Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 PGT] projekt turbo T3/T4

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 25 cze 2012, 20:14

To jest kompresor i jednak jakieś zjawiska falowe w wydechu wystepują, wiec nie mozna tak odrazu krzyczeć hop.

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 25 cze 2012, 20:23

Czy ktoś byłby chętny pomóc mi obliczyć wielkość koła do kompresora :-D bo szukałem szukałem i nie znalazłem jak to zrobić w prosty sposób :-P

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 25 cze 2012, 20:29

karolas123 zgadzam sie z Toba, kompresory nie lubią zbytnio odetkanego wydechu.
Przy turbinie to co innego, bo to co jest za nia to praktycznie powinno stawiać jak najmniejszy opór.

Myślę, że 2,25 max 2,36 powinno być optymalnym rozwiazaniem i starczyć do 200KM.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

kalkulator, średnica wydechu

Post autor: turbofin » 30 cze 2012, 22:00

Panowie znalazlem fajny kalkulatorek, ktory napewno nie jednemu sie przyda

http://www.mk5cortinaestate.co.uk/calculator5.php

Awatar użytkownika
taktownie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 458
Rejestracja: 30 lip 2010, 12:00
Lokalizacja: Nidzica
Kontakt:

Post autor: taktownie » 22 sty 2013, 19:33

i jak tam prace z projektem?

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 02 lut 2013, 11:08

Prace z projektem narazie stoją w miejscu. Auto jeżdzi na codzień robiąc dziennie 120 kilometrów. Nakręcilem już 20000 km na ''nowym silniku'' i wszystko sprawuje się dobrze :-) .
Zuzycie oleje jest na poziomie 0,2l na 1000km, jedyne co mnie zastanawia to ciśnienie oleju, które wynosi 2,1 bara czasami jest 2,4 przy 2000 RPM. Wydaje mi się, że natryski puszczają olej. Na wiosnę jak kupię drugie auto to będę coś kombinował, narazie zbieram graty.
Zakupilem skórzane fotele z kanapą i boczkami od audi 90, zespolone lampy, DIGI od G60.

Planuję zrobić coś kolo 200KM na wielopunktowym wtrysku i Eatonie M62. Do tego chlodniczka oleju i IC.

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 02 lut 2013, 12:12

Fajny ten kalkulator wydechu, nie widziałem go na oczy, nie wiem z jakiego wzoru to liczy, ale wyszło mi dokładnie to co chciałem osiągnąć zamawiając wydech rok temu :D

W standardowym V6 Audi 80 wydech ma średnicę 55mm od silnika do katalizatora, a za katem ma 60mm. Tak bynajmniej było w moim egzemplarzu 2.6l. Licząc po średnicy 60mm wychodzi w tym kalkulatorze max 229km.

Zatem do Twojego auta na pewno nie robił bym mniejszej średnicy niż 2,5". Ale to tylko suche, laickie wyliczenia :)

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 28 mar 2013, 18:01

Zakupiłem drugie auto do pracy (audi 80 B3 PM). Ruszą prace nad moim projektem, wymieniłem reduktor LPG drugiego przelotu i zalozyłem nowy pasek kompresora, bo spadalo doładowanie na wyzszych obrotach. Przy 6500 RPM BOOST dochodzi do 0,4 bara. Obecnie auto jeżdzi nieco gorzej niż na dole z NE, ale tragedii nie ma, stopień sprężania robi swoje, NE 10 a PG 8, przypieszenie do setki jest na poziomie 8,2 sekundy, było 7,6. Niższy stopień sprężania pozwala mi na ostrzejszy zaplon bez stuku i zwiększenie doładowania :-D .

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 31 mar 2013, 22:56

coś ruszyło w temacie , możesz mi powiedzieć jakiej średnicy masz koło pasowe napędowe i te na kompresorze

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 01 kwie 2013, 18:10

jacek199315 pisze:coś ruszyło w temacie , możesz mi powiedzieć jakiej średnicy masz koło pasowe napędowe i te na kompresorze
Na wale jest standard koło od wspomagania 134mm a na kompresorze 76 mm.

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 01 kwie 2013, 20:58

dziękować dziękować 8-) , projekt super <ok> , ile km już z kompresorem najeździłeś

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 01 kwie 2013, 22:55

jacek199315 pisze:dziękować dziękować 8-) , projekt super <ok> , ile km już z kompresorem najeździłeś
Spoko jak masz jakieś pytanka to wal śmiało ;-) . Łącznie to będzie z 50 000 km.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 01 kwie 2013, 23:03

turbofin, jak tam z wtryskiem, Digifant'a jednak zakładasz ?

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 01 kwie 2013, 23:54

Audi Sport pisze:turbofin, jak tam z wtryskiem, Digifant'a jednak zakładasz ?
Jednak narazie nie, instalacja zostaje taka jak była. Auto dobrze sprawuje się na LPG i BOOŚCIE 0,4 bara, równo idzie do 7000 RPM. Dwa reduktory powinny dać radę. Zmienię przełożene kompresora aby ładował 0,7 bara i ewentualnie dołożę chlodniczkę oleju. Do zrobienia pozostanie wydech. Bogata dawka LPG nie podniesie znacznie EGT.

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 03 kwie 2013, 14:19

turbofin pisze:Zmienię przełożene kompresora aby ładował 0,7 bara
ja to bym się bał takie ciśnienie dawać do swojego abk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga