Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 tdi 1Z] jak wyczyscic nastawnik pompy ?

Awatar użytkownika
Tdi B4 117Ps
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 25 lis 2007, 14:41
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Tdi B4 117Ps » 10 lut 2008, 18:16

Szukam kogos kto nastawi nastawnik z pomorza :!:

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 11 lut 2008, 00:10

nastawi??

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 11 lut 2008, 15:06

radi88 pisze:
WOJTEK26 pisze:Pompa do 94 ma nastawnik potencjometryczny ( nie mozna wyczyscic tylko wymiana) a po 94 wychodziły juz z nastawnikiem indukcyjnym( te mozna regenerowac koszt około 300zł)
Mowiac wymiana masz na mysli wymiane nastawnika na nowy ? czy wymiana calej pompy na inna uzywana ? jak jest z wymiana starej pompy na nowsza po 94r bedzie dzialac ? spotkalem sie z opiniami ze mozna.
Mozna wymienic pompe z nastawnikiem potencjometrycznym na indukcyjny ale wtedy trzeba równiez zmieniac ECU bo nast indukc sterowany jest napieciem zmiennym apotencj stalym i przepływke tez trzeba zmienic pierburga

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 11 lut 2008, 15:13

Tak jak kolega napisał do wym potrzeba praktycznie wszystkiegi wraz z wiazka elektryczna wiec jest to nie opłacalne, taniej bedzie kupic nowy nastawnik

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 11 lut 2008, 15:25

WOJTEK26 pisze:Pompa do 94 ma nastawnik potencjometryczny ( nie mozna wyczyscic tylko wymiana) a po 94 wychodziły juz z nastawnikiem indukcyjnym( te mozna regenerowac koszt około 300zł)
nawet jak by sie przycinal nie mozna go wyczyscic :?: robierales taki nastawnik potencjometryczny :?: wiem ze jak potencjometr sie zuzyje to do wyrzucenia jest a ma moze ktos zdjecie tego potecjometra :?: :?: jesli sie nie myle to reszta jest ta sama co w indukcyjnym

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 11 lut 2008, 15:50

no wlasnie nie da sie go rozebrac na drobne i w tym caly problem :P

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 11 lut 2008, 15:56

to jak oni to wszytko tam zamontowali ja jeszcze nie rozbieralem nastawnika poten mam taki tylko nie chce go popsuc ale jak sie nie rozbierze to sie nie bedzie wiedzialo

[ Dodano: 2008-02-11, 16:01 ]
adamm moze masz zdjecie troche rozebranego nast poten :?: wiem ze jestes specjalista od nast :mrgreen:

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 11 lut 2008, 21:22

potencjometrycznego nie rozbieralem

widzialem go tylko czesciowo i nie rozbierzesz go latwo dlatego ze palec czujnika ktoryw indukcyjnym jest na stozku + dokrecony sruba w potencjometrycznym jest wprasowany.

jesli mialbym jakis nastawnik potencjometryczny do zabawy moze bym cos wymyslil

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 11 lut 2008, 22:47

panowie nie wiem czy juz ktoś zadał to pytanie jesli tak to nie doczytałem ale tak wogóle to przez co nastawnik sie brudzi i trzeba go czyścić?? przez jazde np na kiepskim paliwie czy przez cos innego?? niektórzy maja zrobione po 250 000km i muszą czyścić nastawnik a inni maja po 400 000 i wszystko śmiga jak nowe. od czego to zalezy??

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 12 lut 2008, 01:15

hudy pisze:panowie nie wiem czy juz ktoś zadał to pytanie jesli tak to nie doczytałem ale tak wogóle to przez co nastawnik sie brudzi i trzeba go czyścić?? przez jazde np na kiepskim paliwie czy przez cos innego?? niektórzy maja zrobione po 250 000km i muszą czyścić nastawnik a inni maja po 400 000 i wszystko śmiga jak nowe. od czego to zalezy??
no to po czesci sam sobie opowiedziales jedni robia 250kkm inni 400kkm czyli od paliwa
i od tego jak sie dba o auto trzeba czasem filtr paliwa zmieniac sa tacy co i bak czyszcza zawsze znajdzie sie jakis syf a napenno w nastawniku tez cos sie zciera za kazdym razem jak wcisniesz gaz to wirnik sie obraca wiec jest tam jakies tarcie

jesli ktos ma problemy z nastawikiem a do adamma ma daleko to ja jestem w krakowie i czasem w jasle mozecie domnie walic jak w dym jesli chodzi o vag to tez

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 12 lut 2008, 06:46

zuzyciu ulegaja niektóre elementy pompy tzn tworza sie malutkie opilki które przyczepiaja sie do elektromagnesupowodujac zacinanie sie nastawnika dlatego tez czyszczenie polega na usunieciu tych opilków metalu i oczywiscie syfu jaki przedostaje sie z zanieczyszczonego paliwa

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 12 lut 2008, 07:33

karol121 pisze:zuzyciu ulegaja niektóre elementy pompy tzn tworza sie malutkie opilki które przyczepiaja sie do elektromagnesupowodujac zacinanie sie nastawnika dlatego tez czyszczenie polega na usunieciu tych opilków metalu i oczywiscie syfu jaki przedostaje sie z zanieczyszczonego paliwa

i dodam tylko ze plukanie tego srodkami do czysczenia ukladu paliwowego na niewiele sie zda :P

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 12 lut 2008, 12:38

zgadzm sie bo opilki juz sie nie odczepia :mrgreen:

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 12 lut 2008, 16:45

karol121 pisze:zgadzm sie bo opilki juz sie nie odczepia :mrgreen:
odczepia jak je potraktujesz szczoteczka do zebow :D :mrgreen:

mietek81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 25 mar 2007, 10:00

Post autor: mietek81 » 14 lut 2008, 13:19

witam panowie wczoraj byłem czysci w swoim audi nastawnik bo tez miałem tkaie objawy szarpania mam ten nastawnik co przewod paliwowy wchodzi tak z boku czyli mozna przy tym robic.. gosc czysci nastawniki w takiej maszynie uktra dzwiekowej jakos tak wszystko luks auto zaczeło ianczej jezdzic az niechce sie zniego wysiadac hehe jak ktos chce namiar z podkarpacia to prosze pisac....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl