[B4 TDI 1Z] Wymiana pierścieni tłokowych
[B4 TDI 1Z] Wymiana pierścieni tłokowych
Witam Szanowni Koledzy, zamierzam wymienić pierścienie w silniku 1z, wiadomo,że głowicę trzeba zwalac, więc uszczelka nowa to oczywiste.. a jak ze śrubami? nowe czy te same zostają? pasek rozrządu dam nowy bo podobno tak trzeba, mimo,że ma 25tyś km, nie wiem tylko jakiej firmy i gdzie kupić te pierścionki bo ASO krzyczy 370zł za komplet pierścieni na jeden tłok :mrgreen: acha, jak już korby z tłokabi będą na stole może wartu wymienić też panewki korbowodowe?
i niby w jakim celu skoro dopiero był zmieniany :?: paski spokojnie wytrzymują 100tys. km (wymiana profilaktycznie co 70tys. w zupełności wystarcza) a napinacz bez problemu jest w stanie przetrwać dwie wymiany paska, także po 25tys. km wymiana rozrządu to czysta nadgorliwość i dodatkowy wydatek $$bobsley6 pisze: nowy rozrzad - koniecznie.
sylwek28, w jakim celu chcesz czepiać się pierścieni :?:
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak już koniecznie chcesz zmieniać pierścienie to jest polska firma Prima ,tu masz link http://sklep.fpt-prima.com.pl/ robi dobre pierścienie ,podobno nawet dla znanych zachodnich producentów .Przed wymianą pierścieni można przynajmniej sprawdzić ciśnienie w garach ,co by na darmo nie wymieniać ,bo ori spasowane to ori ,a nowe zawsze się muszą dopasować do nie nowych już tulejisylwek28 pisze:zamierzam wymienić pierścienie w silniku 1z,
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
Ow 40?a co to za olej?miałem podobnie jak u ciebie 2tłoki pęknięte nie wiem po co się bawisz w te wymiany itd. nie lepiej kupić cały silnik?np.za 800zł masz już kompletny słupek przekładać swój osprzęt i śmigasz <ok> tylko że nie wiadomo jaki będzie :cry: współczuję ci bo miałem też problem ale kupiłem sinik igłę i śmigam
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Dokładnie. Chyba, że zawór mocno uszczerbany i kompresja idzie do góry, ale to naciągane jak białe kozaczki blondynki na nogi.sylwek28 pisze:zmieniłem na 10w40 i jest dokładnie tak samo, uszczelniacze to chyba nie bardzo się mają do plucia olejem z odmy...raczej spływa sobie po trzonku i jest spalany w cylindzrze..
Jak możesz to podmień sobie inną odmę ze sprawnym separatorem oleju. W mojej odmie separator totalnie nie trzyma ale takiego wywalania oleju to ja nie mam Mam OCT ale olej wydostaje się w postaci mgiełki olejowej, na dnie nic się nie osadza, jedynie jakiś szlam.