Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] auto nie odpala.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
zukreator

Post autor: zukreator » 15 lip 2015, 00:36

Jarewa pisze:Bedzie bedzie:) prawie idealnie przetestowane i nie tylko w NG kiedy znak ustawimy na punkt zapłonu i palec na kreski jest prawie idealnie.
palec ustawia się na nacięcie na aparacie zapłonowym, gdy w okienku skrzyni na kole zamachowym pojawia się 0. Nie inaczej.
Tak się ustawia tylko do odpalenia i późniejszego ustawienia. Niestety nie jest tez tak kolorowo nie wszystkie silniki na kole maja te punkty.
przetestowane, zweryfikowane lampą stroboskopową ?

mocno w ten patent wątpie.

ustawianie w ten sposób zapłonu docelowo to drut. imo.
zapłon docelowo ustawiać tylko lampą stroboskopową, można stosowac odstepstwa od zalcanych 15 st. przed gmp, lecz należy miec swiadomość tego, ile konkretnie stopni tego wyprzedzenia mamy, a mniej sugerować sie patentami, jakie przedstawił kolega

pzdr
Ostatnio zmieniony 15 lip 2015, 06:23 przez zukreator, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 lip 2015, 06:04

zukreator pisze:przetestowane, zweryfikowane lampą stroboskopową ?



mocno w ten patent wątpie.
Pewnie ze tak, pomyłka +- 1st bo to wszystko zależy od tego jak ten palec wyśrodkujemy. Wiadomo że po tym jezcze lampą trzeba ustawić ale ja dałem info dla tych co nie mają lamp a muszą jeździć.

Zresztą masz ng to sprawdź sobie to tylko chwilka jak wygląda kreska 15st i palec.

zukreator

Post autor: zukreator » 15 lip 2015, 06:25

średnio mam tu czym obecnie pokręcic wałem, ale dziś zobaczę ;)


pozdr!

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 03 sie 2015, 14:21

Jarewa pisze:Pewnie ustawiałeś palec na znak na kole "0" ustaw koło zamachowe na znak 15st. i wtedy palec aparatu na znaki będzie gitara.
Dobrze by było żeby to zweryfikował ktoś, kto ma zapłon ustawiony lampą. Rozwiało by to wątpliwości, i byłoby wiadomo jak wstępnie ustawić sobie zapłon np po wymianie aparatu zapłonowego

zukreator

Post autor: zukreator » 03 sie 2015, 14:59

dobrze, że przypomniałeś. powiem na dniach jak to wygląda.

na pewno sobie krzywdy nie zrobisz ustawiając na zero

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 05 sie 2015, 21:33

Dodam jeszcze, że w poprzednim moim NG zapłon ustawiałem na 15. Bez lampy oczywiście. Nawet się nie pofatygowałem do mechanika żeby lampą sprawdzić, bo chodził idealnie.
W tej 90-tce co aktualnie mam, praca silnika jest bardzo nieprzyjemna od ok 4000 obr/min. Zajrzałem jak jest zapłon ustawiony, i jest centralnie na 0.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 05 sie 2015, 23:00

Do tego jeszcze w NG można zablokować zapłon jak za bardzo skacze znacznik. W gnieździe obd jak zewrze się piny lini K i masy to sterownik przestanie regulować zapłon, dopiero powyżej jakichś obrotów zmieni się kąt ale chyba tylko statycznie.

W B3kach można zablokować zapłon wsadzając bezpiecznik w gniazdo w przekaźniku pompy paliwa.

Tylko już nie pamiętam na ile się ustawia po zablowaniu bo po odblokowaniu wyprzedzenie sie zwiększy.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 sie 2015, 05:56

maciek889 pisze:Do tego jeszcze w NG można zablokować zapłon
Nie można ale trzeba inaczej nie ustawisz.
maciek889 pisze:Tylko już nie pamiętam na ile się ustawia po zablowaniu bo po odblokowaniu wyprzedzenie sie zwiększy.
Tyle co książka pisze 15st. Inne ustawienie jest złe trzeba blokować sterownik i ustawiać na te wymagane lampą.

zukreator

Post autor: zukreator » 06 sie 2015, 21:42

tylko książka mówi o ustawianiu na 15stopni posługując się lampą stroboskopową. na nic innego.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 sie 2015, 22:23

Źle zrozumiałem.

Po drugie wiem ze książka mówi o lampie, tylko my tu rozmawiamy o półśrodku dla kogoś kto nie ma lampy a musi jutro być na chodzie.
Ostatnio zmieniony 06 sie 2015, 23:06 przez Jarewa, łącznie zmieniany 2 razy.

zukreator

Post autor: zukreator » 06 sie 2015, 22:53

nie mam pojecia o co ci chodzi.

przeczytaj ze zrozumiemiem, to co napisałem.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 sie 2015, 19:43

Dzisiaj to zweryfikowałem poprzednio ustawiałem na lampę a teraz sprawdzałem na znaki i się zgadza co mówiłem ze znak na kole 15st i punkt na aparacie zapłonowym da prawie dobrze ustawiony zapłon (oczywiście korekta i tak musi być lampą) to dla tych co nie maja lamp a muszą jakoś ustawić by jeździć.

Kolega może potwierdzi właściciel auta jak będzie na forum.

nerwus1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 19 cze 2011, 19:05
Lokalizacja: Głogów

Post autor: nerwus1988 » 08 sie 2015, 21:50

Potwierdzam teorie Jarewy. Dziś przy okazji sprawdziliśmy jak to w moim samochodzie wygląda i znaki prawie się ze sobą pokrywają.Także jak ktoś nie posiada lampy a musi jezdzić bo ma tylko jedno auto to polecam takie ustawienie.

zukreator

Post autor: zukreator » 09 sie 2015, 00:08

No dobra, niech przedstawie szanownym kolegom sprawę jasno.

Nie ulega wątpliwości to, że przy tak ustawionym zapłonie auto będzie jechało.

Jednak mocno wątpię w sensowność tej metody z kilku powodów.

1. Palec zapłonowy może obracać się na swojej osi nawet o kilka(2-3) stopni względem niej, wymaga to użycia siły, jednak jego pozycja nie jest "jedyna prawdziwa", może to być kilka stopni w tą, czy w tamtą stronę, ponieważ producent palca zapłonowego przyjął jakąś tolerancję szerokości wpustu na klin ustalający pozycję palca zapłonowego na osi aparatu zapłonowego. To czyni wszelkie pomiary czy nastawy niedokładnymi, bo mogąc przekręcić palec na swojej osi o te 2-3 stopnie w przód, jaką mamy pewność, że ustalamy wyprzedzenie zapłonu na 13 stopni, czy 17 stopni ? Przecież to istotnie zakłóca nam pomiar, pomiar który opieramy przecież na odczuciach wzrokowych, posługując się pozycją czegoś, względem czegoś.

2. "Na słuch, na oko, na czucie" to sobie można basy i soprany ustawiać w radiu. Powątpiewam w dokładność ustawienia zapłonu w okolice 15 stopni przed gmp, gdzie aparat zapłonowy jest pochylony, umieszczony w głębi komory, schowany między osprzetem silnika, często nacięcie na aparacie nie jest zorientowane tak, aby sprzyjało to odczytom i nastawom.

3. Stosunek zmiany położenia kątowego palca aparatu do zmiany położenia kątowego koła zamachowego i DODATKOWO promień i obwód korpusu aparatu i długość palca, względem obwodu i średnicy koła zamachowego.

Kolejny gwóźdź do trumny dla WZROKOWEJ OCENY momentu zapłonu.

Palec zapłonowy, aby zmienić swoje położenie kątowe o 3 stopnie, pokona drogę prawie 2mm po obwodzie, może to być ciężko zauważyć, zważywszy że pozycja do obserwacji może być utrudniona, ALE (!), przecież palec zapłonowy obraca się o połowę wolniej niż koło zamachowe (2 obroty koła zamachowgo na 1 obrót palca zapłonowego - jeśli mam wytłumaczyć dlaczego, niech ktoś zapyta, chętnie odpowiem ), jak to się ma do naszego ustawiania zapłonu ?

KAWA NA ŁAWĘ:

Zmiana położenia kątowego koła zamachowego O 5 STOPNI, spowoduje ruch palca Zapłonowgo o 1,5 mm na jego promieniu, przy założeniu, że palec zapłonowy wystaje 35mm licząc od osi aparatu zapłonowgo !

Jaka jest więc pewność, że ustawione jest właśnie 15 stopni, a nie 20 stopni, co było by krzywdą dla silnika ?
Tym bardziej, że na palcu zapłonowym nie ma żadnej kreski, centralnie po środku, mogącej pomóc w ocenie położenia palca względem nacięcia na obudowie.


4. Ostatnia rzecz. Zapłon w NG jest realizowany elektronicznie w dosłownym tego słowa znaczeniu. Wyprzedzenie zapłonu jest wyznaczane na podstawie położenia klapy przepływomierza, obrotów, prawdopodobnie temperatury silnika (cieczy chłodzącej), a w razie wykrycia stuku przez czujniki stukowe jest cofany do bezpiecznej wartości.
Nie będę sie zagłębiał w detale, bo to temat bardzo rozległy, ale inne wyprzedzenie zapłonu jest podczas rozruchu, inne podczas obrotów biegu jałowego, inne przy 2krpm itd itp. Dąże do tego, aby uzmysłowić, że wyprzedzenie zapłonu zmieniane jest dynamicznie, adekwatnie do warunków pracy. Wniosek z tego taki, że jeżeli ktoś myślał, że skoro "ustawił" na kreskę 15 stopni wyprzedzenia statycznego, to będzie miał mniej wiecej tyle przy 850rmp podczas obrotów jałowych - jest w błędzie.

Gorąco odradzam takie ustawianie zapłonu na oko - szkoda zachodu i silnika, a ustawienie zapłonu na punkt "0" wybity na kole zamachowym, jest bezpieczniejsze niż ustawianie na jakąkolwiek kreskę oznaczajacą dane wyprzedzenie. Te kreski są punktem odniesienia do ustawiania na LAMPĘ I TAKĄ REGULACJĘ MOMENTU WYPRZEDZENIA ZAPŁONU POLECAM.

Potwierdzeniem powyższego tekstu jest wypowiedź szanownego kolegi forumowicza:
nerwus1988 pisze:znaki prawie się ze sobą pokrywają
No właśnie prawie.... prawie 1,5mm w przód (5 stopni) czy w tył ?

Nie chciałem nikogo obrazić czy dotknąć w jakikolwiek sposób, ale jeżeli to zrobiłem, to przepraszam.


pozdr !

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 sie 2015, 09:39

zukreator pisze:bo mogąc przekręcić palec na swojej osi o te 2-3 stopnie w przód, jaką mamy pewność, że ustalamy wyprzedzenie zapłonu na 13 stopni, czy 17 stopni ? Przecież to istotnie zakłóca nam pomiar, pomiar który opieramy przecież na odczuciach wzrokowych, posługując się pozycją czegoś, względem czegoś.
zukreator pisze:Gorąco odradzam takie ustawianie zapłonu na oko - szkoda zachodu i silnika, a ustawienie zapłonu na punkt "0" wybity na kole zamachowym, jest bezpieczniejsze niż ustawianie na jakąkolwiek kreskę oznaczajacą dane wyprzedzenie. Te kreski są punktem odniesienia do ustawiania na LAMPĘ I TAKĄ REGULACJĘ MOMENTU WYPRZEDZENIA ZAPŁONU POLECAM.

Sam się gubisz ustawienie punktu "0" tez może być walnięte o te 10st czy 5 wtedy jaka masz pewność ze nie ustawisz 5st po gmp. Mozna by było gdybać i gdybać na ten temat.
zukreator pisze:4. Ostatnia rzecz. Zapłon w NG jest realizowany elektronicznie w dosłownym tego słowa znaczeniu. Wyprzedzenie zapłonu jest wyznaczane na podstawie położenia klapy przepływomierza, obrotów, prawdopodobnie temperatury silnika (cieczy chłodzącej), a w razie wykrycia stuku przez czujniki stukowe jest cofany do bezpiecznej wartości.

Nie będę sie zagłębiał w detale, bo to temat bardzo rozległy, ale inne wyprzedzenie zapłonu jest podczas rozruchu, inne podczas obrotów biegu jałowego, inne przy 2krpm itd itp. Dąże do tego, aby uzmysłowić, że wyprzedzenie zapłonu zmieniane jest dynamicznie, adekwatnie do warunków pracy. Wniosek z tego taki, że jeżeli ktoś myślał, że skoro "ustawił" na kreskę 15 stopni wyprzedzenia statycznego, to będzie miał mniej wiecej tyle przy 850rmp podczas obrotów jałowych - jest w błędzie.
Tu masz racje i ustawianie na znaki czy na lampę burzy system ustawiania bo i tak sterownik dobierze takie kąty zapłonu aby było bez stukowego dobierze jak najwcześniej bo uczy sie rodzaju paliwa czy ustawisz lampa czy na znaki i tak końcowy punkt się zmieni jak komputer sobie zażyczy. I jedynie co zostaje przy ustawieniu to punkt zapłonu przy rozruchu.

Zmiana położenia kątowego koła zamachowego O 5 STOPNI, spowoduje ruch palca Zapłonowgo o 1,5 mm na jego promieniu, przy założeniu, że palec zapłonowy wystaje 35mm licząc od osi aparatu zapłonowgo !



Te pomyłki 1,5mm już widać dokładność wzrokowa to pomyłka 0,5mm na obwodzie aparatu zapłonowego.
zukreator pisze:2. "Na słuch, na oko, na czucie" to sobie można basy i soprany ustawiać w radiu. Powątpiewam w dokładność ustawienia zapłonu w okolice 15 stopni przed gmp, gdzie aparat zapłonowy jest pochylony, umieszczony w głębi komory, schowany między osprzetem silnika, często nacięcie na aparacie nie jest zorientowane tak, aby sprzyjało to odczytom i nastawom.
Akurat w tym silniku jest bardzo dobry dostęp wzrokowy wystarczy stanąć z boku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl