece i przewody wymieniłem tydzień temu), czujnik temperatury, kabel do sondy i ewentualnie sonda...

Co jeszcze miałbym sprawdzić w celu zlikwidowania tego?

A drugie pytanie:
Na benzynie samochód "śmiga" bardzo dobrze ale tylko gdy jest na ssaniu, później po depnięciu pedału gazu jest efekt jak w instalacji lpg podczas pustej butli (jakby efekt odcięcia)... przy delikatnym dodaniu gazu samochód będzie się powoli rozpędzał

Czym może to być spowodowane? zgraniem zapłonu z przepływką?

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 23 paź 2010, 09:07

Backi pisze:Mam ten sam problem z szarpaniem, myślałem, że jest to problem z instalacją gazową (ponieważ samochód nie jeździ na benzynie)
to jeździ na benzynie czy nie :>? bo potem napisałeś:
Backi pisze:Na benzynie samochód "śmiga" bardzo dobrze ale tylko gdy jest na ssaniu
.

Skoro jednak na obu paliwach jeździ, to warto sprawdzić układ WN

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 23 paź 2010, 10:00

zajrzyj najpierw do przepływki czy wszystko hula .

Backi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 10 cze 2010, 01:58

Post autor: Backi » 23 paź 2010, 10:43

Tauron na benzynie jeździ, ale tylko na ssaniu, a po przejechaniu ok 2km (jak się troche zagrzeje) przestaje jechać tak jak powinien

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 23 paź 2010, 11:26

pompe sprawdzałeś, filtr paliwa? chociaż gdyby była uszkodzona to by wcale nie jeździł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl