Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z 19 TDI] nie grzeje sie

Awatar użytkownika
driwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 23 sie 2009, 22:19
Lokalizacja: Dobre k.Minska Maz.

[B4 1Z 19 TDI] nie grzeje sie

Post autor: driwer » 05 wrz 2010, 21:23

Witam szanownych klubowiczów. problem jest taki otóż w tamtym tygodniu zmieniłem chłodnice bo ciekła ,od tamtej pory nie grzeje się zamiast 90/100 stopni nagrzewa się tylko do 60/70 stopni to troszkę za mało jak na dizla i pytanie czy to wina termostatu czy jakieś inne cholerstwo siadło jeżeli to termostat to powiedzcie gdzie go szukać? :oops:

syku84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 27 sie 2010, 14:46

Post autor: syku84 » 06 wrz 2010, 09:14

termostat masz niedaleko pompy wody z tyłu troszke pod spodem. Prowadza tam 3 weze do trujnika dokładnie tam znajduje sie termostat. Ale czy to termostat to nie mam pojecia. Ja mam dokładnie tak samo.Jeszcze z tym nie działałem zobacze to najblizszym czasem

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 06 wrz 2010, 10:38

Dziwne jest to, że stało się to zaraz po wymianie chłodnicy... :roll: Używka czy zamiennik??

Awatar użytkownika
driwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 23 sie 2009, 22:19
Lokalizacja: Dobre k.Minska Maz.

Post autor: driwer » 06 wrz 2010, 11:44

Niki20 pisze:Dziwne jest to, że stało się to zaraz po wymianie chłodnicy... :roll: Używka czy zamiennik??
zamiennik!!! ja pomyślałem że stara chłodnica mogła być zamulona i nie chłodziła jak trzeba a nowa jest czysta i dlatego tak sie dzieje ale warto popytać

Olszak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1678
Rejestracja: 12 kwie 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo

Post autor: Olszak » 06 wrz 2010, 11:46

Ja jak jade też mam 70 stopni prawie ciaglę. W korku dojdzie do 90 ale jak rusze to zaraz znowu spada do 70 więc dla mnie to chyba normalne

Awatar użytkownika
driwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 23 sie 2009, 22:19
Lokalizacja: Dobre k.Minska Maz.

Post autor: driwer » 06 wrz 2010, 11:47

A czy jak dizel nie ma odpowiedniej temperatury to się nic nie stanie można jeździć bez obaw bo ktoś mnie postraszył ze nie powinno sie tak jeżdzić

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 06 wrz 2010, 12:44

driwer, przy niższej temperaturze będzie Ci więcej palił i trochę bardziej podzespoły silnika będą się zużywać... Sprawdź sobie termostat czy masz dobry...

Awatar użytkownika
driwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 23 sie 2009, 22:19
Lokalizacja: Dobre k.Minska Maz.

Post autor: driwer » 06 wrz 2010, 13:48

Niki20 pisze:driwer, przy niższej temperaturze będzie Ci więcej palił i trochę bardziej podzespoły silnika będą się zużywać... Sprawdź sobie termostat czy masz dobry...
Ale płyn to trzeba spóścić czy nie??? :oops:

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 06 wrz 2010, 14:48

trzeba spuścić...
Często wskaźnik na desce źle wskazuje, co jest bolączką tego modelu i jest o tym sporo postów na forum.

Awatar użytkownika
kermit1978
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 19 lip 2009, 14:12
Lokalizacja: Zamość

Post autor: kermit1978 » 07 wrz 2010, 22:34

Ja mam podobnie koledzy, w trasie 70 do 80 a w korku dopiero dociera do 90 stopni. Termostat raczej ok gdyż dopiero po jakimś czasie jazdy wąż na dole robi się gorący - I teraz mam mieszane uczucia gdyż mógłbym zgonić to na wskażnik jak kolega wyżej pisał ale mój jak już wspomniałem wcześniej w korku pokazuje nawet po za 90 ale jak ruszę z miasta to spada niekiedy do 70. Przy czym centralne i tak grzeje aż miło.

Biorąc pod uwagę powyższe - zaczynam dochodzić do wniosku że chyba wszystko jest ok.

Jak myślicie?

Pozdro

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 wrz 2010, 22:54

Nie jest OK, termostat szwankuje. Krótki obieg wody to silnik + nagrzewnica więc nie ma możliwości by odprowadzić tyle ciepła, aby woda miała 70*C.

Wpływ niskiej temp:
- wyższe spalanie
- gęstszy olej

Jeśli koledzy, na konsoli pokazuje Wam 70*C a dolny wąż chłodnicy (i sama chłodnica) stają się ciepło - termostat walnięty.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 07 wrz 2010, 23:02

ja jak włącze grzanie na full to też temp. spada do 70*C i przy spokojnej jeździe nawet mowy nie ma żeby wzrosła, jak wyłącze grzanie to ładnie trzyma 90*C a czasem nawet koło 95*C

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 wrz 2010, 23:15

No ale to grzanie na fulla a więc jest duża wymiana cieplna.

Awatar użytkownika
karolb123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 08 wrz 2007, 18:09
Lokalizacja: stolica

Post autor: karolb123 » 07 wrz 2010, 23:25

Jak ktoś napisał zle wskaznik na desce pokazuje, w 3 osiemdziesiątkach jakimi jechalem w kazdej nawet do 80 stopni nie dochodzilo

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 08 wrz 2010, 08:01

ciężko powiedzieć.... z tym żeby wskaźnik pokazywał mi blisko 90 stopni walczyłem kilka tygodni;P
Trzy różne czujniki temperatury, dobry okazał się dopiero czwarty kupiony na szrocie;) no i dwa nowe termostaty też poszły do kosza.... Teraz wskazówka trzyma się gdzieś na 88 stopniach i dałem sobie spokój (wiadomo jak mocniej obciążony np. podjazd pod większe wzniesienie to idzie do 90).
Jeżeli wskaźnik wskazuje Ci czasem 70 a czasem 90 to na pewno nie jest ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl