Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 17 lip 2014, 10:37

Ja z tego co pamiętam ustawiałem zawsze rozrząd w ten sposób, że wgłębienie pomiędzy wewnetrznym znaczkiem OT ustawiałem na przedłużeniu górnej (wyższej) krawędzi głowicy.
Ten znacznik dla B4 jest od wewnątrz koła a nie od zewnątrz.
Niektóre koła maja dwa znaczniki OT - bo koło jest takie samo jak przy silnikach w B3.
Fabryka poszła na skróty a użytkownicy mają problemy.
Sprawdź dokładnie instrukcję ustawiania rozrządu dla ABK. Ta jest poprawna.
O żadnym przestawianiu rozrządu o ząbek/pół zabka nie może być mowy.
Obrazek Obrazek
Niestety masz taki silnik, który uczy pokory i nie zwalnia z myślenia.
Nie ma się co poddawać. Jak już się uporasz to satysfakcja gwarantowana. Jakby co to pytaj.
Jak już ustawisz rozrząd zgodnie z powyższą procedurą to wyreguluj ustawienie czujnika położenia wału korbowego (tego z aparatu zapłonowego). Procedurę tą mylnie nazywają ustawianiem zapłonu.
Pamietaj, że w ABK nie reguluje się ustawienia zapłonu - robi to tylko i wyłącznie komputer.
Ty możesz tylko w trybie basic setting ustawić prawidłowe położenie czujnika, który daje sygnał odniesienia dla komputera. To taka sama czynność jak oznaczanie zera na linijce i pomiarze długości. Jak "zepsujesz" zero to wszystkie pomiary do du..... Jak źle ustawisz sygnał odniesienia kręcąc aparatem to nici z poprawnego zapłonu a na to ABK jest czuły.
Jak już raz to zrobisz poprawnie to nigdy więcej do tego nie będziesz musiał zaglądać. Przy kolejnej wymianie rozrządu bedzie trzeba pilnowac tylko znaków na wszystkich TRZECH kołach które napedza pasek zębaty.
Ostatnio zmieniony 17 lip 2014, 20:52 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 17 lip 2014, 15:19

Ja u siebie i innych zawsze ustawiałem jak na ww zdjęciu po prawej. Plus do tego kontrola jak się ma palec do nacięcia na obudowie. Nie ma w tym żadnej filozofii. W dodatku eliminujemy w ten sposób "osiągnięcia" poprzednich magików.

Jeżeli środek palca patrzy na nacięcie na obwodzie aparatu to "statyczne" wyprzedzenie zapłonu wynosi 0st. Jest to ustawienie pozwalające na odpalenie auta i późniejszą korekcję zapłonu <ok>

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 20 sie 2014, 21:36

ja dodam od siebie ze odpiecie niebieskiego czujnika czy na wolnych czy po przegazowaniu auto niby inaczej sie achowuje , przy trzymaniu na 2250 obr znacznik czy to 0 czy kreska stoi w miejscu nie skacze po ustawieniu okazuje sie ze jest muł, dopiero basig setting grupa 000 blokuje sterownik a soft mam 1.6

zorro2112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 05 wrz 2013, 15:07

Jak ustawić aparat zapłonowy???

Post autor: zorro2112 » 28 sie 2014, 10:16

Witam. Pewnie nie umiem szukać więc pisze nowy temat. Robiłem w swojej 80-tce głowice uszczelkę uszczelniacze i hydro. Podczas wymiany simeringu na wałku pośrednim, wałek się mi wyciągnął. Nieświadomy niczego włożyłem wałek i simering założyłem. Po ustawieniu rozrządu na wszystkie znaki ( tak jak pisze w książce) samochód mi nie pali. Ściągnąłem kopułkę na aparacie zapłonowy żeby popatrzeć na znak. Niestety się nie zgadza. Moje pytanie brzmi jak teraz ustawić aparat na znaki ?? Jakie w ogóle ma mieć położenie aparat zapłonowy. Proszę o pomoc <buu> <buu>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 sie 2014, 10:25

zorro2112 pisze:Moje pytanie brzmi jak teraz ustawić aparat na znaki ??
1. Ustawiasz silnik tak jak do wymiany rozrządu.
2. Na aparacie na krawędzi obudowy masz znak: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bfb ... de0dc.html znak być w stronę bloku silnika (w lewy bok samochodu) tak samo palec też ma wskazywać w tą stronę. Jeśli nie jest to wyjmujesz aparat i przestawiasz ośkę na zębatce. Zakładasz kopułkę i upewniasz się że palce wskazuje na kabel pierwszego cylindra (jeśli nie to musisz poprzekładać kable aby wskazywał)
Teraz samochód powinien odpalić do właściwego ustawienia na lampę stroboskopową.
W profilu masz silnik ABT, więc nie czeka cie żmuda procedura jak w przypadku ABK.

zorro2112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 05 wrz 2013, 15:07

Post autor: zorro2112 » 28 sie 2014, 10:44

Pod kątem 90 stopni ma być ten znak ustawiony do bloku silnika na aparacie zapłonowym??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 sie 2014, 10:55

jak na foto:
Obrazek

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 28 sie 2014, 12:25

Idealnie najbliżej bloku być nie musi znak na obudowie aparatu bo to nie ma znaczenia. Chodzi tu tylko o konfigurację sprzedawanych kabli, że akurat w takiej pozycji jest aparat.

No i kolejność. Znak OT i tam gdzie palec idzie kabel do 1. cylindra potem 3, 4 i 2

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 sie 2014, 14:08

Idealnie najbliżej bloku być nie musi znak na obudowie aparatu bo to nie ma znaczenia.
Racja. Ale dla przezorności zwykle każę tak ustawić, bo jak aparat będzie ustawiony tak, że wtyczka od halla będzie się opierać o blok to też nie będzie dobrze.

Awatar użytkownika
sargi35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 10 cze 2008, 03:22
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: sargi35 » 08 sty 2015, 17:01

tomek1982 pisze:ja dodam od siebie ze odpiecie niebieskiego czujnika czy na wolnych czy po przegazowaniu auto niby inaczej sie achowuje , przy trzymaniu na 2250 obr znacznik czy to 0 czy kreska stoi w miejscu nie skacze po ustawieniu okazuje sie ze jest muł, dopiero basig setting grupa 000 blokuje sterownik a soft mam 1.6
Witaj Tomek,powiedz dlaczego po ustawieniu zapłonu tak jak powinno się ustawić teraz auto ciężko pali,tzn. trzeba długo kręcić zanim odpali, wcześniej tego nie było ale przy odpalaniu tak jakby blokował rozrusznik i stawał rozładowując aku.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 sty 2015, 18:16

sargi35, a na pewno dobrze to zrobiłeś :?: bo wygląda jakbyś miał źle ustawiony zapłon :-/

Awatar użytkownika
sargi35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 10 cze 2008, 03:22
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: sargi35 » 09 sty 2015, 15:54

Ustawiłem według procedury: https://audi80.pl/b4-a...-vt27424,30.htm

kudlacz78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 12 paź 2013, 01:07
Lokalizacja: brwinów

Post autor: kudlacz78 » 28 kwie 2015, 23:28

witam. po paru próbach udało mi poprzez basic settings wejść w tryb awaryjny.
problem polega na tym, że punkt na kole zamachowym przy wyższych obrotach
pojawia się jakby "klatkowo". jakby istniało kilka punktów jeden nad drugim.
zaznaczę, że kupiłem mini lampę za 20zł. czy to może być przyczyną?
jak to interpretować?

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 29 kwie 2015, 08:19

O zapłonie w ABK pewnie czytałeś,zablokowany sterownik objawia się tym,ze jak podniesiesz obroty ,powiedzmy do tych w granicach 2250 i strzelasz lampą , znak na kole stoi w miejscu nie może pływać,wtedy masz pewność że sterownik został zablokowany i możesz przystąpić do ustawiania zapłonu.

p.s Widze że jesteś z Brwinowa często bywam w Pruszkowie jezeli potrzebujesz pomocy,napisz

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 kwie 2015, 15:17

kudlacz78, trochę to nie jasno opisałeś :-/ ale podejżewam że to urok twojej taniej lampy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl