[b3/b4] Modyfikacje - Rozpórka kielichów przednich
fakt.....przy V-kach rozporka ma sens bo sam motor troche wazy...ale znow co do rozporki przy serii zawieszeniu i przy R4 to dla mnie osobiscie bezsens....nie potrzebny tylko wydatek:) ale to moje laickie zdanie :roll:
edit by UFOtm: laickie, bo nie wiesz do czego sluzy rozporka ! Wiec raczej nie powinienes sie uzewnetrzniac w tym temacie
edit by UFOtm: laickie, bo nie wiesz do czego sluzy rozporka ! Wiec raczej nie powinienes sie uzewnetrzniac w tym temacie
Ostatnio zmieniony 20 sty 2012, 20:09 przez YoGii, łącznie zmieniany 1 raz.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
jak mamy duzy skok tłoczyska w amortyzatorach to na samych nierównościach są małe siły zwłaszcza przy małym tłumieniu. jak mamy gwint lub inne mocno obniżone zawieszenie+ do tego duża siła tłumienia to wtedy najeżdżając na nierówność siłę działającą na kielich można porównać nie do szturchnięcia ręką jak w przypadku serii tylko zdrowego uderzenia młotkiem.
co do pokonywania zakrętów to również przy obniżonym zawieszeniu działają znacznie większe siły na kielichy.
to tak jak próbujesz za pomocą łomy podważyć coś. środek obrotu dźwigni to w naszym wypadku sworzeń kulisty wahacza, odcinek pomiędzy sworzniem a nawierzchnią to krótsza część dźwigni, dłuższa to odcinek od sworznia do mocowania amortyzatora .
czyli im amortyzator krótszy tym większa siła jest na mocowaniu górnym, tak samo jak ma łomie nie działalibyśmy na jego końcu a np w połowie długości.
mam nadzieję że zobrazowałem to wystarczająco prosto aby kązdy mógł to zrozumieć. również w przypadku wstawiania cięższego silnika niż oryginał ma to wielki sens
co do pokonywania zakrętów to również przy obniżonym zawieszeniu działają znacznie większe siły na kielichy.
to tak jak próbujesz za pomocą łomy podważyć coś. środek obrotu dźwigni to w naszym wypadku sworzeń kulisty wahacza, odcinek pomiędzy sworzniem a nawierzchnią to krótsza część dźwigni, dłuższa to odcinek od sworznia do mocowania amortyzatora .
czyli im amortyzator krótszy tym większa siła jest na mocowaniu górnym, tak samo jak ma łomie nie działalibyśmy na jego końcu a np w połowie długości.
mam nadzieję że zobrazowałem to wystarczająco prosto aby kązdy mógł to zrozumieć. również w przypadku wstawiania cięższego silnika niż oryginał ma to wielki sens
Ostatnio zmieniony 20 sty 2012, 20:06 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Powiedz w takim razie gdzie ta siła sie podziewa? Bo przeciez nie moze zniknąć. :lol:
Ostatnio zmieniony 20 sty 2012, 20:04 przez karolas123, łącznie zmieniany 1 raz.
karolas123, może sprecyzujesz o co Ci chodzi?
rozporka ma za zadanie nie likwidować siły tylko je rozprowadzać na większą część nadwozia dzięki czemu się ono nie odkształca tak bardzo jak w przypadku kiedy rozporki nie ma
edit by UFOtm: przypilnuj swoja ortografie
rozporka ma za zadanie nie likwidować siły tylko je rozprowadzać na większą część nadwozia dzięki czemu się ono nie odkształca tak bardzo jak w przypadku kiedy rozporki nie ma
edit by UFOtm: przypilnuj swoja ortografie
Ostatnio zmieniony 20 sty 2012, 20:05 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
a jest aby nam auto kopy na zakręcie nie zrobiło i zawieszenie się nie rozlazło
Ostatnio zmieniony 20 sty 2012, 20:05 przez shellah, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kolego koszty, koszty i jeszcze raz koszty. Producenci tną je na potęgę. W aucie jest tylko to co jest niezbędne. Za resztę trzeba płacić. Przeciętny użytkownik nie ma zielonego pojęcia o czymś takim jak rozpórka. Po co więc dawać mu to w serii i zwiększać koszty produkcji skoro dla klienta nie będzie to przedstawiało żadnej wartości?waldik pisze:jakby rozpórki były potrzebne przy seryjnym zawieszeniu to by je wstawiali seryjnie podczas produkcji auta
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
To nie chodzi o to że ona jest niezbędna. Bez niej też pojedziesz i pewnie nawet nie odczujesz różnicy, co nie znaczy że buda nie będzie pracowała mocniej.waldik pisze:ale będę się upierał, że jeżeli byłaby niezbędna przy seryjnym zawieszeniu to by ją zastosowali,
Prosty przykład z mojego auta. Podczas zjeżdżania z krawężników trzeszczała mi przednia tapicerka. Po zastosowaniu rozpórki już z przodu nie trzeszczy. <ok>