Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABT] Modyfikacje - projekt hybrydy ABT+ABK

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 12 sty 2011, 21:44

Nie powinno byc zadnego problemu, w dlubnietym Polo nigdy nie mialem wystrzalu:
Obrazek

[ Dodano: 2011-01-12, 21:43 ]

Dolot juz przygotowany wraz z BLOSem, blos z reduktorem bedzie polączony kilku centymetrowym przewodem co powinno zapewnic bardzo niska bezwładnosc ukladu.

Obrazek

Tu zostanie zamontowane:
Obrazek

[ Dodano: 2011-01-14, 22:27 ]
BLOS zamontowany i wstepnie wyregulowany, roznica jest odczuwalna, szegolnie w dolnym zakresie. Odczuwwam juz parcie na hamownie ale jeszcze chcial bym cos zrobic z tym jezem. Wkrótce zdam raport ze spalania na blosie.

Obrazek

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 21 sty 2011, 00:21

Tak spytam z ciekawości zmieniałeś wałek rozrządu czy standard ABT - i jak z mono wtryskiem i kolektorem dolotowym z 100 C4 AAE montowałeś czy masz standard ABT?

Na wiosnę zabieram się z podobnymi modyfikacjami powoli zbieram graty, dorwałem kolektor dolotowy wraz z MONO wtryskiem i jednostkę sterującą z AAE (101KM), dodatkowo chciałbym wrzucić wałek rozrządu od ABK lub 2E - może porting głowicy i kolektora dolotowego + wycięcie jeża - oczywiście wywalenie patelni i zastąpienie jej ori osłoną z AAE + poprowadzenie zimnego dolotu. Później w razie wolnych $$ zmienić wydech i stoczyć lub dociążyć koło zamachowe - i jakoś to wszystko dostroić .

<piwo>

Awatar użytkownika
KrUsZyNa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 29 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: KrUsZyNa » 21 sty 2011, 09:32

ja tylko zastanawiam się nad jednym i tu moje pytanie... po co blos do mono wtrysku?? skoro można mikser zwykły założyć.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 21 sty 2011, 18:45

KrUsZyNa pisze:ja tylko zastanawiam się nad jednym i tu moje pytanie... po co blos do mono wtrysku?? skoro można mikser zwykły założyć.
Mikser mimo wszystko dlawi dolot. Blos nie zweza dolotu, zapewnia lepsze tworzenie sie mieszanki oraz zapewnia lepszy sklad mieszanki w calym zakresie obrotów dzieki zmiennej srednicy. Mozna na nim osiagnac wieksza moc niz na benzynie.


@king86:
Walek mam od ABK, reszta seria z ABT.

Mozesz zmierzyc srednice kanałów w kolektorze ssacym oraz srednice przepustnicy u podstawy z AAE ?

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 21 sty 2011, 20:58

Wymiary kanałów dolotowych 30X36 mm
Średnica przepustnicy 40mm w ABT też jest chyba 40mm
Oczywiście jak możesz to podaj wymiary kanałów z ABT - jeżeli wymiary kanałów będą takie same jak w AAE to znaczy że różnica jest jedynie w numerach <ok>
i utwierdzi mnie w tym że to jedynie komputer różni te dwa silniki.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 22 sty 2011, 10:27

Kanałów nie mierzylem, ale jak tobie sie uda dowiedziec ile maja w ABT to daj znac <ok>

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 22 sty 2011, 11:23

Ok jak się tylko dowiem dam znać, a może mierzyłeś wymiary kanałów dolotowych w głowicy ?

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 22 sty 2011, 18:35

Mierzylem ale nie pamietam. mam druga glowice z ABT i z ABK i w obu kanaly maja taka sama srednice, w ABK maja tylko dodatkowe wciecia na wtryski. Jutro postaram sie zmierzyc dokladnie i zmierzyc kanaly w ssacym od ABK.

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 23 sty 2011, 21:15

king86, pisałeś już w innym temacie na forum o silniku AAE i o równicach między nim a ABT :-P "inny kloektor ssacy wraz z modulem wtryskowym i jednostka sterujaca"
link do tematu:
80-b4-abt-abk-aae-glowica-silnika-spaso ... 25457.html

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 23 sty 2011, 23:41

Arturo997, wiem że pisałem ale postanowiłem podłączyć się pod temat PI7er, gdyż jestem w trakcie budowy podobnej hybrydy, różnica w tym że moja jednostka ma pracować jedynie na benzynie.
Na razie to co mam na warsztacie z silnika AAE to kolektor dolotowy, kompletny monowtrysk i jednostka ECU nim sterująca.

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 24 sty 2011, 18:15

Ok king86, rozumiem chciałem tylko przypomnieć :-P W takim razie powodzenia i czekam na efekty może i ja się kiedyś zbiorę... :roll:

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 24 sty 2011, 18:41

A ja mam pytanie odnosnie dolotu - czy myślałeś nad wyliczeniem długosci dolotu? Pytam bo chce rozwiazać dolot podobnie jak Ty, ale na fabrycznym skróconym dolocie zauważyłem ze brakuje trochę powietrza od ok. 5000obr, a tutaj widzę że jeżeli chodzi o długosć rury ze stożkiem to jest ona zbliżona właśnie do takiego krótszego fabrycznego wydechu.

I jak możesz to napisz szczerze czy opłaca się montowac stożek ?

Jeża polecają spiłować do połowy, nie na "zero"
Ostatnio zmieniony 24 sty 2011, 18:57 przez GerB3, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 24 sty 2011, 18:43

Wzięliście się za te ABT, aż strach niedługo będzie :mrgreen:
Pojedźcie na hamownię po wszystkim bo jestem ciekaw co to da.

spawacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:13
Lokalizacja: Przemyśl/Podkarpacie

Post autor: spawacz » 24 sty 2011, 19:31

To ja cos wtrace, bez doprezenie przez splanowanie/wymiana tlokow na conajmiej 10.5:1 i zrobienie zespolu wtryskowego na conajmiej 50mm srednicy przelocie + regulator na 1.5 bar nie ma co myslec o jakis tam KM i to wszystko.

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 24 sty 2011, 19:38

spawacz, podobno z ace też idzie coś zrobić :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl