[B4 2.6 ABC] Stukanie w silniku. Kapitalka silnika na własną
Zdjęta micha. Walczyłem z nią ze 3 godz w sobotę. Dzisiaj wywalam tłoki i oglądam co i jak. Musze się spieszyć bo koniec urlopu się zbliża. Panewki już czekają. Tłoki po wyjęciu zawiozę do jakiegoś ogarniętego zakładu niech je pomierzą itp. Ja tego dobrze nie zrobię a któryś tłok jak nie trzyma wymiaru mógł się kolebać np. Głównych raczej nie będę ruszał ale odkręcę podpory i obejrzę.
[ Dodano: 2014-03-31, 16:30 ]
Tłoki wyjęte. Zaraz jadę je pokazać komuś kto się na tym dobrze zna. Panewki wyglądają niezbyt ciekawie. Nie wiem jak stwierdzić luz na sworzniu. Ogólnie nie licząc panewek wszystko wygląda bdb.
[ Dodano: 2014-03-31, 19:04 ]
Tłoki trzymają wymiar. Sworzeń nie ma luzów nie licząc normalnych bocznych. Panewki do wymiany bo wypolerowane u góry i dołu ale nie miały żadnego luzu góra dół (tylko korbowód latał na boki po czopie wału co jest chyba normalne). Głównych nie oglądałem. O co chodzi? Spodziewałem się , że rozłożę i coś znajdę a tu lipa. Panewki i szklanki mogłem wymienić bez zdejmowania głowic.
[ Dodano: 2014-03-31, 19:14 ]
sam już nie wiem. Może panewki oporowe walu skoro nie stukało mocniej itp po obciążeniu auta nawet mniej. Jeszcze trochę to cały motor wyjmę i złoże auto za pół roku.
[ Dodano: 2014-03-31, 19:48 ]
Aha. Jest rzecz której mogę się przyczepić. Po zdjęciu głowic ruszałem tłokami na boki palcem. To normalne ze tłoki maja dość mocno wyczuwalny luz poprzeczny? pierścienie są nowe ale to chyba tylko wymiar tłoka ma tu coś do powiedzenia? Doczytałem , że luz tłok-cylinder mierzy sie na wysokości tłoka bo sam tłok ku gorze się zwęża ale mimo wszystko parę tłoków już macałem i zazwyczaj nie było czuć żadnego luzu.
[ Dodano: 2014-03-31, 16:30 ]
Tłoki wyjęte. Zaraz jadę je pokazać komuś kto się na tym dobrze zna. Panewki wyglądają niezbyt ciekawie. Nie wiem jak stwierdzić luz na sworzniu. Ogólnie nie licząc panewek wszystko wygląda bdb.
[ Dodano: 2014-03-31, 19:04 ]
Tłoki trzymają wymiar. Sworzeń nie ma luzów nie licząc normalnych bocznych. Panewki do wymiany bo wypolerowane u góry i dołu ale nie miały żadnego luzu góra dół (tylko korbowód latał na boki po czopie wału co jest chyba normalne). Głównych nie oglądałem. O co chodzi? Spodziewałem się , że rozłożę i coś znajdę a tu lipa. Panewki i szklanki mogłem wymienić bez zdejmowania głowic.
[ Dodano: 2014-03-31, 19:14 ]
sam już nie wiem. Może panewki oporowe walu skoro nie stukało mocniej itp po obciążeniu auta nawet mniej. Jeszcze trochę to cały motor wyjmę i złoże auto za pół roku.
[ Dodano: 2014-03-31, 19:48 ]
Aha. Jest rzecz której mogę się przyczepić. Po zdjęciu głowic ruszałem tłokami na boki palcem. To normalne ze tłoki maja dość mocno wyczuwalny luz poprzeczny? pierścienie są nowe ale to chyba tylko wymiar tłoka ma tu coś do powiedzenia? Doczytałem , że luz tłok-cylinder mierzy sie na wysokości tłoka bo sam tłok ku gorze się zwęża ale mimo wszystko parę tłoków już macałem i zazwyczaj nie było czuć żadnego luzu.
Nie wiem czy nazwać je zużytymi. Jutro wrzucę jakiś film. Wszystko złożone jak trzeba. Rysy na czopach jak i panewkach obecne ale w ogóle niewyczuwalne. Nie mam czym zmierzyć czopów.
[ Dodano: 2014-04-01, 18:50 ]
Zdjęć jednak na razie nie zrobię bo aparat pożyczyłem. Panewki mają startą wierzchnią warstwę. Tylko przy zamkach są w nominale(jakiś 1cm od końca panewki). Nie wiem czemu aż tak je zjadło. Nie mam tez pojęcia jak mógłbym jeszcze sprawdzić te tłoki przed złożeniem. Muszę być pewien zanim zacznę to wrzucać wszystko. Czy momenty dokręcania panewek to : główne 65NM , korbowodowe 50NM? Bynajmniej tak jest w 2.3 NG do V6 nie mogę znaleźć.
[ Dodano: 2014-04-02, 00:41 ]
bzibzi daj znać czy jeszcze coś looknąć bo jutro będę miał już komplet części i chce zacząć to składać. Czy luz na sworzniu jest perfidnie wyczuwalny? Macam te tłoki i w ogóle nie czuć żadnego luzu. Chodzi tylko cały korbowód po sworzniu na boki ( dwie sztuki dużo ciężej). Może coś z pierścieniami? no ale one raczej by dzwoniły jak już a nie stukały. Rozebrałem wszystko w drobny mak i nie doszukałem się prócz panewek niczego.
[ Dodano: 2014-04-01, 18:50 ]
Zdjęć jednak na razie nie zrobię bo aparat pożyczyłem. Panewki mają startą wierzchnią warstwę. Tylko przy zamkach są w nominale(jakiś 1cm od końca panewki). Nie wiem czemu aż tak je zjadło. Nie mam tez pojęcia jak mógłbym jeszcze sprawdzić te tłoki przed złożeniem. Muszę być pewien zanim zacznę to wrzucać wszystko. Czy momenty dokręcania panewek to : główne 65NM , korbowodowe 50NM? Bynajmniej tak jest w 2.3 NG do V6 nie mogę znaleźć.
[ Dodano: 2014-04-02, 00:41 ]
bzibzi daj znać czy jeszcze coś looknąć bo jutro będę miał już komplet części i chce zacząć to składać. Czy luz na sworzniu jest perfidnie wyczuwalny? Macam te tłoki i w ogóle nie czuć żadnego luzu. Chodzi tylko cały korbowód po sworzniu na boki ( dwie sztuki dużo ciężej). Może coś z pierścieniami? no ale one raczej by dzwoniły jak już a nie stukały. Rozebrałem wszystko w drobny mak i nie doszukałem się prócz panewek niczego.
Ok biorę się za to.
[ Dodano: 2014-04-02, 16:15 ]
no więc właśnie załatwiłem jeden tłok przy montażu. Pękł pierwszy pierścień olejowy i przy okazji porobił zadry na tłoku. Od tego też chyba lekko przyblokowało mi środkowy pierścień. Nie wiem o co chodzi. Normalnie jakby ze szkła były , może przegrzane? Tak czy inaczej chyba muszę kupić tłok nowy. Pytanie czy wszystkie są takie same no i jak z ich wagą? Mogę kupić który popadnie czy są jakieś asymetryczne i wyważane?
[ Dodano: 2014-04-02, 16:36 ]
Ok. Chce wymienić komplet pierścieni. Czy ktoś doradzi mi firmę bądź najlepiej od razu link do sklepu? Nie wiem czy pakować się w nasze primy czy może goetze , kobel itp.
Doczytałem żeby szukać pierścieni gdzie pierwszy jest wzmacniany (azotowany lub chromowany). Kompletnie odpadam w temacie. Wszyscy pieja żeby brać goetze a primy sobie darować. Tylko jak znaleźć te wzmacniane?
[ Dodano: 2014-04-02, 18:38 ]
Wygląda na to , że faktycznie pierścienie trochę dostały. Dwa olejowe są popękane (nie z mojej winy) i wszystkie pierścienie środkowe maja przy krawędzi ślad przytarcia. Górne są jak nowe. Motor musiał dostać temp bo wszystko jakieś kruche jest. Nie wiem jakim cudem ale zauważyłem to dopiero przy myciu tłoków do montażu. Nie zwracałem w ogóle uwagi na pierścienie bo były założone nowe (bodaj primy)
[ Dodano: 2014-04-02, 18:47 ]
Znalazłem tylko coś takiego: http://allegro.pl/pierscienie-audi-82-5 ... 71715.html
[ Dodano: 2014-04-02, 19:53 ]
Aha. Od razu ,czy wyczuwalne paznokciem rysy wzdłuż cylindra to coś strasznego? Są na każdym cylindrze. Może nie głębokie ale wyczuwalne w dużych ilościach. Ani śladu jodełki po szlifie.
[ Dodano: 2014-04-02, 16:15 ]
no więc właśnie załatwiłem jeden tłok przy montażu. Pękł pierwszy pierścień olejowy i przy okazji porobił zadry na tłoku. Od tego też chyba lekko przyblokowało mi środkowy pierścień. Nie wiem o co chodzi. Normalnie jakby ze szkła były , może przegrzane? Tak czy inaczej chyba muszę kupić tłok nowy. Pytanie czy wszystkie są takie same no i jak z ich wagą? Mogę kupić który popadnie czy są jakieś asymetryczne i wyważane?
[ Dodano: 2014-04-02, 16:36 ]
Ok. Chce wymienić komplet pierścieni. Czy ktoś doradzi mi firmę bądź najlepiej od razu link do sklepu? Nie wiem czy pakować się w nasze primy czy może goetze , kobel itp.
Doczytałem żeby szukać pierścieni gdzie pierwszy jest wzmacniany (azotowany lub chromowany). Kompletnie odpadam w temacie. Wszyscy pieja żeby brać goetze a primy sobie darować. Tylko jak znaleźć te wzmacniane?
[ Dodano: 2014-04-02, 18:38 ]
Wygląda na to , że faktycznie pierścienie trochę dostały. Dwa olejowe są popękane (nie z mojej winy) i wszystkie pierścienie środkowe maja przy krawędzi ślad przytarcia. Górne są jak nowe. Motor musiał dostać temp bo wszystko jakieś kruche jest. Nie wiem jakim cudem ale zauważyłem to dopiero przy myciu tłoków do montażu. Nie zwracałem w ogóle uwagi na pierścienie bo były założone nowe (bodaj primy)
[ Dodano: 2014-04-02, 18:47 ]
Znalazłem tylko coś takiego: http://allegro.pl/pierscienie-audi-82-5 ... 71715.html
[ Dodano: 2014-04-02, 19:53 ]
Aha. Od razu ,czy wyczuwalne paznokciem rysy wzdłuż cylindra to coś strasznego? Są na każdym cylindrze. Może nie głębokie ale wyczuwalne w dużych ilościach. Ani śladu jodełki po szlifie.
Kolego jeśli masz rysy drobniutkie w kształcie ósemki to jest to efekt honowania cylindrów - te mikro rynki powodują że zbiera się tam olej i chłodzi cylinder , ale raczej pod paznokciem są trudno wyczuwalne wszystkie są dokładnie takiego samego kształtu na każdym z cylindrów
Jeśli rysy masz innego wzoru tj proste i np rów odległe do siebie lub poprzeczne to żadne są nie dopuszczalne i jeśli tak masz to świadczy tylko o tym ze masz do naprawy dół silnika możesz wstawić nowe tuleje i dać do ponownego honowania lub kupić drugi z używki
Auto po zmianie przez poprzedniego właściciele mogło być np przegrzane i faktycznie mogły się pojawić takie rysy
Zrób zdjęcie tych rys i wrzuć albo doradz się kogoś kto zna temat i zobaczy
Jeśli rysy masz innego wzoru tj proste i np rów odległe do siebie lub poprzeczne to żadne są nie dopuszczalne i jeśli tak masz to świadczy tylko o tym ze masz do naprawy dół silnika możesz wstawić nowe tuleje i dać do ponownego honowania lub kupić drugi z używki
Auto po zmianie przez poprzedniego właściciele mogło być np przegrzane i faktycznie mogły się pojawić takie rysy
Zrób zdjęcie tych rys i wrzuć albo doradz się kogoś kto zna temat i zobaczy
Dzięki za odpowiedź Stawsz. Jak pisałem wyżej śladu po "jodełce" nie widać. Wiem jak wygląda honowanie i jaki ślad zostawia. Gdybym miał rysy po honowaniu to byłbym w niebo wzięty. Cylinder jest wypolerowany na połysk w środku i posiada Pionowe rysy w połowie długości. Perfidnie ślady po tłokach bo one same maja podobne. Widziałem dużo gorsze gładzie ale te mi się nie podobają. Zrobię jutro zdjęcia i zobaczycie sami. Tak ogólnie to jaki jest mniej więcej koszt tulejowania z honowaniem od gara?
