[audi 80]Elektryczne szyby-schemat
Witam. Podepnę się pod temat Zakupiłem niedawno elektryczne mechanizmy podnoszenia szyb na przód od forumowicza Dziki (przy okazji wielkie dzięki :mrgreen: ). Nie mam oryginalnej wiązki a przełączniki mam zamiar umieścić w środkowym tunelu (nie chce zmieniać manualnych lusterek bo nie widzę w tym sensu - lusterka raz ustawiłem i tak już są ). I zastanawiam się od czego zacząć (proszę w tym miejscu o poradzę osób które mają to już za sobą ). Proszę najlepiej o rozrysowanie wiązki gdzie +, - jakie kable do mechanizmu a jakie do przełącznika. Mam również pytanie związane z moim uniwersalnym centralnym zamkiem. Mam osobny kanał w centralnym zamku (np. do otwierania klapy - tak było napisane w aukcji) i czy dało by się tak go podłączyć by domykał on mi moje szybki z przodu?? Czy jest konieczny zakup modułu domykania szyb??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Plus bierzesz ze spodu skrzynki bezpieczników z tej szyny do której dochodzą takie grube czerwone kable z dużymi konektorami.Arturo997 pisze:Proszę najlepiej o rozrysowanie wiązki gdzie +, -
Mam nadzieję że masz w zestawie bezpiecznik przeciążeniowy. Albo jeśli masz elektryczny szyberdach to możesz się podłączyć do niego. Będzie to wygodniejsze rozwiązanie bo szyby będą działać po wyłączeni zapłonu do puki nie otworzysz i zamkniesz drzwi.
Masę bierzesz ze słupka albo z innego elementu karoserii.
W tym temacie masz schematy: https://audi80.pl/b4-80-abkschemat-e ... t21327.htmArturo997 pisze: jakie kable do mechanizmu a jakie do przełącznika.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Orginalnie jest wstawiany tak jakby termostat bimetaliczny z drutem oporowym.Hans47 pisze:A ja mam jeszcze takie pytanko czy ten kabel po stacyjce czarny co wspominaliscie jest zabezpieczony jakims bezpiecznikiem czy lepiej dac bezpiecznik na szyby (20A wystarczy?) Nie mam juz audi 80 tylko 100 ale kolory sa chyba podobne.
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia
Podepnę się pod temat. Mam zestaw elektryki z wiązką do szybek przód i lusterek z modułu komfortu wychodzi mi kabelek niebieski i brązowo-czarny no i resztę już wiem jak podłączyć po przeczytaniu tematu tylko od czego ten brązowo-czarny?? bo niebieski pewnie od krańcówki drzwi kierowcy.
No i 2 pytanie chciałem sprawdzić czy szybki działają przed zamontowaniem na prostowniku bo lusterka są ok i podłączyłem czerwony do plusa z prostownika i brązowe kabelki do minusa ale szybki ani rusz. Czy ten czarno-niebieski mam podłączyć razem z czerwonym żeby działało?? Pytam bo nie chcę sobie czegoś upalić.
No i 2 pytanie chciałem sprawdzić czy szybki działają przed zamontowaniem na prostowniku bo lusterka są ok i podłączyłem czerwony do plusa z prostownika i brązowe kabelki do minusa ale szybki ani rusz. Czy ten czarno-niebieski mam podłączyć razem z czerwonym żeby działało?? Pytam bo nie chcę sobie czegoś upalić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak to jest plus po zapłonie wiec aby chodziło musi być choć na chwilę podłączony.wampir1988 pisze:Czy ten czarno-niebieski mam podłączyć razem z czerwonym żeby działało??
PS. Pod prostownikiem może nie działać ja tak podłączałem ale tylko coś buczało w module komfortu. Widocznie potrzebne jest coś takiego jak kondensator albo akumulator albo mam prostownik który nie daje ładnych stałych 12V
Brązowo-czarny krańcówka lewych drzwi - znalazłem na schemacie od amerykańskiego B4.
Niebiski - nigdzie nie wiedzę. Mógłbyś sprawdzić jaki ma numer pinu przy tym module komfortu albo w jego podstawce?
