[B4 2.6 ABC] Stukanie w silniku. Kapitalka silnika na własną
Jest jeszcze coś co powinieneś sprawdzić ale nie wiem czy masz, chłodniczkę oleju.Mnie ostatnio przepuściła olej uszczelką a chłodzony jest płynem od układu.Utrata oleju i płynu z tą naprawą poszła jak i po raz kolejny odpowietrzanie sprawnego układu
Szczęście w nieszczęściu bo trzpień również był popuszczony.Stosuje niebieski klej do śrub i właśnie go położyłem na nim.Niebieski klej jest jak coś chcemy jeszcze kiedyś odkręcić a czerwony na amen więc trzeba mądrze wybierać.Pozdrawiam
![Obrazek]()


Jest to jedna z takich uszczelek co podchodzą p&p do wielu modeli z grupy VAG.Tu oferta z allegro http://allegro.pl/uszczelka-chlodnicy-o ... 40787.html Pozdrawiam 

Postanowiłem kupić sobie porządną suwmiarkę oraz średnicówkę do pomiarów. Jestem zielony a chciałbym nauczyć się podstaw wymiarowania , pojęć z tym związanych itp. Możecie mi powiedzieć skąd mechanicy zajmujący się obróbką czerpią informację na temat wymiarów? np kiedy wiedza jaki wymiar cylindra łapię się jeszcze na nominał a kiedy trzeba już robić pierwszy szlif. Muszą być gdzieś zawarte informację producenta odnośnie naszych V6. W programie typu autodata nic raczej nie ma a tylko z niego korzystam.
Ja miałem Auto datę w formie grubej książki i tam takie info było - te szpilki do głowicy o których Ci pisałem to tez było z tej książki , w sumie dostałem ja w spadku od kolegi Mechanika bo od dostał nowszy rocznik
Są tez często w necie książki typu naprawiam sam, ja do swojego mercedesa ściągnąłem coś takiego z netu był to taki manual który ważył ok 600 MB i tam było wszystko
Są tez często w necie książki typu naprawiam sam, ja do swojego mercedesa ściągnąłem coś takiego z netu był to taki manual który ważył ok 600 MB i tam było wszystko
Ok miałem gdzieś sam naprawiam Audi A4 bo w książce do 80 nie było w ogóle silników v6.
Czy taka oto średnicówka z rozdzielczością 0.01mm wystarczy ? http://allegro.pl/srednicowka-zegarowa- ... 27589.html
No i jeszcze kwestia mikromierza. Zakres 25-50mm? nie wiem jaką średnice mają czopy w ABC no i najczęściej innych autach. Tak żeby przydał mi się nie tylko do mojego auta
[ Dodano: 2014-04-14, 11:39 ]
bloku jeszcze nie kupiłem bo czekam na dogadanie transakcji (utrudniony kontakt ze sprzedającym). W miedzy czasie znalazłem silnik kompletny (nie goły słupek tylko przepustnice , kolektory , pokrywy , wszystkie czujniki itp) z audi a4 wersja też z klima. Koleś na wysyłał mi zdjęć i filmików. Papiery na pewny przebieg 186 tys auto bez prawa rejestracji wiec na części idzie. Silnik odpalany na zimnym i ciepłym. Zero stukania , klepania popychaczy , zero dyma na zimnym jak i rozgrzanym. V-max na na filmiku zegarowe 225 czyli jakieś te 210-215 jechał. Gwarancja 3msc. Z wysyłka kurierem jakieś 850-900zł. jak dla mnie to aż za dobrze to wygląda. Możliwe , że to dziewiczy silnik który nie był rozbierany i jeszcze na oryginalnych uszczelkach jeździ. Auto bez gazu. Mam dylemat czy nie kupić , zwalić miski , wrzucić nowe panewki na wał o ile wykażą jakieś zużycie i wrzucać to bez zdejmowania czapek skoro chodzi jak trzeba. Ewentualnie przełożyć szklanki bo mam komplet nowych no i obowiązkowo kompletny rozrząd bo też mam nowy. Co sądzicie?
Czy taka oto średnicówka z rozdzielczością 0.01mm wystarczy ? http://allegro.pl/srednicowka-zegarowa- ... 27589.html
No i jeszcze kwestia mikromierza. Zakres 25-50mm? nie wiem jaką średnice mają czopy w ABC no i najczęściej innych autach. Tak żeby przydał mi się nie tylko do mojego auta
[ Dodano: 2014-04-14, 11:39 ]
bloku jeszcze nie kupiłem bo czekam na dogadanie transakcji (utrudniony kontakt ze sprzedającym). W miedzy czasie znalazłem silnik kompletny (nie goły słupek tylko przepustnice , kolektory , pokrywy , wszystkie czujniki itp) z audi a4 wersja też z klima. Koleś na wysyłał mi zdjęć i filmików. Papiery na pewny przebieg 186 tys auto bez prawa rejestracji wiec na części idzie. Silnik odpalany na zimnym i ciepłym. Zero stukania , klepania popychaczy , zero dyma na zimnym jak i rozgrzanym. V-max na na filmiku zegarowe 225 czyli jakieś te 210-215 jechał. Gwarancja 3msc. Z wysyłka kurierem jakieś 850-900zł. jak dla mnie to aż za dobrze to wygląda. Możliwe , że to dziewiczy silnik który nie był rozbierany i jeszcze na oryginalnych uszczelkach jeździ. Auto bez gazu. Mam dylemat czy nie kupić , zwalić miski , wrzucić nowe panewki na wał o ile wykażą jakieś zużycie i wrzucać to bez zdejmowania czapek skoro chodzi jak trzeba. Ewentualnie przełożyć szklanki bo mam komplet nowych no i obowiązkowo kompletny rozrząd bo też mam nowy. Co sądzicie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 102
- Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37
mesiah pisze:Ok miałem gdzieś sam naprawiam Audi A4 bo w książce do 80 nie było w ogóle silników v6.
Czy taka oto średnicówka z rozdzielczością 0.01mm wystarczy ? http://allegro.pl/srednicowka-zegarowa- ... 27589.html
No i jeszcze kwestia mikromierza. Zakres 25-50mm? nie wiem jaką średnice mają czopy w ABC no i najczęściej innych autach. Tak żeby przydał mi się nie tylko do mojego auta
[ Dodano: 2014-04-14, 11:39 ]
bloku jeszcze nie kupiłem bo czekam na dogadanie transakcji (utrudniony kontakt ze sprzedającym). W miedzy czasie znalazłem silnik kompletny (nie goły słupek tylko przepustnice , kolektory , pokrywy , wszystkie czujniki itp) z audi a4 wersja też z klima. Koleś na wysyłał mi zdjęć i filmików. Papiery na pewny przebieg 186 tys auto bez prawa rejestracji wiec na części idzie. Silnik odpalany na zimnym i ciepłym. Zero stukania , klepania popychaczy , zero dyma na zimnym jak i rozgrzanym. V-max na na filmiku zegarowe 225 czyli jakieś te 210-215 jechał. Gwarancja 3msc. Z wysyłka kurierem jakieś 850-900zł. jak dla mnie to aż za dobrze to wygląda. Możliwe , że to dziewiczy silnik który nie był rozbierany i jeszcze na oryginalnych uszczelkach jeździ. Auto bez gazu. Mam dylemat czy nie kupić , zwalić miski , wrzucić nowe panewki na wał o ile wykażą jakieś zużycie i wrzucać to bez zdejmowania czapek skoro chodzi jak trzeba. Ewentualnie przełożyć szklanki bo mam komplet nowych no i obowiązkowo kompletny rozrząd bo też mam nowy. Co sądzicie?
I co słychać w temacie - silnik sie składa?