to ja bym tego silnika nie składał - szkoda twojej energii.
Kiedyś w 1z -cie płaciłem za wstawianie tulei wraz z honowaniem ok 1500 zł ale to juz było jakiś czas temu wiec pewnie sie to pozmieniało
Napisz do Wysio - od ma dobre częsci do róznych COOO , może akurat bedzie miał dobry pewny dół - taniej wyjdzie i szybciej
Kiedyś w 1z -cie płaciłem za wstawianie tulei wraz z honowaniem ok 1500 zł ale to juz było jakiś czas temu wiec pewnie sie to pozmieniało
Napisz do Wysio - od ma dobre częsci do róznych COOO , może akurat bedzie miał dobry pewny dół - taniej wyjdzie i szybciej
Wstawię fotki i pomyślimy. Napisze do niego. Mam nakręcony jeden dół na którym było po 13.5-14.5 kompresji na wszystkich garach ale czekam na jego fotki po wyjęciu tłoków. Będą sobota-niedziela. Cena to ok 350zl z wysyłką więc chyba ok. Zanim wezmę też wstawię zdjęcia. Kończy mi się kasa i nerwy. Gdybym wiedział to bym nie zaglądał. Mam zje...y charakter i muszę mieć w aucie wszystko na tip top , to teraz mam.
tez tak mam.
Cena dobra - jak bedzie Ok to kupuj i wstawiaj
Zdjęcia pokaz koniecznie - powiem ci tak , miałem mercedesa z 78' w116 i sam robiłem remont(aby uszczelnić tył silnika musiałem unosic wał - sznurek azbestowy) silnik m110 czyli 2,8 6 garów w rzedzie i po przebiegu 400000 km cylindry były jak nowe , tłoki też a honowanie było widać od razu - może mercedes w tamtych latach miał lepsze motory ale coś ewidentnie musiało sie zadziać w tym silniku skoro porobiły sie takie rysy na gładziach tulei i tłokach.
Powodzenia
Cena dobra - jak bedzie Ok to kupuj i wstawiaj
Zdjęcia pokaz koniecznie - powiem ci tak , miałem mercedesa z 78' w116 i sam robiłem remont(aby uszczelnić tył silnika musiałem unosic wał - sznurek azbestowy) silnik m110 czyli 2,8 6 garów w rzedzie i po przebiegu 400000 km cylindry były jak nowe , tłoki też a honowanie było widać od razu - może mercedes w tamtych latach miał lepsze motory ale coś ewidentnie musiało sie zadziać w tym silniku skoro porobiły sie takie rysy na gładziach tulei i tłokach.
Powodzenia
Zobaczysz jutro fotki to powiesz mi co o tym sadzisz. Pierwsze co to wydało mi się , że coś musiało tam wpaść albo spuchnąć od przegrzania. Niedawno wymieniałem motor w passacie b3 1.8 RP 8v. Gładzie jak nówki. Motor pewnie jakieś 300 tys przejechał bo buda dezel maksymalny. Z tego co wiem to te V'ki (abc/aah) należą raczej do wytrzymałych i bez kata robią duże przebiegi.