Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI 1Z] Wymiana pierścieni tłokowych

Awatar użytkownika
sylwek28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 08 kwie 2008, 13:18

[B4 TDI 1Z] Wymiana pierścieni tłokowych

Post autor: sylwek28 » 09 paź 2010, 08:41

Witam Szanowni Koledzy, zamierzam wymienić pierścienie w silniku 1z, wiadomo,że głowicę trzeba zwalac, więc uszczelka nowa to oczywiste.. a jak ze śrubami? nowe czy te same zostają? pasek rozrządu dam nowy bo podobno tak trzeba, mimo,że ma 25tyś km, nie wiem tylko jakiej firmy i gdzie kupić te pierścionki bo ASO krzyczy 370zł za komplet pierścieni na jeden tłok :mrgreen: acha, jak już korby z tłokabi będą na stole może wartu wymienić też panewki korbowodowe?

bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

Post autor: bobsley6 » 09 paź 2010, 09:04

kolego kpl. nowych uszczelek,
głowica jak juz na zewnatrz tez do roboty,
nowe sruby - koniecznie ,
nowy rozrzad - koniecznie.
Jesli masz zamiar robic inaczej to moze nie rób wcale,

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 09 paź 2010, 09:24

Czemu się czepiłeś pierścieni?,sam koszt uszczelek potrzebnych do tego zabiegu to 500zeta,a widziałem już osobiście 80tki z przebiegiem ponad 400 000 i luzach na zamku fabrycznym

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 09 paź 2010, 09:51

bobsley6 pisze: nowy rozrzad - koniecznie.
i niby w jakim celu skoro dopiero był zmieniany :?: paski spokojnie wytrzymują 100tys. km (wymiana profilaktycznie co 70tys. w zupełności wystarcza) a napinacz bez problemu jest w stanie przetrwać dwie wymiany paska, także po 25tys. km wymiana rozrządu to czysta nadgorliwość i dodatkowy wydatek $$

sylwek28, w jakim celu chcesz czepiać się pierścieni :?:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 paź 2010, 11:49

UKI_XX pisze: sylwek28, w jakim celu chcesz czepiać się pierścieni :?:
Też się podpinam do tego pytania. Masz przedmuchy? Jeśli nie to nawet bym tego nie ruszał. A jeśli chodziłoby tylko o ubytki oleju to poszukałbym innej przyczyny, bo pierścienie zużywają się równomiernie.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 09 paź 2010, 17:37

jak mu bierze olej to pewnie wycieki lub uszczelniacze zaworowe, no chyba że faktycznie dobił pierścienie gównianym olejem i złą obsługą silnika

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 09 paź 2010, 17:43

co do pierscieni to firma goetze jest dobra koło 50 zł komplet na jeden tłok

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 paź 2010, 17:44

sylwek28 pisze:zamierzam wymienić pierścienie w silniku 1z,
Jak już koniecznie chcesz zmieniać pierścienie to jest polska firma Prima ,tu masz link http://sklep.fpt-prima.com.pl/ robi dobre pierścienie ,podobno nawet dla znanych zachodnich producentów .Przed wymianą pierścieni można przynajmniej sprawdzić ciśnienie w garach ,co by na darmo nie wymieniać ,bo ori spasowane to ori ,a nowe zawsze się muszą dopasować do nie nowych już tuleji

Awatar użytkownika
sylwek28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 08 kwie 2008, 13:18

Post autor: sylwek28 » 09 paź 2010, 20:38

wali olej z odmy bardzo mocno, zrobiłem wolną odmę i butelka po coli się napełnia. głowica zrobiona, turbo nowe, 1l na 1000km wpada do butelki. podejrzenia padły ma pierścienie lub pęknięty tłok :-| olej zawsze lałem mobil 0w40 td, wszysko zawsze było super, aż tu nagle wciąga olej.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 09 paź 2010, 21:01

Zmien olej na 10W40 i moze byc po problemie, jesli nie to rozpusciło uszczelniacze. Ten olej nie nadaje sie do tego silnika.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 09 paź 2010, 22:27

Ow 40?a co to za olej?miałem podobnie jak u ciebie 2tłoki pęknięte :-( nie wiem po co się bawisz w te wymiany itd. nie lepiej kupić cały silnik?np.za 800zł masz już kompletny słupek przekładać swój osprzęt i śmigasz <ok> tylko że nie wiadomo jaki będzie :cry: współczuję ci bo miałem też problem ale kupiłem sinik igłę i śmigam <piwo>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 paź 2010, 22:30

gibaj pisze:Ow 40?a co to za olej?
full syntetyk ;-) ,dobry ale nie do takiego zmęczonego silnika

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 09 paź 2010, 22:35

aha :roll:

Awatar użytkownika
sylwek28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 08 kwie 2008, 13:18

Post autor: sylwek28 » 11 paź 2010, 18:56

zmieniłem na 10w40 i jest dokładnie tak samo, uszczelniacze to chyba nie bardzo się mają do plucia olejem z odmy...raczej spływa sobie po trzonku i jest spalany w cylindzrze..

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 paź 2010, 19:28

sylwek28 pisze:zmieniłem na 10w40 i jest dokładnie tak samo, uszczelniacze to chyba nie bardzo się mają do plucia olejem z odmy...raczej spływa sobie po trzonku i jest spalany w cylindzrze..
Dokładnie. Chyba, że zawór mocno uszczerbany i kompresja idzie do góry, ale to naciągane jak białe kozaczki blondynki na nogi.
Jak możesz to podmień sobie inną odmę ze sprawnym separatorem oleju. W mojej odmie separator totalnie nie trzyma ale takiego wywalania oleju to ja nie mam :| Mam OCT ale olej wydostaje się w postaci mgiełki olejowej, na dnie nic się nie osadza, jedynie jakiś szlam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl