Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - tuning - opinie opisy wrazenia

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 19 lis 2007, 19:06

Solskier pisze:DRED, Ja sam obecnie przperz zmiane wtrysków i program zrobiłem 130PS, ale sama seria miała u mnie już prawie 100PS. Zamierzam zmienic IC na FMIC ale nie mam pomysłu jak go tam upchać. Wtryski jak naraize mam z AFNa ale chce wsadzić końcówki z T4 ponoc sam ten zabiego + mod softu da około 170PS, napewno musze pomyśleć o wiekszym turbo bo T2 to i moze podoła napompować wiecej ale w długim czasie myśle nad jakąś VNT, tak pozatym orjentuje sie ktoś przy jakim ćisnieniu doładowania zacznie mi zrzucać bądź rwać werze od IC?? Teraz mam w porywach 1.2Bara. chce zrobić 1.4 w overboostach do 1.6-1.7
Przy tych korbach nie dasz rady zrobić 170koników, po prostu nie wytrzymają.
Co do ciśnienia to u mnie przez moment dochodzi do 1,5 i jak dotąd wymieniłem tylko jeden przewód.
Nie wiem ile mam koniczków, i nie będę spekulował ale mam wymienione wtryski od ASV i czasem oszukuję czujnik masy przepływu powietrza 8-).
Do 96km/h pomiary Gtechem 9,8s więc jakoś tam się toczę.

Na dniach będę chciał pomierzyć autko więc jak już to zrobię to wkleję wykresik.

Awatar użytkownika
ClNEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 20 sty 2007, 15:11
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ClNEK » 19 lis 2007, 19:09

DRED pisze:
ClNEK pisze:silnik z 2004 roku (podobno choc nie wiem czy je jeszcze robili w tym roku) z golfa 4
robiono ten silnik od maja 2000 do maja 2006 roku
wiesz co i właśnie tego strasznie nie lubię nawet na 5 biegu jak popada a chcesz wyprzedzać to musisz jeszce uważać czy Ci zerwie przyczepność czy nie :( dla mnie kibel ale pewnych rzeczy nie przeskoczysz
dzieki z ainfo, czyli wyglada ze moze faktycznie byc 2004 rok
no nie przeszkoczy i juz sie przyzwyczailem, natomiast osoby ktore jezdza ze mna nie za bardzo, zwlaszcza kierowcy beemek:) nie lubia gdy zrywam przyczepnosc przy takich predkosciach :)
ja mam doladowanie 1,5 bara, gtech ok 6,9 - 7,0 do 100

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 20 lis 2007, 09:37

minon1, ja już teraz napotkałem poważny problem jakimś jest ECU, czujnik temperatury cisnienia doładowania czy jakoś tak już nie wytrzymuje i na nagrzanym silnku zaczyna odcinać doładowanie ograniczyłem go do 120PS i jest OK, ale to dla mnie za mało wiec szukam kompa 16bitowego z silnka np AHU gdzie ten problem sie już nie pojawia i spokojnie można krecić nawet do 2barów a zaden czujnik nic nie odłączy. ClNEK Ile kosztowął CIe FMIC?? A i jak mozesz to ciekawia mnie foto jak to wygląda w komorze silnka, jak i któredy poszły rudry od IC.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 20 lis 2007, 12:29

Po prostu wystarczy na wyjściu czujnika ciśnienia doładowania w sterowniku silnika 1Z zastosować odpowiedni dzielnik rezystancyjny i można znacznie zwiększyć ciśnienie doładowania (o ile turbina ma jeszcze zapas wydajności). Poprzez odpowiedni dobór oporników pomiędzy przetwornikiem A/C a czujnikiem ciśnienia w sterowniku można uzyskać porządany poziom doładowania i nie trzeba od razu zmieniać sterownika na nowszy.
To że sterownik jest 16-o bitowy nie świadczy z góry, że będzie lepszy w danej sytuacji od tego 8-o bitowego. Oczywistym jest że w sytuacji przetwornika A/C przetwarzanie 16- o bitowe jest dokładniejsze.
Zadam pytanie. Co będzie wtedy, gdy ciśnienie doładowania dla poziomu 256 (przetwornik 8 bit) bedzie odpowiadało ciśnieniu dla poziomu 65536 (przetwornik 16 bitowy). Odpowiem, że żadnej poprawy nie zauważycie.
Z drugiej strony nie wiem czy kodowanie na 16-u bitach ma sens. Moim zdaniem rozróżnianie 256-u różnych poziomów doładowania jest wystarczające. Być może magistrala danych pomiędzy pamięcią a procesorem jest 16-o bitowa i tyle.

Zastosowany w sterowniku silnika 1Z czujnik ciśnienia doładowania firmy Bosch o numerze 0273003209 zgodnie z danymi fabrycznymi prawidłowo pracuje do 200kPa, czyli 2 bary.
Moim zdaniem nic nie stoii na przeszkodzie by dalej jeździc na tym sterowniku z odpowiednio skalibrowanym czujnikiem.
Podajcie wartość ciśnienia doładowania przy której sterownik ogranicza wam moc a w wolnej chwili powiem co z tym zrobić. Podajcie też nową (wyższą) wartość ciśnienia przy której ma nastepować ograniczenie.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 20 lis 2007, 13:58

czarekj pisze:Zastosowany w sterowniku silnika 1Z czujnik ciśnienia doładowania firmy Bosch o numerze 0273003209 zgodnie z danymi fabrycznymi prawidłowo pracuje do 200kPa, czyli 2 bary
Te 2 Bary to jest ciśnienie liczone z ciśnieiem atmosferycznym czy tym które uzyskuje np. na wskaźnki doładowania?? Bo jeśli jest tak że do tego ciśnienia które uzyskuje teraz na wkaźniku około 1.2 bara dodam 1bara atmosferycznego to wyjdzie mi ponad 2bary... dobrze myśle czy źle?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 20 lis 2007, 14:31

Do pomiaru ciśnienia atmosferycznego służy odrębny czujnik umieszczony na przednim lewym słupku w nogach pasażera (1Z z przepływomierzem Pierburga).
Czujnik ze sterownika mierzy natomiast wszystko to co jest ponad atmosferę. Sterownik silnika posiada informację o faktycznym wydatku turbiny na podstawie analizy sygnałów z tych dwóch czujników.
No ale oczywiście moge sie mylić. Szczegółów poszukajcie na stronach VW Golfa.

Awatar użytkownika
ClNEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 20 sty 2007, 15:11
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ClNEK » 20 lis 2007, 17:24

taki IC robiony pod konkretne auto to ok 2tys zl

mam na kompie takie foto
http://www.unimar.pl/a5.jpg

silnik oryginalnie montowany poprzecznie

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 20 lis 2007, 17:32

Takie FMIC mam możliwośc samemu sobie zrobić (raz już robiłem) tylko musze kupić takiego ładnego ICka plus rury i gumy, myśle ze w 1tyś zł sie zmieszcze. A Twoje foto (prosibym wiecej :-P ) zaoszczedzi mi myślenia co jak i gdzie wypuśić :mrgreen:

tarantura13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 14 mar 2007, 19:01

[b4 1.9 1Z] Ciekawostka - 1Z za stary na chip tuning -opinie

Post autor: tarantura13 » 12 gru 2007, 10:23

witam,

chce wymienic chip w moim autku. Napisalem do jednego "specjalisty" w tej dziedzinie a on mi odpisale ze "z racji wieku nie modyfikuje silnikow 1Z"

zgadzacie sie z ta opinia?
Ostatnio zmieniony 18 lut 2011, 22:40 przez tarantura13, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 12 gru 2007, 10:50

Są dwie opcje.
Mechanik nie modyfikuje silników 1Z dlatego iż z racji wieku czasami są one mocno wyeksploatowane lub dlatego że jest tak starym i ociężałym umysłowo człowiekiem, który nie wie jak do tego się zabrać.
Możesz sprawdzic oferty krajowych i zagranicznych firm tuningowych i w wiekszości z nich znajdziesz ofertę dotyczącą silniak 1Z.

tarantura13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 14 mar 2007, 19:01

Post autor: tarantura13 » 12 gru 2007, 11:01

a czy ktos moze mi powiedziec jaki jest przepływomierz w Audi z 93?

przepływomierz pierburga, czy bosch?
i czy na przeplywomierzu boscha mozna zmieniac chipa :?:

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 12 gru 2007, 11:07

tarantura13, ja się nie zgadzam jeżeli silniczek jest jeszcze zdrowy to czemu nie. a co ma do tego wiek liczy się przebieg.

viewtopic.php?t=10438&highlight=wtryski

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 12 gru 2007, 12:44

tarantura13, to z niego specjalista jak z koziej dupy klornet :-P Ostatnio taki zabieg wykonywał u siebie kolega Brylantoos w 92.W 93 były jeszcze bosch,ale co to ma to zmiany softa :?: Nic więc śmiało możesz to robić :mrgreen:

tarantura13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 14 mar 2007, 19:01

Post autor: tarantura13 » 12 gru 2007, 13:24

wiec rozumiem ze przeplywomierz nie wiekszego wplywu na zmiane chipa i moge smialo go wymieniac?

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 12 gru 2007, 13:48

tarantura13 pisze:wiec rozumiem ze przeplywomierz nie wiekszego wplywu na zmiane chipa i moge smialo go wymieniac?
ma znaczenie, bo są różne kompy, pompy, turbina etc...
ale to nie znaczy, że się nie da. na przepływce boscha gorsze efekty - mniej podatny na chipy, ale itak polecam

zobacz sobie w linku w moim podpisie masz wykresy z hamowni po czipie ('94 bosch)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl