[ Dodano: 2010-01-30, 13:04 ]
jednak siadnięta jest stacyjka,a da się wymienić sam ten języczek?bo nie chce nosić dwóch kluczyków :lol: dzięki za pomoc
![<piwo>](https://audi80.pl/images/smilies/piwo.gif)
Krzysztof_Suliko pisze:Naprawa zakończona sukcesem...Wprawdzie jeszcze licznik, kierownica nie zakręcone ale stacyjka już działa. Wszystko zajęło mi jakąś godzinke. Może opisze to po kolei jak ja to zrobiłem :
1. Odkręcić kierownice
2. Odkręcić plastik za kierownicą
3. Odkręcić licznik
4. Wypiąć wszystkie wtyczki z licznika tak aby niczego nie pourywać
5. Wyciągnąć kostke z przewodami stacyjki
6. Odkręcić 2 maleńkie śrubki znajdujące się na skrzydełkach -zalakierowane (wąski płaski śrubokręt)
7. Wycągnąć kostke ze stykami stacyjki (ori kostka 108zł, podróba 30zł)
8. Ściągnąć gumową osłonę bębenka - tą ozdobną w desce rozdzielczej
9. W przestrzeni roboczej umieścić lusterko i jakąś dobrą lampkę
10. Zaznaczyć pisaczkiem kropkę w miejscu w którym mamy zamiar wiercić, dokładne zaznaczenie, oznacza większe prawdopodobieństwo że trafimy w sprężystą blaszkę (miejsce podane jest na 1 stronie tego postu)
11. Małym wiertłem ok 2-3 mm nawiercić otworek (2-2,5mm głęboki), mi udało się zdobyć wiertarkę modelarską z wałkiem giętkim (cena ok 95zł na aukcjach int. z tego co dziś patrzyłem)
12. Do otworka włożyć coś na tyle sztywnego i długiego aby swobodnie nacisnąć blaszkę która jest pod otworkiem
13. Wsadzić kluczyk, przekręcić 3 mm tak aby się zablokował i pociągnąć do siebie.
14. Dokładnie odkurzyć lub wydmuchać resztki opiłków z obudowy stacyjki
15. Włożyć nowy bębenek (ori 172 zł), nie da się pomylic jak bo jest na nim taka mała "szyna" prowadząca.
16. Zamontować kostkę stacyjki ze stykami
17. Włożyć kostkę stacyjki z przewodami
18. Założyć kierownicę na wieloklin (nie trzeba przykręcać), zapalić auto tak aby wspomaganie chodziło i sprawdzić czy nic nie blokuje kierownicy, czy wszystko chodzi płynnie.
19. Sprawdzić prawidłowość działamia blokady kierownicy.
20. Zakleić "czymś" izolacja, plaster, taśma szara do wyboru, otworek który wierciliśmy
21. Zdjąć kierownicę
22. Zamontować licznik, plastiki, kierownicę, osłonę gumową stacyjki i gotowe....
Jak widziecie udało się to zrobić, bez zdejmowania całej deski, kolumny kierowniczej, blokady kierownicy (przykręcanej na tą dziwną śrubkę - TORX30 z bolcem) nawet półka nad nogami kierowny nie została ruszona.
Strony internetowe z których "uczyłem się" jak się za to zabrać : (mam nadzieje że mogę je tak oficjalnie podać :-| ... )
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... =fotostory
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... highlight=
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=671547
http://picasaweb.google.com/SLAWKO4x4/W ... antQuattro#
Pozdrawiam
Krzysiek
P.S. Dziękuję Kolegom za podpowiedzi i pomoc