[Wszystkie] Olej opałowy vs. olej napędowy
Witam..
Jakiś czas temu IwaN wkleił sporo niby to fachowej literatury, z której wynikało, że opał zapycha wydech, ma liczbę cetanową 20 itp...
To wszystko BZDURY tamten referat ma charakter czysto polityczny a jak ktoś chce zasięgnąć fachowej wiedzy to proponuje poczytać artykuł na temat paliw zastępczych dla pojazdów wojskowych i jak ktoś ma starszy pojazd (z początku lat 80 czy chyba wcześniejszych, np ciągnik) to rzepak może zniszczyć gumowe przewody i uszczelki ale nie w AUDI itp. bo są już przystosowane do tego paliwa. Opał od ON różni się tyko tym, że ma większą lepkość więc jak ktoś ma brudny filtr to może mieć problemy i przytrzeć pompę gęstość jest praktycznie identyczna a liczba cetanowa OO jest nieco wyższa niż ON co powoduje wzrost mocy, momentu obrotowego o kilka %, wzrost kultury pracy silnika :lol:
Ja tam wole pojechać na UA i tam sobie zatankować :mrgreen: paliwo tańsze, nie barwione więc legal a i lepsze dla silnika i mniej pali
Jakiś czas temu IwaN wkleił sporo niby to fachowej literatury, z której wynikało, że opał zapycha wydech, ma liczbę cetanową 20 itp...
To wszystko BZDURY tamten referat ma charakter czysto polityczny a jak ktoś chce zasięgnąć fachowej wiedzy to proponuje poczytać artykuł na temat paliw zastępczych dla pojazdów wojskowych i jak ktoś ma starszy pojazd (z początku lat 80 czy chyba wcześniejszych, np ciągnik) to rzepak może zniszczyć gumowe przewody i uszczelki ale nie w AUDI itp. bo są już przystosowane do tego paliwa. Opał od ON różni się tyko tym, że ma większą lepkość więc jak ktoś ma brudny filtr to może mieć problemy i przytrzeć pompę gęstość jest praktycznie identyczna a liczba cetanowa OO jest nieco wyższa niż ON co powoduje wzrost mocy, momentu obrotowego o kilka %, wzrost kultury pracy silnika :lol:
Ja tam wole pojechać na UA i tam sobie zatankować :mrgreen: paliwo tańsze, nie barwione więc legal a i lepsze dla silnika i mniej pali
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
jak masz czysty opal to sprawdzony to nie ma co opal sie bac bo nie tylko moze popsuc pompe bo wystarczy zanieczyszczona ropa, ja slyszalem ze w opale szkodliwy jest tylko ten barwnik który pozwala odróznic ropa od ropy bez akcyzy ale wniewielkim stopniu, znam ludzi co jezdza na opale i leja go do nowych fur i jezdza a jak masz zwyklego diesla z komora wirowa to tylko opal, ludzie jezdzana oleju transformatorowym i nic sie im podobno nie dzieje :mrgreen: głownie to chodzi o czystosc
WITAM, KOLEDZY WŁAŚCICIELE SILNIKÓW 1Z, PYTANIE DO WAS : CZY JEŹDZILIŚCIE KIEDY KOLWIEK NA OO ?? NIEDAWNO KUPIŁEM AUDI Z TYM MOTOREM, ALE LAĆ OO TROCHĘ SIE, CZEKAM NA SENSOWNE ODPOWIEDZI. BO SŁYSZAŁEM ŻE POMPA,WTRYSKI SIADAJĄ, BO TEN SILNIK MA BEZPOŚREDNI WTRYSK. JAK Z TYM JEST ?? :?:
Zapoznaj się proszę z regulaminem forum i popraw ten wątek - pisanie drukowanymi literami to krzyk, jeśli nie poprawisz wątku post zostanie skasowany a jeśli sytuacja będzie miała miejsce ponownie dostaniesz ostrzeżenie.
Zapoznaj się proszę z regulaminem forum i popraw ten wątek - pisanie drukowanymi literami to krzyk, jeśli nie poprawisz wątku post zostanie skasowany a jeśli sytuacja będzie miała miejsce ponownie dostaniesz ostrzeżenie.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2008, 14:11 przez GRZEGI84, łącznie zmieniany 1 raz.
witam.
ja tez niewierze w duza roznice miedzy on a oo.znam przypadek kolegi ktory jezdzil lt28 2,5tdi i zrobil pół miliona zaladowany do fulla.nie mial wiekszych problemów z silnikiem,jedyne co czesto co wymienial to filtr paliwa bo szybko sie zasyfiał.Ale tez ważne jest pochodzenie owego paliwa.Teraz jezdzi sprinterem 2001r. z coomonrail i jest zadowolony.Mial pare razy kontrole,ale jest na to patent.Ja osobiscie niejestem za oo i leje czysciocha.PEWNIAK. Pozdrawiam
ja tez niewierze w duza roznice miedzy on a oo.znam przypadek kolegi ktory jezdzil lt28 2,5tdi i zrobil pół miliona zaladowany do fulla.nie mial wiekszych problemów z silnikiem,jedyne co czesto co wymienial to filtr paliwa bo szybko sie zasyfiał.Ale tez ważne jest pochodzenie owego paliwa.Teraz jezdzi sprinterem 2001r. z coomonrail i jest zadowolony.Mial pare razy kontrole,ale jest na to patent.Ja osobiscie niejestem za oo i leje czysciocha.PEWNIAK. Pozdrawiam
ja jeszcze nigdy nie nalałam OO, ale nie powiedziane, ze nie naleje nawet z ciekawości :mrgreen:karol121 pisze:jak czysty i z pewnego zrodla to moim zdaniem mozna lac, ale kontrol juz sprawdza samochody osobowe czy nie jezdzimy na OO
a jak oni sprawdzają :?: co zatrzymują i grzebią w baku czy jak :?: <rotfl> i to policja czy kto to sprawdza :?:
ty masz TD to mozesz sprobowac pojezdzic i nic sie nie powinno stac tylko cena OO powinna byc sporo nizsza od ON zeby sie oplacalo na tym jezdzic , a sprawdzaja to tak ze wkladaja strzykawke do baku ciagna i badaja co tam masz, wiadomo jak kolor czerwony to nie ma co badac :mrgreen: a sprawdza to inspekcja drogowa, a patent moze byc taki ze wkladaja przez wlew rurke z jednym koncem zaslepionym i wlewaja do niej ON i jak ciagnie strzykawka to czysty ON chyba ze na stacji byl odbarwiay OO <ok>Gosia pisze:ja jeszcze nigdy nie nalałam OO, ale nie powiedziane, ze nie naleje nawet z ciekawości
a jak oni sprawdzają co zatrzymują i grzebią w baku czy jak i to policja czy kto to sprawdza
no patent niezły z OO jest tak samo jak z ON jak na złej stacji zatankujesz to syf zatka filtr i koniec jazdy ja osobiście leje ON ale tylko dlatego, że dużo jeżdżę i często mijam inspekcję kumpel kilka razy zalał OO i autko mniej paliło i trochę lepiej się zbierało
trochę się powtórzyłem ale takie jest moje zdanie na ten temat
co do naszego kochanego ekodiesel'a ON to poleciały mi wężyki powrotne od wtrysków i zamiast do zbiornika to poszło trochę paliwa na asfalt a przyczyna to dodatek rzepaku, który powoduje twardnienie i pękanie gumowych wężyków
chyba trzeba lać z powrotem paliwo z UA
trochę się powtórzyłem ale takie jest moje zdanie na ten temat
co do naszego kochanego ekodiesel'a ON to poleciały mi wężyki powrotne od wtrysków i zamiast do zbiornika to poszło trochę paliwa na asfalt a przyczyna to dodatek rzepaku, który powoduje twardnienie i pękanie gumowych wężyków
chyba trzeba lać z powrotem paliwo z UA
witam
ostatnio testowałem mój silnik.Wlałem oo na pusty zbiornik i stwierdziłem ze niema różnicy.
Moc ta sama,przynajmniej nieodczuwalem tego,zapalał normalnie nawet przy mrozie 25.Może trafiłem na dobry jakościowo niewiem.
po teście zalałem v power bo ma pare dodatków żeby przeczyścic układ paliwowy.
Według mnie test zaliczony pozytywnie.
ostatnio testowałem mój silnik.Wlałem oo na pusty zbiornik i stwierdziłem ze niema różnicy.
Moc ta sama,przynajmniej nieodczuwalem tego,zapalał normalnie nawet przy mrozie 25.Może trafiłem na dobry jakościowo niewiem.
po teście zalałem v power bo ma pare dodatków żeby przeczyścic układ paliwowy.
Według mnie test zaliczony pozytywnie.