[B4 1.9 TDI 1Z] Nieprzyjemny zapach ropy w kabinie :(
[B4 1.9 TDI 1Z] Nieprzyjemny zapach ropy w kabinie :(
Witam, jak w temacie. Po odpaleniu silnika (nawiewy włączone) czuć wyraźnie zapach ropy. W czasie jazdy odczuwalny jest z różną intensywnością. Filtr pyłkowy nówka, na ziemi nie widać plam itp., patrząc na silnik, okolice filtra paliwa itp. nie widać sączenia ropy. Gdzie szukać jeszcze przyczyny smrodu ?
pozdrawiam
pozdrawiam
ja miałem sparciały wężyk przelewkowy przy wtryskiwaczach. Sprawdz to u siebie to najczęstrzy objaw zapachu ropy w aucie.Badmisior pisze:Gdzie szukać jeszcze przyczyny smrodu ?
Był już taki temat na forum, na przyszłość proszę używaj opcji szukaj Link do tematu poniżej
https://audi80.pl/b4-19-tdi-zapach-r ... apach+ropy
Pozdro
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak masz ori osłonę pod silnikiem to nie zobaczysz mimo że cieknie to osłona a raczej pianka która jest od wewnętrznej strony ma duże możliwości absorpcji wszelakich płynów :mrgreen: ,zdejm osłonę z silnika ,jak masz oczywiście i na pewno znajdziesz wyciek.U mnie osłona z napisem 1,9 TDI zdjęta zaraz po kupnie auta ,zbędny gadżet jak dla mnieBadmisior pisze:na ziemi nie widać plam itp
no i wygląda, że miałeś rację, jestem akurat po wymianie oleju itp. więc trochę po obcowałem z silnikiem . Ewidentnie cieknie (z górnej części pompy), po dokładnym wytarciu wszystkiego, po dosłownie chwili pracy silnika odnowa wszystko mokre Wygląda, że muszę szukać fachmana od pomp, orientujecie się ile mnie to szarpnie?Spietyq pisze:(...)lub sama pompa z pod nastawnika po prostu uszczelki puszczają.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Niech sprawdzi dokładnie skąd cieknie ,to po pierwsze ,po drugie to niech spróbuje z wyczuciem dokręcić śruby na pompie.Jak cieknie z pod dekielka nastawnika to może odkręcic i wymienić ,gorzej jak cieknie z pod nastawnika ,wtedy niestety tak jak pisze DYZIO, dawka do ustawieniaDYZIO pisze:Badmisior napisał/a:
Wygląda, że muszę szukać fachmana od pomp, orientujecie się ile mnie to szarpnie?
Sam sobie poradzisz kup tylko ori uszczelki pod nastawnik i pod dekiel nastawnika i wymieniaj później tylko dawkę będziesz musiał ustawić <ok>
Było dokładnie tak jak piszecie, ciekła ropa z pod górnej uszczelki, po wymianie na nową przez chwile było ok, i zaczęło ciec z dołu. Więc pompiarz miał co robić, ale jest już OK. <ok>
wiem, że nie na temat, ale może pomożecie;
Przy okazji pompy miałem robiony rozrząd + wszelka regulacja ( w końcu wiem, że jadę :lol: ) Przed robotą klima śmigała, aż miło (chociaż na vagu wyświetlał się jeden z błędów o niskim napięciu (klimatyzacja) i nie szło go skasować). Po wymianie rozrządu, klima nie chłodzi.
Objawy: Błąd ten sam się wyświetla, sprężarka się załącza (słychać i spadają obroty), wentylatory się włączają, nabijana była w maju, chłopaki twierdzą, że nie tykali klimy. Możliwe, że przy wymianie rozrządu coś się mogło pozmieniać? Da się samemu coś pokombinować przy sprzęgle, czy konieczna wizyta u fachowców od klimy?
wiem, że nie na temat, ale może pomożecie;
Przy okazji pompy miałem robiony rozrząd + wszelka regulacja ( w końcu wiem, że jadę :lol: ) Przed robotą klima śmigała, aż miło (chociaż na vagu wyświetlał się jeden z błędów o niskim napięciu (klimatyzacja) i nie szło go skasować). Po wymianie rozrządu, klima nie chłodzi.
Objawy: Błąd ten sam się wyświetla, sprężarka się załącza (słychać i spadają obroty), wentylatory się włączają, nabijana była w maju, chłopaki twierdzą, że nie tykali klimy. Możliwe, że przy wymianie rozrządu coś się mogło pozmieniać? Da się samemu coś pokombinować przy sprzęgle, czy konieczna wizyta u fachowców od klimy?