Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z 19 TDI] nie grzeje sie

Awatar użytkownika
kermit1978
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 19 lip 2009, 14:12
Lokalizacja: Zamość

Post autor: kermit1978 » 08 wrz 2010, 18:38

No dobrze może i nie jest ok. W takim razie przypomnijmy sobie w jakiej temperaturze ten wąż na dole ma się zrobić ciepły? Po czym pochwalmy się jakie są wyniki w naszych autkach. Ja osobiście wypowiem się w sobotę wieczorokiem bo dopiero wtedy będę miał dłuższą traskę bo teraz na tygodniu to do pracy mam zaledwie 3 km więc ledwo skazówka się przechyla od temperatury :)

Olszak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1678
Rejestracja: 12 kwie 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo

Post autor: Olszak » 08 wrz 2010, 19:06

trepek pisze:Nie jest OK, termostat szwankuje. Krótki obieg wody to silnik + nagrzewnica więc nie ma możliwości by odprowadzić tyle ciepła, aby woda miała 70*C.

Wpływ niskiej temp:
- wyższe spalanie
- gęstszy olej

Jeśli koledzy, na konsoli pokazuje Wam 70*C a dolny wąż chłodnicy (i sama chłodnica) stają się ciepło - termostat walnięty.
No jutro trasa do szkoły 10 km troszke korka bd napewno ale zobacze 90 stopni nie bd napewno. Bd 70 zobacze ten wąż jak bd ciepły to też bd musiał termostat wymienić

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 08 wrz 2010, 20:09

Olszak pisze:No jutro trasa do szkoły 10 km troszke korka bd napewno ale zobacze 90 stopni nie bd napewno. Bd 70 zobacze ten wąż jak bd ciepły to też bd musiał termostat wymienić
jak na wskaźniku będzie 70 a na silniku 90 to też dolny wąż będzie gorący <ok>

kiedyś mi wcale nie wskazywał temperatury i wymieniłem czujnik (szary 3-pinowy) i pokazywał ładnie 90*C, po jakimś czasie zaczął pokazywać 70 i wymieniłem termostat, po wymianie termostatu wskaźnik pokazywał 90*C do momentu aż go przegoniłem kilka minut na trasie(30 min. po wymianie termostatu), potem zaczął pokazywać 70*C i po kilku miesiącach zaczęła mi migać czerwona lampka od wody w liczniku, kupiłem nowy czujnik i pokazuje ładnie 90*C

insectteam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 19 sie 2010, 12:24

Post autor: insectteam » 29 paź 2010, 22:00

podepnę się pod temat - u mnie też została wymieniona chłodnica i termostat ( zanim dostałem auto od ojca ) - temperatura w trasie nie dochodzi nawet do 50 stopni ( ledwie pierwszą kreskę łapie ) , natomiast na postoju po 5-10 min ładnie dochodzi do 90 i troszkę powyzej włącza się wentylator. Czyżby to mógłbyć termostat ??? Dodam tylko że pomimo iż temp. jest tak niska na wskaźniku ogrzewanie działa rewelacyjnie ...

P.S niestety i pali dużo więcej i oleju jak brał 200ml na 1000 km tak teraz muszę dolewać 0.5l na 400-500km
Ostatnio zmieniony 29 paź 2010, 22:18 przez insectteam, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 29 paź 2010, 22:03

Tak, może to być teermostat.
Na nagrzewnice zawsze dochodzi ciepły płyn chłodniczy. Termostat przełącza czy obieg ma iść też na chłodnicę czy nie.

insectteam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 19 sie 2010, 12:24

Post autor: insectteam » 29 paź 2010, 22:17

jeszcze podpytam bardziej doświadczonych kolegów - jaka powinnna być temp. otwarcia termostatu dla 1.6TD ?? Gdzieś, kiedyś znalazłem to na forum ale teraz nie mogę tam wrócić :-/ ...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 29 paź 2010, 23:04

Ok 87*C. Zresztą granica jest płynna bo zależy od konkretnego termostatu. Może nawet i pisac 87*C ale jak termostat tani to i przy 90*C może się otwierać.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 paź 2010, 23:12

insectteam pisze:temperatura w trasie nie dochodzi nawet do 50 stopni ( ledwie pierwszą kreskę łapie ) , natomiast na postoju po 5-10 min ładnie dochodzi do 90 i troszkę powyzej włącza się wentylator. Czyżby to mógłbyć termostat ???
Nie ma prostszego testu jak sprawdzenie dolnego przewodu od chłodnicy do termostatu ,do temperatury ok.85 stopni na wskażniku powinien być zimny ,jak nie bedzie zimny ,to termostat do bani bo nie trzyma

veteran
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:14

Post autor: veteran » 30 paź 2010, 21:59

Z tym pokazywaniem temperatury w 80 to różnie bywa. W poprzedniej (TD z '94) po wymianie termostatu wskazówka pokazywała równo 90 stopni po rozgrzaniu silnika. W tej chwili mam TDI i dopiero po wymianie termostatu na oryginalny audi i wyczyszczeniu czujnika temperatury (delikatnie!) pokazuje mi po rozgrzaniu 85-87 stopni (czyli idealna temperatura otwarcia obiegu).

Swoją drogą przy tej temperaturze potrzebuję dobrych kilku kilometrów (jazda podmiejska), żeby silnik rozgrzał się do 70-80 stopni. Na trasie dochodzi zdecydowanie szybciej.

insectteam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 19 sie 2010, 12:24

Post autor: insectteam » 31 paź 2010, 14:28

... u mnie na 100% termostat do wymiany - silnik, chłodnica i rury ładnie grzeją się od momentu odpalenia więc duży obieg otwarty od razu

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 29 lis 2010, 17:52

a ja mam teraz tez problemik z niedogrzaniem silnnika zaczely sie mrozy i jak jade do pracy ok30km to temp urosnie max do 80stopni wskazania z licznika a jak go zostawie na wolnych obrotach to spada jeszcze bardziej nawet do 50 mmiał może ktoś podobny przypadek dodam że termostat wymieniany i dalej to samo dziś zasłoniłem chłodnice kartonem zobacze może coś to pomoże

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 29 lis 2010, 18:03

Kolego, a jak masz te 80 na blacie, to dolny waz od chlodnicy jest zimny? (jak termostat sprawny to powinien byc zimny) bo to ze termostat byl wymieniany wcale nie oznacza ze jest sprawny ;)

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 29 lis 2010, 21:04

tak jest tak jak piszesz puki nie zagrzeje sie do 90 termostat nie puszcza więc go wykluczam zasłoniłem chłodnice i co zauwazylem po przejechaniu 10km auto rozgrzalo sie do ok80 stopni wskazowka kawalatek za kreseczka jak miałeem wyłączony nadmuch jak włączyłem nadmuch na 2 to temp nieznacznie spadła jeszcze musze na vagu sprawdzic jak to wyglada

Awatar użytkownika
sebson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 15 lip 2007, 21:08
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: sebson » 29 lis 2010, 21:34

audion pisze:Kolego, a jak masz te 80 na blacie, to dolny waz od chlodnicy jest zimny? (jak termostat sprawny to powinien byc zimny) bo to ze termostat byl wymieniany wcale nie oznacza ze jest sprawny ;)
dolacze sie z pytaniem a jesli na blacie mam 90 stopni i dolny waz jest zimny?

mysza134
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 20 mar 2008, 17:12

Post autor: mysza134 » 29 lis 2010, 21:36

podepnę się widze że temp w tdi zimą jest bolączką użytkowników ja mam tak samo gdy jadę i mam wyłączony ciepły nadmuch to się szybko nagrzeje i trzyma te 87st ale gdy tylko włącze nawiew to wskazówka automatycznie spada i silnik sie nie może dogrzać czy to jest normalne, mnie to niepokoi?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl