Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6/1.9 TD] Modyfikacje - jak podniesc moc - foto

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 01 sie 2011, 22:14

Og_r92 pisze:w tej chwili nie ma dymu czarnego no może troszke przy odpalaniu.andi77, ok ok to czekam na opisik. a co do pompy jutro będę u kolesia który się zajmuje dieslami i mam nadzieje że coś wymodzimy. :-D
Na tej pompie niewiele zdziałasz :-P

Awatar użytkownika
Og_r92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:34

Post autor: Og_r92 » 01 sie 2011, 23:18

no wiem wiele słyszałem i mam załatwioną pompe z SB. Z LDA więc jeśli to możliwe bedzie to postaramy się zrobic implant. A mam jeszcze kolejne pytanie czy możliwe jest to że przez wycięcie katalizatora turbina zaczyna gwizdac gdy tylko zaczyna pracowac czasami to słychac jakby coś na bombach za mną jechało :?:

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 01 sie 2011, 23:50

Jak masz pompę od SB to wrzucaj całą pompę od SBka, tak będzie lepiej niż przekładka LDA do pompy AAZtowej.

Awatar użytkownika
Og_r92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:34

Post autor: Og_r92 » 02 sie 2011, 00:02

nie no będę się bawił w przerabianie tej ECO :roll:
Jeżeli bedzie możliwośc podłączenia całej pompy z SB to na pewno tak się stanie jak widzieliście na załączonym obrazku w tej audi była jakaś inna pompa ponieważ jest tam pare zaślepionych węży.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 02 sie 2011, 15:38

Og_r92, Na początek powiem... nie kombinuj nic przy turbo, zanim nie zmienisz góry pompy na taką z LDA... lub zmienisz na SB.
Podniesienie ciśnienia nic ci nie da, jak nie dostanie paliwka :lol:
Osobiście w swoim AAZ- cie miałem ori pompę z LDA... niestety z ori boost-pinem.
Zmieniłem na taki z SB (1.6 TD) i auto dostało kopa, że szok (pina ustawiłem na 3/4).

Obrazek

Jak uporasz się z pompą, to zanim zaczniesz grzebać przy turbo... zaopatrz się we wskaźnik doładowania.
Podłączyłem go tu <ok>


Obrazek

Co do podkręcenia turbo k-14, które w serii pompuje 0.6-0.8 bar. służy śrubka w tej ,,gruszce"... to najprostszy sposób.
Luzujesz nakrętkę kluczem 10 (patrz foto)... po czym wkręcasz śrubę torxem, tym samym zwiększając doładowanie <ok>

Obrazek

Wkręcanie tej śruby powoduje, że turbo wcześniej zaczyna pompować i tym samym uzyskuje większe ciśnienie.
Oczywiście nie należy przesadzać... jak uporasz się z pompą, to nie dawaj ciśnienia więcej jak 1bar. przy obciążeniu.
Dodam, że ta turbawka w mgnieniu oka potrafi napompować 1.7bar... przy max wkręconej śrubie (nie rób tak, jak chcesz dłużej pojeździć). <piwo>

Awatar użytkownika
Og_r92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:34

Post autor: Og_r92 » 02 sie 2011, 21:03

W tej chwili moge zakładac wskażnik doładowania bez zakładania trójnika ponieważ to ciśnienie nie dochodzi do pompy tylko jest zaślepione. Byłem dziś u kolosia od pomp i ppo jego inspekcji koszt naprawy mojej pompy wyszedł by jakieś 200zł. Zrezygnowałem i pojechał na pobliski złom okaząło się że jest pompa z 1.6 TD z LDA. Koleś zaśpiewał mi 250zł. Jak myslicie warto jest dac tą kase za używaną pompe bo sensu regeneracji mojej ECO raczej nie ma???? :-) ok nie dotykam się na razie do turbo i wszystko skupiam na Pompie

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 02 sie 2011, 21:15

Możesz bezpiecznie ustawić 1,2-1,4 bar. W SB ori uszczelka znosi doładowanie 1,3 bar w porywach 1,4 to czemu metalowa z AAZ nie ma wytrzymać ? Głowica AAZtowa ma lepsze chłodzenie więc jest też wytrzymalsza od SBkowej. Ustaw 1,2 bara i będziesz zadowolony <ok>

[ Dodano: 2011-08-02, 21:17 ]
250PLN za pompę od SB ? Możesz dobrze trafić, ale możesz też trafić na szrota :roll:

Awatar użytkownika
Og_r92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:34

Post autor: Og_r92 » 02 sie 2011, 23:49

No koleś zapewnia że pompa jest w b. dobrym stanie. Jak popatrzyłem na allegro to jest to tania pompa. A może wiesz pawelrybak15, na co zwrócic uwage przy kupnie pompy???
Wyżej była mowa o boost-pinem gdzie to jest do czego to służy???

[ Dodano: 2011-08-03, 16:50 ]
Dziś mając troszke czasu wolnego wziąłem barometr i pomierzyłem turbine. Nie potrafie określic przy jaki dokładnie obrotach mam wyniki. Przy wysokich obrotach otrzymałem wartośc 1.35 bara. przy takiej delikatnej jeździe na drugim biegu ok 40 km pompuje jakies 0.55. Czy to znaczy że zawór EGR(gdy za duże ciśnienie) raczej nie zadziałał przy 0.9. Czyli wniosek taki że przy TURBo już ktoś chyba grzebał. a pytanie jest takie przy jakich obrotach powinno byc te 0.9 a przy jakich te 0.6 seryjne???

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 03 sie 2011, 21:16

Z tego co mi wiadomo zawór EGR jest od recyrkulacji spalin, a nie od upuszczania ciśnienia w dolcie :roll: :?:

Awatar użytkownika
Og_r92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:34

Post autor: Og_r92 » 03 sie 2011, 21:31

przyznaje się że nie wiem jak się on nazywa tak słyszałem i tak napisałem jeżeli napisałem źle to przepraszam za błąd.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 03 sie 2011, 22:25

Zawór który upuszcza nadmiar ciśnienia to Waste Gate ;-)

Awatar użytkownika
Og_r92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:34

Post autor: Og_r92 » 03 sie 2011, 22:50

No ok. A jak wy te ciśnienia się zaopatrujecie???

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 03 sie 2011, 23:21


Awatar użytkownika
Og_r92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:34

Post autor: Og_r92 » 04 sie 2011, 00:11

O dzięki wielkie mega mi to pomogło andi77, <piwo>

Awatar użytkownika
yaho71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 15 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: Rejowiec

Post autor: yaho71 » 27 sty 2012, 14:00

Witam, mógłby mi ktoś powiedzieć do czego służy ten niebieski przewód od turba do pompy który widać na zdjęciu?

Obrazek

U mnie mam zaślepione przy turbo. A pompę mam ECO bez pina.
A wygląda to tak:

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl