Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Wtryski AFN do 1Z.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 14 sty 2012, 20:04

Czyli P&P podejdzie bez problemu :?:
Chyba tam tylko kostka jest prostokątna <piwo>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 sty 2012, 20:05

Ross pisze:1Z i AFN to nie są te same pompy.
To się zgadza ,to ponizej <ok>
Ross pisze:Różnię się miedzy innymi tym, że AFN ma większe ciśnienie podawane na wtryski,
nie ,ciśnienie otwarcia wtrysków w AFN jest identyczne jak w 1Z 190/300 bar .To <ok>
Ross pisze:mają inne fale
tak
Ross pisze:ale czy wtryski 1 sprężynkowe mają te same łapy ?
,pod łapki trzeba podkładać nakrętki ,bo dwusprężynkowe są wyższe i wymienić szpilki na dłuższe ,bo od jednosprężynkowych są za krótkie

[ Dodano: 2012-01-14, 20:10 ]
Krzysiek 84 pisze:A po założeniu pompy od AFNa ECU da rade wysterowac zakresem regulacji kąta wtrysku
:?:
Coś tam wysteruje ,tyle że bez zmiany map w kompie ,taka pompa od AFN i wtryski nie będą w pełni wykorzystane.Fala w pompie z AFN jest inna ,a mapy kąta w starym kompie pod jednosprężynkowce ,nie są na pewno pod taką falę ;-) Pod dwuspręzynkowce fala już jest bardziej podobna do tej z AFN ,dlatego nie bedzie aż takiej różnicy

[ Dodano: 2012-01-14, 20:20 ]
Krzysiek 84 pisze:Chyba tam tylko kostka jest prostokątna
Kostka prostokątna ,ale żaden problem przeszczepić ,tyle że kabel od nastawnika w AFN jest prawie trzy razy krótszy niż w naszych 80- tkach :-P

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 14 sty 2012, 20:45

MUNIOR znasz się lepiej :) Mozesz powiedziec, w czym jeszcze roznica miedzy pompami 1Z i AFN ?
Gdyby były 2 nówki pompy to która by dała większą moc ? Chyba nie chodzi tylko o przebiegi i stopien zużycia ?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 sty 2012, 22:35

Ross pisze:Pompy 1z są dużo mocniej styrane od młodszych AFN co się przekłada na ich wydajność.
Odpowiem po inżyniersku: to zależy. Na własne oczy miałem doczynienia z AFN'em z przebiegiem 1 mln 800 tys km! A sam mam 1Z z przebiegiem 320 tys km. No już teraz 330 tys km ;-)

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 14 sty 2012, 23:06

Ja mam pompę od AFN z wtryskami od 1z i standardowym ECU 8-bit Pierburg. Kąt wtrysku nie jest przestawiany do końca prawidłowo. Tyle, że nie mogę jednoznacznie powiedzieć, że to wina pompy. Muszę najpierw sprawdzić czujnik położenia wału korbowego i wtrysk sterujący. Wtedy będę mógł coś więcej powiedzieć.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 15 sty 2012, 09:27

Ross pisze: nie pamiętam dokładnie, ale czy wtryski 1 sprężynkowe mają te same łapy ? wydaje mi się, że nie koniecznie. UKI HELP :)
tak te same, ale trzeba podkładki dawać i dłuższe szpilki ;-)

Czyli jak by dał pompę z AFNa i do tego przerobił na 11mm to zadyma będzie ostra? Sama pompa z AFNa powinna też coś dać? Nie przerabiając jej na 11.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 15 sty 2012, 10:38

Niki20 pisze:Sama pompa z AFNa powinna też coś dać? Nie przerabiając jej na 11.
Praktycznie nic nie da, a soft trzeba zrobić pod nią.

A pod łape dłuższych wtrysków idealnie pasuje nakrętka 12 bądź 10 nie pamiętam jakie dawałem . :-)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 15 sty 2012, 10:40

W sumie racja, bo zakładać ją to już po to by zmodzić na 11stkę a wtedy batory się robi a ja tego nie chcę...

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 15 sty 2012, 10:45

no to trzeba wtedy mu lepiej podsuszyć :-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 15 sty 2012, 10:57

Albo zdjąć troche koksu <ok>

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 15 sty 2012, 11:01

kyjo pisze:no to trzeba wtedy mu lepiej podsuszyć :-)
no seryjna dmuchawa zostaje, ale na jakieś 1.3Bara... Podejrzewam że przy 216 i 11mm było by to za mało...
Krzysiek 84 pisze:Albo zdjąć troche koksu <ok>
choćby i zdjął to podejrzewam, że zadyma by cały czas była a mnie nie o to chodzi ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 sty 2012, 11:01

Niki20 pisze:W sumie racja, bo zakładać ją to już po to by zmodzić na 11stkę a wtedy batory się robi a ja tego nie chcę...
Jakoś tak ten tjuning zacząłeś od tyłu ...pompę chcesz modzić ...zaczyna się od zmiany map w kompie ,bo zaczynanie od pompy czy wtrysków ,daje mizerny i mało zauważalny efekt ...pompą i wtryskami steruje komp ,i to on decyduje ile i kiedy podlać paliwem i dmuchnąc doładowania ...wtedy nawet na ori pompie i wtryskach masz bardzo wyrażny efekt ,którego nie uzyskasz na ori kompie ,zebyś nie wiem jakie wtryski i pompe założył :-P

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 15 sty 2012, 11:07

MUNIOR, hehe :-P Ja o tym bardzo dobrze wiem, program mam już od dawna ;-) Nawet nie tylko program :-D

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 15 sty 2012, 11:10

Niki20 pisze:no seryjna dmuchawa zostaje, ale na jakieś 1.3Bara...
Chyba solskier kiedyś jeździł na 1.5 tylko laga miał juz konkretnego jak dobrze pamiętam.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 15 sty 2012, 11:14

kostrz też na takim doładowaniu jeździł. Swoją drogą przez chwilę i ja takie miałem ale to już była masakra. Pasuje od razu awaryjnie drugie takie turbo kupić :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl