Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z 19 TDI] nie grzeje sie

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 29 lis 2010, 22:20

sebson pisze:
audion pisze:Kolego, a jak masz te 80 na blacie, to dolny waz od chlodnicy jest zimny? (jak termostat sprawny to powinien byc zimny) bo to ze termostat byl wymieniany wcale nie oznacza ze jest sprawny ;)
dolacze sie z pytaniem a jesli na blacie mam 90 stopni i dolny waz jest zimny?
Obserwuj termostat.
mysza134 pisze:podepnę się widze że temp w tdi zimą jest bolączką użytkowników ja mam tak samo gdy jadę i mam wyłączony ciepły nadmuch to się szybko nagrzeje i trzyma te 87st ale gdy tylko włącze nawiew to wskazówka automatycznie spada i silnik sie nie może dogrzać czy to jest normalne, mnie to niepokoi?
Karton przed chłodnicę i będzie ok, ewentualnie termostat do wymiany.

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 30 lis 2010, 06:42

no włśnie nie zabardzo właśnie przyjechałem z pracy na dworze -7 przejechałem niecałe 30km i temp 70 stopni i chłodnica kartonem zasłonięta

Awatar użytkownika
sebson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 15 lip 2007, 21:08
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: sebson » 30 lis 2010, 09:22

trepek pisze:
sebson pisze:
audion pisze:Kolego, a jak masz te 80 na blacie, to dolny waz od chlodnicy jest zimny? (jak termostat sprawny to powinien byc zimny) bo to ze termostat byl wymieniany wcale nie oznacza ze jest sprawny ;)
dolacze sie z pytaniem a jesli na blacie mam 90 stopni i dolny waz jest zimny?
Obserwuj termostat.
mysza134 pisze:podepnę się widze że temp w tdi zimą jest bolączką użytkowników ja mam tak samo gdy jadę i mam wyłączony ciepły nadmuch to się szybko nagrzeje i trzyma te 87st ale gdy tylko włącze nawiew to wskazówka automatycznie spada i silnik sie nie może dogrzać czy to jest normalne, mnie to niepokoi?
Karton przed chłodnicę i będzie ok, ewentualnie termostat do wymiany.
Dzis mialem ok 92 stopni i waz dolny zimniutki,czyli mam rozumiec ze na 90% termostat?

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 30 lis 2010, 10:27

sebson, 92 stopnie na blacie wcale nie musi oznaczać że tyle naprawde jest, może ci zegar oszukuje.

Awatar użytkownika
sebson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 15 lip 2007, 21:08
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: sebson » 30 lis 2010, 11:40

jeszcze przed tymi chlodniejszymi dniami wskazywal dobrze,pozatym czuc ze ma jakas temperature juz chyba te 92 bo leci cieple powietrze ale nie gorace ale tylko podczas jazdy,jak stoje to leci chlodne,jade i leci cieplejsze,a z drugiej strony jak przejade nawet ze 30 km i jade jest cieple a stane np. w korku to leci chlodne nie zimne ale nie na pewno takie jak powinno byc,kupilem termostat juz i tak wiec bede na dniach zakladal i zobaczymy czy cos pomoze

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 30 lis 2010, 14:41

to kolego brardziej masz coś z nagrzewnica nie tak niz z termostatem w ta strone bym szedł

Awatar użytkownika
sebson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 15 lip 2007, 21:08
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: sebson » 30 lis 2010, 16:09

mozesz jasniej tzn.dlaczego Twoim zdaniem moze byc nagrzewnica,bo moze rzeczywiscie ide w zla strone,chcialem zaczac od termostatu ale juz sam nie wiem w takim razie,juz i tak zakupilem wiec wymienie dla swietego spokoju

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 30 lis 2010, 17:30

Koledzy co do temperatury to każdy 1z ma ten problem z nagrzewaniem.
To nie TD tylko TDI i tu niema ssania ręcznego tylko automat.
Druga sprawa to obroty silnika i odciążenie majom wpływ na temperaturę jaka jest w danym momencie.
W cieplejsze dni jak ulice są suche to nikt na pewno nie jeździ 40 czy 50 na godzinę ale 80/90 a nawet wyżej i obroty na pewno są wyższe nisz przy 40.
Co do ogrzewania w środku to sprawdź sobie czy nie ma powietrza w nagrzewnicy po spuszczeniu płynu a dopiero idź dalej. <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 lis 2010, 17:43

W TD również nie ma ssania ręcznego. Jest tylko przyśpieszacz kąta wtrysku (ręczny), a to zupełnie inna rzecz bo nie wzbogaca mieszanki paliwowej. Zresztą, w dieslach nie ma pojęcia za bogata/za uboga mieszanka znanego z benzyny, ON może być za dużo albo za mało w stosunku do powietrza.
Tak gwoli wyjaśnienia.

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 30 lis 2010, 17:44

kolego jezeli masz na blacie 92 stopnie a nie masz ciepłego powietrza a z tego co wie to woda z głowicy leci na nafrzewnice i pozniej z nagrzewnicy idzie na termostat wiec myslac logicznie to albo czujnik masz skopany od temp albo nagrzewnica ci nie puszcza zabardzo dalej czyli zapowietrzona lub zakamieniona a jak sie zachowywał jak było cieplej jak miałeś nadmuch??

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 30 lis 2010, 18:05

dokładnie mi o to chodziło tylko źle się wyraziłem.
mój błot <ok>

Awatar użytkownika
sebson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 15 lip 2007, 21:08
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: sebson » 30 lis 2010, 18:15

misiek547 pisze:kolego jezeli masz na blacie 92 stopnie a nie masz ciepłego powietrza a z tego co wie to woda z głowicy leci na nafrzewnice i pozniej z nagrzewnicy idzie na termostat wiec myslac logicznie to albo czujnik masz skopany od temp albo nagrzewnica ci nie puszcza zabardzo dalej czyli zapowietrzona lub zakamieniona a jak sie zachowywał jak było cieplej jak miałeś nadmuch??
jak bylo cieplej to szczerze nie zwracalem na to uwagi bo nie bralem na maxa ciepelka bo nie bylo takiej potrzeby,a druga rzecz czy po podlaczeniu pod komputer wyszlo by cos takiego,bo niedawno podlaczylem i bylo wszystko ok

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 30 lis 2010, 20:04

popodłączeniu pod komp możesz sprawdzić czujnik czy nie ma zaduzej rozbierzności bo jak wiadomo są dwa czujniki temp cieczy jeden od tego co widzisz na blacie a drugi daje dane do kompa i tak możesz zweryfikować czujnik ale nie nagrzewnice tu musisz troche powalczyc z tym

mysza134
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 20 mar 2008, 17:12

Post autor: mysza134 » 30 lis 2010, 20:57

Czy ktoś myśli że przez uszkodzony filtr kabinowy powietrze dmuchane przez wiatrak może mieć wpływ na ogrzewanie auta już tłumaczę o co mi chodzi kiedyś czyściłem filtr bo słabo mi dmuchało w kabinie gdy go otworzyłem byłem zdumiony,w życiu nie widziałem tak zabrudzonego filtra gdy zacząłem go czyścić to harmonijka papieru rozpadała sie w rekach filtr całkiem odchodził od ramki, gdy go poskładałem to dmuchawa dawała jak suszarka , myślę sobie że może przez to uszkodzenie wiatrak tak mocno zasysa powietrze z otoczenia nie przechodzi przez filtr tylko przez dziury przez co tak mocno potrafi wychłodzić silnik

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 lis 2010, 21:12

jetta1911 pisze:Koledzy co do temperatury to każdy 1z ma ten problem z nagrzewaniem.
Z tym się zgodzę ,ciężko to zagrzać w mrozy ,
jetta1911 pisze:To nie TD tylko TDI i tu niema ssania ręcznego tylko automat.
Automat czy ssanie to mit ,nic takiego nie istnieje w tdi .Jest tylko dawka startowa zapisana w mapie wtrysku i tyle .W td -eku jest przyspieszacz kąta wtrysku z jednoczesnym zwiększeniem obrotów ,jak pisze trepek, ze ssaniem nie ma to zupełnie nic wspólnego ;-) A na szybsze nagrzewanie się zetorka w czasie jazdy jest tylko jeden sposób : elektryczny podgrzewacz ,niestety ma małą wadę ,żre przeszło 45 Amper prądu .Jest też drugi sposób ,znacznie lepszy ,bo grzeje przed uruchomieniem silnika :webasto mokre .Ja mam ten drugi i powiem wam że wymiata,kosztował mnie 500zł ale warto było ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl