Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 tdi 1Z] jak wyczyscic nastawnik pompy ?

marthen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 12 sty 2011, 00:27

Post autor: marthen » 23 lut 2012, 13:59

Dzięki za propozycję.

Po przeanalizowaniu tego manuala będę próbował zrobić to samemu w końcu jakieś nowe doświadczenie.

Tylko o co chodzi z tym trafieniem w otwór ten pierścień może się obrócić czy trzeba uważać aby podczas wyciągania nastawnika z pompy nim przypadkiem nie poruszyć i zmienić jego pozycji.

Jeżeli może się obracać to jaki jest problem z trafieniem w zagłębienie pierścienia??

Bo nie rozumiem co jest trudnego w trafieniu w otwór :mrgreen:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 23 lut 2012, 14:06

Jeżeli może się obracać to jaki jest problem z trafieniem w zagłębienie pierścienia??
Obraca się oraz porusza w przód/tył.
marthen pisze:Bo nie rozumiem co jest trudnego w trafieniu w otwór
Przy odrobinie wprawy można trafiać w otworki nawet po ciemku <ok>

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 23 lut 2012, 14:30

marthen pisze:Dzięki za propozycję.

Po przeanalizowaniu tego manuala będę próbował zrobić to samemu w końcu jakieś nowe doświadczenie.

Tylko o co chodzi z tym trafieniem w otwór ten pierścień może się obrócić czy trzeba uważać aby podczas wyciągania nastawnika z pompy nim przypadkiem nie poruszyć i zmienić jego pozycji.

Jeżeli może się obracać to jaki jest problem z trafieniem w zagłębienie pierścienia??

Bo nie rozumiem co jest trudnego w trafieniu w otwór :mrgreen:
Jak zdejmiesz nastawnik to zobaczysz o co chodzi. Trafić nie jest problemem. Może Ci się udać za 1 albo 3 razem, ale musisz mieć pewność że siedzi we właściwym miejscu zanim odpalisz auto.
Wymieniając uszczelkę pod nastawnikiem udało mi się trafić za 1 razem (choć 1 raz to robiłem), ale że nie wiedziałem jaka jest różnica jak się nie trafi to zdjąłem i za 2 razem nie trafiłem. A różnicę było czuć ruszając poziomo nastawnikiem. Jak się nie trafi to jest łatwiej nim ruszać w poziomie.

Rozmys11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 27 kwie 2010, 15:47

Re: [b4 tdi 1Z] jak wyczyscic nastawnik pompy ?

Post autor: Rozmys11 » 11 lip 2017, 10:09

Panowie, Pytanie:

Jak często czyścicie u siebie nastawnik???


8 miesięcy temu czyściłem nastawnik, falowały obroty na jałowym. Po czyszczeniu super.
Od tygodnia znów falują obroty. Auto rocznie przejeżdza średnio 10tys. także nie za dużo.

Czy u was tez z taką częstotliwością się od brudzi?
Ostatnio zmieniony 11 lip 2017, 18:59 przez Rozmys11, łącznie zmieniany 1 raz.

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Re: [b4 tdi 1Z] jak wyczyscic nastawnik pompy ?

Post autor: jarowlkp » 11 lip 2017, 10:26

jak pompa straciła gładzie i zaczęła produkcje opiłków to będziesz miał powtórkę z rozrywki w krótkim czasie , wiec albo czyścisz co 10 tys. km albo szukasz dobrego dołu pompy , polecam zgłosić się po pewniaka do Muniora .

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [b4 tdi 1Z] jak wyczyscic nastawnik pompy ?

Post autor: krzyn33 » 11 lip 2017, 12:37

jarowlkp pisze:jak pompa straciła gładzie i zaczęła produkcje opiłków to będziesz miał powtórkę z rozrywki w krótkim czasie , wiec albo czyścisz co 10 tys. km albo szukasz dobrego dołu pompy , polecam zgłosić się po pewniaka do Muniora .
Potwierdzam. W maju przerabiałem ten temat u siebie. U mnie to nawet 3 miesiące nastawnik nie wytrzymał. Pompa od Muniora załatwiła sprawę okok

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 11 lip 2017, 12:41

Niestety Pompa do wymiany ( dół pompy)
Nastawnik swój wyczyścisz i założysz ponownie.

Pewnie poczęstowałeś pompę czymś co tylko przypomina ON
Dolewaj olej Orlen 2T czerwony do paliwa, ze 100 ml na karnister ropy.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 lip 2017, 15:11

jarowlkp pisze:jak pompa straciła gładzie i zaczęła produkcje opiłków to będziesz miał powtórkę z rozrywki w krótkim czasie , wiec albo czyścisz co 10 tys. km albo szukasz dobrego dołu pompy , polecam zgłosić się po pewniaka do Muniora .
Wszystko się zgadza .Tyle że takiego "pewniaka" można też szybciutko "załatwić ",wystarczy raz zalać trefnego paliwa ...olej jako dodatek do ropy ,oczywiscie może zapobiec takim sytuacjom .Lanie oleju jak już pompa jest podtarta i zawala co parę tys nastawnik opiłkami ,niestety nic już nie pomoże.Jak mamy taką pompę produkującą nadmierną ilość opiłków ,mamy dwa wyjscia ,pierwsze to tak jak napisali poprzednicy ,wymiana dołu pompy na taki który opiłków nie produkuje , a pużniej pilnowanie dolewania oleju do ropy .Drugie wyjście to zakładamy w nastawniku zamiast ori słabego magnesu ,mocny magnes neodymowy ,który nie przepuści już żadnego opiłka do wnętrza nastawnika i nie bedzie potrzeby rozbierania nastawnika

Rozmys11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 27 kwie 2010, 15:47

Post autor: Rozmys11 » 11 lip 2017, 19:01

MUNIOR pisze: Drugie wyjście to zakładamy w nastawniku zamiast ori słabego magnesu ,mocny magnes neodymowy ,który nie przepuści już żadnego opiłka do wnętrza nastawnika i nie bedzie potrzeby rozbierania nastawnika
Good idea okok

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl