[B3/B4] Kostka stacyjki-wymiana
no sprawdzalem palcami i niby jezyczek jest ale nie jestem pewny do końca czy nie jest ułamany bo nie wiem dokładnie jak on ma tam wyglądać,nigdy tego wcześniej nie rozbierałem?
[ Dodano: 2010-01-30, 13:04 ]
jednak siadnięta jest stacyjka,a da się wymienić sam ten języczek?bo nie chce nosić dwóch kluczyków :lol: dzięki za pomoc
[ Dodano: 2010-01-30, 13:04 ]
jednak siadnięta jest stacyjka,a da się wymienić sam ten języczek?bo nie chce nosić dwóch kluczyków :lol: dzięki za pomoc
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 cze 2009, 19:11
rano odpalilem samochod stal do wieczora wieczorem chcialem odpalic a tu lipa przekrecam kluczy a tu nic zadnej kontrolki ani nie kreci rozrusznik nic kompletnie pusto a prad jest w samochodzie bo swiatlo dziala radio
a ten kabel co jest od stacyjki ten czarno co wychodzi to tam powienien byc prad a umnie go nie ma
co mam zrobic czy do wymiany jest stacyjka z kosta czy sam tan kabel czarny ale nie wiem jak on idzie zeby na nowo go polozyc
[ Dodano: 2010-03-18, 18:33 ]
a w tej kostce
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 405165e110
ktore przewodu do siebie styknac zeby odpalil samochod
a ten kabel co jest od stacyjki ten czarno co wychodzi to tam powienien byc prad a umnie go nie ma
co mam zrobic czy do wymiany jest stacyjka z kosta czy sam tan kabel czarny ale nie wiem jak on idzie zeby na nowo go polozyc
[ Dodano: 2010-03-18, 18:33 ]
a w tej kostce
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 405165e110
ktore przewodu do siebie styknac zeby odpalil samochod
-
- Forum Audi 80
- Posty: 255
- Rejestracja: 18 gru 2009, 16:11
panowie a jakie byly przyczyne tego ze wymienilioscie kostke stacyjki? tu moj temat https://audi80.pl/elektryka-vf7.htm? ... 84700cb15e czy kostka ma cos wspolnego? jesli tak to wymienie a co moge jeszcze sprawdzic?
krystian9018 ja bym ci radził odkręcić kostke i przekręcić ją śrubokrętem,wtedy zobacz czy działa i czy włącza się zapłon!!ja miałem tak samo tylko mi się ułamał języczek stacyjki(akurat w pozycji przekręconego zapłonu,zrobiłem zwarcie na bezpieczniku tak aby rozrusznik zakręcił i do domu dojechałem):)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 sty 2010, 18:51
Kostka
Panowie czy wam ta nieorginalna kostka pasuje? bo ja założyłem i kluczyk nie chce sie przekręcić?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 sty 2010, 18:51
- Kosmos13ar
- Forum Audi 80
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 lut 2007, 14:27
- Lokalizacja: Plarerówka
- Kontakt:
Faktycznie ta jest inna... Ostatnio rozbieraliśmy u Pandamixa w 90tce... pomogło nam w tym to FotoStory
b3-18-pm-stacyjka-t13410.html
b3-18-pm-stacyjka-t13410.html
Krzysztof_Suliko pisze:Naprawa zakończona sukcesem... Wprawdzie jeszcze licznik, kierownica nie zakręcone ale stacyjka już działa. Wszystko zajęło mi jakąś godzinke. Może opisze to po kolei jak ja to zrobiłem :
1. Odkręcić kierownice
2. Odkręcić plastik za kierownicą
3. Odkręcić licznik
4. Wypiąć wszystkie wtyczki z licznika tak aby niczego nie pourywać
5. Wyciągnąć kostke z przewodami stacyjki
6. Odkręcić 2 maleńkie śrubki znajdujące się na skrzydełkach -zalakierowane (wąski płaski śrubokręt)
7. Wycągnąć kostke ze stykami stacyjki (ori kostka 108zł, podróba 30zł)
8. Ściągnąć gumową osłonę bębenka - tą ozdobną w desce rozdzielczej
9. W przestrzeni roboczej umieścić lusterko i jakąś dobrą lampkę
10. Zaznaczyć pisaczkiem kropkę w miejscu w którym mamy zamiar wiercić, dokładne zaznaczenie, oznacza większe prawdopodobieństwo że trafimy w sprężystą blaszkę (miejsce podane jest na 1 stronie tego postu)
11. Małym wiertłem ok 2-3 mm nawiercić otworek (2-2,5mm głęboki), mi udało się zdobyć wiertarkę modelarską z wałkiem giętkim (cena ok 95zł na aukcjach int. z tego co dziś patrzyłem)
12. Do otworka włożyć coś na tyle sztywnego i długiego aby swobodnie nacisnąć blaszkę która jest pod otworkiem
13. Wsadzić kluczyk, przekręcić 3 mm tak aby się zablokował i pociągnąć do siebie.
14. Dokładnie odkurzyć lub wydmuchać resztki opiłków z obudowy stacyjki
15. Włożyć nowy bębenek (ori 172 zł), nie da się pomylic jak bo jest na nim taka mała "szyna" prowadząca.
16. Zamontować kostkę stacyjki ze stykami
17. Włożyć kostkę stacyjki z przewodami
18. Założyć kierownicę na wieloklin (nie trzeba przykręcać), zapalić auto tak aby wspomaganie chodziło i sprawdzić czy nic nie blokuje kierownicy, czy wszystko chodzi płynnie.
19. Sprawdzić prawidłowość działamia blokady kierownicy.
20. Zakleić "czymś" izolacja, plaster, taśma szara do wyboru, otworek który wierciliśmy
21. Zdjąć kierownicę
22. Zamontować licznik, plastiki, kierownicę, osłonę gumową stacyjki i gotowe....
Jak widziecie udało się to zrobić, bez zdejmowania całej deski, kolumny kierowniczej, blokady kierownicy (przykręcanej na tą dziwną śrubkę - TORX30 z bolcem) nawet półka nad nogami kierowny nie została ruszona.
Strony internetowe z których "uczyłem się" jak się za to zabrać : (mam nadzieje że mogę je tak oficjalnie podać :-| ... )
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... =fotostory
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... highlight=
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=671547
http://picasaweb.google.com/SLAWKO4x4/W ... antQuattro#
Pozdrawiam
Krzysiek
P.S. Dziękuję Kolegom za podpowiedzi i pomoc
- Kosmos13ar
- Forum Audi 80
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 lut 2007, 14:27
- Lokalizacja: Plarerówka
- Kontakt:
do koleigi pilocik69: najprawdopodobniej zęby w bebenku stacyjki sie wyrobily, lub masz nieorginalną stacyjkę dlatego masz takie problemy,
Info dla wszyskich użykowników forum
Stacyjke da się wyciągnąc bez rozkrecania całej deski, wiem bo właśnie mam wyciągnieta stacyjkę a to co jest rozkręcone to: kierownica wraz z pająkiem(ściągnieta jest całkowicie) i zegary (wyjete całkowicie)
robi sie to przy użyciu "przemocy":
gdy już wszystko jest rozkręcone to wypinamy kostke (śróbki na płaski śróbokręt ukryte pod czerwną plasteliną), od strony kierownicy tam gdzie idzie blokada kierownicy jest śróbka bardzo zazbrojona nie dość że sama jest 7 ramienną gwiazdką to jeszcze ma gwint w środku, ją się rozwieca, potem podwadzając np śróbokretem ten kawałek tapicerki nad stacyjką wpychamy stacyke za deske obracamy i wypychamy w strone pasażera
Powodzenie:)
Info dla wszyskich użykowników forum
Stacyjke da się wyciągnąc bez rozkrecania całej deski, wiem bo właśnie mam wyciągnieta stacyjkę a to co jest rozkręcone to: kierownica wraz z pająkiem(ściągnieta jest całkowicie) i zegary (wyjete całkowicie)
robi sie to przy użyciu "przemocy":
gdy już wszystko jest rozkręcone to wypinamy kostke (śróbki na płaski śróbokręt ukryte pod czerwną plasteliną), od strony kierownicy tam gdzie idzie blokada kierownicy jest śróbka bardzo zazbrojona nie dość że sama jest 7 ramienną gwiazdką to jeszcze ma gwint w środku, ją się rozwieca, potem podwadzając np śróbokretem ten kawałek tapicerki nad stacyjką wpychamy stacyke za deske obracamy i wypychamy w strone pasażera
Powodzenie:)