[B4 1Z 19 TDI] nie grzeje sie
"veteran" jesli mozesz podpowiedz jak wyczyscic czujnik temperatury wody, to jest ten ktory znajduje sie pod zbiornikiem wody?veteran pisze: W tej chwili mam TDI i dopiero po wymianie termostatu na oryginalny audi i wyczyszczeniu czujnika temperatury (delikatnie!) pokazuje mi po rozgrzaniu 85-87 stopni (czyli idealna temperatura otwarcia obiegu).
[/quote]Radzę wymienić ,a nie liczyć na cud :mrgreen:[/quote]
Moja sytuacja wyglada tak ze mialem auto u mechanika i gdy go odebralem, wskazywal normalnie 90*C ale gdzies z weza kapalo i wody ubywalo caly czas dolewalem, gdy pewnego dnia nie grzal juz do 90. Postanowielm kupic ten specjalny proszek na stacji i uszczelnic. I mysle ze moze gdzies jakiegos syfu zlapal gdy ta woda ubywala, chyba sprobuje przeczyscic, a jesli to nie pomoze to niestety czeka mnie wydatek ;/ Moze wy koledzy macie pojecie co to moze byc?
Moja sytuacja wyglada tak ze mialem auto u mechanika i gdy go odebralem, wskazywal normalnie 90*C ale gdzies z weza kapalo i wody ubywalo caly czas dolewalem, gdy pewnego dnia nie grzal juz do 90. Postanowielm kupic ten specjalny proszek na stacji i uszczelnic. I mysle ze moze gdzies jakiegos syfu zlapal gdy ta woda ubywala, chyba sprobuje przeczyscic, a jesli to nie pomoze to niestety czeka mnie wydatek ;/ Moze wy koledzy macie pojecie co to moze byc?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wyciek z węża proszkiem :shock: Proszkiem jesli już ,uszczelnia się niewielkie wycieki z chłodnicy czy nagrzewnicy ,a nie z węża .R10Gaucho pisze:mialem auto u mechanika i gdy go odebralem, wskazywal normalnie 90*C ale gdzies z weza kapalo i wody ubywalo caly czas dolewalem, gdy pewnego dnia nie grzal juz do 90. Postanowielm kupic ten specjalny proszek na stacji i uszczelnic.
skąd załapał ? z powietrza ? bo chyba pomyj nie dolewałeśR10Gaucho pisze: I mysle ze moze gdzies jakiegos syfu zlapal gdy ta woda ubywala
ale co ty chcesz czyścić ? bo ja ciągle nie trybię co ci się dzieje ...grzeje ci się ? czy nie grzeje ? .Czyszczenie czujnika sobie daruj ,bo to strata czasu ,sprawdż ,albo najlepiej wymień termostat ,zawsze to coś konkretnego ,niż bezsensowne czyszczenie czujnikaR10Gaucho pisze:chyba sprobuje przeczyscic
MUNIOR pisze:Wyciek z węża proszkiem :shock: Proszkiem jesli już ,uszczelnia się niewielkie wycieki z chłodnicy czy nagrzewnicy ,a nie z węża .R10Gaucho pisze:mialem auto u mechanika i gdy go odebralem, wskazywal normalnie 90*C ale gdzies z weza kapalo i wody ubywalo caly czas dolewalem, gdy pewnego dnia nie grzal juz do 90. Postanowielm kupic ten specjalny proszek na stacji i uszczelnic.skąd załapał ? z powietrza ? bo chyba pomyj nie dolewałeśR10Gaucho pisze: I mysle ze moze gdzies jakiegos syfu zlapal gdy ta woda ubywalaale co ty chcesz czyścić ? bo ja ciągle nie trybię co ci się dzieje ...grzeje ci się ? czy nie grzeje ? .Czyszczenie czujnika sobie daruj ,bo to strata czasu ,sprawdż ,albo najlepiej wymień termostat ,zawsze to coś konkretnego ,niż bezsensowne czyszczenie czujnika [/quoteR10Gaucho pisze:chyba sprobuje przeczyscic
Kolego jestem w tym zielony, myslalem ze woda przechodzi jakos przez ten czujnik ale teraz juz wiem ze nie. Termostat otwiera mi normalnie i nawet gdy puszcze powietrze cieple to wali tak jak zawsze goracym gdy pokazywalo 90*C, zastanawiam sie czemu na liczniku mi nie pokazuje 90*C
Wiem ze proszek uszczelnia chlodnice, ale jakos tez uszczelnil mi weza a wiec nie cieknie
Powinno pokazywać ok. 87*CR10Gaucho pisze:zastanawiam sie czemu na liczniku mi nie pokazuje 90*C
Pewnie walnięty czujnik temperatury z sygnałem idącym do zegarów.
Zbieg okoliczności, jeszcze się z czymś takim nie spotkałem żeby proszkiem węża zalepić :shock:R10Gaucho pisze:Wiem ze proszek uszczelnia chlodnice, ale jakos tez uszczelnil mi weza a wiec nie cieknie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No jak nie ,jak tak :mrgreen: co nie znaczy że coś tam mozna poprawić czyszcząc czujnikR10Gaucho pisze:Kolego jestem w tym zielony, myslalem ze woda przechodzi jakos przez ten czujnik ale teraz juz wiem ze nie.
Co wcale nie znaczy że termostat ci trzyma idealnie tak jak powinien .Wystarczy że się termostat nie domyka albo otwiera zbyt wcześnie i już nie będzie trzymał 90 stopni bo bedzie ganiał po duzym obiegu . Najprostszy test to rączka na dolny wąż z chłodnicy i sprawdzamy kiedy robi się ciepły ,powinien być zimny do ok.85 stopni ,bo teoretycznie powinien się otwierać przy 87 stopniachR10Gaucho pisze:Termostat otwiera mi normalnie i nawet gdy puszcze powietrze cieple to wali tak jak zawsze goracym gdy pokazywalo 90*C, zastanawiam sie czemu na liczniku mi nie pokazuje 90*C
tak jak u was mialem max 70'C na liczniku , czasem holowalem kogos to lapalo 90 pod gorki... trasa 1000km 70'C non stop.
W sobote wymienilm termostat , w INTERCARSIE kupilem za 38zł niepamietam firmy. ( Stary WAHLER chyba ) i wszystko jak ta lala 90'C jak go mecze pod gorki to 95'C łapie mysle ze jest ok .
ostatnio zalalem 20 litrow ukrainskiej ropy zrobilem 300km w cyklu 50/50 ( w tym gazowanie przy czyszczeniu ukladu chlodniczego jakims preparatem k2 ) ciekaw jestem czy spalanie sie cos zmieni jak lapie to 90'C .
w kwietniu zalalem pelny bak i w trasie 120-130km/h i do zejscia do 1 kreski rezerwy zrobilem 1200km
W sobote wymienilm termostat , w INTERCARSIE kupilem za 38zł niepamietam firmy. ( Stary WAHLER chyba ) i wszystko jak ta lala 90'C jak go mecze pod gorki to 95'C łapie mysle ze jest ok .
ostatnio zalalem 20 litrow ukrainskiej ropy zrobilem 300km w cyklu 50/50 ( w tym gazowanie przy czyszczeniu ukladu chlodniczego jakims preparatem k2 ) ciekaw jestem czy spalanie sie cos zmieni jak lapie to 90'C .
w kwietniu zalalem pelny bak i w trasie 120-130km/h i do zejscia do 1 kreski rezerwy zrobilem 1200km
ma ktoś może jakieś fotki gdzie sie znajduje;>?
[ Dodano: 2011-08-17, 21:16 ]
Koledzy wymienilem termostat i dalej to samo;/ temp max 74 C pokazywana na liczniku, ale wydaje mi sie ze silnik grzeje sie do 90 bo jak wlacze nawiew na gorace to grzeje tak samo jak wtedy gdy pokazywalo jeszcze 90 C na liczniku. wydaje mi sie ze to powoduje czujnik z sygnalem do licznika tylko nie wiem ktory to jest;/ moze ktos pomoze?
[ Dodano: 2011-08-19, 18:57 ]
nikt nie pomoze?;>
[ Dodano: 2011-08-17, 21:16 ]
Koledzy wymienilem termostat i dalej to samo;/ temp max 74 C pokazywana na liczniku, ale wydaje mi sie ze silnik grzeje sie do 90 bo jak wlacze nawiew na gorace to grzeje tak samo jak wtedy gdy pokazywalo jeszcze 90 C na liczniku. wydaje mi sie ze to powoduje czujnik z sygnalem do licznika tylko nie wiem ktory to jest;/ moze ktos pomoze?
[ Dodano: 2011-08-19, 18:57 ]
nikt nie pomoze?;>