[B4 2.6 ABC] Stukanie w silniku. Kapitalka silnika na własną
Jest jeszcze coś co powinieneś sprawdzić ale nie wiem czy masz, chłodniczkę oleju.Mnie ostatnio przepuściła olej uszczelką a chłodzony jest płynem od układu.Utrata oleju i płynu z tą naprawą poszła jak i po raz kolejny odpowietrzanie sprawnego układu Szczęście w nieszczęściu bo trzpień również był popuszczony.Stosuje niebieski klej do śrub i właśnie go położyłem na nim.Niebieski klej jest jak coś chcemy jeszcze kiedyś odkręcić a czerwony na amen więc trzeba mądrze wybierać.Pozdrawiam
Jest to jedna z takich uszczelek co podchodzą p&p do wielu modeli z grupy VAG.Tu oferta z allegro http://allegro.pl/uszczelka-chlodnicy-o ... 40787.html Pozdrawiam
Postanowiłem kupić sobie porządną suwmiarkę oraz średnicówkę do pomiarów. Jestem zielony a chciałbym nauczyć się podstaw wymiarowania , pojęć z tym związanych itp. Możecie mi powiedzieć skąd mechanicy zajmujący się obróbką czerpią informację na temat wymiarów? np kiedy wiedza jaki wymiar cylindra łapię się jeszcze na nominał a kiedy trzeba już robić pierwszy szlif. Muszą być gdzieś zawarte informację producenta odnośnie naszych V6. W programie typu autodata nic raczej nie ma a tylko z niego korzystam.
Ja miałem Auto datę w formie grubej książki i tam takie info było - te szpilki do głowicy o których Ci pisałem to tez było z tej książki , w sumie dostałem ja w spadku od kolegi Mechanika bo od dostał nowszy rocznik
Są tez często w necie książki typu naprawiam sam, ja do swojego mercedesa ściągnąłem coś takiego z netu był to taki manual który ważył ok 600 MB i tam było wszystko
Są tez często w necie książki typu naprawiam sam, ja do swojego mercedesa ściągnąłem coś takiego z netu był to taki manual który ważył ok 600 MB i tam było wszystko
Ok miałem gdzieś sam naprawiam Audi A4 bo w książce do 80 nie było w ogóle silników v6.
Czy taka oto średnicówka z rozdzielczością 0.01mm wystarczy ? http://allegro.pl/srednicowka-zegarowa- ... 27589.html
No i jeszcze kwestia mikromierza. Zakres 25-50mm? nie wiem jaką średnice mają czopy w ABC no i najczęściej innych autach. Tak żeby przydał mi się nie tylko do mojego auta
[ Dodano: 2014-04-14, 11:39 ]
bloku jeszcze nie kupiłem bo czekam na dogadanie transakcji (utrudniony kontakt ze sprzedającym). W miedzy czasie znalazłem silnik kompletny (nie goły słupek tylko przepustnice , kolektory , pokrywy , wszystkie czujniki itp) z audi a4 wersja też z klima. Koleś na wysyłał mi zdjęć i filmików. Papiery na pewny przebieg 186 tys auto bez prawa rejestracji wiec na części idzie. Silnik odpalany na zimnym i ciepłym. Zero stukania , klepania popychaczy , zero dyma na zimnym jak i rozgrzanym. V-max na na filmiku zegarowe 225 czyli jakieś te 210-215 jechał. Gwarancja 3msc. Z wysyłka kurierem jakieś 850-900zł. jak dla mnie to aż za dobrze to wygląda. Możliwe , że to dziewiczy silnik który nie był rozbierany i jeszcze na oryginalnych uszczelkach jeździ. Auto bez gazu. Mam dylemat czy nie kupić , zwalić miski , wrzucić nowe panewki na wał o ile wykażą jakieś zużycie i wrzucać to bez zdejmowania czapek skoro chodzi jak trzeba. Ewentualnie przełożyć szklanki bo mam komplet nowych no i obowiązkowo kompletny rozrząd bo też mam nowy. Co sądzicie?
Czy taka oto średnicówka z rozdzielczością 0.01mm wystarczy ? http://allegro.pl/srednicowka-zegarowa- ... 27589.html
No i jeszcze kwestia mikromierza. Zakres 25-50mm? nie wiem jaką średnice mają czopy w ABC no i najczęściej innych autach. Tak żeby przydał mi się nie tylko do mojego auta
[ Dodano: 2014-04-14, 11:39 ]
bloku jeszcze nie kupiłem bo czekam na dogadanie transakcji (utrudniony kontakt ze sprzedającym). W miedzy czasie znalazłem silnik kompletny (nie goły słupek tylko przepustnice , kolektory , pokrywy , wszystkie czujniki itp) z audi a4 wersja też z klima. Koleś na wysyłał mi zdjęć i filmików. Papiery na pewny przebieg 186 tys auto bez prawa rejestracji wiec na części idzie. Silnik odpalany na zimnym i ciepłym. Zero stukania , klepania popychaczy , zero dyma na zimnym jak i rozgrzanym. V-max na na filmiku zegarowe 225 czyli jakieś te 210-215 jechał. Gwarancja 3msc. Z wysyłka kurierem jakieś 850-900zł. jak dla mnie to aż za dobrze to wygląda. Możliwe , że to dziewiczy silnik który nie był rozbierany i jeszcze na oryginalnych uszczelkach jeździ. Auto bez gazu. Mam dylemat czy nie kupić , zwalić miski , wrzucić nowe panewki na wał o ile wykażą jakieś zużycie i wrzucać to bez zdejmowania czapek skoro chodzi jak trzeba. Ewentualnie przełożyć szklanki bo mam komplet nowych no i obowiązkowo kompletny rozrząd bo też mam nowy. Co sądzicie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 102
- Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37
mesiah pisze:Ok miałem gdzieś sam naprawiam Audi A4 bo w książce do 80 nie było w ogóle silników v6.
Czy taka oto średnicówka z rozdzielczością 0.01mm wystarczy ? http://allegro.pl/srednicowka-zegarowa- ... 27589.html
No i jeszcze kwestia mikromierza. Zakres 25-50mm? nie wiem jaką średnice mają czopy w ABC no i najczęściej innych autach. Tak żeby przydał mi się nie tylko do mojego auta
[ Dodano: 2014-04-14, 11:39 ]
bloku jeszcze nie kupiłem bo czekam na dogadanie transakcji (utrudniony kontakt ze sprzedającym). W miedzy czasie znalazłem silnik kompletny (nie goły słupek tylko przepustnice , kolektory , pokrywy , wszystkie czujniki itp) z audi a4 wersja też z klima. Koleś na wysyłał mi zdjęć i filmików. Papiery na pewny przebieg 186 tys auto bez prawa rejestracji wiec na części idzie. Silnik odpalany na zimnym i ciepłym. Zero stukania , klepania popychaczy , zero dyma na zimnym jak i rozgrzanym. V-max na na filmiku zegarowe 225 czyli jakieś te 210-215 jechał. Gwarancja 3msc. Z wysyłka kurierem jakieś 850-900zł. jak dla mnie to aż za dobrze to wygląda. Możliwe , że to dziewiczy silnik który nie był rozbierany i jeszcze na oryginalnych uszczelkach jeździ. Auto bez gazu. Mam dylemat czy nie kupić , zwalić miski , wrzucić nowe panewki na wał o ile wykażą jakieś zużycie i wrzucać to bez zdejmowania czapek skoro chodzi jak trzeba. Ewentualnie przełożyć szklanki bo mam komplet nowych no i obowiązkowo kompletny rozrząd bo też mam nowy. Co sądzicie?
I co słychać w temacie - silnik sie składa?
