Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Stukanie w silniku. Kapitalka silnika na własną

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 21 mar 2014, 00:35

no paczaj i przeglądnij odrazu czy wsio dobrze podlaczone sa cylindry do cewek

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 21 mar 2014, 14:00

Świece podpięte dobrze. Nagrałem filmik jak jest ustawiony rozrząd i wałki. Na końcu filmiku odpaliłem auto bez dekli , może ktoś powie czy ciśnienie z zaworków jest ok. Może to złudzenie ale jakby na prawej głowicy tej cichej było większe. jakość mierna ale coś widać. Na kole pasowym biała kropka to fabryczne nacięcie.


johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 21 mar 2014, 15:23

"Pressure relief valves, one in each cylinder head, limit the oil pressure to the hydraulic lifters and camshaft bearings to 2.7 bar (39 psi). This limit in pressure prevents the lifters from being pumped up too much"
http://www.12v.org/engine/index.php?section=hw&sm=oil

Jeśli ciśnienie jest powyżej 2.7 bara to ma z nich sikać olej. Możesz sprawdzić na kompresorze czy dobrze trzymają.

PS. Za te klucze na kolektorze leżące ...... :evil: <nono> <nono>

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 21 mar 2014, 15:41

Na zimnym oleju zegary w aucie pokazują mi 5 bar ale ile do głowicy dochodzi nie wiem. Sprawdzę je jeszcze. Dzięki za link kolego. Niech ktoś się jeszcze wypowie na temat rozrządu i jego ustawienia. Ogólnie już go zdjąłem bo będę miał jutro komplet nowych szklanek do wymiany. Utknąłem tylko na zdjęciu kół z wałków (nie mam ściągacza).

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 mar 2014, 16:56

mesiah pisze:Na kole pasowym biała kropka to fabryczne nacięcie.
Zobacz czy po ustawieniu na ten znak masz 3 cylinder w górze bo u mnie to nacięcie się nie pokrywało z 3 cylindrem i blokadą wału.

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 21 mar 2014, 19:33

Jutro lookne. Czy według filmiku krzywki wałków były w miarę ok ustawione? No i jeśli ktoś może to gdzie jest ten nieszczęsny czujnik kąta wyprzedzenia zamiast którego wkręca się blokadę do walu. Pasuje tam jakaś normalna śruba czy muszę coś rzeźbić?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 mar 2014, 19:42

mesiah pisze:No i jeśli ktoś może to gdzie jest ten nieszczęsny czujnik kąta wyprzedzenia zamiast którego wkręca się blokadę do walu.
Nie pierwszy go szukasz, inny użytkownik dał zdjęcie na którym mu go zaznaczyłem (zaznaczone strzałką): http://imageshack.com/a/img21/771/syor.jpg

Aby wkręcić na gwint potrzebna by była bardzo duża śruba ale dalej powinna być cieńsza aby weszła w otwór w wale.

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 21 mar 2014, 19:48

Tak głęboko nie szukałem. myślałem , że jest bliżej koła. Zbaczając trochę z toru i wracając do głównego winowajcy. Czy możliwe jest żebym robił spore przebiegi na stukającej bądź obróconej panewce? Stukanie jest ciągle na tym samym poziomie i nic się nie zmienia. Chyba już powinno coś się odegrać skoro jeżdżę nie żałując gazu. Zrobiłem już na tych stukach jakieś 2-3 tyś. Wymienię te szklanki ale jakoś nie dociera do mnie , że to one mogą wydawać takie dźwięki.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 mar 2014, 19:54

Może stuka sworzeń tłoka, ktoś kiedyś pisał że na takim stukającym sworzniu można zrobić sporo kilometrów zanim się coś zepsuje.

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 21 mar 2014, 19:59

Pierwsze o czym pomyślałem to sworzeń tłoka ale jakoś mi to wszyscy z głowy wybili. Mnie ciekawi tylko fakt ze akcja z rozłączaniem danego gara nie daje żadnych zmian w dźwięku. Czy to panewka czy sworzeń jakaś minimalna różnica powinna być. No i kwestia , że tłoki z korbowodami leżały na stole wyjęte. Mierzyli je i oglądali. Miało być git.. To zwykła ośka nie wiem czy opłaca się ładować w nią tyle kasy. Jestem sentymentalny ale chyba puści mnie z torbami.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 21 mar 2014, 22:27

na jeden obrot walka rozrządu przypadają dwa obroty walu , nie ustawiles na pierwszy cylinder czyli o jeden obrot walem za mało żeby tez na znaku na dole był i wtedy jap pisałem wczoraj pierwszy krzywki w gorze na 6 w dol

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 21 mar 2014, 22:36

Ustawiłem go tak żeby większe dziury w podkładkach szły do wewnątrz. Nie pomyślałem o tym pierwszym garze. Jakoś na ciśnieniu grzebie przy tym aucie ostatnio.

[ Dodano: 2014-03-22, 10:44 ]
Aldi. 3 tłok jest w GMP po ustawieniu koła na znak. Przed chwilą sprawdzałem drutem;] W blokady wału chyba nie będę się bawił. Jak zdjąć te cholerne koła z wałków bez ściągacza? Pewnie niewykonalne? Niedawno były zwalane a siedzą jak zaczarowane.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 22 mar 2014, 11:51

to widze masz obrocone kola chyba na to wygląda . Delikatnie młoteczkiem w kolo tylko żeby zebow nie uszkodzić i powinny zejść

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 22 mar 2014, 12:40

Bzibzi dobry druhu wałki już zdjęte. Odkręciłem plastykowe osłony przez koła. Później wszystkie stopki wek i wałek zdjąłem z kołami razem. Jak już miałem wałek w reku to lekkie pyk i same zeszły. Wszystko ładnie poszło bez problemów mimo braku kluczy;] No więc jednak dobrze ustawiłem rozrząd do filmiku i wychodzi na to że miałem kola o 180 przestawione??
Aha. Rozumiem , że stanu szklanek jakoś organoleptycznie nie da się określić? Wiem , że chyba wyciąga się z nich środki. No ale to nieważne. wole być pewien i zapodam cały nowy komplet.
Jeszcze jedna sprawa. Dwie pierwsze szklanki od rozrządu (z prawej i lewej głowicy) są niżej od reszty po zdjęciu wałków. to normalne?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 mar 2014, 14:02

mesiah pisze: że stanu szklanek jakoś organoleptycznie nie da się określić?
Można sprawdzić ile się uginają.
Procedura wygląda tak:
1. rozgrzać silnik do momentu włączenia wentylatorów.
2. potrzymać go przez 2 minuty na 2500obr/min
3. zgasić, zdjąć pokrywę wałka
4. z założonym wałkiem i krzywkami do góry wciskasz jakimś drewnianym kołeczkiem dany popychacz. Jak się będzie uginać ponad 0,1mm do chwili otwarcia zaworu to jest niesprawny.

Opis z 83 strony niebieskiej książki obsługa i naprawa audi 80.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl