[B4 2.0 ABK] brak iskry
Ok,dzięki za sugestie. Na ten moment samo się naprawiło.
[ Dodano: 2015-10-02, 12:13 ]
Sytuacja znowu się powtarza. Tym razem problem z odpaleniem jest większy. Załapał chyba za 100 razem. Podczas przekręcania kontrolki się świecą,ale ze stacyjki słychać taki "gruby" pisk.
Gdzie znajdę rozrusznik aby posprawdzać te kable? Jeżeli to stacyjka,to dużo roboty? Mam immo.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2015-10-02, 12:13 ]
Sytuacja znowu się powtarza. Tym razem problem z odpaleniem jest większy. Załapał chyba za 100 razem. Podczas przekręcania kontrolki się świecą,ale ze stacyjki słychać taki "gruby" pisk.
Gdzie znajdę rozrusznik aby posprawdzać te kable? Jeżeli to stacyjka,to dużo roboty? Mam immo.
Pozdrawiam
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Rozrusznik masz pod kolektorem wydechowym. Ale jak pytasz a taką rzecz to słabo to widzę.
Ale weź zacznij od testu podania kablem plusa z akumulatora na blaszkę w skrzynce bezpieczników nie będziesz musiał nic rozkręcać ani szukać kanału/czołgać się pod samochodem aby dostać się do rozrusznika.
Co do immo to fabryczne nie odcina rozrusznika jedynie może być problem jeśli zadzie konieczność wymiany wkładu stacyjki bo z pętlą immo kosztuje chyba ze 200zł a zwykły 30zł. Chyba że wsadzisz bez immo a do tego wkłądu z immo przykleisz transponder z kluczyka i wsadzisz to gdzieś pod deskę.
Ale weź zacznij od testu podania kablem plusa z akumulatora na blaszkę w skrzynce bezpieczników nie będziesz musiał nic rozkręcać ani szukać kanału/czołgać się pod samochodem aby dostać się do rozrusznika.
Co do immo to fabryczne nie odcina rozrusznika jedynie może być problem jeśli zadzie konieczność wymiany wkładu stacyjki bo z pętlą immo kosztuje chyba ze 200zł a zwykły 30zł. Chyba że wsadzisz bez immo a do tego wkłądu z immo przykleisz transponder z kluczyka i wsadzisz to gdzieś pod deskę.
[B4 2.0 ABK] brak iskry
Witam, jako że jestem nowy na forum z góry przepraszam za jakiekolwiek błędy.
Otóż mam problem z moja 80-tką i nie jestem fachowcem ale podstawy znam i postaram sie jak najdokładniej opisać mój problem. Mianowicie wszystko zaczęło sie jednym razem jak jechałem normalnie i nagle zapaliła sie kontrolka oleju i silnik zgasł, spadł do 0 tez obrotomierz mimo tego ze silnik był na obrotach, stwierdziłem ze to przez mały stan oleju wiec stanąłem dolałem oliwy i auto normalnie zapaliło. Kilka dni później problem sie powtórzyl tylko jeszcze przed spadkiem obrotomierza i zapaleniu sie kontrolki oleju było takie szarpnięcie jak przy zużytych kablach WN. Ale tym razem auto stanęło na dobre. Po wstępnych oględzinach stwierdziłem usterke - brak iskry. Z mojej strony zacząlem wymieniać następujące elementy : palec, kopułkę, cały aparat zapłonowy, zespół cewko-moduł i dziś nawet zmieniłem ECU silnika. Jednak problem dalej nie ustąpił. Dodam jeszcze ze przy braku iskry też nie załącza sie wtrysk paliwa (nie czuć paliwa, a jak prubóje odpalic na samym LPG to nawet nie ma tego "pstryk" które poprzedzało start silnika. Gość od którego kupowałem cewke powiedział mi że przyczyną może być stacyjka (jednak ja przyjąlem to dość sceptycznie) ale teraz tu powstaje pytanie jak to nie żadne z wymienionych elementów to w takim razie co? Faktycznie ta stacyjka? A może wiązka? Może ktoś miał kiedyś podobny problem... Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
Otóż mam problem z moja 80-tką i nie jestem fachowcem ale podstawy znam i postaram sie jak najdokładniej opisać mój problem. Mianowicie wszystko zaczęło sie jednym razem jak jechałem normalnie i nagle zapaliła sie kontrolka oleju i silnik zgasł, spadł do 0 tez obrotomierz mimo tego ze silnik był na obrotach, stwierdziłem ze to przez mały stan oleju wiec stanąłem dolałem oliwy i auto normalnie zapaliło. Kilka dni później problem sie powtórzyl tylko jeszcze przed spadkiem obrotomierza i zapaleniu sie kontrolki oleju było takie szarpnięcie jak przy zużytych kablach WN. Ale tym razem auto stanęło na dobre. Po wstępnych oględzinach stwierdziłem usterke - brak iskry. Z mojej strony zacząlem wymieniać następujące elementy : palec, kopułkę, cały aparat zapłonowy, zespół cewko-moduł i dziś nawet zmieniłem ECU silnika. Jednak problem dalej nie ustąpił. Dodam jeszcze ze przy braku iskry też nie załącza sie wtrysk paliwa (nie czuć paliwa, a jak prubóje odpalic na samym LPG to nawet nie ma tego "pstryk" które poprzedzało start silnika. Gość od którego kupowałem cewke powiedział mi że przyczyną może być stacyjka (jednak ja przyjąlem to dość sceptycznie) ale teraz tu powstaje pytanie jak to nie żadne z wymienionych elementów to w takim razie co? Faktycznie ta stacyjka? A może wiązka? Może ktoś miał kiedyś podobny problem... Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 26 sty 2017, 12:49 przez cepidor, łącznie zmieniany 1 raz.
kolego Jarewa jestem raczej noga z elektyki ale mam zamiar jutro pożyczyć miernik i bede sprawdzał. Plus na cewce to bede wiedzial jak ale reszte rzeczy zaraz musze poszukac na forum jak to sie patrzy. bezpiecznik sprawdzilem ten jeden co jest pod czerwona klapką z napisem "motor" reszte bezpiecznikow raczej tak wybiórczo
edit: problem juz sie wczesniej na chwile pojawil wiec bezpieczniki raczej wykluczyłem
edit: problem juz sie wczesniej na chwile pojawil wiec bezpieczniki raczej wykluczyłem
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak kontroli się świecą gdy silnik zgaśnie to raczej nie wina kostki stacyjki.
A jak nie masz ani iskry ani wtryskiwacz nie pracuje to przyczyny trzeba szukać w hallu albo zasilaniu ECU. Napisz z którego roku masz samochód to wypisze ci numery złącz w kostce ECU silnika na których powinny być napięcia i masa.
A przełącznik LPG zapala się po włączeniu zapłonu? Bo on zwykle bierze zasilanie z cewki zapłonowej.
A jak nie masz ani iskry ani wtryskiwacz nie pracuje to przyczyny trzeba szukać w hallu albo zasilaniu ECU. Napisz z którego roku masz samochód to wypisze ci numery złącz w kostce ECU silnika na których powinny być napięcia i masa.
A przełącznik LPG zapala się po włączeniu zapłonu? Bo on zwykle bierze zasilanie z cewki zapłonowej.
Wbite w dowód mam 97 r., ale jak patrzyłem kiedyś na różne datowniki to raczej bym obstawiał 92 r. Tak, przełącznik LPG normalnie sie zapala, i można nim normalnie przełączać. No a co do halla to też go pierwszego obstawiałęm ale podmieniłem cały aparat z rozbitej 80-tki która wyglądała nawet na dość zadbaną i dlatego wykluczyłem halla. Ale że nigdy nic nie wiadomo jutro z miernikiem wszystko pomierzę i bedzie wiadomo.
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
A jeszcze jedna sprawa. Sprawdź czy pompa paliwa startuje na chwilę po włączeniu zapłonu. Jeśli jej nie słychać to sprawdź czy pojawia się plus na bezpieczniku 13 tuż po włączeniu zapłonu.
Jeśli pompa paliwa nie odzywa się po włączeniu zapłonu to będzie problem z zasilaniem ECU, może być np. jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe.
A rok 97 to pewnie dlatego że samochód był sprowadzany w tym roku na tzw. składaka czyli z wyjętym silnikiem (czasem był wyjęty tylko na papierze) aby był niższy podatek.
Jeśli pompa paliwa nie odzywa się po włączeniu zapłonu to będzie problem z zasilaniem ECU, może być np. jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe.
A rok 97 to pewnie dlatego że samochód był sprowadzany w tym roku na tzw. składaka czyli z wyjętym silnikiem (czasem był wyjęty tylko na papierze) aby był niższy podatek.
nie ma nawet gniazda na drugi bezpiecznik. po włączeniu zapłonu pompa nawet nie dygnie. jeszcze nie mam miernika ale na niego czekam i bede sprawdzal napiecie na bezpieczniku nr 13. no ale jak go tam nie bedzie, to co dalej?Jarewa pisze: szukaj drugiego pewnie spadł bo pod ta klapka maja być dwa.
edit: co do zabezpieczenia antykradzieżowego, faktycznie znalazlem jakąś skrzynke z napisem "autoalarm", z tym ze reszty rzeczy juz od niej nie ma ale próbowałem ją poprostu odłączyc i nic to nie zmieniło. To możliwe zeby alarm po takim czasie braku jakiejkolwiek aktywnosci teraz się odezwał?
[ Dodano: 2015-11-07, 14:56 ]
a więc po pierwsze sprawdzilem jeszcze raz czy nie ma drugiego bezpiecznika pod klapka z napisem motor i nie ma jest tylko jedno gniazdo. Po włączeniu zapłonu na bezpieczniku nr 13 nie ma żadnego napięcia. A z tego co pomierzylem miernikiem to wyszło mi że:
-mierząc napięcie na kostce idącej do aparatu zapłonowego mając minus dany do masy i mierzac plusem wyszło ze na dwóch pinach jest po ok. 2V, za to mierząc minusem kostke a plus mialem do akumulatora wyszlo że jest na tych dwóch po 12V.
-na jednym z pinów idącyh do modułu jest 12V na cewce też 12
-zmierzyłem jeszcze rezystancje na aparacie zapłonowym ktora wynosi ok. 620
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Podejrzewam że będzie miał ten nowszy monotronic wiec pinologia inna.cepidor pisze:19 plus po zapłonie, 2 stały plus
1, 11, 18 masa
Szukaj drugiego gniazda pewnie spadło pod skrzynkę. Lecz moze nie byc tu wina ze spalony.a więc po pierwsze sprawdzilem jeszcze raz czy nie ma drugiego bezpiecznika pod klapka z napisem motor i nie ma jest tylko jedno gniazdo.
Miałes podać czy jest napięcie na czujniku halla i na wtrysku.