Praca , praca , praca. Do tego kopanie ogródków i koszenie trawników. Masakra jakaś. Z całego silnika nic nie wyszło. Ogólnie z tymi 13 barami na garach był wał. Motor miał niecałe 9 na zimnym motorze (brak chłodnicy i paru innych części więc nie mogłem go odpalić). No ale Panie przecież te silniki to i na 7 barach jeżdżą;] blok do mnie idzie wraz z tłokami już. Jak dojdzie będę to powoli składał ale raczej długo mi zejdzie bo brak czasu.
czyli życie... ja nie wiem, po co to ludzie tworzą takie historie, przecież jak ktoś kupuje drugi motor to wiadomo że będzie chciał sprawdzić tym bardziej że szczegółowo pytałeś jaki stan silnika.mesiah pisze:Praca , praca , praca. Do tego kopanie ogródków i koszenie trawników. Masakra jakaś. Z całego silnika nic nie wyszło. Ogólnie z tymi 13 barami na garach był wał. Motor miał niecałe 9 na zimnym motorze (brak chłodnicy i paru innych części więc nie mogłem go odpalić). No ale Panie przecież te silniki to i na 7 barach jeżdżą;] blok do mnie idzie wraz z tłokami już. Jak dojdzie będę to powoli składał ale raczej długo mi zejdzie bo brak czasu.
A 7 barów to ludzie jezdżą ale mają tyle w oponach :mrgreen:
A daj spokój:) Każdy silnik z allegro i w ogóle to igła 180 tyś przebiegu i pojeździ jeszcze 10 lat. Znalazłem ciekawy blok , nawet drogo ale wyglądał jak nowy (z wierzchu). Było tylko jedno zdjęcie i cylindry zasmarowane jakimś smarem na grubo. Dzwonie do kolesia , że biorę go na bank tylko niech mi zrobi dobre zdjęcia gładzi z bliska bo chce ich stan zweryfikować na forum no i ewentualnie żeby go pomierzył jak ma czym. On na to , że smaru nie będzie ścierał bo mu go szkoda;] ale śmiało bierz w ciemno , bo jak ja mówię , że jest dobry to jest dobry i koniec. W głosie słyszę kolesia może ok 30tki i do tego jakiś cwaniaczek który ledwo się wysławia , temat porzuciłem. Jakaś kurna żenada. Wszyscy się znają , wiedzą na 100% , że jest ok a jak poproszę o jakieś wymiary czy zadam trudniejsze pytanie to zacinka i nie wiedzą co z czym się je. Skoro tak to jak ocenili ten stan? Może wróżka im wywróżyła. Pierdziele to i nic z allegro nie kupuje chyba , że mogę pomacać albo kupuję nowe.
Pytanie przy okazji. Czy w V na jałowym biegu (mam ok 750rpm) powinien lecieć płyn z tego cienkiego węża powrotnego? U mnie zaczynało coś lecieć dopiero od 2 tyś i strasznie spieniony był płyn. Wszystko na nowej pompie (skf) Cały czas doszukuję się usterki w układzie chłodzenia i nie mam już pomysłów.
Pytanie przy okazji. Czy w V na jałowym biegu (mam ok 750rpm) powinien lecieć płyn z tego cienkiego węża powrotnego? U mnie zaczynało coś lecieć dopiero od 2 tyś i strasznie spieniony był płyn. Wszystko na nowej pompie (skf) Cały czas doszukuję się usterki w układzie chłodzenia i nie mam już pomysłów.
u mnie jak max rozgrzany że wentylatory się załączają to wtedy przelewa powoli ale nie mam piany - normalnie to wygląda, pójdzie od czasu do czasu jakiś bąbel powietrza, których tez nie powinno być ale miałem lekko uszkodzoną chłodnice wiec pewnie dlatego.
W poniedziałek odbieram auto od mechanika wiec powiem ci jak to teraz wygląda- poszła nowa chłodnica nowy rozrząd z pompą wody i termostatem, trochę nowych węży i zobaczymy.
Liczę że bąbli juz nie bede miał - choć widziłem je raz na jakiś czas, a nie stale.
W poniedziałek odbieram auto od mechanika wiec powiem ci jak to teraz wygląda- poszła nowa chłodnica nowy rozrząd z pompą wody i termostatem, trochę nowych węży i zobaczymy.
Liczę że bąbli juz nie bede miał - choć widziłem je raz na jakiś czas, a nie stale.