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia
Mam małą prośbę do forumowiczów :mrgreen:
Mógłby mi ktoś rozrysować schemat (np. na podstawie tego >> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 0de79.html) na dwa przyciski a nie jak na schemacie na 3?? Mam zamiar wkomponować je w tunel środkowy a co za tym idzie 3 przyciski są tam nie potrzebne :->. Mam zamiar również pociągnąć stały prąd na szybki (żeby działały bez włączonego zapłonu) i wstawić bezpiecznik 20A. Wtedy oświetlenie przycisków musiałbym podłączyć pod zapłon?? Żeby przygasało wraz z wyłączeniem zapłonu a nie świeciło się ciągle. Z góry dziękuje za pomoc
Mógłby mi ktoś rozrysować schemat (np. na podstawie tego >> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 0de79.html) na dwa przyciski a nie jak na schemacie na 3?? Mam zamiar wkomponować je w tunel środkowy a co za tym idzie 3 przyciski są tam nie potrzebne :->. Mam zamiar również pociągnąć stały prąd na szybki (żeby działały bez włączonego zapłonu) i wstawić bezpiecznik 20A. Wtedy oświetlenie przycisków musiałbym podłączyć pod zapłon?? Żeby przygasało wraz z wyłączeniem zapłonu a nie świeciło się ciągle. Z góry dziękuje za pomoc
Schemacik na dwa przyciski:
U mnie w pinie M75S jest prąd stały bo mam podłączony tam ele. szyber i działa bez kluczyka nieważne czy drzwi są otwarte czy zamknięte zawsze działa. Zakładając u siebie ele. szyby 4x podłączyłem się pod ten sam kabel co daje zasilanie do szyberdachu. Wszystko działa, szyby bez zapłonu, przyciski wygaszają się po 30sec.Mam zamiar również pociągnąć stały prąd na szybki (żeby działały bez włączonego zapłonu) i wstawić bezpiecznik 20A. Wtedy oświetlenie przycisków musiałbym podłączyć pod zapłon?? Żeby przygasało wraz z wyłączeniem zapłonu a nie świeciło się ciągle. Z góry dziękuje za pomoc
Ostatnio zmieniony 17 maja 2010, 12:17 przez LeeOne, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ma takiej opcji. Podświetlenie działa jak dochodzi napięcie do przycisków. Kolejna rzecz to nie podłącza się nic pod zapłon. Widziałem też kilka podpowiedzi na forum żeby plus podłączyć pod stacyjkę, klejny głupi pomysł. Sygnał ze stacyjnki idzie na przekaźnik który zasila linie X w skrzynce bezpieczników, a z tej lini rozchodzi się na poszczególne obwody.Arturo997 pisze:Mam zamiar również pociągnąć stały prąd na szybki (żeby działały bez włączonego zapłonu) i wstawić bezpiecznik 20A. Wtedy oświetlenie przycisków musiałbym podłączyć pod zapłon?? Żeby przygasało wraz z wyłączeniem zapłonu a nie świeciło się ciągle. Z góry dziękuje za pomoc
Podpinając się pod temat mam pytanko.
Podłączyłem u siebie w audioli el.szyby *4 wszystko w sumie działa ale zostały mi 2 wolne kostki od wiązki szyb no i są 2 problemy 1-po wciśnięciu przycisku szyby kierowcy szyba schodzi na dół tak jak trzeba ale na końcu nie rozłącza silniczka dopiero jak wcisne przycisk w górę to się rozłącza. 2-mam podpięcie tylko do krańcówki drzwi kierowcy więc jeśli otworze np drzwi pasażera włączę zapłon i wyłączę to po zaknięciu drzwi szyby przejdą w czas czuwania a nie rozłączą się. Może któryś z kabelków na foto jest do czegoś potrzebny ?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Podłączyłem u siebie w audioli el.szyby *4 wszystko w sumie działa ale zostały mi 2 wolne kostki od wiązki szyb no i są 2 problemy 1-po wciśnięciu przycisku szyby kierowcy szyba schodzi na dół tak jak trzeba ale na końcu nie rozłącza silniczka dopiero jak wcisne przycisk w górę to się rozłącza. 2-mam podpięcie tylko do krańcówki drzwi kierowcy więc jeśli otworze np drzwi pasażera włączę zapłon i wyłączę to po zaknięciu drzwi szyby przejdą w czas czuwania a nie rozłączą się. Może któryś z kabelków na foto jest do czegoś potrzebny ?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Witam szanownych kolegów
Tak czytam wasze wskzówki do tych szybek i już sam się troszki gubię...
Mógł by mi ktoś odpowiedzieć na parę pytanek ?
a) modół komfortu występował również w B3 ? chodzi mi jedynie o domykanie szyb kluczykiem lub z pilota,
b) gdzie się on znajduje w B3 ?
Gdyż jest taka sytuacja, że mam Audiczkę golaska bez elektr. szyb, bez elektr. lusterek i co najgorsze bez centralki a koleś ma do zaoferowania 4x elektr. szyby + siłowniczki do centralki (wszystko co w drzwiach się znajduje) za 2 gole.
Niby łykac bez zastanowienia no nie ? ale chcę wszystko podłączyć tak jak należy, żeby nie różniło się od orginału i co mi będzie jeszcze potrzebne do wydarcia z wnętrza Audi i przerzucenia do mojej, żeby było gites ? dodam, że sane drzwi stoją sobie w garażu a reszta auta :shock: chyba poszło na żyletki...
pozdro i bym był wdzięczny jak by ktoś napisał na PW
Tak czytam wasze wskzówki do tych szybek i już sam się troszki gubię...
Mógł by mi ktoś odpowiedzieć na parę pytanek ?
a) modół komfortu występował również w B3 ? chodzi mi jedynie o domykanie szyb kluczykiem lub z pilota,
b) gdzie się on znajduje w B3 ?
Gdyż jest taka sytuacja, że mam Audiczkę golaska bez elektr. szyb, bez elektr. lusterek i co najgorsze bez centralki a koleś ma do zaoferowania 4x elektr. szyby + siłowniczki do centralki (wszystko co w drzwiach się znajduje) za 2 gole.
Niby łykac bez zastanowienia no nie ? ale chcę wszystko podłączyć tak jak należy, żeby nie różniło się od orginału i co mi będzie jeszcze potrzebne do wydarcia z wnętrza Audi i przerzucenia do mojej, żeby było gites ? dodam, że sane drzwi stoją sobie w garażu a reszta auta :shock: chyba poszło na żyletki...
pozdro i bym był wdzięczny jak by ktoś napisał na PW
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ACE
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
[audi 80]Elektryczne szyby-schemat
wiem ze to głupie pytanie i świadczy to o mojej nie wiedzy ale czy da się jakoś uprosić o to ten schemat by był bardziej zrozumiały dla laika?
http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... info/id,2/
http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... info/id,2/
Może z tym Ci będzie łatwiej
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9f1 ... 900e5.html
a jak nie to powiedz czego nie kumasz
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9f1 ... 900e5.html
a jak nie to powiedz czego nie kumasz