[B4 ABK] Ustawienie zapłonu
Ja z tego co pamiętam ustawiałem zawsze rozrząd w ten sposób, że wgłębienie pomiędzy wewnetrznym znaczkiem OT ustawiałem na przedłużeniu górnej (wyższej) krawędzi głowicy.
Ten znacznik dla B4 jest od wewnątrz koła a nie od zewnątrz.
Niektóre koła maja dwa znaczniki OT - bo koło jest takie samo jak przy silnikach w B3.
Fabryka poszła na skróty a użytkownicy mają problemy.
Sprawdź dokładnie instrukcję ustawiania rozrządu dla ABK. Ta jest poprawna.
O żadnym przestawianiu rozrządu o ząbek/pół zabka nie może być mowy.
Niestety masz taki silnik, który uczy pokory i nie zwalnia z myślenia.
Nie ma się co poddawać. Jak już się uporasz to satysfakcja gwarantowana. Jakby co to pytaj.
Jak już ustawisz rozrząd zgodnie z powyższą procedurą to wyreguluj ustawienie czujnika położenia wału korbowego (tego z aparatu zapłonowego). Procedurę tą mylnie nazywają ustawianiem zapłonu.
Pamietaj, że w ABK nie reguluje się ustawienia zapłonu - robi to tylko i wyłącznie komputer.
Ty możesz tylko w trybie basic setting ustawić prawidłowe położenie czujnika, który daje sygnał odniesienia dla komputera. To taka sama czynność jak oznaczanie zera na linijce i pomiarze długości. Jak "zepsujesz" zero to wszystkie pomiary do du..... Jak źle ustawisz sygnał odniesienia kręcąc aparatem to nici z poprawnego zapłonu a na to ABK jest czuły.
Jak już raz to zrobisz poprawnie to nigdy więcej do tego nie będziesz musiał zaglądać. Przy kolejnej wymianie rozrządu bedzie trzeba pilnowac tylko znaków na wszystkich TRZECH kołach które napedza pasek zębaty.
Ten znacznik dla B4 jest od wewnątrz koła a nie od zewnątrz.
Niektóre koła maja dwa znaczniki OT - bo koło jest takie samo jak przy silnikach w B3.
Fabryka poszła na skróty a użytkownicy mają problemy.
Sprawdź dokładnie instrukcję ustawiania rozrządu dla ABK. Ta jest poprawna.
O żadnym przestawianiu rozrządu o ząbek/pół zabka nie może być mowy.
Niestety masz taki silnik, który uczy pokory i nie zwalnia z myślenia.
Nie ma się co poddawać. Jak już się uporasz to satysfakcja gwarantowana. Jakby co to pytaj.
Jak już ustawisz rozrząd zgodnie z powyższą procedurą to wyreguluj ustawienie czujnika położenia wału korbowego (tego z aparatu zapłonowego). Procedurę tą mylnie nazywają ustawianiem zapłonu.
Pamietaj, że w ABK nie reguluje się ustawienia zapłonu - robi to tylko i wyłącznie komputer.
Ty możesz tylko w trybie basic setting ustawić prawidłowe położenie czujnika, który daje sygnał odniesienia dla komputera. To taka sama czynność jak oznaczanie zera na linijce i pomiarze długości. Jak "zepsujesz" zero to wszystkie pomiary do du..... Jak źle ustawisz sygnał odniesienia kręcąc aparatem to nici z poprawnego zapłonu a na to ABK jest czuły.
Jak już raz to zrobisz poprawnie to nigdy więcej do tego nie będziesz musiał zaglądać. Przy kolejnej wymianie rozrządu bedzie trzeba pilnowac tylko znaków na wszystkich TRZECH kołach które napedza pasek zębaty.
Ostatnio zmieniony 17 lip 2014, 20:52 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Ja u siebie i innych zawsze ustawiałem jak na ww zdjęciu po prawej. Plus do tego kontrola jak się ma palec do nacięcia na obudowie. Nie ma w tym żadnej filozofii. W dodatku eliminujemy w ten sposób "osiągnięcia" poprzednich magików.
Jeżeli środek palca patrzy na nacięcie na obwodzie aparatu to "statyczne" wyprzedzenie zapłonu wynosi 0st. Jest to ustawienie pozwalające na odpalenie auta i późniejszą korekcję zapłonu <ok>
Jeżeli środek palca patrzy na nacięcie na obwodzie aparatu to "statyczne" wyprzedzenie zapłonu wynosi 0st. Jest to ustawienie pozwalające na odpalenie auta i późniejszą korekcję zapłonu <ok>
ja dodam od siebie ze odpiecie niebieskiego czujnika czy na wolnych czy po przegazowaniu auto niby inaczej sie achowuje , przy trzymaniu na 2250 obr znacznik czy to 0 czy kreska stoi w miejscu nie skacze po ustawieniu okazuje sie ze jest muł, dopiero basig setting grupa 000 blokuje sterownik a soft mam 1.6
Jak ustawić aparat zapłonowy???
Witam. Pewnie nie umiem szukać więc pisze nowy temat. Robiłem w swojej 80-tce głowice uszczelkę uszczelniacze i hydro. Podczas wymiany simeringu na wałku pośrednim, wałek się mi wyciągnął. Nieświadomy niczego włożyłem wałek i simering założyłem. Po ustawieniu rozrządu na wszystkie znaki ( tak jak pisze w książce) samochód mi nie pali. Ściągnąłem kopułkę na aparacie zapłonowy żeby popatrzeć na znak. Niestety się nie zgadza. Moje pytanie brzmi jak teraz ustawić aparat na znaki ?? Jakie w ogóle ma mieć położenie aparat zapłonowy. Proszę o pomoc <buu> <buu>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
1. Ustawiasz silnik tak jak do wymiany rozrządu.zorro2112 pisze:Moje pytanie brzmi jak teraz ustawić aparat na znaki ??
2. Na aparacie na krawędzi obudowy masz znak: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bfb ... de0dc.html znak być w stronę bloku silnika (w lewy bok samochodu) tak samo palec też ma wskazywać w tą stronę. Jeśli nie jest to wyjmujesz aparat i przestawiasz ośkę na zębatce. Zakładasz kopułkę i upewniasz się że palce wskazuje na kabel pierwszego cylindra (jeśli nie to musisz poprzekładać kable aby wskazywał)
Teraz samochód powinien odpalić do właściwego ustawienia na lampę stroboskopową.
W profilu masz silnik ABT, więc nie czeka cie żmuda procedura jak w przypadku ABK.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Witaj Tomek,powiedz dlaczego po ustawieniu zapłonu tak jak powinno się ustawić teraz auto ciężko pali,tzn. trzeba długo kręcić zanim odpali, wcześniej tego nie było ale przy odpalaniu tak jakby blokował rozrusznik i stawał rozładowując aku.tomek1982 pisze:ja dodam od siebie ze odpiecie niebieskiego czujnika czy na wolnych czy po przegazowaniu auto niby inaczej sie achowuje , przy trzymaniu na 2250 obr znacznik czy to 0 czy kreska stoi w miejscu nie skacze po ustawieniu okazuje sie ze jest muł, dopiero basig setting grupa 000 blokuje sterownik a soft mam 1.6
Ustawiłem według procedury: https://audi80.pl/b4-a...-vt27424,30.htm
witam. po paru próbach udało mi poprzez basic settings wejść w tryb awaryjny.
problem polega na tym, że punkt na kole zamachowym przy wyższych obrotach
pojawia się jakby "klatkowo". jakby istniało kilka punktów jeden nad drugim.
zaznaczę, że kupiłem mini lampę za 20zł. czy to może być przyczyną?
jak to interpretować?
problem polega na tym, że punkt na kole zamachowym przy wyższych obrotach
pojawia się jakby "klatkowo". jakby istniało kilka punktów jeden nad drugim.
zaznaczę, że kupiłem mini lampę za 20zł. czy to może być przyczyną?
jak to interpretować?
O zapłonie w ABK pewnie czytałeś,zablokowany sterownik objawia się tym,ze jak podniesiesz obroty ,powiedzmy do tych w granicach 2250 i strzelasz lampą , znak na kole stoi w miejscu nie może pływać,wtedy masz pewność że sterownik został zablokowany i możesz przystąpić do ustawiania zapłonu.
p.s Widze że jesteś z Brwinowa często bywam w Pruszkowie jezeli potrzebujesz pomocy,napisz
p.s Widze że jesteś z Brwinowa często bywam w Pruszkowie jezeli potrzebujesz pomocy,napisz