[B4 2.6 ABC] Stukanie w silniku. Kapitalka silnika na własną
Świece podpięte dobrze. Nagrałem filmik jak jest ustawiony rozrząd i wałki. Na końcu filmiku odpaliłem auto bez dekli , może ktoś powie czy ciśnienie z zaworków jest ok. Może to złudzenie ale jakby na prawej głowicy tej cichej było większe. jakość mierna ale coś widać. Na kole pasowym biała kropka to fabryczne nacięcie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
"Pressure relief valves, one in each cylinder head, limit the oil pressure to the hydraulic lifters and camshaft bearings to 2.7 bar (39 psi). This limit in pressure prevents the lifters from being pumped up too much"
http://www.12v.org/engine/index.php?section=hw&sm=oil
Jeśli ciśnienie jest powyżej 2.7 bara to ma z nich sikać olej. Możesz sprawdzić na kompresorze czy dobrze trzymają.
PS. Za te klucze na kolektorze leżące ...... :evil: <nono> <nono>
http://www.12v.org/engine/index.php?section=hw&sm=oil
Jeśli ciśnienie jest powyżej 2.7 bara to ma z nich sikać olej. Możesz sprawdzić na kompresorze czy dobrze trzymają.
PS. Za te klucze na kolektorze leżące ...... :evil: <nono> <nono>
Na zimnym oleju zegary w aucie pokazują mi 5 bar ale ile do głowicy dochodzi nie wiem. Sprawdzę je jeszcze. Dzięki za link kolego. Niech ktoś się jeszcze wypowie na temat rozrządu i jego ustawienia. Ogólnie już go zdjąłem bo będę miał jutro komplet nowych szklanek do wymiany. Utknąłem tylko na zdjęciu kół z wałków (nie mam ściągacza).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie pierwszy go szukasz, inny użytkownik dał zdjęcie na którym mu go zaznaczyłem (zaznaczone strzałką): http://imageshack.com/a/img21/771/syor.jpgmesiah pisze:No i jeśli ktoś może to gdzie jest ten nieszczęsny czujnik kąta wyprzedzenia zamiast którego wkręca się blokadę do walu.
Aby wkręcić na gwint potrzebna by była bardzo duża śruba ale dalej powinna być cieńsza aby weszła w otwór w wale.
Tak głęboko nie szukałem. myślałem , że jest bliżej koła. Zbaczając trochę z toru i wracając do głównego winowajcy. Czy możliwe jest żebym robił spore przebiegi na stukającej bądź obróconej panewce? Stukanie jest ciągle na tym samym poziomie i nic się nie zmienia. Chyba już powinno coś się odegrać skoro jeżdżę nie żałując gazu. Zrobiłem już na tych stukach jakieś 2-3 tyś. Wymienię te szklanki ale jakoś nie dociera do mnie , że to one mogą wydawać takie dźwięki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Pierwsze o czym pomyślałem to sworzeń tłoka ale jakoś mi to wszyscy z głowy wybili. Mnie ciekawi tylko fakt ze akcja z rozłączaniem danego gara nie daje żadnych zmian w dźwięku. Czy to panewka czy sworzeń jakaś minimalna różnica powinna być. No i kwestia , że tłoki z korbowodami leżały na stole wyjęte. Mierzyli je i oglądali. Miało być git.. To zwykła ośka nie wiem czy opłaca się ładować w nią tyle kasy. Jestem sentymentalny ale chyba puści mnie z torbami.
Ustawiłem go tak żeby większe dziury w podkładkach szły do wewnątrz. Nie pomyślałem o tym pierwszym garze. Jakoś na ciśnieniu grzebie przy tym aucie ostatnio.
[ Dodano: 2014-03-22, 10:44 ]
Aldi. 3 tłok jest w GMP po ustawieniu koła na znak. Przed chwilą sprawdzałem drutem;] W blokady wału chyba nie będę się bawił. Jak zdjąć te cholerne koła z wałków bez ściągacza? Pewnie niewykonalne? Niedawno były zwalane a siedzą jak zaczarowane.
[ Dodano: 2014-03-22, 10:44 ]
Aldi. 3 tłok jest w GMP po ustawieniu koła na znak. Przed chwilą sprawdzałem drutem;] W blokady wału chyba nie będę się bawił. Jak zdjąć te cholerne koła z wałków bez ściągacza? Pewnie niewykonalne? Niedawno były zwalane a siedzą jak zaczarowane.
Bzibzi dobry druhu wałki już zdjęte. Odkręciłem plastykowe osłony przez koła. Później wszystkie stopki wek i wałek zdjąłem z kołami razem. Jak już miałem wałek w reku to lekkie pyk i same zeszły. Wszystko ładnie poszło bez problemów mimo braku kluczy;] No więc jednak dobrze ustawiłem rozrząd do filmiku i wychodzi na to że miałem kola o 180 przestawione??
Aha. Rozumiem , że stanu szklanek jakoś organoleptycznie nie da się określić? Wiem , że chyba wyciąga się z nich środki. No ale to nieważne. wole być pewien i zapodam cały nowy komplet.
Jeszcze jedna sprawa. Dwie pierwsze szklanki od rozrządu (z prawej i lewej głowicy) są niżej od reszty po zdjęciu wałków. to normalne?
Aha. Rozumiem , że stanu szklanek jakoś organoleptycznie nie da się określić? Wiem , że chyba wyciąga się z nich środki. No ale to nieważne. wole być pewien i zapodam cały nowy komplet.
Jeszcze jedna sprawa. Dwie pierwsze szklanki od rozrządu (z prawej i lewej głowicy) są niżej od reszty po zdjęciu wałków. to normalne?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Można sprawdzić ile się uginają.mesiah pisze: że stanu szklanek jakoś organoleptycznie nie da się określić?
Procedura wygląda tak:
1. rozgrzać silnik do momentu włączenia wentylatorów.
2. potrzymać go przez 2 minuty na 2500obr/min
3. zgasić, zdjąć pokrywę wałka
4. z założonym wałkiem i krzywkami do góry wciskasz jakimś drewnianym kołeczkiem dany popychacz. Jak się będzie uginać ponad 0,1mm do chwili otwarcia zaworu to jest niesprawny.
Opis z 83 strony niebieskiej książki obsługa i naprawa audi 80.