Na tej pompie niewiele zdziałaszOg_r92 pisze:w tej chwili nie ma dymu czarnego no może troszke przy odpalaniu.andi77, ok ok to czekam na opisik. a co do pompy jutro będę u kolesia który się zajmuje dieslami i mam nadzieje że coś wymodzimy.
[1.6/1.9 TD] Modyfikacje - jak podniesc moc - foto
no wiem wiele słyszałem i mam załatwioną pompe z SB. Z LDA więc jeśli to możliwe bedzie to postaramy się zrobic implant. A mam jeszcze kolejne pytanie czy możliwe jest to że przez wycięcie katalizatora turbina zaczyna gwizdac gdy tylko zaczyna pracowac czasami to słychac jakby coś na bombach za mną jechało :?:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Og_r92, Na początek powiem... nie kombinuj nic przy turbo, zanim nie zmienisz góry pompy na taką z LDA... lub zmienisz na SB.
Podniesienie ciśnienia nic ci nie da, jak nie dostanie paliwka :lol:
Osobiście w swoim AAZ- cie miałem ori pompę z LDA... niestety z ori boost-pinem.
Zmieniłem na taki z SB (1.6 TD) i auto dostało kopa, że szok (pina ustawiłem na 3/4).
Jak uporasz się z pompą, to zanim zaczniesz grzebać przy turbo... zaopatrz się we wskaźnik doładowania.
Podłączyłem go tu <ok>
Co do podkręcenia turbo k-14, które w serii pompuje 0.6-0.8 bar. służy śrubka w tej ,,gruszce"... to najprostszy sposób.
Luzujesz nakrętkę kluczem 10 (patrz foto)... po czym wkręcasz śrubę torxem, tym samym zwiększając doładowanie <ok>
Wkręcanie tej śruby powoduje, że turbo wcześniej zaczyna pompować i tym samym uzyskuje większe ciśnienie.
Oczywiście nie należy przesadzać... jak uporasz się z pompą, to nie dawaj ciśnienia więcej jak 1bar. przy obciążeniu.
Dodam, że ta turbawka w mgnieniu oka potrafi napompować 1.7bar... przy max wkręconej śrubie (nie rób tak, jak chcesz dłużej pojeździć).
Podniesienie ciśnienia nic ci nie da, jak nie dostanie paliwka :lol:
Osobiście w swoim AAZ- cie miałem ori pompę z LDA... niestety z ori boost-pinem.
Zmieniłem na taki z SB (1.6 TD) i auto dostało kopa, że szok (pina ustawiłem na 3/4).
Jak uporasz się z pompą, to zanim zaczniesz grzebać przy turbo... zaopatrz się we wskaźnik doładowania.
Podłączyłem go tu <ok>
Co do podkręcenia turbo k-14, które w serii pompuje 0.6-0.8 bar. służy śrubka w tej ,,gruszce"... to najprostszy sposób.
Luzujesz nakrętkę kluczem 10 (patrz foto)... po czym wkręcasz śrubę torxem, tym samym zwiększając doładowanie <ok>
Wkręcanie tej śruby powoduje, że turbo wcześniej zaczyna pompować i tym samym uzyskuje większe ciśnienie.
Oczywiście nie należy przesadzać... jak uporasz się z pompą, to nie dawaj ciśnienia więcej jak 1bar. przy obciążeniu.
Dodam, że ta turbawka w mgnieniu oka potrafi napompować 1.7bar... przy max wkręconej śrubie (nie rób tak, jak chcesz dłużej pojeździć).
W tej chwili moge zakładac wskażnik doładowania bez zakładania trójnika ponieważ to ciśnienie nie dochodzi do pompy tylko jest zaślepione. Byłem dziś u kolosia od pomp i ppo jego inspekcji koszt naprawy mojej pompy wyszedł by jakieś 200zł. Zrezygnowałem i pojechał na pobliski złom okaząło się że jest pompa z 1.6 TD z LDA. Koleś zaśpiewał mi 250zł. Jak myslicie warto jest dac tą kase za używaną pompe bo sensu regeneracji mojej ECO raczej nie ma???? ok nie dotykam się na razie do turbo i wszystko skupiam na Pompie
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Możesz bezpiecznie ustawić 1,2-1,4 bar. W SB ori uszczelka znosi doładowanie 1,3 bar w porywach 1,4 to czemu metalowa z AAZ nie ma wytrzymać ? Głowica AAZtowa ma lepsze chłodzenie więc jest też wytrzymalsza od SBkowej. Ustaw 1,2 bara i będziesz zadowolony <ok>
[ Dodano: 2011-08-02, 21:17 ]
250PLN za pompę od SB ? Możesz dobrze trafić, ale możesz też trafić na szrota :roll:
[ Dodano: 2011-08-02, 21:17 ]
250PLN za pompę od SB ? Możesz dobrze trafić, ale możesz też trafić na szrota :roll:
No koleś zapewnia że pompa jest w b. dobrym stanie. Jak popatrzyłem na allegro to jest to tania pompa. A może wiesz pawelrybak15, na co zwrócic uwage przy kupnie pompy???
Wyżej była mowa o boost-pinem gdzie to jest do czego to służy???
[ Dodano: 2011-08-03, 16:50 ]
Dziś mając troszke czasu wolnego wziąłem barometr i pomierzyłem turbine. Nie potrafie określic przy jaki dokładnie obrotach mam wyniki. Przy wysokich obrotach otrzymałem wartośc 1.35 bara. przy takiej delikatnej jeździe na drugim biegu ok 40 km pompuje jakies 0.55. Czy to znaczy że zawór EGR(gdy za duże ciśnienie) raczej nie zadziałał przy 0.9. Czyli wniosek taki że przy TURBo już ktoś chyba grzebał. a pytanie jest takie przy jakich obrotach powinno byc te 0.9 a przy jakich te 0.6 seryjne???
Wyżej była mowa o boost-pinem gdzie to jest do czego to służy???
[ Dodano: 2011-08-03, 16:50 ]
Dziś mając troszke czasu wolnego wziąłem barometr i pomierzyłem turbine. Nie potrafie określic przy jaki dokładnie obrotach mam wyniki. Przy wysokich obrotach otrzymałem wartośc 1.35 bara. przy takiej delikatnej jeździe na drugim biegu ok 40 km pompuje jakies 0.55. Czy to znaczy że zawór EGR(gdy za duże ciśnienie) raczej nie zadziałał przy 0.9. Czyli wniosek taki że przy TURBo już ktoś chyba grzebał. a pytanie jest takie przy jakich obrotach powinno byc te 0.9 a przy jakich te 0.6 seryjne???
- Łukasz1990
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
- Lokalizacja: Kotfin/WPY
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Og_r92, Zerknij tu <ok>
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55547
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55547