[B4 1Z 19 TDI] nie grzeje sie
- kermit1978
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 19 lip 2009, 14:12
- Lokalizacja: Zamość
No dobrze może i nie jest ok. W takim razie przypomnijmy sobie w jakiej temperaturze ten wąż na dole ma się zrobić ciepły? Po czym pochwalmy się jakie są wyniki w naszych autkach. Ja osobiście wypowiem się w sobotę wieczorokiem bo dopiero wtedy będę miał dłuższą traskę bo teraz na tygodniu to do pracy mam zaledwie 3 km więc ledwo skazówka się przechyla od temperatury
No jutro trasa do szkoły 10 km troszke korka bd napewno ale zobacze 90 stopni nie bd napewno. Bd 70 zobacze ten wąż jak bd ciepły to też bd musiał termostat wymienićtrepek pisze:Nie jest OK, termostat szwankuje. Krótki obieg wody to silnik + nagrzewnica więc nie ma możliwości by odprowadzić tyle ciepła, aby woda miała 70*C.
Wpływ niskiej temp:
- wyższe spalanie
- gęstszy olej
Jeśli koledzy, na konsoli pokazuje Wam 70*C a dolny wąż chłodnicy (i sama chłodnica) stają się ciepło - termostat walnięty.
jak na wskaźniku będzie 70 a na silniku 90 to też dolny wąż będzie gorący <ok>Olszak pisze:No jutro trasa do szkoły 10 km troszke korka bd napewno ale zobacze 90 stopni nie bd napewno. Bd 70 zobacze ten wąż jak bd ciepły to też bd musiał termostat wymienić
kiedyś mi wcale nie wskazywał temperatury i wymieniłem czujnik (szary 3-pinowy) i pokazywał ładnie 90*C, po jakimś czasie zaczął pokazywać 70 i wymieniłem termostat, po wymianie termostatu wskaźnik pokazywał 90*C do momentu aż go przegoniłem kilka minut na trasie(30 min. po wymianie termostatu), potem zaczął pokazywać 70*C i po kilku miesiącach zaczęła mi migać czerwona lampka od wody w liczniku, kupiłem nowy czujnik i pokazuje ładnie 90*C
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 sie 2010, 12:24
podepnę się pod temat - u mnie też została wymieniona chłodnica i termostat ( zanim dostałem auto od ojca ) - temperatura w trasie nie dochodzi nawet do 50 stopni ( ledwie pierwszą kreskę łapie ) , natomiast na postoju po 5-10 min ładnie dochodzi do 90 i troszkę powyzej włącza się wentylator. Czyżby to mógłbyć termostat ??? Dodam tylko że pomimo iż temp. jest tak niska na wskaźniku ogrzewanie działa rewelacyjnie ...
P.S niestety i pali dużo więcej i oleju jak brał 200ml na 1000 km tak teraz muszę dolewać 0.5l na 400-500km
P.S niestety i pali dużo więcej i oleju jak brał 200ml na 1000 km tak teraz muszę dolewać 0.5l na 400-500km
Ostatnio zmieniony 29 paź 2010, 22:18 przez insectteam, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 sie 2010, 12:24
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie ma prostszego testu jak sprawdzenie dolnego przewodu od chłodnicy do termostatu ,do temperatury ok.85 stopni na wskażniku powinien być zimny ,jak nie bedzie zimny ,to termostat do bani bo nie trzymainsectteam pisze:temperatura w trasie nie dochodzi nawet do 50 stopni ( ledwie pierwszą kreskę łapie ) , natomiast na postoju po 5-10 min ładnie dochodzi do 90 i troszkę powyzej włącza się wentylator. Czyżby to mógłbyć termostat ???
Z tym pokazywaniem temperatury w 80 to różnie bywa. W poprzedniej (TD z '94) po wymianie termostatu wskazówka pokazywała równo 90 stopni po rozgrzaniu silnika. W tej chwili mam TDI i dopiero po wymianie termostatu na oryginalny audi i wyczyszczeniu czujnika temperatury (delikatnie!) pokazuje mi po rozgrzaniu 85-87 stopni (czyli idealna temperatura otwarcia obiegu).
Swoją drogą przy tej temperaturze potrzebuję dobrych kilku kilometrów (jazda podmiejska), żeby silnik rozgrzał się do 70-80 stopni. Na trasie dochodzi zdecydowanie szybciej.
Swoją drogą przy tej temperaturze potrzebuję dobrych kilku kilometrów (jazda podmiejska), żeby silnik rozgrzał się do 70-80 stopni. Na trasie dochodzi zdecydowanie szybciej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 sie 2010, 12:24
a ja mam teraz tez problemik z niedogrzaniem silnnika zaczely sie mrozy i jak jade do pracy ok30km to temp urosnie max do 80stopni wskazania z licznika a jak go zostawie na wolnych obrotach to spada jeszcze bardziej nawet do 50 mmiał może ktoś podobny przypadek dodam że termostat wymieniany i dalej to samo dziś zasłoniłem chłodnice kartonem zobacze może coś to pomoże
tak jest tak jak piszesz puki nie zagrzeje sie do 90 termostat nie puszcza więc go wykluczam zasłoniłem chłodnice i co zauwazylem po przejechaniu 10km auto rozgrzalo sie do ok80 stopni wskazowka kawalatek za kreseczka jak miałeem wyłączony nadmuch jak włączyłem nadmuch na 2 to temp nieznacznie spadła jeszcze musze na vagu sprawdzic jak to wyglada