Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[audi 80 B4 1.9 tdi 1Z] grzeje się silnik

ODPOWIEDZ
MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 paź 2015, 21:10

bozmek pisze: temp praktycznie cały czas 92-95
Przy takiej temp.cała chłodnica powinna być gorąca ...jak nie jest ,to według mnie ewidentnie nie drożna...druga opcja ,choć mniej prawdopodobna ,to termostat ....to że nowy i z serwisu ,nie znaczy że nie mógł paść ...ja tym nowym "produktom " jakoś nie wierzę :roll: nie raz już widziałem takie padnięte nówki sztuki ,niby ori ...ale teraz nic porządnego nie produkują ,nawet znane markowe firmy schodza na psy z jakością :-/ wolę założyć stary ori czujnik temp.paliwa ,niż nówkę "boscha " ze sklepu ....bo wiem że ten stary ,przezyje ten nowy na 200% A z odkamieniaczem bym uważał ,bo jak chlodnica i nagrzewnica stara ,to może tak odkamienić ,że się rozszczelni ;-)
Ostatnio zmieniony 03 paź 2015, 21:23 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 03 paź 2015, 21:28

Musze ją właśnie pomacać ;) bo coś za bardzo mi ta temp wzrasta gdzieś kawałek górki i odrazy temp w gore a jeżdżę tym autem od 2011 r i tak nie było na pocztaku teraz od 1-1,5 roku tak się robi. trzeba bd spróbować ja płuknac pewnie

[ Dodano: 2015-10-03, 21:28 ]
Tylko płukać cały układ czy sama chłodnice? No nowe nie sa na pewno pewnie maja 20 lat tyle co auto ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 04 paź 2015, 12:16

A czyściłeś ją kiedyś z zewnątrz? Zanim zaczniesz rozbierać po kolei każdy element układu weź kompresor i porządnie ją przedmuchaj...

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 04 paź 2015, 12:26

Przednia mam chłodnice z klimy jak myje to czasami karcherem z woda tam przepłukam. A jak wypuszcze z niej płyn i zaleje woda z octem ciepła 1;1?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 04 paź 2015, 12:54

Kercherem nie wyczyścisz porządnie chłodnicy tylko ten brud zmoczysz. Też kiedyś czyściłem kercherem ale dopiero jak była sucha i przedmuchałem ją kompresorem widać było różnice. I nie mówię tu o fuknięciu tu i tam tylko porządne przedmuchanie żeberko po żeberku. Mnie to z godzinę zajęło.
Ja bym pierw przedmuchał a później zajął się termostatem bo on w pierwszej kolejności jest podejrzany.
Chłodnica raczej nie powinna być zasyfiona. Ostatnio wymieniałem nagrzewnice i po 22 latach jazdy w środku była czysta tzn żadnych większych złogów. Także nie wiem czemu chłodnica miała by być zatkana. chyba że ktoś wcześniej jeździł na wodzie lub zalał jakiś uszczelniacz itp.
Sam kwasek niewiele wyczyści gdyż on głowinie zżera kamień.Kamień na pewno usunie ale jakiś szlam itp to raczej może nie ruszyć.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 16 paź 2015, 18:34

Najwyżej jutro ja wymontuje bo tak jej nie dmuchnę bo z przody chłodnica klimy siedzi. Powiem ci że tez podejrzewam termostat bo jak miałem założony wcześniejszy wahler to chyba tak nie było z tego co pamiętam a 2 lata temu zmieniłem na org z serwisu i tak mi sie wydaje ze to po termostacie juz tak ta temp była wyższa hmm. wymienie termostat najwyżej 30 zł nie taki pieniądz a może zaoszczędzić kupę roboty i czasu.

[ Dodano: 2015-10-16, 18:34 ]
I tak wydmuchałem dzisiaj chłodnice kompresorem nie wyjmowałem jej bo mam klimę i i tek nie bardzo dostęp tylko wentylatory odsunąłem i trochę z przodu trochę z tyłu i leciało syfu dość kilka razu dmuchałem wymieniłem też termostat na wahlera zalałem płyn odpowietrzyłem nagrzałem do 90 i w droge daleko nie jechałem jakieś 8km ale tak 120-140 i temp stała 90 na zewnątrz 14 stopni było tak ze chyba jest lepiej z ta temperatura :->

mariokrakow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 13 mar 2013, 12:29
Lokalizacja: Niepołomice

aaz 1.9TD

Post autor: mariokrakow » 01 gru 2015, 01:15

Witam u mnie ostatnio temp utrzymuje sie cały czas w granicach 100° wymienilem termostat, pompe wody (zaczynała lać) i dalej to samo, chlodnica cała robi się ciepła węże tak samo, czy czujnik temp od zegarow mógł by stopniowo zacząć sie psuć? Wzrastanie temp nie zaczelo sie z dnia na dzień tylko stopniowo auto grzalo sie coraz bardziej az teraz podchodzi juz do 100 :-/

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 01 gru 2015, 07:11

A sprawdzałeś temp vagiem? być może ze czujnik z tyłu głowicy przeklamuje

mariokrakow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 13 mar 2013, 12:29
Lokalizacja: Niepołomice

Post autor: mariokrakow » 01 gru 2015, 10:25

bozmek pisze:A sprawdzałeś temp vagiem? być może ze czujnik z tyłu głowicy przeklamuje
Ja nie mam kompa mam silnik 1.9TD

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 gru 2015, 16:08

Sprawdź miernikiem rezystancje czujnika i będziesz widział czy to jego wina.

mariokrakow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 13 mar 2013, 12:29
Lokalizacja: Niepołomice

Post autor: mariokrakow » 01 gru 2015, 20:08

hudy pisze:Sprawdź miernikiem rezystancje czujnika i będziesz widział czy to jego wina.
To wole wymienic czujnik bo sie nie znam na tym zeby pomiezyc

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 gru 2015, 20:19

Znajdź w Internecie jak to zmierzyć. A czujnik kup najlepiej oryginalny lub dobry=drogi zamiennik bo te tanie nie są nic warte.

cielakoer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 paź 2009, 15:54
Lokalizacja: sopot

Post autor: cielakoer » 05 kwie 2016, 17:01

Witam.
Odświeżam temat, ponieważ mam problem z grzaniem się auta (2.0 abt 92r.) a nie znalazłem takich objawów w tym i podobnych tematach. Domyślam się usterki ale wolałbym potwierdzenia:)
Auto grzeje się na trasie w normalnym czasie, przy normalnej jeździe ale wskaźnik nie zatrzymuje się na 90st. (prawdopodobnie mam też walnięty czujnik temp.) dochodzi do 102st. i wtedy załącza wiatrak, który przy obecnych temperaturach bardzo rzadko się wyłącza a temp. maksymalnie skacze do 105st. i dalej nie rusza (płynu też nie wyrzuca ze zbiorniczka), często jest tak, że gdy gwałtownie wystartuje to temperatura na wskaźniku też delikatnie opada. Gdy auto się rozgrzewa zauważyłem, że chłodnica zaczyna się grzać (stojąc od przodu auta) od prawego górnego rogu do lewego i do połowy w dół. Cała dolna część jest ledwo co ciepła natomiast termostat prawdopodobnie działa dobrze bo dolny wąż jest równie gorący jak górny. Obstawiam zatkaną chłodnice ale czy mogę przez to wykluczyć pompe wody, która nie cieknie i uszczelke pod głowicą? Mogę coś jeszcze sprawdzić żeby się upewnić?
Z góry dziękuje za odp.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 kwie 2016, 19:00

cielakoer, moim zdaniem szukasz dziury w całym :-P
Jedynie co to można dwie rzeczy zrobić podmienić czujnik od kogoś na próbę i zobaczyc efekt lub spróbować przepłukać układ chłodzenia ale obstawiam tani zamiennik czujnika założony.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 05 kwie 2016, 19:47

U mnie chłodnica tak samo się nagrzewa a jest drożna. Najpierw góra później dół

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl