Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8402
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 lip 2012, 22:45

Ja mam procedurę gdzie się nic nie rozłącza nic nie blokuje tylko się ustawia 6st przy 2000-2500tyś obrotów jak przy normalnym tylko tu musimy trzymać przy ustawianiu takie obroty.

Awatar użytkownika
jaro7427
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:30
Lokalizacja: ETM

Post autor: jaro7427 » 02 lip 2012, 11:25

bo w silniku ABT nie blokuje się sterownika i zapłon ustawia sie na niskich obrotach silnikach to o czym pisałem dotyczy silnika ABK

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8402
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 lip 2012, 20:53

Ja pisałem o ABK.

Awatar użytkownika
jaro7427
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:30
Lokalizacja: ETM

Post autor: jaro7427 » 02 lip 2012, 21:21

to powiem Ci szczerze że nie spotkałem się z ABK w którym ustawi sie zapłon prawidłowo bez zablokowania sterownika ja ustawiajac bez zablokowania sterownika przy obrotach 2250 lampa pokazuje kat wyprzedzenia zapłonu ok 30 stopni a po zablokowaniu sterownika 6 stopni

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 03 lip 2012, 10:38

W ABK sterownik MUSI być zablokowany. Powtarzam MUSI.
Nie ma innej poprawnej metody ustawienia zapłonu w tym silniku.
W niemieckiej oficjalnej specyfikacji technicznej SSP też podają ten sposób ustawiania zapłonu.
Nie da się poprawnie wyregulować zapłonu metodą "na słuch" bo odchyłki sa rzędu 5 stopni jak nie więcej.
Ustawianie zapłonu metodą "na słuch" skutkuje w 50% przypadków uszkodzeniem modułu zapłonowego (modele do 1993 roku). Cewki Telefunkena to zniosą ale podróbki padają potem jak "muchy" po przebiciu diody zabezpieczającej.

Czytając Panów posty jeszcze jedna rzecz zwróciła moją uwagę.

Lampy stroboskopowe posiadają wyłącznie OPÓŹNIENIE generacji impulsu świetlnego.
Powtarzam OPÓŹNIENIE względem impulsu prądowego w przewodzie WN skąd jest brany sygnał.
Nie ma lamp z wyprzedzającą generacją impulsu tak jak nie ma (podobno) układów do przemieszczania się w czasie. :)

Podsumowując:
Jak na pokrętle lampy ustawimy opóźnienie 6 stopni to przestawiamy aparat by światełko błyskało gdy tlok jest w GMP - czyli na znaku 0.
Jak na pokrętle lampy ustawimy opóźnienie 0 stopni to przestawiamy aparat by światełko błyskało gdy tlok jest w położeniu 6 stopni przed GMP - czyli na znaku I.
Jak ktoś tego nie przestrzega to potem wychodzą takie kwiatki jak wyprzedzenie 30 stopniu lub wiecej.
Oczywiście po regulacji zapłonu sterownik trzeba obowiązkowo odblokować.

Raz ustawiony poprawnie zapłon to 90 procent sukcesu i zadowolenia z eksploatacji tego silnika. Żle ustawiony zapłon to dzwonienie silnika, jego przegrzewanie, mniejsza moc, większe spalanie i niestabilne wolne obroty - czyli 3/4 tematów na forum.

Awatar użytkownika
jaro7427
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:30
Lokalizacja: ETM

Post autor: jaro7427 » 03 lip 2012, 11:24

dokładnie kolego czarekj w pełni się z Toba zgadzam a to 30 stopni to podałem dla przykładu kiedy sterownik nie jest zablokowany ,więc mam pytanie co do blokowania sterownika bez podpinania vaga u mnie to przegazowywanie silnika powyżej 3500 obr/min nie przyniosło zadnego skutku pisałem o tym w poscie wyzej-jak najlepiej go Twoim zdaniem blokować jeżeli możesz podziel się swoimi doświadczeniami w tym temacie

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 lip 2012, 20:32

Panowie ma małe pytanko bo ustawiałem zapłon w swoim ABK i chciałbym się dowiedzieć czy ta magiczna kreseczka oznaczająca wyprzedzenie o 6 stopni ma się pokrywać z dolną krawędzią tego otworu(ja tak ustawiłem) czy na środku :?:
Przeczytałem kilka postów na ten temat ale jakoś nie znalazłem tej informacji albo niedokładnie czytałem :-P

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8402
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 lip 2012, 20:36

Z dolną krawędzią. A jak ustawia się na "0" to ma przecinać zero na pół..

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 lip 2012, 20:42

Jarewa pisze:Z dolną krawędzią.
dzięki <piwo>
ustawiałem na kreskę bo mam lampę bez regulacji.
Zauważyłem również że po regulacji silnik pracuje ciszej i równiej <ok>

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 16 lip 2012, 14:23

Panowie mam pytanie o silnik ADA. Jest możliwość ustawiania w nim zapłonu czy wszystkim decyduje sterownik silnika?? Odnośnie silnika ABK to jak go później odblokować po ustawieniu zapłonu?? Wystarczy podłączyć czujnik z powrotem??

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8402
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 lip 2012, 20:59

Jeżeli chodzi o ADA czytałem o możliwości ustawiania na kanale coś około 100. Ale to bardziej korekta niż ustawianie.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 16 lip 2012, 21:40

Jarewa, nie wiesz gdzie mogę znaleźć literaturę lub jakiekolwiek info jak wprowadzać ustawienia przez kanały w vagu?? Jak adaptować przepustnice i inne ustawienia?? Jest coś gdzieś ogólnodostępne czy trzeba sieć wertować??

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 16 lip 2012, 22:01

openobd.org - jeżeli jeszcze istnieje

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8402
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 lip 2012, 22:07

Gdybym wiedział to bym powiedział. wiem tylko tyle co powiedziałem jest możliwość.Ustawianie robi się poprzez VAG, nie pamiętam kanału i wartości, jak jest dobrze to powinno pokazać bodaj 212

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 16 lip 2012, 22:37

czarekj i Jarewa dzięki za info <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl