Przy takiej temp.cała chłodnica powinna być gorąca ...jak nie jest ,to według mnie ewidentnie nie drożna...druga opcja ,choć mniej prawdopodobna ,to termostat ....to że nowy i z serwisu ,nie znaczy że nie mógł paść ...ja tym nowym "produktom " jakoś nie wierzę :roll: nie raz już widziałem takie padnięte nówki sztuki ,niby ori ...ale teraz nic porządnego nie produkują ,nawet znane markowe firmy schodza na psy z jakością wolę założyć stary ori czujnik temp.paliwa ,niż nówkę "boscha " ze sklepu ....bo wiem że ten stary ,przezyje ten nowy na 200% A z odkamieniaczem bym uważał ,bo jak chlodnica i nagrzewnica stara ,to może tak odkamienić ,że się rozszczelnibozmek pisze: temp praktycznie cały czas 92-95
[audi 80 B4 1.9 tdi 1Z] grzeje się silnik
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ostatnio zmieniony 03 paź 2015, 21:23 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.
Musze ją właśnie pomacać bo coś za bardzo mi ta temp wzrasta gdzieś kawałek górki i odrazy temp w gore a jeżdżę tym autem od 2011 r i tak nie było na pocztaku teraz od 1-1,5 roku tak się robi. trzeba bd spróbować ja płuknac pewnie
[ Dodano: 2015-10-03, 21:28 ]
Tylko płukać cały układ czy sama chłodnice? No nowe nie sa na pewno pewnie maja 20 lat tyle co auto
[ Dodano: 2015-10-03, 21:28 ]
Tylko płukać cały układ czy sama chłodnice? No nowe nie sa na pewno pewnie maja 20 lat tyle co auto
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Kercherem nie wyczyścisz porządnie chłodnicy tylko ten brud zmoczysz. Też kiedyś czyściłem kercherem ale dopiero jak była sucha i przedmuchałem ją kompresorem widać było różnice. I nie mówię tu o fuknięciu tu i tam tylko porządne przedmuchanie żeberko po żeberku. Mnie to z godzinę zajęło.
Ja bym pierw przedmuchał a później zajął się termostatem bo on w pierwszej kolejności jest podejrzany.
Chłodnica raczej nie powinna być zasyfiona. Ostatnio wymieniałem nagrzewnice i po 22 latach jazdy w środku była czysta tzn żadnych większych złogów. Także nie wiem czemu chłodnica miała by być zatkana. chyba że ktoś wcześniej jeździł na wodzie lub zalał jakiś uszczelniacz itp.
Sam kwasek niewiele wyczyści gdyż on głowinie zżera kamień.Kamień na pewno usunie ale jakiś szlam itp to raczej może nie ruszyć.
Ja bym pierw przedmuchał a później zajął się termostatem bo on w pierwszej kolejności jest podejrzany.
Chłodnica raczej nie powinna być zasyfiona. Ostatnio wymieniałem nagrzewnice i po 22 latach jazdy w środku była czysta tzn żadnych większych złogów. Także nie wiem czemu chłodnica miała by być zatkana. chyba że ktoś wcześniej jeździł na wodzie lub zalał jakiś uszczelniacz itp.
Sam kwasek niewiele wyczyści gdyż on głowinie zżera kamień.Kamień na pewno usunie ale jakiś szlam itp to raczej może nie ruszyć.
Najwyżej jutro ja wymontuje bo tak jej nie dmuchnę bo z przody chłodnica klimy siedzi. Powiem ci że tez podejrzewam termostat bo jak miałem założony wcześniejszy wahler to chyba tak nie było z tego co pamiętam a 2 lata temu zmieniłem na org z serwisu i tak mi sie wydaje ze to po termostacie juz tak ta temp była wyższa hmm. wymienie termostat najwyżej 30 zł nie taki pieniądz a może zaoszczędzić kupę roboty i czasu.
[ Dodano: 2015-10-16, 18:34 ]
I tak wydmuchałem dzisiaj chłodnice kompresorem nie wyjmowałem jej bo mam klimę i i tek nie bardzo dostęp tylko wentylatory odsunąłem i trochę z przodu trochę z tyłu i leciało syfu dość kilka razu dmuchałem wymieniłem też termostat na wahlera zalałem płyn odpowietrzyłem nagrzałem do 90 i w droge daleko nie jechałem jakieś 8km ale tak 120-140 i temp stała 90 na zewnątrz 14 stopni było tak ze chyba jest lepiej z ta temperatura :->
[ Dodano: 2015-10-16, 18:34 ]
I tak wydmuchałem dzisiaj chłodnice kompresorem nie wyjmowałem jej bo mam klimę i i tek nie bardzo dostęp tylko wentylatory odsunąłem i trochę z przodu trochę z tyłu i leciało syfu dość kilka razu dmuchałem wymieniłem też termostat na wahlera zalałem płyn odpowietrzyłem nagrzałem do 90 i w droge daleko nie jechałem jakieś 8km ale tak 120-140 i temp stała 90 na zewnątrz 14 stopni było tak ze chyba jest lepiej z ta temperatura :->
-
- Forum Audi 80
- Posty: 24
- Rejestracja: 13 mar 2013, 12:29
- Lokalizacja: Niepołomice
aaz 1.9TD
Witam u mnie ostatnio temp utrzymuje sie cały czas w granicach 100° wymienilem termostat, pompe wody (zaczynała lać) i dalej to samo, chlodnica cała robi się ciepła węże tak samo, czy czujnik temp od zegarow mógł by stopniowo zacząć sie psuć? Wzrastanie temp nie zaczelo sie z dnia na dzień tylko stopniowo auto grzalo sie coraz bardziej az teraz podchodzi juz do 100
-
- Forum Audi 80
- Posty: 24
- Rejestracja: 13 mar 2013, 12:29
- Lokalizacja: Niepołomice
-
- Forum Audi 80
- Posty: 24
- Rejestracja: 13 mar 2013, 12:29
- Lokalizacja: Niepołomice
Witam.
Odświeżam temat, ponieważ mam problem z grzaniem się auta (2.0 abt 92r.) a nie znalazłem takich objawów w tym i podobnych tematach. Domyślam się usterki ale wolałbym potwierdzenia:)
Auto grzeje się na trasie w normalnym czasie, przy normalnej jeździe ale wskaźnik nie zatrzymuje się na 90st. (prawdopodobnie mam też walnięty czujnik temp.) dochodzi do 102st. i wtedy załącza wiatrak, który przy obecnych temperaturach bardzo rzadko się wyłącza a temp. maksymalnie skacze do 105st. i dalej nie rusza (płynu też nie wyrzuca ze zbiorniczka), często jest tak, że gdy gwałtownie wystartuje to temperatura na wskaźniku też delikatnie opada. Gdy auto się rozgrzewa zauważyłem, że chłodnica zaczyna się grzać (stojąc od przodu auta) od prawego górnego rogu do lewego i do połowy w dół. Cała dolna część jest ledwo co ciepła natomiast termostat prawdopodobnie działa dobrze bo dolny wąż jest równie gorący jak górny. Obstawiam zatkaną chłodnice ale czy mogę przez to wykluczyć pompe wody, która nie cieknie i uszczelke pod głowicą? Mogę coś jeszcze sprawdzić żeby się upewnić?
Z góry dziękuje za odp.
Odświeżam temat, ponieważ mam problem z grzaniem się auta (2.0 abt 92r.) a nie znalazłem takich objawów w tym i podobnych tematach. Domyślam się usterki ale wolałbym potwierdzenia:)
Auto grzeje się na trasie w normalnym czasie, przy normalnej jeździe ale wskaźnik nie zatrzymuje się na 90st. (prawdopodobnie mam też walnięty czujnik temp.) dochodzi do 102st. i wtedy załącza wiatrak, który przy obecnych temperaturach bardzo rzadko się wyłącza a temp. maksymalnie skacze do 105st. i dalej nie rusza (płynu też nie wyrzuca ze zbiorniczka), często jest tak, że gdy gwałtownie wystartuje to temperatura na wskaźniku też delikatnie opada. Gdy auto się rozgrzewa zauważyłem, że chłodnica zaczyna się grzać (stojąc od przodu auta) od prawego górnego rogu do lewego i do połowy w dół. Cała dolna część jest ledwo co ciepła natomiast termostat prawdopodobnie działa dobrze bo dolny wąż jest równie gorący jak górny. Obstawiam zatkaną chłodnice ale czy mogę przez to wykluczyć pompe wody, która nie cieknie i uszczelke pod głowicą? Mogę coś jeszcze sprawdzić żeby się upewnić?
Z góry dziękuje za odp.