Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pukacinio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:13
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: pukacinio » 10 paź 2015, 22:16

nie da się go zakodować na WG ? immo wywalone już

no to jaki polecasz 16 bit dla mnie ?

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 11 paź 2015, 05:11

Krzysiek 84 pisze:
MUNIOR pisze:z softem pod 216 tki ,np.Krzysiek 84 ,szymon_xd2...i sporo innych których w tej chwili nie pamiętam....
Softy bardzo ładnie sprawuja sie w 16 bitowych Ecu. W imieniu swoim polecam,
Szymona pewnie zresztą też , z tego co wiem <piwo>
O Paniee :) Przekładka na specjalne moje życzenie poszla do Kolegi MUNIOR-a
Jeszcze raz wielkie dzieki za jej wykonanie :D
A co do samego kompa 16 bit i tych wtrysków 0.210-0.216 to ja nie wiem ... bo ja na seryjnych wtryskach jeszcze jezdze :d i pewnie dlugo jeszcze pojezdze ... ale auto zapier..la jak szalone... i spalanie w granicach 5-6.5 . jest dobrze !

Awatar użytkownika
pukacinio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:13
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: pukacinio » 11 paź 2015, 12:44

zmieniaj wtryski, róznica ogromna u mnie na boschu i seryjnej pompie to u cb bedzie rakieta <ok>

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 11 paź 2015, 14:48

pukacinio pisze:zmieniaj wtryski, róznica ogromna u mnie na boschu i seryjnej pompie to u cb bedzie rakieta <ok>
nie nie nie ... za wczesnie dla mnie :) ciesze sie tą mocą którą w tej chwili mam - a mam jest bardzo duzo ... starcza mi to . bedzie za malo to i wtryski wymienimy :)

Awatar użytkownika
pukacinio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:13
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: pukacinio » 12 paź 2015, 17:48

sztuka pali <ok> tylko że po ułożeniu kabli jak należy, wyskoczyły nowe błędy i wszystkie związane z zwarciem do plusa, a do tych czujników i przpływki wychodzi kabel z pompy 4 pin i ma tam byc 5V i jest a błędów nie da sie skasować


Obrazek

00528 - Czujnik wysokosci - cisnienia atmosferycznego
- Zwarcie lub obwód przerwany
- Staly
00553 - Przeplywomierz powietrza
- Zwarcie z biegunem dodatnim
- Staly
00522 - Czujnik temperatury plynu chlodzacego
- Zwarcie z biegunem dodatnim lub obwód przerwany
- nieciagly
00527 - Czujnik temperatury powietrza zasysanego
- Zwarcie z biegunem dodatnim lub obwód przerwany
- Staly
01117 - Obciazenie alternatora
- 6\JQDáQLHSUDZLGáRZ\
- Staly

[ Dodano: 2015-10-12, 17:48 ]
temperatura paliwa -30 a czujnik w pompie wymieniłem z innej pompy z a4 i dalej -30

temperatura cieczy -40 a było ok przed przepięciem kabli na pompie


Munior a od czego jest ta żeńska kostka która Ci wszystko zdradziła ? i która kosta do tego drugiego czujnika cieczy który jest okrągły i 3 pinowy ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 paź 2015, 18:10

pukacinio pisze:00528 - Czujnik wysokosci - cisnienia atmosferycznego
- Zwarcie lub obwód przerwany
Będzie zawsze z kompem 021D,bo ten komp nie ma na płycie czujnika ATM ,ale to nie ma zadnego wpływu na osiągi
pukacinio pisze:01117 - Obciazenie alternatora
Ten również,będzie bo sygnał DF ,nie wyprowadzony z alternatora w ''boschach ''
pukacinio pisze:00553 - Przeplywomierz powietrza
- Zwarcie z biegunem dodatnim
- Staly
00522 - Czujnik temperatury plynu chlodzacego
- Zwarcie z biegunem dodatnim lub obwód przerwany
- nieciagly
00527 - Czujnik temperatury powietrza zasysanego
Tych być nie powinno ,szukaj gdzie namieszałeś ,pomoże ci w tym schemat który umiesciłem ,ja tylko zerknąłem na schemat i widzę co mogłeś namieszać ;-) ,ale nie ma tak dobrze i musisz sam dojść 8-)
pukacinio pisze: a od czego jest ta żeńska kostka która Ci wszystko zdradziła ? i która kosta do tego drugiego czujnika cieczy który jest okrągły i 3 pinowy ?
Tego pytania nie trybię <hmm> :?:
Ostatnio zmieniony 12 paź 2015, 18:20 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pukacinio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:13
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: pukacinio » 12 paź 2015, 19:52

MUNIOR pisze:Teraz wpadłeś w "sidła" projektantów tej instalacji ,którzy tu nieco namieszali :-P . Masz pod maską koło filtra paliwa ori okrągłą "żeńską "wtykę :?: masz ...
o tą mi chodzi ;p


Obrazek

[ Dodano: 2015-10-12, 19:52 ]
Pali ale występuje zjawisko launch control :mrgreen: to przez to że nie widzi przepływki tak :?:



launch control ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 paź 2015, 20:20

pukacinio pisze:MUNIOR napisał/a:
Teraz wpadłeś w "sidła" projektantów tej instalacji ,którzy tu nieco namieszali :-P . Masz pod maską koło filtra paliwa ori okrągłą "żeńską "wtykę :?:
To co pokazujesz na foto ,to wtyczka przepływki i do okragłej,o której pisałem , to jej trochę daleko ,a w pobliżu filtra paliwa ,na pewno normalnie się nie znajduje ;-) Chodziło mi o wtyczke nastawnika .Wtyczkę którą pokazujesz zasila 5 kabelkow i nie ma tu żadnych "pinologicznych "pułapek ,tak jak to jest w przypadku wtyczki nastawnika 8-) Będę się powtarzał i znowu odsyłam Ciebie do schematu ECU który w tym temacie wrzuciłem ..widać tam jak na dłoni ,gdzie idzie kazdy z pięciu kabelków od tej wtyczki
Ostatnio zmieniony 12 paź 2015, 20:25 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pukacinio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:13
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: pukacinio » 12 paź 2015, 20:23

Przepływka przy filtrze paliwa ? :D ona właśnie jest identyczna i wychodzi przy filtrze paliwa ;p a przepływka jest dalej przy końcu instalacji jak normalnie ma być, i mam właśnie dwie takie kostki w instalacji

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 paź 2015, 20:28

pukacinio pisze: ona właśnie jest identyczna i wychodzi przy filtrze paliwa ;p
To zmienia postać rzeczy <ok> Skoro masz takie dwie wtyczki ,to masz instalację z auta z ori klimatyzacją i ta wtyczka w orginale jest do czujnika temp.dla licznika i dla klimy ,czujnik ten w orginale znajduje się z tylu glowicy ,i co oczywiste ,znajduje się w pobliży filtra paliwa .W związku z tym ,nie ma nic wspólnego przepływomierzem i z tymi błedami które masz 8-)

Awatar użytkownika
pukacinio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:13
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: pukacinio » 12 paź 2015, 21:22

a te pod nogami to pewnie tempomat :?: jutro dojdę co z tymi błędami, temp cieczy jest już ok nie wiem czemu ale jest <ok>

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 13 paź 2015, 01:05

Co do błędów to podaj masę na pin 2 przepływki i wtedy zobacz, masa jako jedyna łączy te wszystkie czujniki i jej zanik powoduje skrajne wskazania... (wtedy też świece grzeją bardzo długo i kąt wtrysku leci na łeb), błąd 00528 z tego co wiem występuje w niektórych sterownikach ale to się pomija, ECU przyjmuje sobie wartość teoretyczną i tyle... 01117 to brak sygnału z zacisku DF w alternatorze na pin 39 ECU informujący o jego obciążeniu (związane z dogrzewaczem płynu chłodzącego). Ja u siebie miałem ten pin pusty i musiałem dodać kabelek do altka <ok> niebieska kostka to tempomat.

Awatar użytkownika
pukacinio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:13
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: pukacinio » 13 paź 2015, 14:30

darek90, strzał w 10 <ok> błedy znikły, zostały te dwa które muszą być, auto normalnie pracuje, możliwe że masy tam nie ma przez to że nie mam tego czujnika temperatury ? z czego on będzie pasował ? to jest czujnik g62, powinien pasować z silnika avf, awx ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 paź 2015, 17:07

darek90 pisze:Co do błędów to podaj masę na pin 2 przepływki
pukacinio pisze: strzał w 10 <ok> błedy znikły,
Chciałem Cię trochę zmobilizować do myślenia ,a nie tak wszystko "na tacy " ;-) Gdybyś mnie posłuchał a,prosiłem żebyś zerknął na schemat ,gdzie aż bije po oczach ,wspólna masa(brązowo biała splotka ) z 33 pinu ECU ,dla czujników i przepływki ,których to błędy miałeś ,to byś juz dawno sam do tego doszedł ,ze nie mają masy 8-)

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 13 paź 2015, 19:16

Szkoda chłopa Mariusz widzisz w jakich warunkach pracuje :-/ co do czujnika to poczytaj ten temat https://audi80.pl/b4-19-1z-czujnik-t ... t92491.htm braku masy bym z tym czujnikiem nie wiązał, sprawdź pin 33 tak jak Munior ci pisze <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl