Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 1Z] nie łapie temperatury

ODPOWIEDZ
maniekwrc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 02 lip 2009, 14:06
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: maniekwrc » 24 sty 2010, 20:31

Poczytałem Dzięki MUNIOR teraz będę musiał sprawdzi czy to działa .

szkodnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 294
Rejestracja: 21 sty 2007, 23:01
Lokalizacja: Kołobrzeg

[B4 1.9 tdi] układ chłodzenia, ogrzewanie barzdo słabe

Post autor: szkodnik » 28 wrz 2010, 13:57

Witam!

Panowie wymieniłem termostat na wahlera , węże od nagrzewnicy, oprócz tego stwierdzam iż obydwa te węże są gorące po osiągnięciu 90 stopni na piecu. temperatura silnika jest stabilna i tak jak zawsze po przejechaniu około 10-13 km dochodzi do 90.
Dziś zakupiłem odkamieniacz (płyn 350 ml. firmy valvoline) do układu i zrobiłem zabieg tak jak na instrukcji, a autko jak słabo grzało tak grzeje. Nie wiem już co się dzieje niby wszystko ok. a dalej. Zbliża się zima i muszę postawić autko do mechanika żeby mi to zrobił, znając życie to będzie wymieniał wszystko po kolei a mnie ciągną za kieszeń jak szalony!

Panowie pomóżcie od czego zacząć!

Ps. przepraszam za kolejny podobny temat .

Pozdrawiam
szkodnik

ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

Post autor: ikswezsutram » 28 wrz 2010, 14:05

Powodem twojego słabego ogrzewania jest brak gąbki na klapie od sterowania zimnego/ciepłego powietrza jest trochę zabawy przy tym ale powinieneś sobie z tym poradzić.poszukaj na forum bo było tego parę tematów

szkodnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 294
Rejestracja: 21 sty 2007, 23:01
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: szkodnik » 28 wrz 2010, 14:37

ikswezsutram pisze:Powodem twojego słabego ogrzewania jest brak gąbki na klapie od sterowania zimnego/ciepłego powietrza jest trochę zabawy przy tym ale powinieneś sobie z tym poradzić.poszukaj na forum bo było tego parę tematów

powiem szczeżę że już w tamtym roku robiłęm ta operacje, w miejsce gąbki wkleiłem samoprzylepna taśmę aluminiowa taką odporną na wysokie temperatury. Ale dalej była lipa.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 28 wrz 2010, 14:40

Ten termostat jest do bani już to przerabiałem na 100 %
tu temat co pisałem kiedyś

Widocznie nie czytałeś tego co pisałem w tym temacie tylko oryginalny termostat daje satysfakcje czy to ten z allegro za 60 zł czy z ASO za 130 zł zależy gdzie u mnie taka cena we wrocku.Miałem idęntyczną sytuacje co ty może kiedyś wahler był dobrą firmą ale teraz to szajs
W 2008 roku sam polecałem ten termostat ale to było dawno i jakość tego termostatu się popsuła
tak pisałem kiedyś
:arrow:
Dodam od siebie że wymieniałem termostat w mojej A4 tdi i rzecz się ma tak na początku kupiłem znana wam firmę Wahler i teraz tak autko bardzo długo się nagrzewało jak jechałem rano do pracy ustawiłem temperaturę klimatronika na 25 stopni auto nagrzewało się do 90 stopni po przejechaniu 12 -15 kilometrów dodam że dobrze odpowietrzony układ i nowa pompa wody jak wymieniałem rozrząd po kupnie.Dodam że termostat trzymał temperaturę 90 stopni ,więc postanowiłem go zareklamować wziąłem drugi i objaw taki sam autko długo się nagrzewa choć w audi 80 mojej żony jest też wahler i tam sprawuje się bardzo dobrze.W końcu moja cierpliwość się skończyła postanowiłem kupić oryginalny w ASO koszt 130 zł we Wrocławiu.Autko nagrzewa się przy włączonym ogrzewaniu maksymalnie po 6 kilometrach także morał z tego taki albo zależy jak się trafi albo tanie mięso to psy jedzą a jeszcze jedno na obydwa termostaty wahlera uznali mi reklamacje ;-)
Także wal śmiało do ASO i kup oryginalny i będziesz miał po problemie

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 wrz 2010, 14:50

goldi j51 pisze:Ten termostat jest do bani już to przerabiałem na 100 %
Przecież pisze
szkodnik pisze:temperatura silnika jest stabilna i tak jak zawsze po przejechaniu około 10-13 km dochodzi do 90.
więc termostat nie ma tu nic do rzeczy bo nawet po osiągnięciu 90 stopni nie grzeje .Powodem jest na pewno któraś klapa sterująca powietrzem z nagrzewnicy i to
ikswezsutram pisze:brak gąbki na klapie od sterowania zimnego/ciepłego powietrza
zapewne też

szkodnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 294
Rejestracja: 21 sty 2007, 23:01
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: szkodnik » 28 wrz 2010, 15:56

W takim razie co najlepiej zrobić? Kupić cały zestaw nadmuch łącznie z pokrętłami???

Ps. czyli złą prace nagrzewnicy mogę wykluczyć??? jeśli 2 węże są bardzo gorące to chyba działa ok.

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 28 wrz 2010, 16:11

tak, poniewaz do pewnego momentu zostaje maly obieg poznej jak dobiega do pewnej temp silnika termostat puszcza obieg do chłodnicy zeby wychłodzić obieg.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Re: [B4 1.9 tdi] układ chłodzenia, ogrzewanie barzdo słabe

Post autor: UKI_XX » 28 wrz 2010, 17:58

szkodnik pisze: Dziś zakupiłem odkamieniacz (płyn 350 ml. firmy valvoline) do układu i zrobiłem zabieg tak jak na instrukcji, a autko jak słabo grzało tak grzeje. Nie wiem już co się dzieje niby wszystko ok. a dalej. Zbliża się zima i muszę postawić autko do mechanika żeby mi to zrobił, znając życie to będzie wymieniał wszystko po kolei a mnie ciągną za kieszeń jak szalony!

Panowie pomóżcie od czego zacząć!
ja też kupiłem jakiś odkamieniacz i do tej pory ładnie wygląda na półce w domu bo kamienia nawet nie ma mowy żeby ruszył (testowany na czajniku i zimnym i gorącym) <ok>

a że człowiek pusty i bezmyślny do tego ze sklerozą to czepia się wszystkiego i testuje (domestosy, cify, itp.) do momentu aż przypomni się stary i skuteczny sposób na odkamienianie czajnika czyli wysoka temperatura i kwasek cytrynowy z octem, a że ten drugi podobno niszczy gumę to wsypałem do obiegu kilka opakowań kwasku i tak jeździłem przez tydzień, potem płukanie wodą pod ciśnieniem i ogrzewanie działa ;-)

dlatego te odkamieniacze to możesz sobie włożyć w ...... bo to tylko chwyt marketingowy, a poza tym jak nagrzewnica mocno zabita to w 15min. całego kamienia nie ruszy dlatego spuść płyn (wystarczy ok 2L spuścić) i uzupełnij wodą z dodatkiem ok 5-6 opakowań kwasku cytrynowego i jeździj z tym przez kilka dni a będzie cieplutko w samochodzie <ok> a jak dalej będzie niewystarczająco grzało (znacznie cieplej ale dalej za słabo) to zabieg powtórz i pamiętaj żeby wypłukać obieg wodą pod ciśnieniem

zakładam że linka otwiera i zamyka klapkę tak jak należy bo u mnie jakimś cudem miałem przestawiony tryb w pokrętle i po płukaniu j.w. cały czas miałem ciepło w samochodzie

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 wrz 2010, 20:40

UKI_XX pisze:a też kupiłem jakiś odkamieniacz i do tej pory ładnie wygląda na półce w domu bo kamienia nawet nie ma mowy żeby ruszył (testowany na czajniku i zimnym i gorącym) <ok>

a że człowiek pusty i bezmyślny do tego ze sklerozą to czepia się wszystkiego i testuje (domestosy, cify, itp.)
<haha> :mrgreen: Łukasz ze ja mam sklerozę to nie dziwota w końcu ta niezdrowa zywność i cholesterol robią swoje a już nie długo czwórka z przodu :mrgreen: ale że TY ;-)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 28 wrz 2010, 20:59

czytam czytam może i ja spróbuję? <ok> niby grzeje dobrze ale co mi tam spróbować :roll:

szkodnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 294
Rejestracja: 21 sty 2007, 23:01
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: [B4 1.9 tdi] układ chłodzenia, ogrzewanie barzdo słabe

Post autor: szkodnik » 29 wrz 2010, 19:43

UKI_XX pisze:
szkodnik pisze: Dziś zakupiłem odkamieniacz (płyn 350 ml. firmy valvoline) do układu i zrobiłem zabieg tak jak na instrukcji, a autko jak słabo grzało tak grzeje. Nie wiem już co się dzieje niby wszystko ok. a dalej. Zbliża się zima i muszę postawić autko do mechanika żeby mi to zrobił, znając życie to będzie wymieniał wszystko po kolei a mnie ciągną za kieszeń jak szalony!

Panowie pomóżcie od czego zacząć!

a że człowiek pusty i bezmyślny do tego ze sklerozą to czepia się wszystkiego i testuje (domestosy, cify, itp.) do momentu aż przypomni się stary i skuteczny sposób na odkamienianie czajnika czyli wysoka temperatura i kwasek cytrynowy z octem, a że ten drugi podobno niszczy gumę to wsypałem do obiegu kilka opakowań kwasku i tak jeździłem przez tydzień, potem płukanie wodą pod ciśnieniem i ogrzewanie działa ;-)

No to sprawdzian czas zacząć!!! Dziś wsypałem 4 torebki kwasku i pojeżdżę zobaczę!
Dam znać jakie będą rezultaty.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
zupens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:16
Lokalizacja: M-wo

Post autor: zupens » 29 wrz 2010, 21:14

kolego to że węże od nagrzewnicy są gorące to nie znaczy ze płyn w niej przepływa przez wszystkie kanały, odepnij węze od nagrzewnicy przy ścianie grodziowej załóż jakiś gumowy wąż na wejście do nagrzewnicy i potraktuj ją wodą pod ciśnieniem później możesz zrobić to w przeciwnym kierunku czyli od strony wyjscia z nagrzewnicy. u mnie woda pod ciśnieniem strasznie wolno się sączyła więc użyłem środka w żelu, zalałem wrzątkiem po czym wypłukałem wodą w dwóch kierunkach, na koniec sprężonym powietrzem później wodą i jest wreszcie ogrzewanie.

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 29 wrz 2010, 21:22

Jeśli napiszę bzdury to niech mnie ktoś poprawi,bo jeśli kolega ma wersję z klimatyzacją i nie miał filtra pyłkowego,to mogło się stać tak jak u mnie,po kupnie auta,w zimę też mnie kiepsko grzało,ale u mnie było poł kilograma liści w dolocie powietrza do układu,ale bladego pojęcia nie mam czy w wersjach bez klimy też jest taki filtr czy go nie ma i jak tam jest rozwiązana sytuacja dolotowa.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 29 wrz 2010, 22:42

AB4, dobrze mówisz bo nagrzewnica może być zabita kamieniem wewnątrz lub śmieciami na zewnątrz, tylko wtedy słabo by z nawiewów dmuchało ;-)

zupens, też tak robiłem zeszłej zimy i po dwóch godzinach walki z -20*C miałem ledwo +5*C, wszystko zależy ile tego kamienia tam się znajduje dlatego najskuteczniej jest pojeździć kilka dni z odkamieniaczem, tylko jest jeden problem.. środki takie mogą być szkodliwe jak się ich długo używa a kwasek cytrynowy powoli sobie kamień wsuwa i nie niszczy silnika ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl