[b4 2.0 ABT] Modyfikacje - projekt hybrydy ABT+ABK
Nie powinno byc zadnego problemu, w dlubnietym Polo nigdy nie mialem wystrzalu:
[ Dodano: 2011-01-12, 21:43 ]
Dolot juz przygotowany wraz z BLOSem, blos z reduktorem bedzie polączony kilku centymetrowym przewodem co powinno zapewnic bardzo niska bezwładnosc ukladu.
Tu zostanie zamontowane:
[ Dodano: 2011-01-14, 22:27 ]
BLOS zamontowany i wstepnie wyregulowany, roznica jest odczuwalna, szegolnie w dolnym zakresie. Odczuwwam juz parcie na hamownie ale jeszcze chcial bym cos zrobic z tym jezem. Wkrótce zdam raport ze spalania na blosie.
[ Dodano: 2011-01-12, 21:43 ]
Dolot juz przygotowany wraz z BLOSem, blos z reduktorem bedzie polączony kilku centymetrowym przewodem co powinno zapewnic bardzo niska bezwładnosc ukladu.
Tu zostanie zamontowane:
[ Dodano: 2011-01-14, 22:27 ]
BLOS zamontowany i wstepnie wyregulowany, roznica jest odczuwalna, szegolnie w dolnym zakresie. Odczuwwam juz parcie na hamownie ale jeszcze chcial bym cos zrobic z tym jezem. Wkrótce zdam raport ze spalania na blosie.
Tak spytam z ciekawości zmieniałeś wałek rozrządu czy standard ABT - i jak z mono wtryskiem i kolektorem dolotowym z 100 C4 AAE montowałeś czy masz standard ABT?
Na wiosnę zabieram się z podobnymi modyfikacjami powoli zbieram graty, dorwałem kolektor dolotowy wraz z MONO wtryskiem i jednostkę sterującą z AAE (101KM), dodatkowo chciałbym wrzucić wałek rozrządu od ABK lub 2E - może porting głowicy i kolektora dolotowego + wycięcie jeża - oczywiście wywalenie patelni i zastąpienie jej ori osłoną z AAE + poprowadzenie zimnego dolotu. Później w razie wolnych $$ zmienić wydech i stoczyć lub dociążyć koło zamachowe - i jakoś to wszystko dostroić .
Na wiosnę zabieram się z podobnymi modyfikacjami powoli zbieram graty, dorwałem kolektor dolotowy wraz z MONO wtryskiem i jednostkę sterującą z AAE (101KM), dodatkowo chciałbym wrzucić wałek rozrządu od ABK lub 2E - może porting głowicy i kolektora dolotowego + wycięcie jeża - oczywiście wywalenie patelni i zastąpienie jej ori osłoną z AAE + poprowadzenie zimnego dolotu. Później w razie wolnych $$ zmienić wydech i stoczyć lub dociążyć koło zamachowe - i jakoś to wszystko dostroić .
Mikser mimo wszystko dlawi dolot. Blos nie zweza dolotu, zapewnia lepsze tworzenie sie mieszanki oraz zapewnia lepszy sklad mieszanki w calym zakresie obrotów dzieki zmiennej srednicy. Mozna na nim osiagnac wieksza moc niz na benzynie.KrUsZyNa pisze:ja tylko zastanawiam się nad jednym i tu moje pytanie... po co blos do mono wtrysku?? skoro można mikser zwykły założyć.
@king86:
Walek mam od ABK, reszta seria z ABT.
Mozesz zmierzyc srednice kanałów w kolektorze ssacym oraz srednice przepustnicy u podstawy z AAE ?
Wymiary kanałów dolotowych 30X36 mm
Średnica przepustnicy 40mm w ABT też jest chyba 40mm
Oczywiście jak możesz to podaj wymiary kanałów z ABT - jeżeli wymiary kanałów będą takie same jak w AAE to znaczy że różnica jest jedynie w numerach <ok>
i utwierdzi mnie w tym że to jedynie komputer różni te dwa silniki.
Średnica przepustnicy 40mm w ABT też jest chyba 40mm
Oczywiście jak możesz to podaj wymiary kanałów z ABT - jeżeli wymiary kanałów będą takie same jak w AAE to znaczy że różnica jest jedynie w numerach <ok>
i utwierdzi mnie w tym że to jedynie komputer różni te dwa silniki.
king86, pisałeś już w innym temacie na forum o silniku AAE i o równicach między nim a ABT "inny kloektor ssacy wraz z modulem wtryskowym i jednostka sterujaca"
link do tematu:
80-b4-abt-abk-aae-glowica-silnika-spaso ... 25457.html
link do tematu:
80-b4-abt-abk-aae-glowica-silnika-spaso ... 25457.html
Arturo997, wiem że pisałem ale postanowiłem podłączyć się pod temat PI7er, gdyż jestem w trakcie budowy podobnej hybrydy, różnica w tym że moja jednostka ma pracować jedynie na benzynie.
Na razie to co mam na warsztacie z silnika AAE to kolektor dolotowy, kompletny monowtrysk i jednostka ECU nim sterująca.
Na razie to co mam na warsztacie z silnika AAE to kolektor dolotowy, kompletny monowtrysk i jednostka ECU nim sterująca.
A ja mam pytanie odnosnie dolotu - czy myślałeś nad wyliczeniem długosci dolotu? Pytam bo chce rozwiazać dolot podobnie jak Ty, ale na fabrycznym skróconym dolocie zauważyłem ze brakuje trochę powietrza od ok. 5000obr, a tutaj widzę że jeżeli chodzi o długosć rury ze stożkiem to jest ona zbliżona właśnie do takiego krótszego fabrycznego wydechu.
I jak możesz to napisz szczerze czy opłaca się montowac stożek ?
Jeża polecają spiłować do połowy, nie na "zero"
I jak możesz to napisz szczerze czy opłaca się montowac stożek ?
Jeża polecają spiłować do połowy, nie na "zero"
Ostatnio zmieniony 24 sty 2011, 18:57 przez GerB3, łącznie zmieniany 1 raz.