Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4] Kostka stacyjki-wymiana

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
terrorbps
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 06 paź 2009, 11:57
Lokalizacja: Niemodlin

Post autor: terrorbps » 26 sty 2010, 11:40

no sprawdzalem palcami i niby jezyczek jest ale nie jestem pewny do końca czy nie jest ułamany bo nie wiem dokładnie jak on ma tam wyglądać,nigdy tego wcześniej nie rozbierałem?

[ Dodano: 2010-01-30, 13:04 ]
jednak siadnięta jest stacyjka,a da się wymienić sam ten języczek?bo nie chce nosić dwóch kluczyków :lol: dzięki za pomoc <piwo>

krystian9018
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 29 cze 2009, 19:11

Post autor: krystian9018 » 18 mar 2010, 18:21

rano odpalilem samochod stal do wieczora wieczorem chcialem odpalic a tu lipa przekrecam kluczy a tu nic zadnej kontrolki ani nie kreci rozrusznik nic kompletnie pusto a prad jest w samochodzie bo swiatlo dziala radio

a ten kabel co jest od stacyjki ten czarno co wychodzi to tam powienien byc prad a umnie go nie ma
co mam zrobic czy do wymiany jest stacyjka z kosta czy sam tan kabel czarny ale nie wiem jak on idzie zeby na nowo go polozyc

[ Dodano: 2010-03-18, 18:33 ]
a w tej kostce
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 405165e110
ktore przewodu do siebie styknac zeby odpalil samochod

jastrzabb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 255
Rejestracja: 18 gru 2009, 16:11

Post autor: jastrzabb4 » 23 mar 2010, 14:32

panowie a jakie byly przyczyne tego ze wymienilioscie kostke stacyjki? tu moj temat https://audi80.pl/elektryka-vf7.htm? ... 84700cb15e czy kostka ma cos wspolnego? jesli tak to wymienie a co moge jeszcze sprawdzic?

terrorbps
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 06 paź 2009, 11:57
Lokalizacja: Niemodlin

Post autor: terrorbps » 29 mar 2010, 23:51

krystian9018 ja bym ci radził odkręcić kostke i przekręcić ją śrubokrętem,wtedy zobacz czy działa i czy włącza się zapłon!!ja miałem tak samo tylko mi się ułamał języczek stacyjki(akurat w pozycji przekręconego zapłonu,zrobiłem zwarcie na bezpieczniku tak aby rozrusznik zakręcił i do domu dojechałem):)

Bandzior30
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:51

Kostka

Post autor: Bandzior30 » 02 kwie 2010, 23:00

Panowie czy wam ta nieorginalna kostka pasuje? bo ja założyłem i kluczyk nie chce sie przekręcić?

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 02 kwie 2010, 23:06

Wymieniałeś samą kostke?? czy wkład stacyjki też??

Bandzior30
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:51

Post autor: Bandzior30 » 02 kwie 2010, 23:22

samo kostkę

Awatar użytkownika
Rodzyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 01 wrz 2007, 15:35
Lokalizacja: Limanowa

Post autor: Rodzyn » 06 kwie 2010, 13:46

Ja dałem za kostkę 68zl,wziąłem ta z wyższej pulki, przypadek miałem taki ze po przekręceniu kluczyka, auto paliło i jeździło, tylko nie działało nic z elektroniki co miało działać po przekręceniu kluczyka, wymiana kostki z ręka na sercu kwestia 30 min powodzenia.

Bandzior30
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:51

Post autor: Bandzior30 » 09 kwie 2010, 10:28

ale ta ostka to jest orginalna do audi czy nie? i gdzie taką można dostac??

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 24 maja 2010, 20:03

w kazdym sklepie motoryzacyjnem dostaniesz... ja zaplacilem za kostke 15 zł nie dało sie jej wyciagnac bo miala dziwne wkrety orginalne wiec ułamałem stara wtyki tak samo wyjełem, nowa kostke troche podpilowalem zeby nie trzeba bylo odkrecac zadnych srubek i ladnie weszła kostka i wszystko gra :)

Awatar użytkownika
Kosmos13ar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 25 lut 2007, 14:27
Lokalizacja: Plarerówka
Kontakt:

Post autor: Kosmos13ar » 19 cze 2010, 21:52

podepnę się pod temat
czy może ktoś rozbierał stacyjkę? mam Audi w automacie a zamierzam założyć wszystkie wkładki na jeden kluczyk od 80-tki do A6C4.
Niestety cała stacyjka od 80-tki jest nieco krótsza od tej co mam u siebie.
Proszę p pomoc
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 19 cze 2010, 22:10

Faktycznie ta jest inna... Ostatnio rozbieraliśmy u Pandamixa w 90tce... pomogło nam w tym to FotoStory

:arrow: b3-18-pm-stacyjka-t13410.html

Krzysztof_Suliko pisze:Naprawa zakończona sukcesem... :-) Wprawdzie jeszcze licznik, kierownica nie zakręcone ale stacyjka już działa. Wszystko zajęło mi jakąś godzinke. Może opisze to po kolei jak ja to zrobiłem :

1. Odkręcić kierownice
2. Odkręcić plastik za kierownicą
3. Odkręcić licznik
4. Wypiąć wszystkie wtyczki z licznika tak aby niczego nie pourywać
5. Wyciągnąć kostke z przewodami stacyjki
6. Odkręcić 2 maleńkie śrubki znajdujące się na skrzydełkach -zalakierowane (wąski płaski śrubokręt)
7. Wycągnąć kostke ze stykami stacyjki (ori kostka 108zł, podróba 30zł)
8. Ściągnąć gumową osłonę bębenka - tą ozdobną w desce rozdzielczej
9. W przestrzeni roboczej umieścić lusterko i jakąś dobrą lampkę
10. Zaznaczyć pisaczkiem kropkę w miejscu w którym mamy zamiar wiercić, dokładne zaznaczenie, oznacza większe prawdopodobieństwo że trafimy w sprężystą blaszkę (miejsce podane jest na 1 stronie tego postu)
11. Małym wiertłem ok 2-3 mm nawiercić otworek (2-2,5mm głęboki), mi udało się zdobyć wiertarkę modelarską z wałkiem giętkim (cena ok 95zł na aukcjach int. z tego co dziś patrzyłem)
12. Do otworka włożyć coś na tyle sztywnego i długiego aby swobodnie nacisnąć blaszkę która jest pod otworkiem
13. Wsadzić kluczyk, przekręcić 3 mm tak aby się zablokował i pociągnąć do siebie.
14. Dokładnie odkurzyć lub wydmuchać resztki opiłków z obudowy stacyjki
15. Włożyć nowy bębenek (ori 172 zł), nie da się pomylic jak bo jest na nim taka mała "szyna" prowadząca.
16. Zamontować kostkę stacyjki ze stykami
17. Włożyć kostkę stacyjki z przewodami
18. Założyć kierownicę na wieloklin (nie trzeba przykręcać), zapalić auto tak aby wspomaganie chodziło i sprawdzić czy nic nie blokuje kierownicy, czy wszystko chodzi płynnie.
19. Sprawdzić prawidłowość działamia blokady kierownicy.
20. Zakleić "czymś" izolacja, plaster, taśma szara do wyboru, otworek który wierciliśmy
21. Zdjąć kierownicę
22. Zamontować licznik, plastiki, kierownicę, osłonę gumową stacyjki i gotowe....

Jak widziecie udało się to zrobić, bez zdejmowania całej deski, kolumny kierowniczej, blokady kierownicy (przykręcanej na tą dziwną śrubkę - TORX30 z bolcem) nawet półka nad nogami kierowny nie została ruszona.

Strony internetowe z których "uczyłem się" jak się za to zabrać : (mam nadzieje że mogę je tak oficjalnie podać :-| ... )

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... =fotostory
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... highlight=
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=671547
http://picasaweb.google.com/SLAWKO4x4/W ... antQuattro#

Pozdrawiam
Krzysiek

P.S. Dziękuję Kolegom za podpowiedzi i pomoc <piwo>

Awatar użytkownika
Kosmos13ar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 25 lut 2007, 14:27
Lokalizacja: Plarerówka
Kontakt:

Post autor: Kosmos13ar » 20 cze 2010, 08:19

Dzięki kolego bardzo mi pomogłeś
pozdrawiam

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 22 lip 2010, 14:57

Podlacze sie do tematu, oczywiscie z problemem ze stacyjka.

Generalnie stacyjka chodzi cacy, tylko czasami mam problem z przekreceniem do pozycji poczatkowej i wyjeciem kluczyka. Czasami musze ja torche cofnac i za drugim razem juz jest ok.

Jaki tutaj bedzie problem

mini02

Post autor: mini02 » 23 lip 2010, 15:05

do koleigi pilocik69: najprawdopodobniej zęby w bebenku stacyjki sie wyrobily, lub masz nieorginalną stacyjkę dlatego masz takie problemy,
Info dla wszyskich użykowników forum
Stacyjke da się wyciągnąc bez rozkrecania całej deski, wiem bo właśnie mam wyciągnieta stacyjkę a to co jest rozkręcone to: kierownica wraz z pająkiem(ściągnieta jest całkowicie) i zegary (wyjete całkowicie)
robi sie to przy użyciu "przemocy":
gdy już wszystko jest rozkręcone to wypinamy kostke (śróbki na płaski śróbokręt ukryte pod czerwną plasteliną), od strony kierownicy tam gdzie idzie blokada kierownicy jest śróbka bardzo zazbrojona nie dość że sama jest 7 ramienną gwiazdką to jeszcze ma gwint w środku, ją się rozwieca, potem podwadzając np śróbokretem ten kawałek tapicerki nad stacyjką wpychamy stacyke za deske obracamy i wypychamy w strone pasażera
Powodzenie:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl