[B4 1Z]Rezanie AC / BC + Manetka
-
- Forum Audi 80
- Posty: 282
- Rejestracja: 05 lip 2009, 20:06
- Lokalizacja: Gliwice
Cichy, nie ma sprawy )) słuze pomoca ile wiem
u mnie tez jest L gdy mam już ponizej 1/4. pytałęm dwie strony wczesniej ale nikt nic mi nie odp wiec ja Ci odpowiem juz z doswiadczenia
L to jak wiadomo ilosć możliwych km na litrach w baku. jednak podobno sie to reguluje prawym knefelkiem w zegarach, ktorego trzeba zrezac podczas montazu. wtedy ustawiasz sobie 'za ile' ma ci pokazywac L
mi L znika dopiero gdy mam ponad 25L i nawet wtedy niby sie swieci, ze moge zrobic na tym 80km radze jezdzic powoli, by spalanie bylo jak najnizsze (mi na razie udało sie zrobic 13.1l ) wtedy komputer oblicza sobie ilosc paliwa do mozliwych km i działa bardziej poprawnie w sumie nie ma co mu sie dziwic. jesli w baku mamy nawet 25l, a spalanie srednie na 100 mamy 15L to tak na prawde 10L starcza na 80km, czyli rezerwa
u mnie tez jest L gdy mam już ponizej 1/4. pytałęm dwie strony wczesniej ale nikt nic mi nie odp wiec ja Ci odpowiem juz z doswiadczenia
L to jak wiadomo ilosć możliwych km na litrach w baku. jednak podobno sie to reguluje prawym knefelkiem w zegarach, ktorego trzeba zrezac podczas montazu. wtedy ustawiasz sobie 'za ile' ma ci pokazywac L
mi L znika dopiero gdy mam ponad 25L i nawet wtedy niby sie swieci, ze moge zrobic na tym 80km radze jezdzic powoli, by spalanie bylo jak najnizsze (mi na razie udało sie zrobic 13.1l ) wtedy komputer oblicza sobie ilosc paliwa do mozliwych km i działa bardziej poprawnie w sumie nie ma co mu sie dziwic. jesli w baku mamy nawet 25l, a spalanie srednie na 100 mamy 15L to tak na prawde 10L starcza na 80km, czyli rezerwa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeszcze zastanawiam się czy by nie doczepić samą płytke z MC za nowym BC (B3) ładnie to ułożyć przeciągnąć kabelki i wyprowadzić kontrolke oleju do np miejsca kontrolki cabrio, wtedy miał bym wszystko nawet brzęczyk. Co o tym myślicie?
Kostka Mc jest wolna tylko trzeba by było wyprowadzić piny z licznika i to nie wszystkie. +,-, napewno.
Kostka Mc jest wolna tylko trzeba by było wyprowadzić piny z licznika i to nie wszystkie. +,-, napewno.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 282
- Rejestracja: 05 lip 2009, 20:06
- Lokalizacja: Gliwice
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Niegłupi pomysł, może udałoby Ci się zdobyć tarcze z kontrolkami z dołu od B3 to byś tam miał piktogram olejarki.Cichy pisze:Jeszcze zastanawiam się czy by nie doczepić samą płytke z MC za nowym BC (B3) ładnie to ułożyć przeciągnąć kabelki i wyprowadzić kontrolke oleju do np miejsca kontrolki cabrio, wtedy miał bym wszystko nawet brzęczyk.
Albo daj moduł kontroli ciśnienia oleju z B3 i oddzielny brzęczyk.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 282
- Rejestracja: 05 lip 2009, 20:06
- Lokalizacja: Gliwice
IC69, kolega aldi coś się nie chce pochwalic, ale znalazłem jego post z 10-10-10, który brzmi tak;)
"Jak zdobędziesz buzzer na 12V to możesz go podłączyć pod zielono-czerwony z kostki MC (plus po włączeniu pozycji) oraz do brązowo-żółtego (minus z krańcówki drzwi kierowcy po otwarciu drzwi).
W oryginale są puszczone plusy z lewej i prawej postojówki bo gdy włączy się tylko po jednej stronie nie jest to sygnalizowane."
ja zrobiłem nieco inaczej. też jest to zapisane gdzieś. wyciągnałem buzzer ze starego mc, owinąłem elegancko tasiemką, podłączyłem owe dwa kabelki i wcisnąłem go za zegary. brzmi elegancko i się sprawdza tylko sam nie pamiętam czy podpinałem pod zielono czerwony czy któryś w niebieskiej kostce nad spalaniem ECU. jak Ci b. zalezy to mogę sprawdzić
"Jak zdobędziesz buzzer na 12V to możesz go podłączyć pod zielono-czerwony z kostki MC (plus po włączeniu pozycji) oraz do brązowo-żółtego (minus z krańcówki drzwi kierowcy po otwarciu drzwi).
W oryginale są puszczone plusy z lewej i prawej postojówki bo gdy włączy się tylko po jednej stronie nie jest to sygnalizowane."
ja zrobiłem nieco inaczej. też jest to zapisane gdzieś. wyciągnałem buzzer ze starego mc, owinąłem elegancko tasiemką, podłączyłem owe dwa kabelki i wcisnąłem go za zegary. brzmi elegancko i się sprawdza tylko sam nie pamiętam czy podpinałem pod zielono czerwony czy któryś w niebieskiej kostce nad spalaniem ECU. jak Ci b. zalezy to mogę sprawdzić
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
karmelitto pisze:"Jak zdobędziesz buzzer na 12V to możesz go podłączyć pod zielono-czerwony z kostki MC (plus po włączeniu pozycji) oraz do brązowo-żółtego (minus z krańcówki drzwi kierowcy po otwarciu drzwi).
W oryginale są puszczone plusy z lewej i prawej postojówki bo gdy włączy się tylko po jednej stronie nie jest to sygnalizowane."
No dobra, a jakby połączył ze sobą te dwa rozwiązania, czyli do ori brzęczyka podpiąć minus z krańcówki i plusy z obu postojówek, tylko z zastosowaniem półprzewodników (diód)? Może w ten sposób, udałoby się dodatkowo uzyskać sygnalizację włączonego kierunkowskazu?karmelitto pisze:ja zrobiłem nieco inaczej. też jest to zapisane gdzieś. wyciągnałem buzzer ze starego mc, owinąłem elegancko tasiemką, podłączyłem owe dwa kabelki i wcisnąłem go za zegary.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 282
- Rejestracja: 05 lip 2009, 20:06
- Lokalizacja: Gliwice
IC69, a ja sie zastanawiam, czy w nowych samochodach tak jest? tzn jeśli masz kierunkowskaz włączony i otworzone drzwi to bipa? moim zdaniem kierunkowskaz zostawia się specjalnie włączony, by świeciła prawidłowo strona auta, którą chcę oświetlić. wręcz irytowałoby mi mnie, gdyby pipa mi coś, co włączyłem specjalnie... nie wiem jak Ty, ale ja czasami używam włączonych postojówek po jednej stronie
można kombinować... ale czy na prawdę warto?
można kombinować... ale czy na prawdę warto?
-
- Moderator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
- Imię: Michał
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Tak widzialem i przerabialem te fotki, niestety przelozenie zworki nic nie dało...IC69 pisze:UFO, to Ci styknie? https://audi80.pl/b3-b4-90-all-autoc ... 66,165.htmPotrzebuje fotke modulu bc rejon czarnej kostki
Jedynie moge sprostowac / dodac takie info - a na koncu znowu prosba o pomoc
no wiec tak:-> jako ze w AAH pierwszy raz robie bc potrzebuje info jakiej kostce i jaki kolor kabelka jest sygnal spalania.
-> czy w kostce od bc z c4 sa tak samo poukladane piny jak w kostce b4??
-> sam modul bez problemu wsadzilem zaminiajac ac na bc bo nie podobaja mi sie te graficzne znaczki...
-> podlaczylem tez sygnal spalania niby pod zolty przewod czerwonej kostki ecu ale to nie to chyba ze w liczniku inny pin mam...bo z tego co patrzylem kabelek wychodzi z manetki niebiesko-zolty i jest wpiety na pozycje 9
-> i na koniec potrzebuje rozpiske pinow manetki gdzie mam 4 kolory czarny, zolty, szary i niebieski a kostke z zegarow mam braz zielony niebieski i zolty i juz narobilem syfu bo probujac dojsc metoda prob i bledow jakas sciezka sie uwalila bo nie moge przelaczac funkcji...
- sygnał spalania jest pod pinem 11 (zolty kabelek) w kostce czerwonej w sterowniku
silnika... nie podpinajcie pod pin 10 (zółty kabelek) w sterowniku klimatronika bo tam są
inne sygnały
- Piny w czarnej kostce C4 nie są tak samo umieszczone jak w kostce czarnej B4 więc
trzeba je odpowiednio poprzekładać
- jeśli ktoś ma inne kabelki niż opisywane w temacie solskiera od manetki (moja była z c4)
to poz 1 - kolor niebieski, poz 2 - kolor czarny, poz 3 - kolor szary , poz 4 - kolor zielony
Obecnie jedyny problem jaki mam to wskazania spalania chwilowego poniewaz pomimo przelutowania plytki kodującej na wersję EU nadal wskazania są w Miles Per Galon czyli MPG
Zmienilem również zworkę żółtą z pinów czarnej kostki (3-8) w takie miejsce jak na układzie BC z wersji EU ale to nie dało żadnego efektu.
Nadal liczę na pomoc jak przekombinować chwilowe spalanie MPG na l/km
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
dokladnie, pisalem o tym juz dwa razy, wiec wypadaloby napisac i trzeci raz :mrgreen:IC69 pisze:czyli do ori brzęczyka podpiąć minus z krańcówki i plusy z obu postojówek, tylko z zastosowaniem półprzewodników (diód)? Może w ten sposób, udałoby się dodatkowo uzyskać sygnalizację włączonego kierunkowskazu?
przewody z pina 9 i 10 MC dajesz przez diody na brzeczyk lub inna grajaca pozytwke, a drugi przewod z brzeczyka na pin13 pozostaly po MC, czyli krancowka drzwi
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Kurka, no jakoś nie było mi dane napotkać Twego opisu :roll: Dzięki za rozjaśnienie, będę działał.Szara80tkaTdi pisze:IC69 napisał/a:
czyli do ori brzęczyka podpiąć minus z krańcówki i plusy z obu postojówek, tylko z zastosowaniem półprzewodników (diód)? Może w ten sposób, udałoby się dodatkowo uzyskać sygnalizację włączonego kierunkowskazu?
dokladnie, pisalem o tym juz dwa razy, wiec wypadaloby napisac i trzeci raz
W moim przypadku chyba warto, bo zdarza mi się czasami, zostawić auto z włączonym kierunkiem.karmelitto pisze:można kombinować... ale czy na prawdę warto?
Jeszcze jedno: czy ten ori brzęczyk (mam tu na myśli eliptyczny głośniczek z BC), chodzi na 12-tu voltach, czy trzeba mu zredukować napięcie?
Witam. Zamontowałem ac/bc no i wszystko gra oprócz bc. Mianowice gdy przekrecam kluczyk w stacyjce nie pokazuje mi nic a po chwili bardzo słabo wyswietla dane. Manetką tez nic sie nie da zdzialac, nie da sie przejsc do nastepnych opcji(manetka jest sprawna i podłączone jest dobrze). czy to wina BC??
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
ten glosniczek to widzialem go przy kombinacji MC/BC, a ze wyswietlacz BC w tym przypadku zajmuje miejsce "siateczki" wiec wrzucili glosniczek jaki im odpowiadal, dla pewnosci i wytrzymalosci zawsze mozesz mu dozucic opornik eksperymentalnieIC69 pisze:czy ten ori brzęczyk (mam tu na myśli eliptyczny głośniczek z BC),