[audi 80 B4 1.9 tdi 1Z] grzeje się silnik
dzis jeden mechanik mi powiedział ze mam chłodnice zatkana bo przy temp 92 stopnie musze miec ciepła a jest zimna chłodnica a tyle co mam minimalnie bok prawy to jest nic .... a ten kwasek cytrynowy pomaga albo ocet? probował ktos z was?? płyn pozniej do wyrzucenia jest? moge tez chlodnice kupic zamiennik ale ta chodnica tez lichawa napewno bedzie ale wole to niz silnik przegrzac wkoncu nadchodzi wiosna ...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
jeśli już chcesz przetkać układ kwaskiem lub octem to zlej sobie płyn i zalej układ woda.później dodaj kwasku lub go rozpuść w tej wodzi co będziesz wlewał do układu tylko musisz dużo go dołożyć.jak woda będzie się prawie gotowała to wtedy kwasek będzie rozpuszczał kamień.po wszystkim zlej wodę,powinna być mętna od kamienia i całego syfu który zszedł z układ.niestety są minusy togo zabiegu gdyż może ci usunąć osad w takim miejscu że rozszczelni ci układ i będzie ci się lał płyn...ocet tez jest dobry ale będzie ci śmierdziało z układu jeszcze długo po zabiegu także ja bym wolał użyć kwasku...
ale jeśli masz tylko problem z chłodnica to ja na twoim miejscu bym ją wymontował i wtedy zalał jakimś środkiem do od kamienianina np piecyków gazowych lub samym octem.zalał bym ja jakimś środkiem i zostawił na jakiś czas...
ale jeśli masz tylko problem z chłodnica to ja na twoim miejscu bym ją wymontował i wtedy zalał jakimś środkiem do od kamienianina np piecyków gazowych lub samym octem.zalał bym ja jakimś środkiem i zostawił na jakiś czas...
zgnieje przeciez jest aluminiowa a chłodnica juz załozona auto sie nie grzeje po kłopocie .....bardziej mi zalezało na tym zeby auto miec bo niemam czym jezdzic a dzinnie ro pracy trzeba jechac a 180zł to szału niema .....ze stara chłodnica teraz moge sie pobawic dzieki wszystkim za rady moj temat zamkniety
Mnie dziś zaczęła kopcić na biało jak smok (przy okazji trochę płynu wessało), a wcześniej przy większych mrozach nie kopciła.
Przejechałem bez termostatu ~500 km, żeby mi się nie przegrzewał silnik.
Chyba zaczynam podejrzewać uszczelkę pod głowicą...
Jeszcze jakby ten korek/zatyczka na dole obudowy pompy wody na samym oringu lekko się pociła i trochę chyba kapnie z niego - znów pompa wody się wysrała ??
Przejechałem bez termostatu ~500 km, żeby mi się nie przegrzewał silnik.
Chyba zaczynam podejrzewać uszczelkę pod głowicą...
Jeszcze jakby ten korek/zatyczka na dole obudowy pompy wody na samym oringu lekko się pociła i trochę chyba kapnie z niego - znów pompa wody się wysrała ??
No odstawiłem niedawno auto do garażu, zrobiłem tak koło 60 km, normalnie masakra, z tyłu mgła była, że auta prawie zasłaniało...
W garażu odkręciłem korek od zbiorniczka, to para z niego leciała. Jak odkręciłem i położyłem korek wlewu oleju na samym wlewie, to po chwili zrzucało korek z niego (przedmuchy?)
Auto po staniu na mrozie z rana odpaliło na dotyk po jednym zagrzaniu świec, więc mam nadzieję, że ogólny stan silnika jest co najmniej dobry i nie będzie trzeba robić nie wiadomo jakich rzeczy.
[ Dodano: 2011-03-02, 18:17 ]
A jeszcze co do tej pompy wody - bo znów mi rosi/cieknie przez ten zaworek na dole - jakieś powiązanie z padniętą uszczelką pod głowicą - czy po prostu pompa/obudowa pompy do wymiany ??
Głowicę po zdjęciu trzeba koniecznie planować? Bo czytałem trochę i są różne opinie na ten temat. Ile orientacyjnie kosztuje sprawdzenie równości/szczelności głowicy?
W garażu odkręciłem korek od zbiorniczka, to para z niego leciała. Jak odkręciłem i położyłem korek wlewu oleju na samym wlewie, to po chwili zrzucało korek z niego (przedmuchy?)
Auto po staniu na mrozie z rana odpaliło na dotyk po jednym zagrzaniu świec, więc mam nadzieję, że ogólny stan silnika jest co najmniej dobry i nie będzie trzeba robić nie wiadomo jakich rzeczy.
[ Dodano: 2011-03-02, 18:17 ]
A jeszcze co do tej pompy wody - bo znów mi rosi/cieknie przez ten zaworek na dole - jakieś powiązanie z padniętą uszczelką pod głowicą - czy po prostu pompa/obudowa pompy do wymiany ??
Głowicę po zdjęciu trzeba koniecznie planować? Bo czytałem trochę i są różne opinie na ten temat. Ile orientacyjnie kosztuje sprawdzenie równości/szczelności głowicy?
Niedawno wróciłem z garażu, porobiłem trochę zdjęć i wygląda to u mnie tak:
1. Na korku wlewu oleju, ani pod nim nie ma żadnej białej mazi/kaszki - czyli płyn do oleju się raczej nie dostał :?: W płynie miałem ślady oleju (dodając nawiasem to wyssało mi cały zbiorniczek)
2. Od strony kolektora wydechowego łączenie wygląda tak:
Do wymiany będzie dodatkowo uszczelka na łączeniu kolektora wydechowego? - widać, że tam puszcza trochę na łączeniu też.
3. Na tym oringu od spodu obudowy widać, że przepuszcza płyn - pompa do wymiany :?:
4. No i do wymiany będzie jeszcze uszczelka miski olejowej + ta co łączy łapę filtra oleju z silnikiem:
Mam pytanie jeszcze jedno - czy przy zdejmowaniu głowicy trzeba od niej odkręcić pompę wtryskową? Da radę jakoś zaznaczyć jej położenie, żeby ją powtórnie wsadzić na to samo miejsce?
1. Na korku wlewu oleju, ani pod nim nie ma żadnej białej mazi/kaszki - czyli płyn do oleju się raczej nie dostał :?: W płynie miałem ślady oleju (dodając nawiasem to wyssało mi cały zbiorniczek)
2. Od strony kolektora wydechowego łączenie wygląda tak:
Do wymiany będzie dodatkowo uszczelka na łączeniu kolektora wydechowego? - widać, że tam puszcza trochę na łączeniu też.
3. Na tym oringu od spodu obudowy widać, że przepuszcza płyn - pompa do wymiany :?:
4. No i do wymiany będzie jeszcze uszczelka miski olejowej + ta co łączy łapę filtra oleju z silnikiem:
Mam pytanie jeszcze jedno - czy przy zdejmowaniu głowicy trzeba od niej odkręcić pompę wtryskową? Da radę jakoś zaznaczyć jej położenie, żeby ją powtórnie wsadzić na to samo miejsce?
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ja bym wstrzymał z wymianą uszczelki łączącej kolektor wydechowy i miskę.ze zdjęć widać że w tych miejscach cieknie gdzieś wyżej a te elementy są tylko uwalone olejem.co do misy to cieknie ci z tej uszczelki przy łączeniu filtra z silnikiem.najlepiej to podjedź z ta uszczelka do sklepu bo jak ja ja wymieniałem to koleś dał mi aż 3 różne uszczelki a wszystkie były niby do mojego silnika.dwie z ich miały otwory lekko przesunięte...co do pompy to z reguły wymienia się całą jak zaczyna cieknąć a nie wymienia się uszczelek czy coś takiego.pompa to nie duży koszt więc pewnie nie opłaca się jej naprawiać...
ja w intercars kupilem pompe wody z ruville z znizkami 30 % za nie cała 100zł uwazam ze to nie duzo bo wiecej ropy przez weekend przejezadzam a na czesci szkoda kazdemu, ogolnie rozrzad tez załozyłem ruville caly koszt z paskami wszystkimi jakos nie całe 400zł, auto przywiozłem w pazdzierniku z niemiec i ten sam rozrzad był załozony niemiecki, polecaja tez czesci z INA