Praca , praca , praca. Do tego kopanie ogródków i koszenie trawników. Masakra jakaś. Z całego silnika nic nie wyszło. Ogólnie z tymi 13 barami na garach był wał. Motor miał niecałe 9 na zimnym motorze (brak chłodnicy i paru innych części więc nie mogłem go odpalić). No ale Panie przecież te silniki to i na 7 barach jeżdżą;] blok do mnie idzie wraz z tłokami już. Jak dojdzie będę to powoli składał ale raczej długo mi zejdzie bo brak czasu.
czyli życie...mesiah pisze:Praca , praca , praca. Do tego kopanie ogródków i koszenie trawników. Masakra jakaś. Z całego silnika nic nie wyszło. Ogólnie z tymi 13 barami na garach był wał. Motor miał niecałe 9 na zimnym motorze (brak chłodnicy i paru innych części więc nie mogłem go odpalić). No ale Panie przecież te silniki to i na 7 barach jeżdżą;] blok do mnie idzie wraz z tłokami już. Jak dojdzie będę to powoli składał ale raczej długo mi zejdzie bo brak czasu.

A 7 barów to ludzie jezdżą ale mają tyle w oponach :mrgreen:

A daj spokój:) Każdy silnik z allegro i w ogóle to igła 180 tyś przebiegu i pojeździ jeszcze 10 lat. Znalazłem ciekawy blok , nawet drogo ale wyglądał jak nowy (z wierzchu). Było tylko jedno zdjęcie i cylindry zasmarowane jakimś smarem na grubo. Dzwonie do kolesia , że biorę go na bank tylko niech mi zrobi dobre zdjęcia gładzi z bliska bo chce ich stan zweryfikować na forum no i ewentualnie żeby go pomierzył jak ma czym. On na to , że smaru nie będzie ścierał bo mu go szkoda;] ale śmiało bierz w ciemno , bo jak ja mówię , że jest dobry to jest dobry i koniec. W głosie słyszę kolesia może ok 30tki i do tego jakiś cwaniaczek który ledwo się wysławia , temat porzuciłem. Jakaś kurna żenada. Wszyscy się znają , wiedzą na 100% , że jest ok a jak poproszę o jakieś wymiary czy zadam trudniejsze pytanie to zacinka i nie wiedzą co z czym się je. Skoro tak to jak ocenili ten stan? Może wróżka im wywróżyła. Pierdziele to i nic z allegro nie kupuje chyba , że mogę pomacać albo kupuję nowe.
Pytanie przy okazji. Czy w V na jałowym biegu (mam ok 750rpm) powinien lecieć płyn z tego cienkiego węża powrotnego? U mnie zaczynało coś lecieć dopiero od 2 tyś i strasznie spieniony był płyn. Wszystko na nowej pompie (skf) Cały czas doszukuję się usterki w układzie chłodzenia i nie mam już pomysłów.
Pytanie przy okazji. Czy w V na jałowym biegu (mam ok 750rpm) powinien lecieć płyn z tego cienkiego węża powrotnego? U mnie zaczynało coś lecieć dopiero od 2 tyś i strasznie spieniony był płyn. Wszystko na nowej pompie (skf) Cały czas doszukuję się usterki w układzie chłodzenia i nie mam już pomysłów.
u mnie jak max rozgrzany że wentylatory się załączają to wtedy przelewa powoli ale nie mam piany - normalnie to wygląda, pójdzie od czasu do czasu jakiś bąbel powietrza, których tez nie powinno być ale miałem lekko uszkodzoną chłodnice wiec pewnie dlatego.
W poniedziałek odbieram auto od mechanika wiec powiem ci jak to teraz wygląda- poszła nowa chłodnica nowy rozrząd z pompą wody i termostatem, trochę nowych węży i zobaczymy.
Liczę że bąbli juz nie bede miał - choć widziłem je raz na jakiś czas, a nie stale.
W poniedziałek odbieram auto od mechanika wiec powiem ci jak to teraz wygląda- poszła nowa chłodnica nowy rozrząd z pompą wody i termostatem, trochę nowych węży i zobaczymy.
Liczę że bąbli juz nie bede miał - choć widziłem je raz na jakiś czas, a nie stale.